Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Ridelejre

 Hjælp mig!
Forfatter: 
Dato:  13-02-2011 17:28

Hej allesammen.

Har efterhånden været på ridelejr et par gange, men er klart

åben overfor nye ting. Har derfor lige et par spørgsmål til Karlslunde, Østerlund, Stald Grauff, Kokkadal og Petersminde:


- Er der lækre, hygiejniske forhold?

- Er der grundig undervisning til hver enkel elev?

- Hvordan forløber en dag på stedet?

- Er der nogle konkurrencer/stævner/opvisninger?

- Hvilke hesteracer er der?

- Hvad er din egen mening om stedet?


Håber nogle af jer har været på stederne, da jeg super gerne vil have hurtigt svar.


Copyright by Enghøjs Elskeren. d:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Østerlund og Stald Grauff
Forfatter: 
Dato:  12-03-2011 19:15

Hej

Jeg har kun været på Grauff og Østerlund. Jeg syntes klart det er Stald Grauff der er bedst.


Stald Grauff:

-Ja der er rigtig gode toilet muligheder, det er ikke bare i en skurvogn.


-Jeg syntes selv da jeg var der i 2009 at der var god undervisning, men det er mest spring.

-Dagen starter med morgenmad, hvor man derefter vist nok får lidt tid til at gøre hvad man vil, inden der sadles op. Undervisningen er ca. tre kvarter eller sådan noget, hvor man bagefter får lov til at skridte rundt i skoven. Når man så er tilbage, og har sadlet af og lukket heste ud, har man fritid igen, inden det er middag. I fritiden kan man så bade i deres pool eller hvad man nu lige har lyst til. om eftermiddagen rider man igen. Til eftermiddagsmad får man kage. Efter aftensmaden spilles der rundbold.


-Der er vist nok en strigle-konkurrence en af dagene, og den sidste dag er der spring :)


-Der er mange forskellige hesteracer. Store som små.


-Jeg havde en fantastisk oplevelse, og overvejer at komme igen.



Østerlund:

-Bad og toilet er i skurvogne.

-Det er mest hyggeridning der er på Østerlund.

- Vi rider to eller tre gange dagligt. Jeg kan ikke helt huske det. Vi sover i en tippie.

-Der er nogle konkurrencer i løbet af ugen, og vi synger meget.

- Min egen mening er at jeg ikke villle komme igen, da jeg syntes det var meget useriøst, men det er min mening.


Håber du blev lidt klogere

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kokkedal FTW!
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 22:50

Hejsa !

Jeg er hjælper på Kokkedal, det en super fed ridelejr!


1 - Der er ihvertfald hygiejniske og hyggelige sovesale og super lækre stalde og lokaler!


2 -Der er rigtig god undervsning til hvert enkel elev, man lærer rigtig meget, mere end jeg har prøvet på andre ridelejre!

Specielt ens opstilling og hun ser hurtigt hvilket niveau du befinder dig på, så hun kan hurtigt se hvad lige netop du har brug for! Udover det er man omkring 5-6 pr. hold og man får en times undervisning med sit hold, så man lærer rigtig meget!


3- Ikke en dag på Kokkedal er ens!

Dag 1 - man kommer og hilser på hinanden og rider lige en lille tur på den pony man har fået for at se om man kan med den eller hvis man ønsker en anden.

Dag 2 - først morgenmad, så i stalden og muge sin boks derefter opsadling og dressur undervisning hvor efter der er frokost og derefter kvadrille ridning og så aftensmad og hygge og dessert.

dag - 3 Spring undervisning frokost derefter spring stævne.

dag 4 - ridning uden sadel på en stor lækker mark kan ikke huske eftermiddagen :P

dag 5 - BADE MED HESTENE! Super fedt, man rider ned til stranden ad hold sammen med underviser/hjælper og så rider man en time i vandet i galop osv. bader med hestene det er så konge!

dag 6 - sidste dag som afsluttes med kvadrille opføring for forældrene og strigle konkurrence!


Kokkedal er en virkelig sjov og dejlig ridelejr og man lærer hurtigt mange at kende - hjælperne er ens venner og ikke overhoveder osv. det er så fedt!

Jeg kan helt klart anbefale det!

Petersminde er dog også god, syntes bare ikke jeg lærte så meget ;)


Shamdian og Jupiter !

0
0
Svar på denne tråd
 
 wertgyu
Forfatter: 
Dato:  21-03-2011 18:31

Hov blev da aldrig færdig!


Det er primært new forest ponyer (små heste)

Der er spring stævne og kvadrille opvisning for forældre ;)


- Min mening er at Kokkedal er en rigtig dejlig ridelejr!

Som den eneste ridelejr der har formået foor mit vedkomne at være sjov og sikker på samme tid. Mange ridelejre bliver rigtig kedelige efter min mening fordi at det er et stort ansvar at have alle børnene der, med hestene osv. Det formår kokkedal virkelig at ændre - den er sjov og sikker!

Det en dejlig ridelejr hvor de også har meget mere end bare heste, der er får, hunde, kaniner, høns mv. Det dejligt gprdmiljø og fantastisk dejlig natur :)


Shamdian og Jupiter !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Østerlund
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 20:16

Jeg er hjælper på Østerlund gennem 3 år og skal afsted for 8. gang i år


- Er der lækre, hygiejniske forhold?

Toilet og bad er som tidl. skrevet i skurvogne, men disse gøres rent min. 1 gang om dagen så de er bestemt ikke ulækre. Vi sover allesammen i en stor tipi som også holdes ren. Mad spiser vi i vores rytterstue hvor der selvfølgelig også holdes pænt rent.


- Er der grundig undervisning til hver enkel elev?

Østerlund er ikke en ridelejr hvor vi går op i undervisning men mere en lejr hvor det handler om at have en hyggelig uge med ligesindede, vi rider i skoven og laver diverse konkurrencer til hest.

- Hvordan forløber en dag på stedet?

Vi står op om morgenen kl. 8 hvorefter vi spiser morgenmad i rytterstuen, så hjælpes vi ad med at ordne stalden og gårdspladsen, samt at rydde lidt tilside i tioien hvor vi sover. Så henter vi hestene på foldene og man sadler op hvorefter vi rider i skoven på hold som er delt ind efter erfaring og hvordan manhar lyst til at ride i skoven. Hjemme igen får hestene foder hvorefter de lukkes på fold, når alle heste er fodret og ude spiser vi selv middagsmad. Så synger vi nogle sange og så åbner slikkiosken. Så er der tid til hygge og vi laver også en masse sjove aktiviteter om eftermiddagen. Efter aftensmaden henter vi hestene igen og laver noget sjovt på gården som f.eks. højdespringning. så åbner slikkiosken og så hygger vi indtil vi synger godnatsange og går i seng.


- Er der nogle konkurrencer/stævner/opvisninger?

Vi har striglekonkurrence, højdespringning. og om lørdagen laver vi opvisning for forældrene.


- Hvilke hesteracer er der?

vi har en masse slags ponyer og enkelte småheste


- Hvad er din egen mening om stedet?

Selv er jeg helt pjattet med det, jeg er kommet der igennem de sidste 8 år og er nu hjælper. Jeg har en masse gode veninder som jeg har mødt dernede. Vi har det altid sjovt og alle er med på noget sjov og spas, det er virkelig uger man tænker tilbage til med et stort smil på læben !


kig evt. hjemmesiden: www.fort-oesterlund.dk/ridelejr



| S i s s e K a l l e h a v e |


ØSTERLUND UGE 26,27,28 - 10 SES VI ?


ALADDIN

CAPPUCINO

MAJLIN


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider