Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
JHN Opslagstavlen (Arkiv)

 Gymnasier i Århus - erfaring
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 13:53

Hej

Jeg står i den situation, at jeg flytter til Århus her til sommer, og jeg skal begynde på STX. Jeg ved dog ikke hvilket gym, det skal være på.

Jeg har hovedsagligt Marselisborg og Katedralskolen i tankerne, da afstanden dertil og linjerne passer mig super.
Jeg har dog hørt, at Marselisborg er MEGET snobbet, og det magter jeg ærlig talt ikke, men der er mange, der siger, at det bare er et gammelt rygte.


I må gerne skrive jeres erfaringer mht. gymnasier i Århus - specielt disse to. :)





SOFIE

- Donuts. Is there anything they can't do?

0
0
Svar på denne tråd
 
 frgtyhu
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 14:14

mine søskende går på Marselisborg lige nu. Problemet med det gymnasiet er lærerne. Der er ikke sket en særlig udskiftning siden min mor gik der, og det virkelig nødvendigt. - Min fætter som gik u for et par år siden, sagde også om en af lærerne; "giv hende en flaske vin, og dine karakterer vil altid være fine". overdrivelse fremmer selvfølgelig forståelsen, men jeg synes virkelig det er vigtigt med gode lærere.

Det med at Marselisborg er snobbet, er efterhånden et rygte. efter min mening :) det har selvfølgelig sin grænse.


Trods mange af mine gode venner går/har gået på katten, synes jeg godt nok det er dem der er snobbede. aldrig har jeg mødt mennesker der tror de er mere end os andre.


Så hvis jeg var dig, ville jeg vælge Marselisborg. Ikke at glemme Viby Gym (som jeg gik på), virkelig godt gymnasium, lærermæssigt.. men det lyder til du er lidt langt derfra :)


Held og lykke!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gymnasier i Århus
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 17:35

Det er som sagt et gammelt rygte, at Marselisborgs elever er snobbede. Jeg synes i hvert fald, at de virker rigtig rare, når vi har spillet mod dem i fodbold/håndbold.


Katedralen er helt sikkert også et rigtig godt sted!! Men jeg mener, at de har en relativt lang venteliste.

Men en bonusinfo om Katedralen: Alle deres klasser starter med bogstaver fra ordet "Katedralen". Altså har de kun K-, A-, T-, E-, D-, R-, L- og N-klasser! Synes at det er en meget sjov idé :)


Jeg går selv på et gymnasium ude mod Randers af. Og det kan du nok ikke bruge til så meget! :)


Kom med dine venner - Så kommer jeg også alene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Risskov
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 21:15

Nu går jeg selv på Risskov i 2.g. Jeg synes stemningen og folk generelt er super fedt og der er tit et eller andet socialt. Lærerene veksler det meget med, nogle burde virkelig udskiftes og andre er dygtige.
Men jeg ved ikke hvordan det ligger i forhold til dig, men hvis du vil vide mere må du endelig skrive ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 fudruvf
Forfatter: 
Dato:  28-01-2011 07:37
Jeg har mange venner på marselisborg, og de har det helt fint med at gå der. Dog er der det problem med lærerne :) jeg går selv på egå gymnasium, og det er super godt!! :)

der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalala
Forfatter: 
Dato:  30-01-2011 21:48

Tusind tak for jeres svar! :)


Ask: Jeg tror også, at jeg vælger Marselisborg, fordi jeg flytter jo først i sommerferien, og jeg kender kun en enkelt pige på min alder, og hun skal derind. Vælger lærerne yndlinge eller hvordan? :) Viby ville klart være det letteste, da jeg skal bo der, men deres linjer passer mig desværre ikke så godt :(


Mia: Det er jeg rigtig glad for at høre! Det er ret cool det med Katedralens klasser. Tror jeg sætter Marselisborg som 1. prioritet og Katedralen som nr. 2.


Julie (Jacobsen): Risskov er desværre bare lidt langt fra mig :(


J to the: Egå har jeg kraftigt overvejet - var jeg faktisk mest hooked på i starten, men det er desværre lidt langt fra mig i forhold til Marselisborg og Katedralskolen :)








SOFIE

- Donuts. Is there anything they can't do?

0
0
Svar på denne tråd
 
 jhgbnjh
Forfatter: 
Dato:  30-01-2011 23:58

kender faktisk en som bor ude omkring marselisborg, som valgte at gå på egå. Hun har i hvert fald ikke fortrudt og er vildt glad for det :) hvor henne af i århus bor du, og hvilke busser går der?


der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalala
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 14:37

Altså jeg skal bo i Viby, så jeg ville have fire kilometer til Marselisborg, men 14 til Egå, så det ville tage mig noget længere tid i bus end til det andet sted.. :)





SOFIE

- Donuts. Is there anything they can't do?

0
0
Svar på denne tråd
 
 karma, du
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 17:05

Jeg kender både en der går på Viby og én der går på katten (:

Og efter begge deres meninger skulle katten dog være det bedste. Ved desværre intet om Marselisborg (:

Men i al fald; hvis der er meget lange ventelister til det gymnasium du gerne vil på, så sørg for at vælge en linje, du ikke kan få de andre steder; så er der nærmest kun én mulighed (: - og det er at sende dig hen på din 1. prioritet, hvor de har linjen (: Så kan du jo vælge om efter grundforløbet.

Det gjorde en af mine gode veninder, som bor i Ry. Så slap hun for at komme på Skanderborg og kom i stedet på på sin 1. prioritet, som var Silkeborg (skønt skønt SKØNT gymnasium! - jeg siger det bare ;) )


.. by each others side, we'll fight for the winners circle ..

? you might not be my whole life - but you make my life whole ?

Super holstener vallak til salg

7 år, springhest, og super smuk(;

Kontakt på +4522 48 54 70

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hey...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2011 18:57

Hvad er der da galt med Skanderborg?


Jeg har en veninde der har gået på Marselisborg, og hun synes det har været de tre bedste år af hendes liv. Og det siger jo et eller andet sted ik så lidt




Mvh Julie


.: Liberty og Media Force xx :.

- Fordi det er bedre at være lille og (meget) vågen end stor og doven ;D


1.semesters bøger til sprogstuderende (fransk/engelsk) på ASB sælges billigt!

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalala
Forfatter: 
Dato:  01-02-2011 19:31

MLCA: Linjen kan jeg få andre steder, men jeg satser :) Tager de ikke efter geografisk afstand? En af mine bekendte har nogle fra Skanderborg i sin klasse på Katedralskolen, så det skal nok gå, håber jeg! Jeg vælger også Katedralskolen som 2. prioritet :)


Julie: Årh, det er jeg godt nok glad for at høre! :D






SOFIE

- Donuts. Is there anything they can't do?

0
0
Svar på denne tråd
 
 karma, du
Forfatter: 
Dato:  06-02-2011 11:20

Heheh, jeg ved ikke om det er fordi der er noget galt som sådan. Men hun havde vist bare selv flere venner, der skulle gå på Silkeborg - og så havde hun vist også hørt lidt dprligt om nogle af lærerne, hvis jeg altså husker rigtigt :)


Olav Glad: Jo, det gør de jo så rent faktisk; men de er vist også meget opsat på, at man får den linje man har valgt som 1. prioritet, og så et par kilometer fra eller til gør ikke så meget :) Det er i al fald min opfattelse af det (:

- men held og lykke med ansøgningerne!


.. by each others side, we'll fight for the winners circle ..

? you might not be my whole life - but you make my life whole ?

Super holstener vallak til salg

7 år, springhest, og super smuk(;

Kontakt på +4522 48 54 70

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider