Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Køb af trailer - praktiske oplysninger
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 11:26

Jeg er blevet tilbudt at købe en ældre trailer, og i den forbindelse er jeg lidt i tvivl om flg:


1) Er ansvarsforsikring af traileren inkluderet i bilens ansvarsforsikring ?


2) Traileren skal synes, men kan man gøre det i en almindelig synshal, eller er det kun bestemte steder ? Og får man automatisk en synsindkaldelse når man har registreret en ny ejer af traileren, eller skal man bare selv ordne det ?


3) Er det rigtigt forstået at traileren skal godkendes til dyretransport ved synet ? såfremt den ikke tidligere har været godkendt til dyretransport (det er vist en del år siden den sidst var til syn) kan man så bare gøre opmærksom på det ved synet eller skal det gøres ved registrering ?


4)Er det korrekt at der skal være påmontret et skilt på traileren hvor der står dyretransport, for at trailen kan godkendes ved syn ?


5) Betaler man vægtafgift af en trailer ?


håber at der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe med disse spørgsmål



Mvh. Louise O.P.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit bedste bud
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 15:45
  1. Ja
  2. Ja det vil jeg mene da den registreres som alle andre køretøjer med nummerplade, dog ville jeg inden køb sørge for at den blev synet så der ikke var nogle overraskelser. Det er dog primært sikkerheden de kigger på, herunder stel og lygter.
  3. Du skal gøre dem opmærksomme på det ved syn da de skal krydse et felt af et sted på blanketten, intet kryds, ingen registrering til dyretransport (og det er noget rod - har selv prøvet at synsmanden glemte det)
  4. Tjaeh - min blev købt, godkendt og registreret i november 2007 - jeg havde intet skilt men køb et for en sikkerheds skyld, mener det blev lavet om lige efter.





Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa!!!
Forfatter: 
Dato:  04-09-2009 11:28

Du skal køre den til en almindelig synshal og når den er godkendt kan du omregistrere den. Sådan gjorde jeg ihevertfald da jeg købte min trailer i april.


Ja du skal have et skilt bagpå hvor der står dyretransport.


Du betaler vægtafgift på traileren. Jeg giver 220,- pr år for min Brenderup 2000 kg


Jeg vil for en sikkerheds skyld kontakte mit forsikringsselskab ang ansvarsforsikring. Min er ansvarsforsikret gennem bilens ansvarsforsikring. Jeg har TRYG


Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super - tak
Forfatter: 
Dato:  04-09-2009 15:31

Tak skal I ha´, det er jo altid vældig rart at have styr på det hele så man ikke få nogle kedelige overraskelser.



Mvh. Louise O.P.





0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider