Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Udgifter ved at have en hest?
Forfatter: 
Dato:  01-04-2019 12:39

Hej, som i nok kan læse i overskriften mangler jeg generelt lidt information omkring udgiften ved at have en hest.

 

(Jeg skal købe en her om et par måneder...)

 

jeg tænker ikke på opstaldning og foder, men mere dyrelægeregninger og tilskud til foder osv.....

Har læst mig frem til vaccinationer og tandrens... Hvad går det ud på?

 

Jeg takker mange gange i forvejen...

 

Caroline <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-04-2019 12:07

En hest skal som udgangspunkt vaccineres årligt (det er et krav for at du kan starte stævner og desuden en rigtig god idé uanset om du vil ride stævner eller ej) og også have raspet tænder (mindst) årligt. Mange heste skal have raspet tænder 2 gange årligt, særligt de yngre heste hvor tandsættet stadig udvikles.

 

Jeg bruger i omegnen af 7000 kr. om måneden på at have hest. Det fordeler sig således:

 

Opstaldning 3750 kr.

Undervisning 1500 kr.

Smed 800 kr (4 sko hver 6. uge)

Tandrasp 300 kr (2 gange årligt á 1800 kr.)

vaccination 50 kr (600 kr. årligt)

Forsikring 350 kr

 

Udover ovenstående faste beløb køber jeg selvfølgelig lidt udstyr i ny og næ, har stævnestarter, kursusdeltagelse osv.

 

Nogle af beløbene kommer selvfølgelig ind på en budgetkonto idet de kun skal betales halvårligt (tandrasp) eller helårligt (vaccine og forsikring), men de er jo en del af mit månedlige budget.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider