Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Opsigelse af opstaldning
Forfatter: 
Dato:  09-08-2019 16:58

Hej.

Hvad love/paragraffer er der for opsigelse af opstaldning når der ikke er lavet en kontrakt.

Jeg kan se i gamle tråde at der er rigtig mange muligheder og meninger om hvad regelerne er, men intet konkredt.

Er der nogen der har enten en paragraf eller en henvinsnig for hvor man kan finde det.

Opstalderne mener at at han kan flytte sin hest med dags varsel, men der må være en lov der siger noget helt konkredt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opstaldning...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2019 22:18

...er ikke reguleret ved nogen lov, så der gælder den opsigelse man nu har aftalt med eller bekendtgjort overfor opstalder, mundtligt eller skriftligt.

 


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

1
0
Svar på denne tråd
 
 Opsigelse af opstaldning
Forfatter: 
Dato:  09-08-2019 23:04

Så kan det godt være et problem.

Vi har ikke snakket om opsigelsesfrist. Muligvis jeg var lidt naiv. :-)

Kan jeg nu gøre det gældende, el. kan opstalder rejse fra det hele, og forlange at jeg tilbagebetaler det meste af denne månedes opstalding ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som DJensen...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2019 10:53

... Skriver, er der ingen lov, der dækker opstaldning, men det mest almindelige er, at man har en måneds opsigelse til den første i måneden. Dvs. siger man op 1. august skal man betale staldleje for august måned. Man kan selvfølgelig godt flytte hesten før, men skal alligevel betale for hele måneden.

 

Når I nu ikke har nogen aftale, gælder kun det, I kan blive enige om. Om du så vil slås med ham om den resterende del af staldlejen er op til dig. Det kommer jo an på, hvad der er vigtigst for dig? At slippe af med din opstalder, eller holde fast i at han gerne må flytte nu, men at den staldleje, der er betalt, ikke bliver tilbagebetalt.

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Han kan ikke forlange....
Forfatter: 
Dato:  10-08-2019 21:54

....at du betaler tilbage.

 

Behold du bare penge for denne måned. Det er jo ikke dit problem at han vil flytte uden varsel, med mindre du ikke har levet op til dét, der er aftalt eller dét man med rimelighed kan forvente.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider