Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Hvad er bøden?
Forfatter: 
Dato:  07-12-2015 09:39

Er der nogle der ved, hvad bøden er, hvis ens bil fx. trækker 10% mere end hvad den er opgivet til at må trække?

 

Efter hvad jeg kan se her: www.smaabaadsklub.dk/love_regler/ hastighedsb%C3%B8der.asp

så gives der kun bøder, hvis man kører med 7% overlæs og derover?

Kan det passe, at det kun er 10kr pr. % overlæs til fører (går ud fra hvis man både er fører og ejer, så bliver det 35%, men det er jo heller ikke meget)????

Har læst et andet sted, at bødestørrelsen er den samme om man læsser sin trailer med for meget kontra at køre med for højt akseltryk. Nogle der kan bekræfte dette?

 

Jeg er ikke interesseret i aspekter omkring sikkerhed mv., men kun hvordan man udregner bødestørrelsen - respekterer venligst dette :)

 

Håber der er nogle som kan hjælpe med at gøre mig klogere på overstående :-)

0
2
Svar på denne tråd
 
 Aner det ikke..
Forfatter: 
Dato:  08-12-2015 09:36

... men her er noget: www.fdm.dk/nyheder/boede-overlaesse- syvdobles

 

Hilsen Sif

 

P.S. Bøden er én ting - men bliver man stoppet, så må man ikke køre videre. Man skal læsse af, til der ikke længere er overlæs.

Hvis man dermed strander i vejkanten med dyr, gods eller børn - så er det IKKE politiets problem ;)

 


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 12345343
Forfatter: 
Dato:  08-12-2015 18:55

Tak for svar, Sif

 

Og det skal altså ikke lyde som om, at jeg bevidst vil køre med overvægt´. Det er bare ikke lykkedes mig at få vejet hesten endnu, så det har været med dyrlægens målebånd og det er jo ikke så præcist - så det er lidt et skøn hvad hesten vejer.

 

Er selv på jagt efter en hestetrailer til næste år med lav egenvægt, så ved jeg, at vi ikke er ved at nærme os et maksimum :)

 

De står vel ikke og vejer ud til vejen med deres udstyr, men ved nærmeste rasteplads eller på en vejestation ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyretransport..
Forfatter: 
Dato:  09-12-2015 12:45

det er jo altid svært at spå om hvad ens hest vejer....

 

men mener at have fået af vide en gang.. bliver du stoppet med hest i trailer og bedt om at køre en omvej for at blive vejet, så forlænger det hestens tur i traileren og dette er ikke hensigtsmæssigt for dyret... så de skal nærmest have vægten lige foran for at kræve du bliver vejet..

 

og nej man skal ikke bevist køre med overlæs... bremselængden forlænges jo betydeligt og sikkerheden mindskes.. bilerne kan som regel godt trække en trailer med overvægt.. det er straks værre hvis traileren går i slinger eller der skal bremses....


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 1324534
Forfatter: 
Dato:  09-12-2015 20:14

Lene, vi har faktisk en vejestation her i byen, men de gange jeg har været forbi med krikkedyret, har den været slukket og der har ikke været nogen på arbejde :-(

Kommer jeg til at køre med overlæs, så er det noget der hedder 1-3%. Det er kun mig som er med i bilen og bilen må læsses med ½ ton, så selv om det lovgivningsmæssigt ikke har betydning, så er det den står registreret til at måtte trække jo opgivet efter bilen også er maks læsset :-)

 

Og så glæder jeg mig til, at jeg kan få købt min egen trailer, så er jeg ud over nogen som helst tvivl :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-12-2015 22:42

Altså TS, hvis ikke det decideret er en lille lastbil max 3500 kilo, du kører i, så er det bedøvende ligegyldigt, om det kun er dig, der sidder i personbilen, der trækker trailer. Det er den samlede vægt på vogntoget, som tæller på taxameteret der.

Bilens egenvægt, hvad den må trække lovligt (afhængigt af alderen på dit kørekort), samt trailerens egenvægt og tilladte lastevægt i forhold til den trækkende bil. Vogntoget må ikke overstige 3500 kilo totalt uden trailerkort.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH og HB1 kåret cremello varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 124534433
Forfatter: 
Dato:  10-12-2015 21:30

Tina jeg er helt klar over reglerne mht disse udregninger.

Jeg skrev også det var irrelvant i forhold til en evt bøde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Samlet tilladt total vægt.
Forfatter: 
Dato:  11-12-2015 08:16

 

Tina/ Hvodan spiller alderen på ens kørekort ind?

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges, evnt. bytte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1245344
Forfatter: 
Dato:  11-12-2015 10:29

Hvis du har taget kørekort før 2009, så må du kører med en total vægt på 3500kg - har du efter, så er der nogle andre regler for hvor meget du må trække uden BE kort.

Du kan bruge FDMs beregner hvis du er i tvivl om du kører lovligt :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alle de regler.
Forfatter: 
Dato:  28-12-2015 19:41

 

Okay, Heidi, Tak for svar, det vidste jeg ikke. Sikke mange regler ordensmagten skal administrerer...

 

Jeg har kort til alt undtagen motorcykel og det er fra før 2009 så jeg er vel på den sikre side (afh. af bil og trailer).

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges, evnt. bytte.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider