Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Anbefal historisk roman
Forfatter: 
Dato:  05-12-2010 20:36

Jeg vil ønske mig et par bøger i julegave, så anbefal meget gerne nogle gode, historiske romaner.


I må også godt lige skrive kort, hvad handlingen er


mvh Stine



http://www.sk-farm.dk


Tremmeseng, puslebord, bæresele, voksipose samt babypigetøj sælges billigt

0
0
Svar på denne tråd
 
 LevTolstoj
Forfatter: 
Dato:  05-12-2010 21:58

Anna Karenina


Eller Stormfulde højder af Emily Bronté.





Mvh Janni


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bog...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2010 09:06

Jeg ville ønske mig "Jordens søjler" af Ken Follett. Den foregår i middelalderen og handler om en række forskellige mennesker og deres sejre og nederlag. Historiens centrum er bygningen af en stor katedral. Der er både mord, s*x, kærlighed, intriger, slag, heste, gudfrygtighed og alt muligt andet godt ;-) Det er en ordentlig mursten, men jeg synes han skriver godt og underholdende og med en kæmpe viden om perioden.




Hestemassage tilbydes i hele nordjylland


www.es-hestemassage.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Historisk roman
Forfatter: 
Dato:  06-12-2010 12:20

Jordens Søjler og Uendelige Verden har jeg faktisk læst. Jeg var ikke videre imponeret i begyndelsen, men jeg synes, de blev bedre og bedre, og især fortsættelsen kunne jeg godt lide.


Han har jo en ny bestseller, er der nogen, som har læst den.


Jeg skriver Tolstoj på - det er egentlig også for dårligt, at jeg ikke har læst den...


mvh Stine



http://www.sk-farm.dk


Tremmeseng, puslebord, bæresele, voksipose samt babypigetøj sælges billigt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glemte lige....
Forfatter: 
Dato:  06-12-2010 12:25

... Stormfulde Højder har jeg egentlig altid tænkt på som en basal kærlighedsroman og ikke en historisk roman. Tager jeg fejl? Jeg ved ikke, hvorfor jeg har den opfattelse...


Jeg er ikke til udelukkende kærlighedshistorier, bogen må gerne rumme noget mere.


mvh Stine



http://www.sk-farm.dk


Tremmeseng, puslebord, bæresele, voksipose samt babypigetøj sælges billigt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stormfulde højder
Forfatter: 
Dato:  06-12-2010 16:34

Ja du har nok ret Stine, men jeg synes det er rart selv at have læst nogle af "klassikerne" da der ofte refereres til dem i andre sammenhænge; måske er der en "skabsromantiker" gemt i mig


Læste engang en rigtig god bog om Mary Stuart (på dansk) Queen of Scots - og hendes kamp mod englænderne ( Queen Elisabeth ) - den gjorde stort indtryk, men jeg kan ikke finde noget link til den




Mvh Janni


0
0
Svar på denne tråd
 
 Romaner
Forfatter: 
Dato:  06-12-2010 21:26

Jeg har lige googlet Mary Stuart, men jeg kan ikke lige gætte, hvilken bog, det kan være.


Ja, de der klassikere... Jeg har lidt mangler der, og det kan da godt være, man skulle gå i gang med det. Jeg kan da starte med de historiske klassikere Og det er rigtigt, at der bliver henvist til dem hele tiden - jeg ville da fx ikke have undværet at have læst The great Gatsby.


Jeg læser i øvrigt også meget gerne på engelsk, så romanen behøver ikke være oversat til dansk.


mvh Stine



http://www.sk-farm.dk


Tremmeseng, puslebord, bæresele, voksipose samt babypigetøj sælges billigt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Havets katedral
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 22:17

Jeg fik Anna Karenina.


Men jeg er startet med Havets Katedral. Også lidt af en bestseller - og den er faktisk rigtig god!


Nordkraft, Jussi Adler-Olsen og Hundehoved var også under juletræet. Ikke ligefrem historiske romaner... Nå, men de er nok gode alligevel.


Jeg modtager fortsat gerne anbefalinger!


mvh Stine



http://www.sk-farm.dk


Tremmeseng, puslebord og bæresele bortgives - skal afhentes!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 12:56

... anbefale den lidt ældre bog der hedder Desireé af Annemarie Selinko.


Den er skrevet i dagbogsform, startende Desireés 14. år midt under den franske revolution, hvor hendes bror lige er blevet arresteret. Den følger hende til hun som voksen er gift og har barn og ender det sted hvor hun nu kommer til at tilbringen resten af sit liv.


Desireé er en historisk person og alle de større begivenheder der beskrives i bogen er historiske - men omkring hendes (og de øvrige personers) personlighed, kan man jo ikke vide om de var sådan.


£isbeth & Baloo

Happiness can be found even in the darkest of times,

if one only remembers to turn on the light.

(Albus Dumbledore)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fall of Giants - Ken Follet
Forfatter: 
Dato:  07-01-2011 00:51

Jeg er lige blevet færdig med Fall of Giants som er Ken Follets nye roman.


Som de andre af hans bøger jeg har læst (Jordens Søjler og Uendelige Verden) skal man lidt ind i den før den virkelig fanger, men så bliver den til gengæld også rigtig god.


Rent historisk er den sat noget senere end de andre bøger, nemlig i perioden op til - og under - 1. verdenskrig. Man følger en række familier fra alle samfundslag og fra begge sider af fronterne, og han giver på den måde et meget komplet billede af krigen og livet for de enkelte parter. Den skulle være meget historisk korrekt, hvilket jeg bestemt ser som en kæmpe fordel, og da sidste side var læst følte jeg mig en hel del klogere på første verdenskrig og hvilke kræfter der satte den igang, samtidig med at jeg var blevet godt underholdt af bogen.


Hvis du kan lide de andre af hans bøger, så synes jeg bestemt du skulle kaste dig over denne også :)


Reason is not automatic. Those who deny it cannot be conquered by it. Do not count on them. Leave them alone.

Ayn Rand

0
0
Svar på denne tråd
 
 Historisk roman
Forfatter: 
Dato:  07-01-2011 15:02

Tak for to super brugbare svar.


Begge bøger lyder som nogle, jeg må læse. De er hermed noteret!


mvh Stine



http://www.sk-farm.dk


Tremmeseng, puslebord og bæresele bortgives - skal afhentes!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Roman...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2011 14:58

Jeg kan anbefale "Herrens udvalgte" af Helle Kolding. Den handler om Valdemar Sejr - og jeg fik helt lyst til at læse den igen, nu da jeg kom ind i denne tråd


Jeg må også hellere prøve at læse nogle af de andre, der er blevet nævnt her i tråden, for jeg er også ret glad for de historiske romaner



Venlig hilsen Jane


Hakuna Matata

0
0
Svar på denne tråd
 
 tempelridderen
Forfatter: 
Dato:  02-02-2011 21:31

Vejen til Jerusalem, Tempelridderen, riget ved vejens ende og Arven efter Arn af Jan Guillou fire stærke bøger om norden i middelalderen og under korstogene.

kan varmt anbefales

0
0
Svar på denne tråd
 
 Romaner
Forfatter: 
Dato:  13-02-2011 16:30

Maria Helleberg har skrevet rigtig mange gode historiske romaner bl.a. Kærlighedsbarn og Dronningeskolen. Men hun har skrevet mange gode romaner fra mange forskellige tidsperioder.


Derudover kan jeg også godt lide Philipa Gregorys bøger om tiden i England omkring Henrik d. 6. (Ham med de mange koner....)


Sprenger Bow Balance stigbøjler str. 12 cm. købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du kan lide...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2011 12:32

... Philippa Gregorys historiske bøger og gerne vil læse en om Mary Stuart, vil jeg anbefale den der hedder The Other Queen.


Når vi er ved det historiske (eller det der ligner ;-) )... Hvis du kan lide Jordens Børn serien (den med Hulebjørnens klan, Hestenes Dal osv) så kan vi omsider snart se en ende på den - den sjette bog i serien kommer i slutningen af marts!


£isbeth & Baloo

Happiness can be found even in the darkest of times,

if one only remembers to turn on the light.

(Albus Dumbledore)

0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt forslag
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 14:07

gode bøger i andre nævner og da nogle stykker som vist skal skrives på huskesedlen.


Jeg kan også varmt anbefale en serie skrevet af Kathrine og W. Michael Gear, den minder lidt om jordens børn uden at være det sammen, mener serien hedder folkets bøger, der er 15 eller 15 bøger i alt under følgende titler:

  • People of the Lightning (1995)
  • People of the Silence (1996)
  • People of the Mist (1997)
  • People of the Masks (1998)
  • People of the Owl (2003)
  • People of the Raven (2004)
  • People of the Moon (2005)
  • People of the Nightland (2007)
  • People of the Weeping Eye (2008)
  • People of the Thunder (2009)
  • People of the Longhouse

Herudover kan jeg varmt anbefale triologien omkring Josephine Bonaparte skrevet af Sandre Gulland.


Mvh

Mie


RIP Smukke Fadligt marts 1990 - februar 2011


Bailey sælges se mere her: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/285064/


Bedækning ved Dagirr tilbydes i 2011, se mere på min profil

0
0
Svar på denne tråd
 
 Historisk roman
Forfatter: 
Dato:  14-04-2011 21:21

Mange tak for jeres anbefalinger!


Jeg sidder fast i Anna Karenina Eller dvs. jeg læser et kapitel eller to hver aften, men så er det det, så jeg bliver vel færdig med den omkring jul


Så snupper jeg lidt mere simpel og hurtig læsning ind imellem. Der er flere gode forslag. Jeg må også hellere få læst de sidste bøger i Jordens Børn serien. Jeg gik vist i stå efter nummer fire - eller måske fem? Det er jo mange år siden.


Jan Guillou har jeg faktisk liggende. Måske man skulle gemme Anna, Lovin og de andres kvaler væk lidt igen og snuppe et af jeres forslag som afveksling.


Ellers har jeg lige i dag fået "Hvad jeg taler om når jeg taler om at løbe", og jeg overvejer faktisk at smide mig i sofaen med den - lige nu!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Danmarkshistorie
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 12:29

Meget velskrevet og fængende roman af Hanne reintoft - kan så absolut anbefales


www.litteratursiden.dk/anbefalinger/ ravns-foede-af-hanne-reintoft



Mvh Janni


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider