Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Anmeldelse af for små bokse og folde.
Forfatter: 
Dato:  25-02-2018 22:55

Hej.

Et opstaldningssted nær mig, har alt for små bokse og folde. Hvordan og til hvem skal jeg anmelde dette?

Hestene lider som sådan ingen last, men folde og bokse er langt mindre end det er lovligt. Boksbundene er ligesådan mega ulækre og våde. Vandkopper tilfører langt fra den tilstrækkelige mængde vand. Dernæst ved jeg at mange af hestene (ejet af ejeren af opstaldningsstedet) trænger alvorligt til at for raspet tænder. Hjælp hvordan anmeldes dette??? Det er ikke decideret vanrøgt, men mange brud på hesteloven.

 

Har virkelig brug for hjælp!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan starte...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2018 12:20

... med at læse dette:

www.landbrugsinfo.dk/Heste/Sider/ Guide_lov.pdf

 

- og så vil du finde ud af, at reglerne for boksstørrelser for eksisterende hestehold først træder i kraft i 2020 ;)

 

Mht. vandkopper og vand nok, så kræver det at du måler det - har du gjort det? En vandkop bør kunne give ca. 8 liter i minuttet.

 

I det hele taget kan du, som udenforstående, ikke rigtig gøre noget. Det må være op til opstalderne.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 Revision af regler
Forfatter: 
Dato:  20-03-2018 19:30

Reglerne er blevet revideret sidste år, så nu behøves boksene ikke være specielt store længere. Folde har på intet tidspunkt skullet være specielt store, en lille ridebane er nok til 4 heste.

www.retsinformation.dk/Forms/ R0710.aspx?id=188487#idfa3686ea- bafd-4d23-b0b7-84efa4fb0432


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider