Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Tilbage købsret er blevet brudt af køber
Forfatter: 
Dato:  16-09-2017 20:41
Jeg står i et stort dilemma. Jeg har solgt min hest tilbage i 2009. I kontrakten skrev vi at jeg havde forkøbsret og 30 dage til at beslutte mig om jeg ville købe ham tilbage.
Sagen er at han er blevet solgt til en rideskole og jeg har ikke engang fået afvide at han var tilsalg. Jeg har ved en tilfældighed fået det afvide i dag og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Jeg kan næsten ikke bære at han er havnet på en rideskole. Er der overhovedet noget jeg kan gører for at få ham retur? Er der nogen kloge hoveder?
(I første omgang tager jeg selvfølgelig kontakt til rideskolen og prøver at få en dialog igang med dem, men hvad nu hvis de nægter? Han er i princippet den perfekte elev hest fordi han er så rolig, så jeg et ret bange for at de ikke vil slippe ham igen, men jeg ønsker ikke at han skal være sådan et sted 😔)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Efter 8 år...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2017 16:16

næppe - men, du kan jo give rideskolen et købstilbud, som du også selv er inde på ...

Håber det bedste - held og lykke


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 en kontrakt
Forfatter: 
Dato:  26-09-2017 12:49

en kontrakt er en kontrakt..

men hvis der ikke er skrevet et klausul, hvis du ikke blev budt først, så har du meget svært ved at gøre ret meget..

 

hvis der f.eks du har forkøbsret og 30 dage til at beslutte dig, og hvis du ikke får budet først skal køber betale xxx kr.. så er der jo ikke meget at gøre når hesten er blevet solgt..

står det ikke eller noget tilsvarende, hvad er der ellers at komme efter.. en køber har muligvis købt i god tro og derved kan du evt. ikke bare komme og kræve hesten,...

men rigtigt øv..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider