Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 salg af hest når ejer er død
Forfatter: 
Dato:  19-10-2015 12:02

hej HN

 

jeg står overfor et salg af en af mine heste..... men det er ikke min hest på papiret. for ejer af hesten (Min mor) døde nemlig i marts, hvilket også er årsagen til at jeg sælger hesten.

 

jeg står så med en meget interesseret køber, og kommer til at tænke på om der er nogen regler eller noget at tage hensyn til når den som står som ejer af hesten er død, og dermed ikke kan skrive under når hesten sælges.

 

håber der er nogen af jer kloge mennesker derude, som ved noget om dette :)

 

mvh. Birk


"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-10-2015 13:38

Som udgangspunkt indgår hesten jo i boet og dermed i boopgørelsen efter din mor, når den står i hendes navn.

Hvis du er udpeget som bobestyrer af skifteretten, så burde der jo ikke være et problem i det for dig m.h.t. et salg, hesten skal så blot indgå som en del af opgørelsen med det beløb, den handles til bagefter.

 

Hvis du er enearving efter din mor burde det være ukompliceret.

 

Mvh

Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  19-10-2015 14:13
Min far har overtaget boet da han stadig bor på adressen, og jeg selv bor i nabobyen. Så det er ham der skal skrive under, hvis hesten er en del af boet efter min mor?

"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dødsboet
Forfatter: 
Dato:  26-10-2015 18:51

Vi overtog for 2 år siden en hest fra et dødsbo, der var så den kringle på historien at ejercertifikatet var bortkommet. Ejers datter kunne først da dødsboet var færdigopgjort bede om at få udstedt et nyt ejercertifikat, så der kunne ikke laves ejerskifte før. Og jeg tror heller ikke I kan sælge hesten på papiret før dødsboet er opgjort i jeres sag.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hoppeplag og føl sælges

 

3-farvede hunkillinger bortgives

0
0
Svar på denne tråd
 
 Salga af hest
Forfatter: 
Dato:  27-10-2015 06:43

Der er vel også det at I ikke hæfter for evt. fejl og mangler, da det er et dødsbo.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 om dødsboet
Forfatter: 
Dato:  28-10-2015 16:24

boet er allerede opgjort, så den sag er færdig for et par måneder siden. har det så betydning længere?

 


"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ejerskifte
Forfatter: 
Dato:  08-11-2015 09:49

Når dødsboet ER opgjort, så skal du bare have hesten registreret i dit navn, og så er det dig der er sælger.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hoppeplag og føl sælges

 

3-farvede hunkillinger bortgives

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider