Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Advarsel! Der er en svindler på spil.
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 18:12

Hej

Jeg har min pony til salg, og har fået en underlig mail fra en man som vil købe ham. Men det er svindel.


Her er mailen:

Hej,
Tak for det hurtige svar, jeg er okay med din salgspris.
Jeg vil gerne vide den nuværende tilstand af hesten og også nogle af det seneste billeder ..
Jeg kan forsikre Dem om, at hesten vil nyde satying med mig og min familie, fordi vi skal til at tage meget godt på hende.
Jeg er en pilot, gift med 2 drenge, jeg køber en hest for den ældste af mine drenge, som en gave på sin fødselsdag.
Med hensyn til betaling, vil det blive ved check, så lad mig få din information, som du vil have mig til at sende checken til. Jeg ønsker, at detaljerne på denne måde.
Fulde navn (som du vil have dit navn skal vises på checken),
Fuldstændige adresse (hvis du vil have mig til at sende checken)
ZIP CODE:
og din kontakt telefonnumre.
Så snart jeg har disse oplysninger, vil jeg gøre arrangement for dig at få betaling til tiden, på grund af karakteren af mit job, har vi ikke meget tid til at afslutte denne transaktion, så ingen tid spildes.
Også, jeg ønsker at slette annoncen væk fra hjemmesiden eller markere den sælges, fordi jeg ikke ønsker at gå glip af din hest. Jeg vil tilføje 500kr til din salgspris. Din samlede penge er 40.500 KR
Jeg håber at læse fra dig snart.
Tak, Gud velsigne og udvide mine hilsener til din smukke familie.
Have a nice weekend.
Mr. Simon ....



Det er meget dårligt oversat.

Har snakket med nogen som også har fået mails fra ham, men check han sender er falsk, den er bare lavet så godt at banken ikke kan se det. Pengene kommer godt nok ind på kontoen, men efter ca. 6 uger forsvinder de igen, fordi de er falske.



Synes bare lige jeg ville advare imod ham. Hvis nu nogen ikke har hørt om det. Der er også andre svindler lige for tiden, så vi skal være opmærksomme.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afgjort en fake.
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 19:54

Den er oversat med en maskine, for ordstillingen er præcis den samme som på engelsk.


Men man kan ikke advare nok imod det, for der er desværre folk rundt om i landet, der hopper i med begge ben :-(



Advarsel mod opstaldningsted: www.heste-nettet.dk/forum/6/153480/ 153480/

0
0
Svar på denne tråd
 
 oversætningsprogram
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 21:11

Synes også det lyder lidt mistænksomt at han er gift med 2 drenge. Det lyder ikke helt lovligt


Håber ikke denne pilot får noget ud af sine forsøg.


Medlem af Bullerklubben

Nu også på Facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrifft
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 19:14

det er godt nok dårligt oversat, håber ikek der er nogle der falder i fælden.

må sige det lyder meget suspekt at han vil tage meget godt på hesten og er gift med to drenge




Sagt af Jeanette og Nosey


Welsh typerne er bare de rigtige gangmaskiner alt andet er billige kopier!!!



Nosey søger part... evt udlån på særlige betingelser. skriv pb for at hører mere.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Og så er det vel
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 20:09

de færreste der sælger deres hest på den måde? Uden at køber vil se og prøve hesten, uden at have kommunikeret på andet end skrift og det skal gå uhyre stærkt??? Jeg havde slået bremsen totalt i! Jeg ville personligt ALDRIG sende min hest afsted til nogen jeg aldrig havde mødt.


Det med at det er oversat er måske ikke så dårligt - for det meste er det jo lettere at gennemskue gramatiske fejl på dansk, end fine engelske ord (for os der ikke har talt/læst/skrevet ret meget engelsk siden skolen).

Men det giver da nogle sjove sætninger - jeg bed også mærke i den der med at han var gift med to drenge


Håber dælme ikke der er nogen der hopper på den


Military-rytter?

Meld dig ind i gruppen "Danske military-ryttere" på facebook.

Gruppen er for ALLE med interesse for military :)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Carina Lyons
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 20:48

Problemet er, at det er der altså nogen der gør!


Der har været en her på HN, der har stået frem og de havde mistet 30.000kr. (eller noget i den størrelsesorden) :-(


Folks logik er meget enkel: når de står nede i banken med checken i hånden, så honoreres checken typisk inden for få dage. Så tænker de: "Cool! Pengene står nu på min konto, så nu kan jeg sagtens sende det overskydende afsted! Den må jo være sikker nu!"


Sagen er bare lige den, at banken kan være op til 30 dage om at cleare en udenlandsk check. Det er nærmest ren og skær høflighed, at de sætter pengene ind på 2. dagen!


Men når checken så kommer retur - bundfalsk - så hæver banken de penge, som de tidligere har sat ind = tab for sælger, som har sendt 30K afsted ud af egen lomme :-(



Advarsel mod opstaldningsted: www.heste-nettet.dk/forum/6/153480/ 153480/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Æv....
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 07:25

Syntes det er træls når der snydes sådan... Men med lidt almindelig omtanke burde man ikke sige ja til sådan et tilbud.

Da jeg havde min hest til salg, kom der mail fra Holland, (på engelsk) at de ville have video, og så ville de sende en chek med transport udgifter så kunne jeg bare sende den afsted. Jeg skrev at hvis de var interesseret kunne de komme og kigge på ham...

Han var ganske alm så undrede mig noget over at man ikke kunne få sådan en alm ridehest i Holland, når man tænker på hvad Torben Hestehendler netop slæber hjem fra Holland.


Topsy og Sundy

-Begge i fol-


0
0
Svar på denne tråd
 
 Halløj
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 08:43

Jeg har også lige modtaget akkurat samme mail fra denne Simon Johnson.

Hvorfor i alverden er der nogle som ham der gør den slags ting,det er bare rigtig træls.

Synes også at det var utroligt at han bare gik med til prisen uden at vide noget om hesten eller at have set/prøvet den.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja......
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 09:03

Jeg er så en af dem der har meget svært ved at se man kan blive snydt.


Det er en E-Mail som man kan besvare eller lade være.

Det siger jo helt klart sig selv man IKKE sender en hest/ bil/ motorcykel eller hvad det nu kan være man har til salg, afsted uden at modtage kontanter eller bankoverførsel på den forlangte salgspris.

Almindelig sund fornuft.


Føler man sig så snydt og bedraget af det ja så skulle man nok få sig et liv.


Der er tilsyneladende en i den anden ende af mailen som helt klart trænger til et



Team Rahmberg
Kvalitetsbevidst og erfaren hestehjælp

Sælges
7 års hoppe Hygge/skovtur 12.000
5 års DV vallak på 178 cm - Kanon dressur emne 63.000

3 års DV vallak - Nytilredet 31.000

* * *

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svindler mail
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 19:06

Jeg har også fået helt den samme mail. Hvor er det uhyggeligt at der er nogen der kan finde på at gøre det!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nemlig
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 21:36

Ja, det er langt ude !! Men der er desværre nogen som gør det.

Derfor synes jeg også vi skal hjælpe hinanden og advare mod disse folk/mails.


0
0
Svar på denne tråd
 
 samme her
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 20:44

fik også den mail her for et par dage siden. tænker bare. når jeg sælger hest skal pengene overførers eller kontant.!


Hilsen den mest hyper aktive egocentrerede og lalle glade person i boeslunde.!!! xD



er stor fan af min pony : poni.. og min pinto :kohesten :D


Jeg holder fast i mine meninger og det jeg tror på.!

0
0
Svar på denne tråd
 
 man kan
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 12:07

jo også bruge en banknoteret check.


Her er pengene hævet på brugerens konto. Den er lige så god som kontanter. - Men fra udlandet ville jeg nok have en bankoverførsel. Så undgår man også falske penge.



Vildt at man skal bekymre sig så mege for at sælge en vare...


Et smil siger mere end 1000 ord....

0
0
Svar på denne tråd
 
 en lille tanke
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 22:23

Bare sådan ren nysgerighed, hvad ville der mon ske hvis man lige efter at have fået pengene ind på kontoen hævede dem og derefter lukkede kontoen????

Kom bare lige til at tænke på det


Alle kan lære at ride

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved slet ikke hvad jeg skal sige
Forfatter: 
Dato:  26-11-2009 21:15

Jeg er helt fuldstændig og aldeles lamslået og ude af stand til at tænke. Synes det er meget forfærdeligt!


Min gamle veninde var ude for noget lignende for et par år siden, med en mand fra Holland. Som så viste sig ikke og være fra Holland - havde adresse i Sverige, men boede i Englang. Mener nok det var sådan...


Han ville også sende en check med penge, (som der ikke var dækning på) Og så skulle man selv kontakte en der kunne transportere hesten til ham..


Heldigvis så jeg det inde på HG og fortalte min veninde, at hun IKKE måtte sælge sin hest til ham, da han ikke var helt reel. Tænk sig, hvor galt det kunne have gået . Hun havde mailet med ham et par gange, og synes han virkede helt reel.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider