Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Hjælp!!!
Forfatter: 
Dato:  06-11-2015 10:57

hei alle sammen jeg har 3 små heste som jeg gerne vil købe og før jeg gør det vil jeg høre om hvor meget i tror det kommer til at koste om måneden? Det er små heste som ikke kan rides men som bare står til hygge? De bruger ikke sko


Heste er bare verden i en??

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-11-2015 20:55

Svært at svare på. det afhænger jo meget af, hvor du skal have dem opstaldet, hvor store de er, om de har specielle krav til foder mv.

 

Det koster nogenlunde det samme at have en hest, der bliver redet som en, der ikke bliver redet.

 

Det eneste, der måske bliver lidt billigere, når de ikke bliver brugt, er udgifterne til foder, hvor de jo ikke skal have ekstra for at kunne arbejde.

Hvis du er heldig, kan de nøjes med rigeligt hø/wrap plus vitaminer, så du ikke behøver at give dem andet foder derudover.

 

Når de går uden sko, skal de sandsynligvis have smed med 10-12 ugers mellemrum, også selv om de kun går som hyggeheste.

En beskæring koster omkring 400 kr. pr hest pr. gang.

 

Derudover skal de have raspet tænder en gang årligt, priserne varierer meget men regn med omkring 1000 kr. pr hest.

Oveni det kommer gødningsprøver, ormekur og evt. vaccination mod influenza.

 

Et hurtigt overslag giver minimum 1000 kr om måneden for dem alle 3 til smed, tandraspning og ormekure.

Dertil skal du jo så lægge foder og opstaldning.

 

Og så har jeg ikke medregnet dyrlæge, hvis en af hestene bliver syge, ej heller dækkener, grimer og andet udstyr.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider