Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Halvpart
Forfatter: 
Dato:  06-10-2018 09:55

Hej alle sammen!

 

Jeg er ny, her på HN, men jeg tror nok at jeg tog det rigtige emne at skrive dette i... Lige meget!

Jeg ville gerne spørge til det at have halvpart. Jeg ved lidt om det, men er ikke helt sikker på hvad det indebærer. Jeg kunne godt tænke mig at få part, men da jeg kun har redet i næsten 4 år og er 12 så ville jeg gerne prøve at starte med noget lidt mindre.

 

Jeg tænkte på om i ikke kunne være søde at fortælle lidt om hvad halvpart egentlg er og hvad det kræver? Ved i forresten hvor man kan finde en sød ejer og hest?

Håber i kan hjælpe og på forhånd tak .


Masser af kærlighed fra "Den tykke pony"

 

>>Glæde kan findes selv i den mørkeste tid, hvis bare der er en der husker at tænde lyset<<

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aftaler
Forfatter: 
Dato:  24-10-2018 19:39

Halvpart og part dækker over det samme, sådan er det i de kredse jeg har begået mig i :)

 

Så om du kalder det part eller halvpart er uden betydning, hvad der betyder noget er hvordan heste-ejeren og dig aftaler at "dele" hesten :)

 

Jeg har både set parter, der har hesten fuld tid, nogle halv tid og nogle helt ned til 1 undervisningstime og 1 time derudover.

 

Så søg i nogle forskellige rideskoler i din nærhed og hør om nogen mangler en part :)

 

Nogle vil have penge, andre ikke. Det kommer ofte an på om partrytteren kan "tilføje" noget til hesten. Feks havde jeg en unghest, som jeg havde en pige til at ride gratis, da hun hjalp med grundarbejde. Lige nu er jeg ved at købe en 10 år gammel bundstabil hoppe, der kan rides af alle og har vidunderlige gangarter, og som man kan få en virkelig god tur på også hvis man kan ride. Hende vil jeg have penge for at nogen rider fordi jeg ikke behøver hjælp, men har nogen der virkelig ønsker en sådan en hest at ride.

 

så ud og find nogen og hør ad, hos nogen kan man måske aftale staldhjælp mod ridning, men det er forskelligt og derfor kan vi herinde også kun fortælle hvordan det er hos os, eller nogen vi kender :)

 

Held og lykke med at finde en part at ride :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider