Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 krybbebidning
Forfatter: 
Dato:  30-09-2014 15:20

Min pony er krybbebider og får en masse ekstra foder men hun er begyndt ikke at vil spise det

Men jeg kan jo heller ikke bare putte en masse godbidder i så hvad skal jeg gøre?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grovfoder
Forfatter: 
Dato:  05-10-2014 19:46

En hest der er krybbebider skal ikke have ekstra foder i krybben, snarere tværtimod. Din hest skal have en masse grovfoder, så den hele tiden har noget at tygge i. Det kan være hø, wrap evt. Iblandet lidt halm eller frøgræs, hvis den ikke kan tåle uanede mængder af hø/wrap. Ved at give grovfoder holder man syrebalancen i maven mere stabil, hvorimod korn og andet fuldfoder vil skabe større ubalance.


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stråfoder skal være hø
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 20:23

Hej :)

vi har selv en krybbebider, vores får Horselux easy for der er lucerne i og det hjælper med at holde mavesyren væk, samt er det vigtigt den får masser af hø :) wrap er ikke særlig godt til heste/ponyer der krybbebider da høen bedre suger mavesyren der er skyld i det eller hvad man nu skal kalde det :)

Håber det kunne hjælpe :)

 


Mvh Tanja

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 18:51

Udover de fodrings-mæssige ting, som de andre skriver, så overvej om det kan skyldes stress.

Nogle heste krybbebider fordi den del af stalden hvor de står har meget uro, og det gør dem stressede. Hvis du tror det er det, kan du flytte hesten til en boks hvor der er mere roligt omkring.

Det kan også skyldes kedsomhed, så masser af stråfoder som de andre siger, og sørg for at hesten kommer rigeligt på fold.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider