Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 SØGER HJÆLP
Forfatter: 
Dato:  07-03-2017 17:15

Hej Heste-nettet!

Min veninde og jeg overvejer at købe en lille shetlænder/miniature pony på maks 100 cm til hygge og kørsel sammen. MEN da vi selv rider på nogle dejlige ponyer, og meget gerne ville blive ved med det, skal det jo også lige passe ind i vores økonomi. Så vi ville høre hvor meget, man cirka kan tage for en part på sådan en lille pony, parten måtte ride, longere, hygge, køre, eller hvad der nu faldt i rytterens interesse. Da vi allerede har fundet vores lille drømmepony, håber vi at i svarer hurtigt:)

 

Venlig hilsen Mia og Liva.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-03-2017 22:08

Med fare for at lyde som en gammel, sur kone, så lyder jeres projekt ikke særligt gennemtænkt.

 

For det færste er det et dårligt udgangspunkt at basere sit hestehold på, at man er nødt til at have en part for at have råd til at have hest.

 

For det andet er I allerede to til at betale for ponyen, og alligevel har I ikke råd?

 

For det tredje tror jeg, at det vil være svært at finde en betalende part til en shetlandspony, især når ponyen så skal deles mellem tre personer.

Det er svært at give jer en pris, prisen på parter svinger voldsomt, afhængig af hvor i landet det er, hvad der er med i prisen på parten, hvilken hest, det er osv. osv. men I kan nok ikke forlange særligt meget for en part på en shetlandspony.

 

Så alt i alt er mit råd til jer: Glem det!!!

 

Nyd de ponyer, I allerede rider og glem "Projekt Shetlandspony" til I engang får bedre råd.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

11
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2017 00:35

Det samme som Ibh!!

 

Hvis man ikke selv har råd, er det ikke skide smart.

En lille pony ka koste lige så meget som en stor hest, i regninger.

Hvad hvis parten stopper og I står uden part i flere måneder?

Stiller I den så bare på en rasteplads, fordi der ikke er råd?

Hvor er jeres forældre i det her? Gætter på I ikke er ret gamle..

 

Jeg vil sige, at I skal ikke forvente betaling, måske hvis den kommer til, at stå på Rådhuspladsen.

En pony på max 1 meter, begrænser klientellet voldsomt.

 

Overvej det lige en gang til, og ikke mindst hvor penge til udgifterne ska komme fra.

Tænder, vacc. smed eller uventet dyrlægeregning på fx 3000.


HorsePhotoHolic

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  15-05-2017 12:00

Husk at vogn, seletøj, smed, vaccinationer, tandlæge - løber op i DET samme som at have ridehest.

 

Min veninde købte en shetter og hun vidste hvad hun gik ind til. Hun bruger stortset lige så mange penge på den lille, som på den store hest.

 

Vi havde en part på (som kunne springe og ride dressur) på den lille og det tog vi ikke noget for. Til gengæld krævede vi at hun betalte lidt undervisning indimellem.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider