Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Akut boliproblem
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 21:31

Tror jeg har postet rigtigt... ellers må moderator undskylde...


Jeg flyttede i Marts måned til Nyk. Falster med min kæreste og datter, da hans familie bor der nede.


Vi er nu blevet enige om at vi slet ikke fungerer sammen, og jeg har intet netværk på Falster, udover hans familie.

Så jeg vil "hjem" til min barndomsby, hvor jeg har boet i 20 år, ud af mit 22 år lange liv.


Jeg går på kommunen og fortæller dem situationen, men de sender mig ud med en besked, at jeg er tilflytter med et akut boligproblem, og derfor er anset som et problem for kommunen, så de kan ikke hjælpe mig...


Her står jeg så med min 7 måneder gamle datter på armen og har intet sted at bo?


Jeg har ringet til div. boligselskaber, men deres ventetid er på flere år, og lige nu har jeg et kammer hos min mor, som bestemt ikke r holdbart....


Jeg har undersøgt alle muligheder jeg kender til, og intet kan lade sig gøre...


Hvad gørman i denne situation?

Og må kommunen sige sådan til mig - en enlig mor?


Mvh.

Merete Jensen



"You´ll never walk alone"

Til minde om alletiders storebror Martin Jensen

1984-2008


0
0
Svar på denne tråd
 
 HVorfor
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 08:17

er det at en status som enlig mor, skal give en fordele??????


Hvad gørman i denne situation?

Og må kommunen sige sådan til mig - en enlig mor?


Man gør vel som alle andre boligsøgende - Man leder. Er der værre for en enlig mor at være uden bolig, end det er for en hver anden familie???



Og hvad skulle kommunen have gjort??


Nååå jo - de skulle da have sendt en anden familie på gaden, så DU kunne få en bolig!!!






Pia


Til dem der har tilgode.......ja, I troede åbenbart ikke nok!!








0
0
Svar på denne tråd
 
 hva siger du
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 08:27

Du har tilsyneladende misforstået helt og holdent...

Og det er netop ikke denne besked jeg har brug for nu - men hjælp!



Jeg står på gaden med et barn på 7 måneder... faderen vil ikke have noget med mig eller barn at gøre.


Kommunen jeg har snakket med, kender til min fortid, som ikke skal lægges ud her...

Men deriblandt en fjernelse fra hjemmet da jeg var barn.

Og anbringelse på døgninsttution efter ophold på sygehus, grundet mistrivsel...


Jeg søger hjælp og en guide... ikke en besked som din.



"You´ll never walk alone"

Til minde om alletiders storebror Martin Jensen

1984-2008


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen hvad forventer du??
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 08:32

Nu hiver du noget fortid ind.


Og på mig lyder det som om, du også pga. den, forventer ekstra hjælp fra kommunen


Hvad med at handle lidt selv?? Der findes massere af udlejnings boligere - men der skal man selvfølgelig gøre noget selv for at finde dem..................Så det ville da være nemmest, hvis kommunen kunne løse dit problem.


Hvad skal alle andre i din situation gøre??? Også rende op på kommunen???








Pia


Til dem der har tilgode.......ja, I troede åbenbart ikke nok!!








0
0
Svar på denne tråd
 
 som skrevet
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 08:54

har jeg undersøgt muligheder for bolig igennem de almenyttige boligselskaber... 4 års ventetid er ikke holdbart for en børnefamilie der står på gaden.

Er skrevet op, i håb om et mirakel.

diverse aviser er finkæmmet for muligheder, internettets sider med diverse boligportaler er gennemsøgt, og deffor har jeg som sidste løsning valgt at hive kommunen ind.



Hvor har du læst at jeg forventer at blive sat i toppen af køen???

Imellem linjerne eller hvad - for så bedes du venligst holde dig fra mit indlæg, da du tilsyneladende ikke har den kompetence jeg søger.





"You´ll never walk alone"

Til minde om alletiders storebror Martin Jensen

1984-2008


0
0
Svar på denne tråd
 
 bbbbbbb
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 09:00

Jeg må desværre give de andre ret. Enlig mor får ikke special behandling bare fordi hun pludselig indser at hun ikke kan med kæresten og så vælger at flytte. Rationelt - så kunne du jo have ventet med at flytte til du havde fundet en bolig, eller til du havde undersøgt hvad kommunen ville sige og gøre. Istedet for at forvente at få smidt en bolig i nakken. Du er ikke akut boligløs eftersom du har et kammer hos din mor, måske ikke optimalt, men du har tag over hovedet. Kommunen ville nok sende dig på et herberg, vandrehjem eller krisecenter hvis du manglede tag over hovedet - barn eller ej. Kommunen har handlet som de må. Du må finde og søge boliger, det tager den tid det tager, andet er der ikke at gøre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 i misforstår
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 09:01

Jeg ar ikke valgt denne situation.

Jeg er sat i den...



"You´ll never walk alone"

Til minde om alletiders storebror Martin Jensen

1984-2008


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen forfanden
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 09:07

hvor naivt er det lige, at tror at man har en bolig få timer efter, at man er skredet fra kæresten.


Og istedet for at sidde og pive, så glæd dig over, at dit barn ikke er gammel nok, til at forstå at I ikke har en fin bolig lige nu.


Glæd dig over, at du trods alt har tag over hovedet og måske også mulighed for, at få barnepige i tide og utide.


Se på fordelene istedet!!!



OG lige tilsidst - Jeg skriver i lige de indlæg jeg har lyst til!!


Hvorfor er det at folk mener de ejer en tråd??? Og bliver tøsefornærmet, når de svar der kommer ikke er det de forventede??


Er det kun dem med ledige boliger, der må svare?








Pia


Til dem der har tilgode.......ja, I troede åbenbart ikke nok!!








0
0
Svar på denne tråd
 
 bbbbbbb
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 09:08

jamen du skriver jo netop at i blev ENIGE om at det ikke gik...så er det jo en fælles beslutning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 boliger
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 11:11

er der masser af uden for boligforeningerne, prøv at google, lejligheder og den by du gerne vil bo i, så kommer der en hel del forskellige udlejningsmuligheder.




Sommerlig hilsen

Jytte Hansen


Som egentlig færdes på HN som privatperson :)


SÅ HUSK !!

at det egentlig ikke er tilladt at have sin egen mening hvis man sidder i en eller anden form for bestyrelse :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 bolig.,.
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 13:29

Kommunen har faktisk ved lov anvisningsret over en hvis procentdel af de lejeboliger der er i kommunen...


Ellers er www.dba.dk nok der der er flest boliger.


Det er menneskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning


0
0
Svar på denne tråd
 
 bbbbbb
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 13:37

Så længe hun har tag over hovedet via sin mors kammer, så har de ikke pligt til at anvise en bolig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu ved
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 13:38

jeg ikke om det er ens, men da jeg kom fra Andorra med et barn, og var temmelig syg, gik jeg ned på kommunen og spurgte om de kunne hjælpe mig da jeg stod uden bolig. Der blev jeg anvist en husvildebolig hvor de lagde indskuddet ud for mig..


Det var noget gammelt lo** men jeg var der en måned til jeg havde fundet noget andet.


Derudover brugte jeg vel omkring 500 kroner på at ringe til kommunen og høre om dette og hint.. For igen at få noget hjælp (også rent praktisk da jeg var dårligt gående mm.)


Så ring og spørg dem om en husvildebolig- mange gange afhænger det af om du kommer til at snakke med de rette.. Jeg blev fx. omgående sat i gruppen der ikke kunne arbejde fordi jeg talte med en sød person, og skulle derfor ikke bekymre mig om det med det samme..


Men en husvildebolig eller krisecenter er det de umiddelbart kan gøre- og så sætte dig på deres boligliste hvis de vurderer at du trænger. Det valgte jeg ikke at gøre, for man skal være medlem og søgende i alle bligforeninger og man SKAL acceptere det man får tilbudt- jeg SKULLE tilbage til min drengs skole (for det havde han brug for), og kunne derfor ikke bruge en bolig 30 km væk til noget.


Men jo mere du foretager dig selv, jo mere seriøs vil du også fremstå.. Du skal bare vide at søger du indskudslån ved kommunen skal du have en IKKE underskrevet lejekontrakt, og de kan tage op til 14 dage om at behandle den. Så nok de færreste udlejere der er med på den.



Ingen er så god at der ikke er ondt i ham eller så dårlig at han intet er værd.

-Michael Crichton.

0
0
Svar på denne tråd
 
 spender
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 15:06

14 dage kan absolut ikke altid gøre det kan jeg love sig. har en bekendt der måtte vente i 1 1/2 mdr!


Er der ikke bolig at finde, jamen så er der ikke bolig at finde- og så er der jo ingen på hele hn der kan hjælpe dig med mindre de har en bolig. Så længe du bor hos din mor er du ikke i betragtning som akut boligmanglende. Om så du var kan der gå op til 3 mdr før de har dig en bolig. Og så skal du tag det første og værste de henviser dig til uanset hva du sys om det.


Der er ikke andet for end at finkæmme aviser, opslag i dagligvarebutikkerne og på nettet-


Den blå avis


Gul og gratis


HN


Boligportalen etc



www.nikon-pics4u.webs.com



NU med termin den 15 dec 2009 - venter sig en lille dreng

0
0
Svar på denne tråd
 
 kommunen
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 20:39

Jeg blev tidligere idag kontaktet herinde af en "HN´er".


Det viser sig at kommunen er pligtet til at hjælpe mig.

Og det har jeg idag været nede og fortælle dem.

De har givet mig ret...


Jeg er nu i kontakt med en forstander på et krisecenter for enlige mødre der akut mangler et sted at bo.

Hun er sat ind i min sag, og vil gerne hjælpe - da jeg ER berretiget til hjælp.


Kort sagt, har kommunen indrømmet deres fejl, og jeg havde ret i min sag.



"You´ll never walk alone"

Til minde om alletiders storebror Martin Jensen

1984-2008


0
0
Svar på denne tråd
 
 Magramse ♥Vicktoria♥
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 23:38

Tja - det er rart at kende sin ret. Og - har man ret, så har man det, om andre kan lide det eller ej..


Jeg undre mig, men det er jo bare min tanke, hvorfor det er dig med barn der flytter væk, og ikke manden uden barn.

Men det har i jo sikkert en fornuftigt forklaring på...


Min tanke var, da jeg læste div indlæg, om ikke du kunne søge bredere.. det er ikke sikkert, at man kan få bolig lige hvor man helst vil, for der smides jo ingen ud, for at en lejlighed bliver ledig - ved også godt, at du ikke forventer det


Men tænkte, om ikke du kunne få en lejlighed lidt længere væk end du faktisk ønskede, og så ventede på den rette. Sådan må mange gøre det, og det er absolut ikke alle steder, hvor der er bolig mangel...

Blot en tanke...


Håber i snart får ro i livet


Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år



Så har jeg foræret 2. slet wrap væk, håber det skaber glæde og fyldte maver....


www.mellemhaven.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bolignød
Forfatter: 
Dato:  27-08-2009 14:38

Hej.

Sikke da en kedelig situation at stå i.

Hvor i landet kunne du tænke dig at bo?

Hilsen Lena.


Slottet
0
0
Svar på denne tråd
 
 fortsættelse
Forfatter: 
Dato:  27-08-2009 18:48

Jeg har søgt i stort set hele storkøbenhavn.

Og er skrevet op i min hjemby, hvor jeg så må have tålmodigheden med... Herlev...



"You´ll never walk alone"

Til minde om alletiders storebror Martin Jensen

1984-2008


0
0
Svar på denne tråd
 
 Husvilde
Forfatter: 
Dato:  28-08-2009 11:16

Kommunen har pligt til at give dig tag over hovedt -ikke en bolig!


Det er oftest biligere at sætte en familie i en bolig end på et hotel eller vandrehjem og ikke særlig hensigtsmæssigt at sætte en børnefamilie på et herberg, hvorfor en anvist bolig oftest bliver løsningen, men kommunen har ikke pligt til at sætte nogen i en bolig.


Jeg håber at alting flasker sig for dig, og du og din datter får en bolig snarrest.


Hilsen Nana


17,5" Spalding med flair, til salg for 4.500,-

Se annoncen her for mere info.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bolighjælp
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 12:38

Ja kommunen er ikke altid sådan til at danse med, men jeg er glad for at hører at du har fået hjælp. Det er ikke ligefrem en ønskesituation du står i og slet ikke med et barn. Hvis bare det var Esbjerg du manglede bolig i, så har vi masser af plads Jeg håber du snart får noget at bo i.



Held og lykke


Hilsen Rikke


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider