Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Den bedste bog ?
Forfatter: 
Dato:  18-02-2011 19:43

Jeg har netop læst Sodoma færdig og er igen blevet bidt af en gal læsehest. Det er bare det mest afstressende jeg kan gøre for mig selv.


Jeg har ikke være på "læsemarkedet" i mange år, så jeg er helt ude af form.


Da jeg jo er færdig er jeg meget klar til at åbne den næste bog.


Jeg er mest til den genre der beskriver f.eks meneskers i de forskellige samfundslags historie ligesom Sodoma. Men er også til andet autentisk, gys, thriller mm.


SÅ frem med din bedste bog.


Glæder mig til at invadere boghandleren i morgen


Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være


Bitches
have more fun


-Bomløs Trekker Master - ny model sælges billigt.

-Lækker håndsyet dressur sadel ekstra bred sælges billigt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flyttes sikkert
Forfatter: 
Dato:  18-02-2011 19:48

Nu bliver tråden sikkert flyttet, men jeg kan da lige anbefale "Uglies" af Scott Westerfeld. Den handler om en pige i fremtidens samfund, der kæmper for retten til selv at bestemme over sit liv. Den er helt fantastisk. Men pas på! Man bliver grebet og ganske afhængig og derfor også nødt til at læse efterfølgeren....


Venlig hilsen


M




Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  18-02-2011 19:50

Jordens søjler og Uendelige verden af Ken Follet.


Handler om england efter vikingerne og før middelalderen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jodi Picoult
Forfatter: 
Dato:  18-02-2011 19:53

Jeg kan varmt anbefale bøger af Jodi Picoult. Hun tager nogle meget relevante spørgsmål op til overvejelse - ting, som vi allesammen har en holdning til. Og så skriver hun bare eminent godt!


Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonbergerhvalp, Sully!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-02-2011 19:55

Ja, "desværre" bliver tråden nok flyttet til læsehestentråden.


Desværre fordi at min opfattelse er, at der ikke kommer ret mange i det debatforum og da jeg i perioder også læser den ene bog efter den anden, kunne det være rart med lidt mere feed back på hvad der kan anbefales at læses ud over hesterelaterede bøger


Men hvis du er til thriller/gyser genren, så kan jeg varmt anbefale forfatteren Mary Higgins Clark.

Hun har forfattet nogle rigtig gode bøger efter min smag.


Jeg har lært, at mennesker vil glemme, hvad du har sagt og ting du har gjort, men de vil aldrig glemme, hvad du fik dem til at føle.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med Vandet hestepension..
Forfatter: 
Dato:  18-02-2011 19:57

Som Inge skriver - Jodi Picoult. Jeg har læst "my sisters keeper" eller på dansk "for min søsters skyld".

Jeg skiftevis grinede så tårene trillede, og krampe græd. Den er så fantastisk!


Handler om emnet donorbørn. En pige som bliver født, med det formål at være donor for sin leukæmi ramte storesøster.


I am nobody - nobody is perfect - therefore, I must be perfect!

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg læser..
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 09:36

Jeg læser rigtig meget - og lige pt ligger de tre bøger på min top 5.


Profetien - Dean koontz, sjov, spændende, uforudsigelig, og helt kanon skrevet.


Tænk på et tal - John verdon, rigtig god bog, krimi/thriller med en anderledes krimihistorie, meget gennemtænkt.


mine hemmeligheder - Sophia kinsella, helt igennem sjov, pinlig og livsbekræftende.


Falskepost fra P, Q serien af Jussi Adler, rigtig god krimi, en blanding af jehoves vidne, krimi, en ond mand osv, godt skrevet, og med nogle gode twist i hovedpersoner på afdeling Q


Alfabethuset - Jussi Adler.


Man skal ikke tage fejl af chick lit bøgerne som mine hemmeligheder, jeg har altid læst krimier, autentiske eller faglige bøger, men da jeg fik fingrene i den første chick lit bog ved et tilfælde, tror den fulgte med et ugeblad ( sushi for begyndere ) så var ejg solgt :D


Derudover, så er der også Afdeling Q serien af Jussi Adler, rigtig rigtig god, hvor specielt flaske post fra p kan fremhæves, de kan læses individuelt.

han har også skrevet alfabethuset - den er også rigtig god, spændende bog, om to soldater der styrter ned og for at overleve får sneget sig med et tog hvor de udgiver sig for tyske officere og ender på en "galeanstalt" for højtrangeret soldater som de skal simulere sig igennem for at overleve. Ikke en nem opgave.



Alle anbefaler Jordens søjler alle steder, men hverken jeg eller min kæreste kan komme igennem dem, det skal vist virkelig falde i ens smag hvis de skal læses tror jeg.




Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan anbefale...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 13:49

... at kigge lidt væk fra bestsellerhylderne og finde nogen af de lidt ældre bøger der ikke desto mindre er gode.



Hvis du godt kan lide at læse bøger om historiske sammenhænge vil jeg ikke undlade at anbefale Armageddon af Leon Uris. Den handler om begivenheder i Tyskland (mest Berlin) efter 2. verdenskrig. Set fra flere forskellige synsvinkler - altså både fra en russisk oberst, en amerikansk major, en amerikansk pilot og et par tyske piger og deres familier.


Leon Uris har også skrevet Exodus - ligeledes en stærk bog om udviklingen i et land - set gennem flere forskellige menneskers liv. Den foregår i Palæstina lige efter 2 verdenskrig. Man får baggrunden for et par af de lokale familier og for nogen af de nye der kommer til fra andre steder i Europa. Det er en af de bøger der kan trække tårer HVER gang jeg læser den.


Jeg har tidligere omtalt en tredie af mine favoritter herinde Desiree af Annemarie Selinko. Glimrende bog der finder sted lige efter den franske revolution. Den er skrevet i dagbogsform, og de fleste af de personer der optræder ER historiske personer - inklusive Desiree selv.


Den fjerde fremragende bog jeg vil anbefale falder nok lidt udenfor det med det historiske - men den blev skrevet i slutningen af 50'erne/begyndelsen af 60'erne hvor der var stor frygt for en atomkrig - og den beskriver følgerne af en atomkrig der udsletter alle på den nordlige halvkugle. Den hedder På Stranden (fås også med titlen Ventetid) og er skrevet af Nevil Shute.


Det sjove er at Shute i virkeligheden ikke skriver specielt godt rent sprogligt. Han skriver lidt naivt og med et unuanceret sprog, men han har skrevet nogle historier der er så godt tænkt at man læser dem med fornøjelse alligevel.


I På Stranden er det en tænkt situation (og man skal huske tiden den blev skrevet på, og de moralbegreber der var den gang, mens man læser den). Man følger en del forskellige personer i Melbourne hvor de ved at der ikke er liv tilbage på den nordlige halvkugle og hvor de ved at radioaktiviteten bevæger sig sydpå. De mister efterhånden radiokontakten med andre steder i verden - og hver især forbereder sig på at det er den sidste tid i deres liv.


Hvordan reagerer en ung kvinde på det? Hvordan reagerer det unge par der har et lille spædbarn? Hvordan reagerer den amerikanske ubådskaptajn der tilfældigvis var sydpå, men ved at hans familie i New York er udslettet? Og hvordan kan der være en radiokanal et sted ved den nordamerikanske kyst der stadig udsender et signal indimellem?




Shute er god til at beskrive meget "almindelige" mennesker i ualmindelige situationer.


Det har han også gjort i bogen Formynderen, hvor et midaldrende par får ansvaret for deres niece, mens hendes mor og far skal rejse jorden rundt i en båd. Hvad gør manden så, når han får at vide at barnets forældre er døde og at hele niecens arv (som han nu er ansvarlig for at forvalte for hende) befinder sig på den anden side af jorden, på et utilgængeligt sted? (igen, den finder sted i 50'erne og manden er en middelklassemand der aldrig har været uden for England og aldrig har overvejet at rejse nogen steder.)


£isbeth & Baloo


Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Junglebarn
Forfatter: 
Dato:  01-05-2011 21:35

En af de bedste bøger jeg længe har læst er "Junglebarn" af Sabine Kuegler! (autentisk og mega god og spændende!)


Venter spændt på når den kommer på film!


The ransom of your soul

Must be paid for your dead

The way out for us all

We'll take the jailer's head


Band: Tarot

Song: Pyre of Gods

Album: Suffer Our Pleasures


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sodoma...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2011 14:30

Puha, Sodoma - den kunne jeg godt nok ikke holde ud ;D Alligevel læste jeg den godt nok på et par dage. Men den var klam!


Hvis du kan lide den, vil jeg dog gerne anbefale bogen "Hærværk" af Tom Christensen. Sodoma blev kaldt en moderne pendant til netop Hærværk - og dét er en god bog.



Min favoritbog er Den Som Blinker Er Bange For Døden.


Heidi


(tidligere Heidi(Pingu))


Man skal tvivle om alt og tro på meget.

(Descartes)


Farvel Pingu, farvel Gulle.

Hvil i fred.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider