Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Fratagelse af betalingsrettigheder
Forfatter: 
Dato:  14-04-2016 11:05

Hej HN'

Vi har fået frataget vore betalingsrettigheder, da de påstår ved landbrug/ naturerhverv, at de ikke har modtaget vores indberetning for sidste år. Jeg ved jeg har sendt den, og at der stod sendt, på min skærm, inden jeg forlod siden, ganske som jeg plejer, og som jeg har gjordt det de sidste mange år. Nu har de så meddelt mig, at de har taget mine rettigheder, og udbudt den til salg på det åbne markedet.? Det er fa... Tyveri, og en ikke i orden måde at tjene penge på, jeg er bare SÅ GAL ??? er der andre herinde, som har fået samme besked, for så vil jeg lige oplyse, at det er sidste dag i dag, man kan indgive klage herom.


S.H

0
0
Svar på denne tråd
 
 kvittering..
Forfatter: 
Dato:  14-04-2016 16:30

en ting er du tjekker der står sendt.. du skal tjekke for kvitteringen..

de er ret strikse derinde.. men du kan klage over afgørelsen.. men forvent ikke du får ret meget ud af det..

Jeg har selv misset mine betalingsrettigheder fordi jeg misforstod vejledningen grrr.. der var ingen kære mor der..

 

Men at dine rettigheder er udbudt til salg på det åbne marked undrer mig.. jeg har forstået sådan at alt det der ikke blev søgt på sidste år bare bortfalder, med den begrundelse af landbrugsarealerne skrumper... du kan selvfølgelig gå ud og købe nogle nye....


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ret..
Forfatter: 
Dato:  14-04-2016 17:11
Enkelt.. Ligger der ike en kvittering for Fællesskema 2015 under ordninger og breve har du altså ikke indsendt dit fællesskema.!

Og at du har gjort som de sidste mange år, tja.. Måden man indsender på nu har kun kørt meget få år.!

Rettighederne er bestemt ikke sat til salg på åbne marked.. Alle de rettigheder som er inddraget i 2015 er totalsummen blevet divideret ud på alle aktive betalingsrettigheder..

Det er møg træls at få inddraget rettigheder når man har glemt at søge men det var nu engang vilkårene i 2015.. Alternativet var at alle rettigheder var blevet inddraget og fordelt på ny som i 2005..

Eneste mulighed du har, medmindre du kan påvise at du har søgt, er at du selv går på markedet og køber rettigheder på ny.. Her kan dit lokale landbrugs center hjælpe med kontakt til sælgere og et godt råd er at du så samtidig får dem til at indsende dit skema.. Glemmer de at indsende dit skema, så er de fuldt erstatningspligtige..





 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

2
0
Svar på denne tråd
 
 Annemette...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2016 19:52

... du skriver, at landbrugscentret er fuldt erstatningspligtig ved fejl...

Det er heller ikke forkert, men - vores tidligere planterådgivning kostede altså os ca. 67.000 kr. ved at bevidstløst at kopiere fra året før...

 

Vi gjorde self. krav på beløbet, og vores krav blev sendt til Responsumudvalget, og sørme om ikke vores krav blev underkendt.

 

AgroPro var enige i, at afgørelsen var klokkeklar i mod reglerne.

Og ja, manden har siden brugt AgroPro, som selfølgelig har en rigtig ansvarsforsikring...

 

Ja, man bliver klog af skade, og meget vred...


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyagergaard
Forfatter: 
Dato:  20-04-2016 10:17

Jeg har ikke skrevet de er fuldt erstatningspligtige ved fejl, men at der hvis der er indgået aftale om at et landbrugscenter skal indsende en EU ansøgning og de glemmer det så er de erstatningspligtige.!

 

Nu kender jeg intet til din sag, men jeg stoler fuldt ud på at der er truffet korrekt afgørelse..

 

Som ansøger kan man altså ikke bare fralægge sig et hvert ansvar..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 Annemette...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2016 22:41

Jeg ved ikke, hvorfor du nævner det med manglende indsendelse i dit svar på min tråd...

 

Jeg syntes, jeg meget tydeligt skrev, at fradraget skete, fordi konsulenten IKKE havde gjort arbejdet ordentligt, men bare kopieret fra tidligere år.

 

Self. kender du ikke vores sag, men en bekendt fik desværre ret i, at vi på forhånd havde tabt sagen, da Responsumudvalget efter hans erfaring aldrig gav klager ret.

 

Kender du nogen sager, hvor klager har fået medhold hos Responudvalget?


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg nævner..
Forfatter: 
Dato:  21-04-2016 22:14
Det fordi du skriver at de er fuldt erstatningspligtige ved fejl, det er bare ikke det jeg skriver og de er det jeg retter..

Hvis det var forkert blt at kopiere så gjorde du vil indsigelser mod det.?

Og ja, jeg har kendskab til flere sager der har fået erstatning fra udvalget..

 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider