Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Drenge og ridning?
Forfatter: 
Dato:  19-09-2013 22:04

Hej

Jeg bliver simpelthen nød til at vide om der er nogle der kan svare mig på, hvorfor det er sådan et tabu for drenge på min alder at gå til ridning. Man ser mange voksne mænd i eliten, men der er sjældent folk på min alder...
Jeg ved at mange af jer ikke syntes det, men jeg kan simpelthen ikke begribe at drenge mener det er "piget" at ride?...

Er det ikke mandigt at sige at man kan "tæmme" et så stort et dyr?

Hvor er drømmen henne om at blive cowboy og ride mod solnedgangen med en pige bagpå?

Jeg skal blankt erkende at jeg ikke har reddet siden jeg var lille, men har både rytter og beslagsmed i familien.
Selvom det er mange år siden, kan jeg sagtens huske hvor utroligt det var når man kunne sætte sig op og selv bestemme hvilken retning man ville.
Men hvis jeg har lyst til at ride i dag (i en alder af 19) Skal man næsten have en kæreste med hest, så man kan bruge det som undskyldning for at sætte sig op...
Det kan irritere mig grænseløst!.

Aner ikke om det her er et spørgsmål eller bare et surt opstød, men hvor mange drenge er der egentlig som rider, og hvordan ser det ud i jeres øjne når drenge sætter sig op på en hest? selvom det måske er første gang?..

 

Med Meget Venlig Hilsen
Mig :D

4
0
Svar på denne tråd
 
 Okay..
Forfatter: 
Dato:  23-09-2013 20:02

Hej

 

Jeg går i klasse med en dreng, som har egen hest. I starten kom folk med onde kommentarer om at det var "gay" at ride, dog er jeg helt uenig. Jeg er ærlig talt ligeglad med om det er en dreng eller pige, som rider - bare hesten bliver behandlet ordentligt

 

Håber at det var svar nok på dit spørgsmål.

 

Mvh. Rikke


I'm beautiful in my way, because God makes no mistakes. I'm on the right track, baby. I was born this way.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-09-2013 10:55

Tror mange har sådan et lyserødt billede af hvad ridning er. At man 90% af tiden står og reder hestens man mens man hælder glimmer og regnbuer om sig. Tror det er de færreste der ved hvor beskidt det er at have med heste at gøre.

 

Havde en ven med ude og ride på et tidspunkt. Han vaskede hænder hver gang han skulle skifte til en ny børste fordi han blev beskidt. :P

Det var ret sjovt at være vidnene til.

 

Tror også at de fleste drenge faktisk er lidt bange for at sætte sig op på sådan et dyr, og helst ikke vil tabe ansigt hvis det er de bliver nervøse eller utrygge, der har piger jo lidt lettere ved bare at sætte sig i sandet og tude.

 

Problemet med ridning er jo også at man ikke kan starte det på en nem måde. Altså med boldspil, der kan man jo proppe regler, hop, skrue og så videre på lidt undervejs. Hvor man på en hest jo nærmest med det samme skal have en ret god balance.

Piger udvikler hurtigere en balanceevne, hvor det tager lidt længere tid med drenge. Så hvis en dreng har prøvet at ride som lille, synes de ikke det har været lige så sjovt og behageligt som en pige har syntes.

 

Bare lidt teorier herfra :)


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 de ædlere dele
Forfatter: 
Dato:  29-09-2013 14:33

Jeg havde en ven med ude hos hesten sidste sommer - han synes det var fedt at ride - især fordi han fik lov til at prøve uden sadel :P Men han brokkede sig noget over at de ædlere dele blev noget mast - måske er det derfor? :P

Men jeg kan forestille mig at det kan løses med den rigtige sadel og special underbukser :)


Sagde Johanna

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-10-2013 22:23

Putte: Ja plus man skal sidde ordentligt. Det er derfor mang sjældent ser mænd sidde og læne sig forover på en hest, men ofte læner sig for langt tilbage. Det gør simpelthen for ondt på dem :P


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mister X<3
Forfatter: 
Dato:  22-11-2013 22:01

Hmm.. syntes ikke det er gay, tværtimod...

Jeg syntes det er meget fedt, faktisk syntes jeg at drenge måske skulle prøve og se, bare for sjov, hvordan det EGENTLIG er. Dem fra min klasse siger at de drenge der rider ikke har hjerne og det kun er en pigeting. Nej, mænd er i eliten, og når de er mænd er de jo ikke piger fordi de gør 'en pigeting'( ).


KH Trille:)

 

Trille H-M og Mister X

My horses feet are swift as rolling thunder, he carries me away from my fears. And when the world threatens to fall asunder, his mane is there to wipe away my tears:')

0
0
Svar på denne tråd
 
 hest og dreng
Forfatter: 
Dato:  22-12-2013 10:19

Altså min kærste har redet pony DM men han er kun 13 år jeg synes det er okay at drenge ride det er jo normalt

Jeg haved engang en dreng fra min klasse med ude ved min hest og så skulle han hjælpe med at ende Hove og så prustende min hest han blev så bange han troede den ville bide så Ja et bevis på at jeg tror at drenge som ikke ride syntes det er mærkeligt at ride fordi de selv er mega bange for heste


du er fantastisk du er dejlig min ejen hyp......<3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Intet problem!
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 11:30

Jeg har været sammen med min kæreste i snart 6 år og hun har redet i al den tid vi har været sammen.

Jeg har redet på hendes hest engang imellem og har også redet på min fasters heste da jeg var mindre.

 

I januar begyndte jeg på en part der hvor min kæreste også rider og har siden fået undervisning der ude en gang om ugen.

Jeg er den eneste mand der rider der ude men det er der intet problem i. Det er et privat ridecenter og der er en kanon hyggelig atmosfære der ude. Jeg har aldrig fået nogen kommentarer der ude.

 

Vores fælles venner synes også bare det er fedt når de hører at jeg også er begyndt at ride. Mine egne venner - fra der hvor jeg boede inden jeg mødte min kæreste - er dog kommet med nogen kommentarer. De har dog accepteret det nu.

 

Jeg synes min erfaring er at de siger det er bøsset fordi de selv er rædselsslagne for heste. Gør dem opmærksom på det og de klapper i øjeblikkeligt! ;-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Starte med at ride som voksen
Forfatter: 
Dato:  23-06-2014 14:10

Manden og jeg rider jagtridning. Min mand startede også først som voksen med at ride.

 

Gennem min ridetid, har jeg også oplevet mest piger der rider, men i jagtridningens verden er der rigtigt mange mænd! Ligesom det næsten er ene jægergutter der spiller jagthorn.

 

Sjovt som det hele er så opdelt! :-P

 

Billede

Manden på den sorte hest og mig på den brune bagved.

 

 

 

 

Billede

 

Digitale rettigheder købt med logo.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider