Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Forsikring?
Forfatter: 
Dato:  19-02-2019 17:47

Hej.

Jeg står i den lettere uheldige situation at jeg tilbage i november flyttede min unghest ud i en løsdrift med 3 andre heste. Jeg er lige i dag blevet gjort opmærksom på, at min hest åbenbart keder sig og æder de andres dækkener og åbenbart har spist 6-7 stk. (Ikke noget jeg selv har oplevet da han stod hjemme)Og jeg har før i dag kun har fået afvide at det var sket med 1 dækken for 2 måneders tid siden. Men de 2 Pers der har fået ødelagt dækkener, mener at ens forsikring dækker det og hvis de ikke gør, at jeg så selv skal betale for det. (Vi taler altså om nok 6-7.000 kr +, fordi de intet har sagt tidligere, så vi måske kunne løse problemet)

 

 

Jeg mener aldrig at jeg har hørt at forsikringer dækker dækkener eller tager jeg fejl? Hesten har selfølgelig den lovpligtige ansvarsforsikring.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-02-2019 21:32

Ødelagte dækkener er en af fornøjelserne ved at have sin hest på fold med andre. Den risiko løber man i det øjeblik, man lukker den ud sammen med andre.

 

Den lovpligtige ansvarsforsikring dækker kun skader forvoldt af løsgående heste. En hest er IKKE løsgående, når den er på fold.

 

Jeg mener, at der har været et par sager om skader på folden, men jeg kan desvørre ikke finde noget om det længere.

Så vidt jeg husker, er hesteejerne kun blevet dømt til at betale erstatning, hvis man har kunnet bevise, hvilken hest, der har forvoldt skaden. F.eks. hvis der kun går to heste sammen. Eller man i alle tilfælde har set, hvilken hest, der har skylden.

 

Noget andet er, som du selv skriver, at de burde have gjort dig opmærksom på det noget tidligere. Man kan ikke bare lade stå til, og så forlange erstatning bagefter.

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen forsikring....
Forfatter: 
Dato:  20-02-2019 12:38

...dækker det du beskriver. Det er en risiko man må acceptere, når man lukker heste med dækkener sammen, ligesom man risikerer bid og spark. Vil man ikke det, må man lade være med at lukke heste sammen, alternativt lade være med at give dem dækken på. Jeg ville ikke selv betale og med mindre man holder øje hele tiden, kan man jo heller ikke vide med sikkerhed om der er andre syndere end din hest.

 


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eget ansvar
Forfatter: 
Dato:  23-02-2019 08:41
Når man opstalder, skriver man normalt under på en kontrakt om, at man selv og hesten færdes på eget ansvar.

Der kan simpelthen lynhurtigt ske noget.
Ødelagt dækken eller grime.
Et kokekt spark og et trælår.
Det skal man være afklaret med.
Og det forventer forsikringen at I er.

Og hvordan vil man bevise, hvis hest der er den ansvarlige?
Det er jo gætterier eller påstand mod påstand??
Og hvis de var sikre på, at det var din hest, hvorfor sagde de ikke noget ved første, andet eller femte dækken??

Jeg tror at I skal have et staldmøde og en forventningsafstemning.

Og jeg, at jeg ville stille mig spørgende til deres regning.
Men forstående, hvis de ønskede at der skulle byttes om på hvilke hest, der er på fold sammen.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider