Logo used for printing

HN afstemning
Hvor meget betaler du i staldleje pr hest? (Foreslag: Sebrina )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Hest i gymnasiet?
Forfatter: 
Dato:  14-09-2013 20:38

Hej derude, jeg håber at I vil hjælpe/bare snakke lidt med mig omkring mit dilemma.

Jeg er en pige på 18 år, går i 2.g på STX og har en sød 4 års Araber blanding som jeg har haft ca. altid. (i hans liv).

Men pt. er han til udlån/salg, da jeg allerede i 1.g havde mine kvaler med at passe både arbejde, skole og hest. Og pt. har jeg intet job og kan absolut ikke leve af min SU udelukkende. Og 2.g er absolut heller ikke nemmere end 1.g.. suk...

Er der andre som har haft samme dilemmaer i gymnasietiden, som kan give mig gode råd/fortælle om hvad de gjorde eller ville gøre i en situation som den jeg står i?

Det skal lige siges at Atento er noget helt specielt for mig.. han har hjulpet mig igennem de sværeste perioder af mit liv. Uden ham ville jeg ikke have været den jeg er idag.

Mvh. Sahra.

Sahra og Atento <3<3

"If you are going to teach a horse something, and have a good relationship, you don't make him learne it, you let him learn it"

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  18-09-2013 18:22

Jeg red rigtig meget i min gymnasietid, havde ikke min egen - men red vel en 4-5 gange om ugen. Så tidsmæssigt var det intet problem. Økonomien er jo så en helt anden sag, hvis du skal betale alt i forbindelse med at have hesten selv kan det nok godt være problematisk med tiden ved siden af skolen. Jeg arbejdede også hele min gymnasietid, men slet ikke nok til at kunne tjene til at have egen hest.

Jeg havde Mat A, Kemi A og Fysik B - så en rimelig "tidskrævende" linje, med mange afleveringer. Men bare vent - hvis du har planer om at skulle på uni bliver det kun værre

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane-Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-11-2013 19:10

Jeg havde 2 heste igennem min gym tid + en kæreste der boede 250km væk. Men havde ikke noget arbejde (måske kæreste kan erstatte arbejdet?! ;) ). I 2-3g tog jeg kørekort.

Jeg vil sige planlægning kunne få det hele til at gå op!
Dog fik jeg ikke 11,9 i snit men dog nok til at komme ind på den videregående uddannelse jeg gerne ville ind på :).
Set i bakspejlet skulle kæresten nok ikke have haft den rimeligt høje prioritering han havde, men det gik da og han hjalp mig heldigvis en del med at rette opgaver osv.

Hestene stod på fuldpas - så skulle bare komme og ride. Det betød virkelig virkelig meget!!

Men det hele handler også om prioriteringer - du kan ikke se ALLE dine veninder, være 100% perfekt kæreste, 100% konkurrence rytter og blive månedens medarbejde og samtidig få 12 i snit. Og LAD VÆRE med at tro det.
Accepter at der er nogle ting du ikke kan nå i samme grad som du tidligere har kunnet. Til veniderne/kæresten/hesten/arbejdet osv må man af og til sige "jeg må desværre sige nej, det er ikke dig jeg synes nej til men til vores aftale".

Det kan lade sig gøre!!

Med venlig hilsen

evA

0
0
Svar på denne tråd

sent på den men...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2014 20:18

Hej du :)
Jeg havde præcis det samme dilemma som dig! Jeg går på Oure kost gymnasium, har hest på Broholm rideklub(hvor der årligt afholdes DM), vi har en virkeligt god berider som træner(Henning Sloth Jepsen), skolen er overbærende med at vores sport er tidskrævende - og ligeledes er der lagt træningstider ind. Til gengæld koster skolen riiimeligt mange penge, da det både er et privat sports-kost gymnasium... så bolig, sport osv. koster self penge ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider