Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Hvilke bøger?
Forfatter: 
Dato:  14-07-2012 21:49

Hvilke bøger kan i anbefale jeg kan gribe mig over her i sommerferien ?

 

Jeg er til noget fantasy ellers ved jeg ikke helt.

 

Jeg elsker alle Twilight og The Hunger Games bøgerne.

 

Til gengæld hader jeg Harry Potter fx?

 

Så jeg synes den er lidt svær. - Kan i hjælpe med nogle gode bud?


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  14-07-2012 21:54

har du læst Eragon serien ?

 

Den har jeg læst og synes om den, men ok jeg kan lide alt :)


Kold Mosen´s Victor 1. April 1992 - 10. Juli 2012

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-07-2012 22:10

Jeg forundres over hvordan man kan hade en så fantastisk serie som Harry Potter :D har du læst dem alle?

 

Skammerens Datter er rigtig gode :) det er fantasy af en dansk forfatter.

 

Men ellers burde der være tusind bøger som Twilight, er sikker på du kan spørge i den lokale boghandel om de har noget lignende.

Det der tema med vampyrer og teenage-romance er så absolut på sit højeste, der må findes andre i samme genre :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-07-2012 22:52

Eragon er fantastisk - har læst de første 2.

 

Men mine tanker faldt på EN bestemt serie

 

The Poison Study

Den findes ikke på dansk - men mere fuldkomment bliver det ikke, hvis det skal være fantasy. Det er magi, drame og forelskelse i et højere drama - og den er bestemt ikke kedelig...

 

Shadow Falls

En ganske ny serie - foreløbigt er to udkommet.

Den er ret god - jeg har kun læst den første, men ved der burde være en 2'er.

 

Hvis du vil prøve noget anderledes er Jordens Søjler en ganske glimrende bog, og en som man kan få mange timer til at gå med

 

 

Ellers så skriv

Jeg læser selv en del - og kender en del - bare så meget andet end fantasty ofte



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  14-07-2012 23:02

I må gerne komme med nogle (lidt) detajlerede forklaringer omkring de bøger i nævner ? :D

Tak

 

Og mht Harry Potter, jeg kan ikke fordrage Harry Potter. Noget mere kedeligt kan man da ikke læse vel? (Gaaab altså) - Hader også filmene.

 

Enten elsker man Twilight eller os hader man den. Sådan har jeg det med Harry Potter (jeg hader dem)

 

;)


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 böger...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 01:27



:P Mvh. Christina :P

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 01:58

Sandra: det var ikke fordi jeg behøvede et svar på hvorfor du hader Harry Potter, det var mere sådan.. Du ved, jeg er mega fan. Og har aldrig hørt nogen sige de hader serien, så jeg var helt 'whaaat', fordi jeg selv synes den er fantastisk :P

Filmene kan du heller ikke gå ud fra, film er never ever lige så gode som bøgerne, ikke engang tæt på :)

Og det gælder alle serier, synes jeg.

Åh don't get me started på hvor kedelig jeg synes Twilight er :P og jeg HAR læst bøgerne! :D

 

Nå men, Skammerens Datter, hun kan se ind i folks øjne, og få dem til at skamme sig over alt de har gjort. Ved det lyder lidt sygt, men kan ikke forklare det bedre :) hun lever i en middelalder-agtig verden, hvor man så følger hende. Hun er ret impulsiv og kommer derfor ud på noget af et eventyr. Men der er også meget fokus på hendes følelser, fx at ingen af hendes 'venner' rigtigt kan se hende i øjnene, netop pga hendes evne.

Åh er dårlig til at forklare, og det er mange år siden jeg har læst dem ;) men de er det værd, synes jeg!

 

Hvis du er hardcore til de store, tykke bøger, og har en interesse i hvordan vi mennesker blev til, så kan Hulebjørnens Klan anbefales! Det er en ordentlig basse. Den fortæller om de tidlige menneske-stammer. Den formår at formidle fakta gennem skønlitteratur, så at sige. Vi følger de her mennesker, og gennem beskrivelser og handlinger ser vi, hvordan samfundet (måske) så ud dengang. Den er vildt spændende, hvis man er lidt nørdet, men man skal også holde lidt i sig selv for at læse videre, den kan blive en anelse tung :)

 

Håber det var en lidt bedre forklaring :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Umiddelbart
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 10:27

så vil jeg tro at Thomas E. Sniegoskis "The Fallen" vil falde i din smag... Genremæssigt er den i hvert fald det samme sted som, vil jeg tro(har aldrig læst hverken twillight eller hunger games).

 

Jeg har dog kun læst de to første bøger(på engelsk) for jeg venter på at den fjerde bog kommer, før jeg køber de næste...

 

Det skal lige siges at jeg længe havde holdt en pause med at læse skønlit. da jeg startede på at læse dem og jeg havde ikke læst noget på engelsk rigtig længe, så de 516 sider virkede lidt uoverskueligt, men fik da læst den på tre dage...

 

Skal du have noget der minder rigtig meget om Twillight(udelukkende baseret på den første(og eneste) film jeg har set), så kunne Becca Fitzpatricks serie "Hush Hush", måske være noget, men umiddelbart kan den måske minde for meget om Twillight... Selve historien var nok god nok, men jeg syntes den var noget mere umoden end den anden serie, og så blev jeg så forfærdeligt irriteret på hovedpersonen(som i øvrigt er personen der fortæller historien) indtil flere gange...

 

Begge serier handler om det samme, nemlig om faldne engle og deres efterkommere, men plottet er vidt forskelligt i de to bøger.


Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hov forresten
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 11:11

så er jeg også en af dem der aldrig blev fanget af HP-bøgerne... Lånte den første af min veninde, men efter at have været igennem de første 100-150 sider, så gad jeg simpelthen ikke mere... Det fangede mig bare ikke, og skal ikke kunne sige hvorfor... Jeg synes ellers rigtig godt om de første film...

 

Der er forøvrigt lavet en miniTV-serie over "The Fallen" med Paul Wesley(jeps ham fra the vampire diaries) i hovedrollen... Den er ikke 5 potter p** værd for at sige det mildt... Og så man den ville man holde sig laaaaaaangt væk fra bøgerne... Det er i hvert fald min mening, for nøj hvor blev jeg bare skuffet...


Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  16-07-2012 23:56

Kig mit gamle indlæg :)

www.heste-nettet.dk/forum/15/5143/ 5143/ :)

Siden har jeg også læst serien "Nightshade" som er på 3 bøger, den kan klart anbefales!! ;D




Simone & Ja'thopa OX & DY Shahlia
- Og nu også med den dejlige Al Safiyyah OX

Mail/msn - Foto Hjemmeside - Hestegalleri - Al Safiyyah Arabians

 

SKØNNE OX ARABERE SÆLGES

 
0
0
Svar på denne tråd
 
 awergfa
Forfatter: 
Dato:  28-07-2012 13:48

hvis ikke din sommerferie er helt forbi, så gå igang med Twiligtserien på engelsk, den er meget bedre i originaludgaven. der er mange overstættelser i den danke udgave der er direkte forkerte og ændringer i forhold til engelsk, og det går ud over historien mener jeg.

 

vil også anbefale Eragon serien, også bedst på original - engelsk men ikke så slem i oversættelsen til dansk

kort

Eragon er en dreng, han finder et drageæg, der klækkes for ham. sammen med hans drage han kan kommunikerer med, rodes Eraagon ind i en gammel magtkamp - det gode imod det onde. mange udfordringer og magiske skabninger. Eragon lærer at bruge magi i kampen imod det onde - dejligt eventyr og jeg har længe efter at have læst bøgerne, ønsket mig en drage. - bare en lille en er ok,


Stutteri pause - gode hopper til salg.

Halvblod efter elitefar og elite-og stamhoppe.

Verdens bedst kåret trakehnerhoppe ligeledes tilsalg.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 faaantasy
Forfatter: 
Dato:  08-12-2012 01:58

Altså hvis man har et par år, så er der jo altid wheel of time serien, der, af en eller anden grund, aldrig slog igennem i Danmark, men er en af tidens største fantasy serier.. Og så udkommer sidste bog jo endelig nu her i 2013.

 

Ellers så Er "mistborn" triologien helt fantastisk, jeg mener den er by Brandon Sanderson? (som også færdiggjorde Wheel of time serien, efter den oprindelige forfatter gik bort)

Han har skrevet flere gode bøger (+nogle børne bøger, se bort fra dem ;) )

 

Jeg er ikke meget til fantasy, men Mistborn er simpelthen så fantastisk bygget op, at jeg dårligt kan komme mig over det :)

 



For where your treasure is, your heart will be also.

 

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider