Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Forbrugslån og rente?
Forfatter: 
Dato:  27-02-2013 18:22

Hej

 

Det er måske lidt et personligt spørgsmål jeg nu kommer med (håber det er i det rette forum)

 

Sagen er den at jeg godt kunne tænke mig at vide, eller nogle kunne hjælpe mig med at finde et sted hvor jeg kan finde svar, hvad renten ligger på i forbrugslån?

 

Efter vi solgte vores hus i Århus og flyttede til nordjylland på gård og tættere på familien, fik vi et underskud med som ikke kunne ligges ind under lån på gården men blev i stedet til et forbrugslån.

 

Nu går snakken herhjemme om hvorvidt den er høj (10.5%) årlig 10.7% på en lån der nu hedder 240.000kr. Jeg syntes den er høj men manden siger ikke den er høj og mener vi bare skal lade den være.

Google er ikke min gode ven med svar pt.

 

Hvad er jeres forbrugslån på og hvad ligger jeres rente på?

 

Håber nogle kan hjælpe

 

Mvh

Sandra C

 


Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

Ryttervant 6 års allround trakhenerhoppe e.Chopin m. Chopstik til farfar.

Hjem før pris el. Udlånes

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  28-02-2013 00:23

Du kan gå ind på www.mybanker.dk for at se de forskellige rentesatser på de forskellige banker i Danmark.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ddjdkk
Forfatter: 
Dato:  11-03-2013 21:53

I skal da ud og shoppe bank:) jeg har ikke selv et forbrugslån, men det lyder frygteligt dyrt, særligt når man tænker på hvor lav renten er lige nu. Og banker er jo også "bare" forretninger, så mon ikke der er nogen derude, som øjner chancen for en god ny kunde?

 

lad os høre, hvordan det ender:)


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-03-2013 16:14

Havde et i Danske Bank (forbrugslån) renten lå på lige knap 18 %

 


/Angel

 

Qvicunque bene bibit, bene dormit

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forbrugslån
Forfatter: 
Dato:  24-03-2013 08:45

Jeg synes, at når det er et forbrugslån, og der sandsynligvis ikke er sikkerhed bag - f.eks. et ejerpantebrev i en bolig, så synes jeg det er en ret lav rente.

 

Men ellers tjek pengepriser.dk der er uvildig i forhold til mybanker.dk - Mybanker.dk de sætter de laveste rentesatser på fra dem, der vil annoncere hos dem og de dyreste fra dem der ikke vil.


Er den lykkelige ejer af den skønneste skimmel

0
0
Svar på denne tråd
 
 forbrugslån
Forfatter: 
Dato:  25-03-2013 09:59

Hej

 

Vi betaler også omkring 10,2% for vores lille forbrugslån i Nordea - i modsætning til vores boliglån hvor vi "slipper" med 5%

 

Så afhængigt af bank, så er det nok en meget normal pris for forbrugslån, men det kan nu nok betale sig at shoppe lidt rundt for at få det bedste totaltilbud.

 

Da vi købte hus for 3 år siden fik vi faktisk en væsentlig lavere rente på vores boliglån i Nordea end vores daværende bank og Danske bank kunne tilbyde. Det var så vidt jeg husker over 2% til forskel fra Danske bank der faktisk var billigere end vores daværende bank.

Så da vi kiggede på vores totalomkostninger inkl udgifter til diverse Visa/mastercard - så var Nordea billigst

 

Hilsen Anne


Sød voksen skovtursrytter fundet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikkerhed?
Forfatter: 
Dato:  05-04-2013 17:08

Hvis det er et ganske almindeligt forbrugslån hvor der ikke er stillet nogen form for sikkerhed synes jeg ikke det lyder dyrt.

 

Det kan godt være at den generelle rente er lav, men bankerne har skruet op for renterne på de generelle udlån.

 

Hvis I generelt har en rigtig god økonomi kan det være I kan få det billigere et andet sted, men jeg tror ikke det er det store I vil kunne spare på det. Det billigste er at spænde livremmen ind, og afdrage så meget hver måned I overhovedet kan ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alternativer..
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 10:01

gemoneybank.dk/laan/privatlaanplus/ rente fra 3,95 %

 

http://www.ekspresbank.dk/ rente fra 7,2 %

 

Eller forhandel med andre banker


Det er menneskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider