Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Må man trække sin hest i privat skov
Forfatter: 
Dato:  22-04-2018 15:26

Er der nogen der ved om man må trække med sin hest i en privat skov, hvor der er ridning forbudt? Jeg tænker det kan sidestilles med at gå med sin hund i snor, men ved ikke om der findes regler på området?

Med venlig hilsen

Pia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den eneste, som kan
Forfatter: 
Dato:  22-04-2018 15:38

svare på det er vel ejeren af skoven...


Jeg syntes ikke, du kan sidestille hund og hest. Det handler jo om at holde vejene vedlige, og en pote ikke sætter samme spor som en hov på vejene i skoven.


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Naturligvis
Forfatter: 
Dato:  23-04-2018 13:33

Det kan du have helt ret i.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-04-2018 15:06

Sjovt at ejendomsretten ikke skal respekteres når bare jordstykket er stort nok.

Vi ejer et lille stykke skov og er bestem ikke interessert i besøg af hverken dig, din hund eller din hest.

 

Det undre mig såre at dette spørgsmål og ligende kommer op igen og igen. Jeg kunne ikke drømme om at parkere i andres indkørsel selvom det lige er praktisk for mig, jeg plukker heller ikke blomster i andres have selvom de ville pynte på mit bord, jeg sætter mig ikke på terrassen og slikker sol selvom det frister osv.

 

Hvorfor er det at folk synes det er anderledes når vi taler om mark og skov?


Suldudu

5
0
Svar på denne tråd
 
 Godt ord igen
Forfatter: 
Dato:  28-04-2018 21:58

Du må ikke føle dig så provokeret. Jeg kunne ikke drømme om at overtræde dine eller andres grænser. Jeg spørger bare om nogen herinde ved om der findes regler på området. Jeg læser ikke så tit disse debatter, så hvis det har været bragt på banen før, er jeg blot ikke bevidst om det, og beklager da ulejligheden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 provokeret
Forfatter: 
Dato:  29-04-2018 13:53

og provokeret, er måske så meget sagt.

 

Jeg undres blot over at ingen lader til at have et problem med at respektere andres ejendom inde i en by.

Men herude på landet går de fuldstændigt i den anden grøft, således er stubmarker til galopløb, skoven til at ræse rundt i og nyplantet læhegn giver et dejligt bredt område at ride i langs vejen.

 

Du spørger i det mindste om råd til noget du ikke ved, dog er ejeren af jorden/skoven nok den bedste at spørge


Suldudu

2
0
Svar på denne tråd
 
 Skovdrift
Forfatter: 
Dato:  30-04-2018 22:27

Nu er der forskel på have, indkørsel, terasse og så skov :) man må ikke begrænse adgangen (med få undtagelser) til skov, med mindre det er en meget lille skov, så spørgeren er altså ikke så "mindre begavet" som skovejeren her i tråden får hende til at lyde ;)

 

læs gerne her: www.dn.dk/vi-arbejder-for/fri-natur/ adgang/guide-til-naturen/regler-for- at-faerdes-i-skoven/

 

eller mst.dk/friluftsliv/hvad-maa-jeg-i- naturen/hvor-maa-jeg-faerdes/

 

eller andre steder, det er blot at google privat skov og så er der masser af vælge mellem.

 


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for Info Karen
Forfatter: 
Dato:  01-05-2018 10:54

Tak Karen, for dine links og kommentarer.

 

Jeg har inden jeg skrev indlægget også googlet regler, og grunden til mit spørgsmål er nemlig anvendelsen af formuleringen i reglerne for private skove: "man må færdes til fods".

Jeg ønsker selvfølgelig ikke at genere eller provokere, og det har du forstået. Mit håb var at nogen her på dette forum har viden om, om det at trække sin hest er at sidestille med at færdes til fods.

Jeg har kontaktet skovejers kontor, og de jeg har talt med kan ikke svare på det, og jeg vil blive ringet op, men der bliver aldrig ringet tilbage. Det er nye ejere af en skov som vi tidligere har kunnet ride i, og for at komme til den del af skoven, der stadig må rides i, skal man igennem bemeldte skov, hvis man kommer fra min retning. En løsning kunne så være at man går og trækker sin hest, den ca. 1 km der er.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ride vrs trække i skoven
Forfatter: 
Dato:  02-05-2018 22:50

Hej Pia :)

Super godt spørgsmål som jeg selv tit har tænkt på, netop ved formuleringen 'færdsel kun til fods' eller 'ridning forbudt'.

Jeg er en af dem der oftere går tur med hesten end rider.

Er dog kommet frem til at det handler om at at hovene træder bunden/underlaget op.

Det kan være du er heldig at kunne få en aftale med skovejer om at få lov at trække igennem hans del. Det er ikke alle der er fjendtlig indstillet mht at dele naturen, slet ikke hvis man benytter den med respekt.

God aften :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du har nok ret
Forfatter: 
Dato:  03-05-2018 08:14

Tak for dit in-put. Du har nok ret i at det er bekymringen for at vejene ødelægges, og at man formentlig ikke kan forstå "til fods" i så langt ud en konsekvens, som vi to godt kunne tænke os. Jeg går også ture med mine heste som afveksling fra ridning og andet arbejde. Der er tit nogle bilister der stopper, for at komme med en sjov bemærkning om, hvorfor jeg ikke rider, og det synes jeg er herligt. Jeg plejer så at svare: "At vi er fede begge to, så vi skiftes til at gå" for jeg får jo også ekstra motion på den måde. Tak til jer der er kommet med bemærkninger og in-put. Jeg tror vi stopper tråden her. Jeg vil prøve om jeg kan få en aftale med de nye skovejere om at gå/trække igennem deres del af skoven. God dag til jer alle.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider