Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Lillesøster flytter ind, regler?
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 13:41

Vi bor til leje i et hus, som ejes af mine svigerforældre.

 

Min lillesøster og hendes kæreste, skal så måske flytte ind hos os - for en periode, vi ved ikke hvor kort/lang tid det bliver.

 

Men hvordan skal vi forholde os til dét? Mht. husleje, boligstøtte, forsikring m.v.

 

Min kæreste og jeg tænker at de skal betale f.eks. 1/3 af huslejen, halvdelen af forbrug og halvdelen af tv + internet.

- Er det urimeligt?

 

Vi betaler licens.

 

Men, skal de skrives på som lejere ligesom os, eller skal de skrives på som at de lejer et værelse af OS - og vi så betaler skat af det?

 

Hvordan med indboforsikring, vil vores indboforsikring kunne dække deres ting hvis uheldet var ude og vi fx havde indbrud?

 

Er der andet man bør tænke på, overveje etc.?

- Vil være surt om det bare ødelægge en hel masse rent økonomisk set for alle parter.

 

Jeg ved at da jeg boede hos noget familie var der ikke det store i det, udover at de skulle skrive under på at jeg godt måtte ha' adresse hos dem - men det var jo i deres eget hus.

 

Er reglerne anderledes hvis de ikke betalte noget til husleje etc.? I princippet er vores husleje jo ens, om de bor her eller ej - vores forbrug vil jo nok stige lidt mht. vand og evt. el, men ellers heller ikke så meget jo.

 

Hvordan gør vi bedst det her? Hvis det bliver aktuelt.

 

 


www.ROLLOs.dk

 

Opdræt af

West Highland White Terriers

Satin kaniner

Teddy marsvin

 

!!! HVALPE SALGSKLARE TIL MAJ !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-03-2012 19:27

Hej

Først og fremmest, så er jeg ikke inde i reglerne i 2012, men skriver ud fra hvordan det har været tidligere.

 

Som jeg læser dit indlæg, får i boligtilskud, og den er givet på baggrund af boligens samlede indtægt, hvilket betyder, at hvis din søster flytter ind, tæller hendes indtægt med i den samlede husstandsindkomst og så vil din boligsikring højst sandsynligt falde bort. Dette uanset om hun betaler for at bo der eller ej.

 

Jeg tror heller ikke at det er lovligt at leje noget ud, som ikke er jeres, så det med skat af lejeindtægt skal du ikke tænke på. Du bliver altså nødt til at kontakte dine svigerforældre som ejer bygningen og bede dem vejlede jer, og høre dem om det er ok med dem, at der kommer flere i lejligheden.


Hingsteplag (2009) efter Casir Ask sælges, mor optaget i springhesteprogrammet med 2 x 9,0

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som der...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2012 00:38

bliver svaret, så vil I miste boligsikring, da den baseres på husstandsindtægten. Om I må leje ud uden at involvere husets ejere aner jeg ikke noget om, men uanset bør I for god ordens skyld sikre jer en godkendelse fra dem - men det har I sikkert også styr på, når det er dine svigerforældres hus :-)

 

Derudover skal din søster være klar over, at jeres licens ikke dækker dem - det gælder nemlig kun husstanden, hvis man er et ægtepar eller i ægteskabslignende forhold, ellers skal hver person betale licens...

 

Normalt er det sådan, at de første 2000 kr.'s lejeindtægt pr. måned er skattefrie, men det skattefradrag benytter dine svigerforældre jo, men da huslejen ikke stiger, bør det ikke have skattemæssige konsekvenser - skat kan jo ikke få "betaling" af den samme husleje 2 gange.


 

Mvh

Line

 

Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info

 

 

Feriehus ved Malaga udlejes, byhus i Torrox i 2 etager med stor tagterrasse.

 

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Udlejning
Forfatter: 
Dato:  06-05-2012 20:42

Jeg kunne selvfølgelig ikke drømme om at lade nogen flytte ind, uden at have spurgt svigermor først - det tør jeg dælme da ikke ;-D

 

Så det har vi selvfølgelig gjort og de valgte så at spørge deres revisor om hjælp, så der er ved at være kommet styr på det :-)

 

Vores boligsikring mister vi nok, ja - men så må det jo være sådan dét er :-)

 

Hun skal dybest set bare skrives ind i kontrakten og så skulle det være i orden, vores forbrug stiger selvfølgelig men huslejen etc. gør ikke.

 

Hvordan gør man i forhold til licens? Flytter den bare med hende?


www.ROLLOs.dk

 

Opdræt af

West Highland White Terriers

Satin kaniner

Teddy marsvin

 

!!! HVALPE SALGSKLARE TIL MAJ !!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider