Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Økonomi spørgsmål ?
Forfatter: 
Dato:  02-06-2015 22:52

Hej

står i den situation hvor ponyen jeg har haft part på er blevet ( ifølge rideskolen) for gammel til at ride.. Nu lidt tid efter vil de gerne have den aflivet da den ikke kan bruges til meget ridning og udlåneren ikke har plads. Da både mig og min mor har et stærkt bånd med ponyen, overvejer vi stærkt at tage ponyen til os.... Mit spørgsmål er så bare- hvor meget ville det cirka koste i måneden. Hvad er jeres holdninger til hvad det burde koste??:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-06-2015 09:55

Jeg budgetterer med 5.000 kr. månedligt til hest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-06-2015 13:32

Tror 5000,- er højt sat hvis man for eksempel bor på fyn eller i Jylland, hvor priserne er lidt lavere. Jeg ville regne med ca. 2300,- til opstaldning og 500 til sko/diverse, eller måske endnu mindre hvis ponyen bare skal være hyggehest og måske kan opstaldes langt billigere et privat sted.

 

Hvor bor i?


Spændende føl ventes i 2015; Franziskus/Heslegård's Louis, For Romance/De Noir og Everdale/Stedinger

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Buget, højt sat
Forfatter: 
Dato:  03-06-2015 15:17

Jeg sætter selv 4000 af pr. mrd til en stor hest der spiser meget og får undervisning, samt ekstra træning, høj forsikring og dyrlæg da vi rider dressur og jeg måske e lidt pylret.

 

men detter er rigeligt og kan sagtens gøres billigere

da jeg tænker at en pensionreret hest pony, ikke har brug for samme mængde/type foder, og eventuelt sagtens kan gå i løsdrift som også er biligere.

 

og så er der de andre faste og uforudsete udgifter dom smed og dyrlæge, man kan jo altid være uhældig, men 500-1000 til en smed vær 8. uge alt efter hvad hestens behov er :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  03-06-2015 23:21

Altså hvis det er en ældre nedslidt rideskolepony, er det vel begrænset hvor meget den skal rides/trænes så hvis man kan leve uden et ridehus og evt nøjes med en mindre udendørs bane eller en skovtur i ny og næ, skulle det nok være muligt at finde noget opstaldning til billig penge, særlig hvis man selv passer boksen med udmugning, selv fodre osv. Jeg har indtil for 2 år siden haft min daværede hest opstaldet under lignende vilkår til 600,- kr for boks + fold og så købte jeg hø, halm (til fodring), tørv til boksbunden og så foder til hesten ved siden af til en gennemsnitlig månedlig pris af ca 600,- Os der stod i stalden hjalp så hinanden med fodrer hestene og lukke ind og ud. Så kommer de obligatoriske udgifter så som smed, vaccination, tandraspning osv selvfølgelig oven i.

Jeg vil så lige tilføje at tørven købte vi ind i fællesskab og fik leveret fra Tyskland og foderet kørte jeg selv ned og hentede. Hø og halm kom fra naboen.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sønderjylland
Forfatter: 
Dato:  04-06-2015 12:31

Vi bor i Sønderjylland :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  05-06-2015 21:44

Jeg tror opstaldningen kan klares meget billigt særligt når den ikke skal rides osv. Men en ældre hest skal tit have noget special foder så her skal I medregne at der måske kommer nogle forhøjede udgifter. Ligesom den måske får nogle forskellige problemer grundet alderdom/slid som gør at den skal have dyrlæge lidt oftere end en "normal" hest. Derfor tror jeg det er meget svært at sætte et budget. Tænker I skal gøre op med jer selv om I er villige til at bruge hvad det evt koster, og om I har pengene (her vil jeg sige alt imellem 1000 kr - måske 8-10.000 på en måned).

 

Det er vigtigt at I kan opfylde de behov en ældre hest har, således at redningen ikke ender med at blive mishandling, hvis du forstår hvad jeg mener. Ikke fordi jeg siger I vil mishandle den men hvis der ikke er råd til dyrlæge osv. For jeg tror det sker af og til når folk vil gøre noget godt at redde en hest.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider