Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
JHN Hesteracer (Arkiv)

 ARABERHESTEN!
Forfatter: 
Dato:  01-03-2008 15:11

tja en araber er der mange der ikke kan lide pågrund af at de mener at den er skør i låget..

men da jeg så at der var en herinde der spurte noget om en fjorhest.

nu prøver jeg med en araber..


1. hvad mener du om den??


2. hvor langt kan de komme??


3. hvad syntes i om deres tempramang(staves)?


4.Er de ubruglige?



Med venlig hilsen

Tekla Elkjær

>> Sensor-Dyne
♦ ♣ ☻

VI RIDER BEDST I BLÆST
Klik her, og se alle vores skønne Araberheste !

0
0
Svar på denne tråd
 
 jvodis
Forfatter: 
Dato:  01-03-2008 18:58

1. hvad mener du om den?? Jeg synes den er meget smuk og ædel præget!


2. hvor langt kan de komme?? Langt med den rigtige rytter


3. hvad syntes i om deres tempramang(staves)? Den er jo varm "tændt op" men det er jo sådan arbaeren er så det er fint med mig!


4.Er de ubruglige? NEJ! Alle heste dur til et eller andet, ellers var de her ikke :b


Rikke'Jørgensen

'Langergaard !

-Elsker dig min Ib<3

Man er som man er,

men er man god nok?


0
0
Svar på denne tråd
 
 er mere til fjorheste
Forfatter: 
Dato:  01-03-2008 23:05

1. De er meget søde og såden, men kan KLART bedre lide fjorheste!

2. Alle heste kan gå pænt, det kommer and på ryttern.

3. Tjahh.. Det er ikke lige min kop te. Holder mig til de rolige

4. Nej da alle heste er brugelige...


Buller power

- 4-eveerhh!


Vil altid holde af jer
Buller & Rico

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-03-2008 15:22
  1. hvad mener du om den??
    Jeg synes de er helt igennem skønne.
  2. hvor langt kan de komme??
    Lige så langt som alle andre
  3. hvad syntes i om deres tempramang(staves)?
    Jeg synes det er dejligt
  4. Er de ubruglige?
    Bestemt ikke


- Sofie.

† Chela †

24/5-95 - 17/10-07

Diverse hesteting sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 zzzzzzzzzzzz
Forfatter: 
Dato:  08-05-2008 19:25

1. hvad mener du om den?? Jeg kan ikke sætte ord på hvor flotte de er men det er ikke min favorit race


2. hvor langt kan de komme?? Langt med den rette rytter


3. hvad syntes i om deres tempramang(staves)? De har lidt for meget energi


4.Er de ubruglige? NEJ!


Mikkel

Du vil altid

være i mit

hjerte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smukke, intellegente, perfekte!
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 15:49

JEG SYNTES:

Hvad mener du om den??
Jeg syntes arabere er skønne!! De er rigtig flotte at kigge på og den pony jeg har på prøve nu er kvart araber!


Hvor langt kan de komme??
De kan komme rigtig langt med den rigtigre rytter!


Hvad syntes i om deres tempramang(staves)?
Deres temparement er jo at de er lidt tændte men jeg kan lide dem sådan! Jeg syntes at hvis de er så rolige som fjorheste så ville de være lidt kedelige ikke fordi at jeg har noget imod fjorheste over hovedet! Jeg vil bare gerne have noget med lidt temparement :-)


Er de ubruglige?

NEJ! overhovedet ikke!



SØGER NU:

2er pony

minimum LB i dressur

100% trafiksikker


skriv i PB hvis du vil vide mere

'

SÆLGER NU:

Kattekillinger

Gratis!

1 rød, 1 creme, 1 stribet


skriv i PB hvis du vil vide mere

0
0
Svar på denne tråd
 
 araber araber...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 14:22

Hvad mener du om den??

det kan godt være der er nogen som bare ik syns om den men jeg er helt forelsket i den.

ik bare udsenet men også den`s sind når man først lært den at kende så har man en ven for livet.



Hvor langt kan de komme??
rigtig langt.



Hvad syntes i om deres tempramang(staves)?
de er dejlige nå man først for dem lært.



Er de ubruglige?

nej over hodet ik.








0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvem har dog den tvivl?
Forfatter: 
Dato:  21-07-2008 21:56


>> Hejsa <<


1. hvad mener du om den??
Den er nok verdens mest fantastiske hesterace, og en af de få fuldblods racer vi har tilbage. /: Den er stærk og udholdende og en af de mest kloge heste. De er meget tydelige i deres kropsporg og derfor nemmere at forstå. Fatter ikke folk som tvivler på denne race som nok en den mest talent fulde af dem alle...


2. hvor langt kan de komme??

Hvor langt??!! Min araber rider distanceridning på eliteplan. (125 km. og er blevet placeret) og kåret som Dansk Joung Rider 2007 på ham.. De kommer længst fordi de lytter og forstå deres ejer/ven, og vil gøre alt for dem.


3. hvad syntes i om deres tempramang(staves)?

Jeg har haft med arabere hele livet og forstå ikke koldblods hestene?? De er store, dumme, og når de endelig bliver bange løber de af ****** til!! (undskylder meget hvis i selv har en koldblods hest, kun min holdning) Araberen lytter og er til at tale med når den er bange. De er tændte og det elsker jeg dem for. (:


4.Er de ubruglige?
Det ord kan man ikke sige om verdens mest rene heste race. Mange racer i dag har arabisk blod i sig, så hvorfor ikke belønne og takke araberen for det??
Den er på ingen måde ubruglig! meen mange overser den, men kun fordi den er lang bedre en andre heste racer ;) haha

Distanceridning er en hård sport hvor araberen ligger som en vinder. ;) haha


>> Tør du være en vinder? <<
>> Danish Joung Rider Team <<
>> Distanceridning - hvis hesten kunne vælge <<

0
0
Svar på denne tråd
 
 araberen
Forfatter: 
Dato:  21-08-2008 14:20

1. hvad mener du om den?? Det er nok den mest ædle og smukke , elegante race - elsker dem


2. hvor langt kan de komme?? De kan komme langt


3. hvad syntes i om deres tempramang(staves)? De kan være noget frække men de har også en kanon personlighed


4.Er de ubruglige? ubruglige? NEJ bestemt ikke!!! de er både gode dressur og spring ponyer<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa..
Forfatter: 
Dato:  30-08-2008 15:24

1. hvad mener du om den??


Elsker dem:) de er vildt smukke og elegante:) ville gerne selv have en:)


2. hvor langt kan de komme??


Med rette rytter kan de nå til toppen:)


3. hvad syntes i om deres tempramang(staves)?


Elsker det.. elsker en hest med gang i


4.Er de ubruglige?


INGEN heste er ubrugelige

0
0
Svar på denne tråd
 
 ej ej ej ej
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 13:43

1.

Den er jo alt hvad der er fantastisk efter min mening!

Den har et hjerte af guld, og en stolthed der taler for sig selv.

Den har en udstråling ingen andre heste har.! den bliver altid lagt mærke til, om det så er på den gode eller dårlige måde..

2.

Mange bruger den i western, fordi den er så følsom. og der når den jo helt til tops.. i sport som dressur og spring er den lidt tilbage, fordi den ikke er avlet til det ! .. så det afhænger helt af hvad man bruger den til.

3.

Deres temperament er som det er. og enten kan man lide det eller ikke? sådan er det. man må bare acceptere deres natur, hvilket jeg gør. jeg har selv en halv araber blanding (Mira meje) som var blevet behandlet dårligt da jeg fik hende, hun var bange med sit hovede og kunne lide at gå ind af stalddøren, fordi den var lidt lille til loftet. og det er et godt eksempel på araberens meget følsomme temperament! nu er hun ikke sådan længere, fordi jeg har arbejdet5 meget med hende og meget med hende tillid til mig. og hun er belevet den mest fantastiske pony nu..

4.

Nej self. ikke hvorfor skulle de være det? hvis araberen er vild og ustyrlig, så er det ejerens egen skyld ! denne her hest kræver kærlighed, tålmodighed og tillid. den er naturlig og sin egen. Vi skylder den respekt!





MariaAndersen!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Araber
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 14:17

1 De er MEGET smukke og rolig ( min er i hvert fald rolig, er ikke til de vilde over hoved)


2 Meget langt, med den rigtige rytter


3 Jeg har selv en araber og den er 100 % rolig, og han har verdens bedste tempermant(staves*)


4 NEJJ det er de bestemt ikke de er super gode til både dressur og spring!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Arabere :)
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 00:07

1. hvad mener du om den??

Jeg synes de har en vidunderlig personlighed, og udstråling. Deres og mit temperament passer bare ikke så godt sammen. Men jeg kender/har mødt rigtig mange, som er helt fantastiske. :)

2. hvor langt kan de komme??

Langt med den rette rytter. :)


3. hvad syntes i om deres tempramang(staves)?

Det er helt fantastisk, der er jo self. meget stor forskel afhængigt af det individuelle individ. ;)

4.Er de ubruglige?

Nej, det er der ingen heste der er.





"Jeg har haft med arabere hele livet og forstå ikke koldblods hestene?? De er store, dumme, og når de endelig bliver bange løber de af ****** til!! (undskylder meget hvis i selv har en koldblods hest, kun min holdning)" - Det er altså ikke helt rigtigt.. Men det gider jeg ikke diskutere - hver sin egen mening jo


"Jeg syntes at hvis de er så rolige som fjorheste så ville de være lidt kedelige ikke fordi at jeg har noget imod fjorheste over hovedet!" - Jeg kan godt følge dig, men jeg rider en fjordhest, og han er meget hidsig/varm, alle fjordheste er jo ikke rolige, ligesom jeg har set/kender flere arabere, der er "kedelige"/utrolig rolige og dovne


Mvh. Cecilia


Fjordbollen Misty (12) og fjord/lippizanerblandingen Limbo (4 snart 5)


- Nu med Jonas (8)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Titan skat!
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 18:41

Jeg har selv en blanding af araber og new forest og min dejlige dreng er helt PERFEKT


Titan









0
0
Svar på denne tråd
 
 LUKKET
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 12:05

Indlægget er slettet pga. overtrædelse af JHN Adfærdsreglerne:

"Indlæg som er oprettet for mere end 12mdr siden og som bliver hevet op, vil blive låst for yderligere svar."


Klager over moderationens afgørelser eller over moderationen må ikke skrives på debatfora men skal sendes direkte til moderationen via KONTAKTFORMULAREN.
Klager sendt privat til moderator bliver ikke behandlet.


Mvh. Rollo, JHN Moderator

0
0
Svar på denne tråd
 

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.



Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider