Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Ringenes Herre
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 12:59

Er disse bøger gode? "lever de op" til filmene? For filmene er jo satans gode :P


Ved ikke, jeg har altid elsket fantasy, men bøger skal bare ikke gå umådeligt langsomt, hvilket er det eneste jeg har fået at vide ringenes herrebøgerne gør..


Hvad synes i? :)


Asta

>> You just can't live in that negative way...

make way for the positive day! <<


Rest In Peace Isabella! :'(



0
0
Svar på denne tråd
 
 Bøgerne bedre..
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 19:55

Kan bedre lide bøgerne end filmene.


Der er rigtig mange ting som ikke er med i filmene, og synes bestemt ikke bøgerne var langtrukne.


Læste bøgerne før jeg så filmene, og blev en smule skuffet men sådan er det jo ofte når man har dannet sig en verden inde i hovedet, og så bagefter ser en andens version af samme verden.


Men filmene er da flotte, og godt lavet. Men det ligner bare ikke "min" version.


¤¤¤¤¤ Christina ¤¤¤¤¤

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhejhej
Forfatter: 
Dato:  20-08-2010 20:31

Christina BP: okay, jamen det kunne være jeg skulle overveje det, nu når jeg elsker sådan hele konceptet så meget.. :)


Asta

>> You just can't live in that negative way...

make way for the positive day! <<


Rest In Peace Isabella! :'(



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 13:28

Jeg er så af den helt modsatte mening.


Jeg elsker at læse - og er altid blevet dybt skuffet over en filmatisering af en god bog...


Ringenes herre filmene overgår langt bøgerne ( første gang jeg har oplevet dette )


Bøgerne havde jeg forsøgt at læse mange gange og har hver gang opgivet af kedsomhed og voldsom irritation over det mange gange barnlige sprog og ordvalg karakterene bruger.


Jeg fik "læst" bøgerne - da jeg fik dem på lydbog og kunne gå og hører dem mens jeg var på job - her syntes jeg så sjovt nok, de er langt bedre ...men stadig irriteret over forfatterens barnlige sprog mange gange.


Jo selvfølgelig er der ting som mangler i filmen kontra bøgerne - men det er ikke meget.


samt at mange mange scener er langt flottere i filmen end hvad forfatteren lægger op til ens fantasi.


6 stjerner til filmene.

3 stjerner til bøgerne.


Med den smukke Lusitano Campeã.


www.naughtycoon.dk

Avl af Maine Coon katte samt salg af katte atikler.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg foretrækker
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 00:51

også bøgerne frem for filmen ( selvom den også er god ).


Har læst bøgerne flere gange; men er man ikke til meget "detalje rigdom", så er de nok ikke sagen



MVH Janni




DV hingsteplag fra 09 til salg - se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 kedelig og langtrukken
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 20:30

enig med Campea. Læser en masse, mest fantasy, og foretrækker altid bøgerne - pånær når det kommer til Ringenes Herre. Det tog mig så lang tid at komme igennem den første bog, den var langtrukken, for detaljeret (med ligegyldige detaljer) osv osv.


Har foreløbig kun læst den ene, regner dog alligevel med at læse de to andre samt Hobitten.. En gang..

0
0
Svar på denne tråd
 
 ANBEFALES
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 23:27

Ihhh SKØNNE bøger : )))

Skal bare læses! Hvis man er lidt til den verden, så bygger bøgerne bare endnu videre og giver fantasien frit spil


God fornøjelse : ))


www.Galleri-Hebe.dk

-Luksus du ikke kan undvære og spar samtidig op til 75%!

0
0
Svar på denne tråd
 
 elsker bogen
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 11:13

Jeg elsker bogen og jeg elsker filmene... men men men... man skal være forberedt på at ogen ikke har helt det samme tempo.

Omgivelser og personer bliver udførligt beskrevet og det tar altså tid.


Jeg vil dog til hver en tid foretrække bogen frem for filmene.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bøgerne
Forfatter: 
Dato:  05-11-2010 10:48

Jeg læser mange bøger og jeg eeelsker fantasy, men Ringenes Herre har jeg aldrig fået tygget mig igennem. Jeg bliver slet ikke fanget af Tolkiens verden, personerne eller sproget. Synes det hele virker kedeligt og ligegyldigt og smækfyldt med klicheer. Det sidste er dog forståeligt nok, når han nærmest er stamfader til al moderne fantasy ;-)


Synes filmene er helt OK, selvom jeg synes de bruger for lang tid på for lidt og er ret selvhøjtidelige.




Hestemassage tilbydes i hele nordjylland


www.es-hestemassage.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 min mening.
Forfatter: 
Dato:  12-11-2010 23:15

for at få forstålse af ringenes herre bøgerne, så skal man have læst hobitten, da det er historien op til de 3 bøger.


jeg siger også bøgerne, frem for filmene og jeg er en ivrig fantasy læser :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skrift over
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 19:06

Elsker også ringenes herre - men vil nu ikke give Nightshadow ret i at man bør læse Hobitten for at forstå Ringenes Herre...


Jeg læste først Hobitten efter jeg havde læst Ringenes herre - og jeg forstod fint bøgerne på trods af dette.

Bøgerne kan dog godt være lidt tunge, mange informationer osv, men det passer mig nu fint :)


Jeg synes bøgerne giver et lidt andet indtryk af nogen af personerne, end filmen. (og så er jeg MEGET skuffet over at frodo ikke var nøgen i film nr. 3, som han er i bog nr. 3! Hmpf )


Mvh Eva.


Og nej, selskab staves ikke "selvskab"... og generelt staves ikke "generalt" - i hvert fald ikke i følge ordbøgerne. (men stavefejl skal der selvfølgelig være plads til :) )
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2010 17:36

... at filmene er helt fantastiske! Jeg så først filmene, og så læste jeg bogen. Jeg var helt opslugt af den verden der blev skabt, personerne, og det hele! Og bøgerne er kun endnu bedre end filmene...


Jeg læste først Hobitten, som egentlig svarede på nogle små, halv-ubetydelige spørgsmål jeg havde stillet til den første film, da der bl.a. bliver hentydet til en drage i starten ved Bilbos fødselsdag - den bliver forklaret i Hobitten. Der læser man også hvordan Bilbo og Gandalf er blevet så gode venner mm. Det er trods alt hele for-historien. Derfor vil jeg nok sige, det vil være bedst at læse den, før de Ringenes Herre bøgerne. Men de kan sagtens læses for sig.


Jeg har godtnok kun læst 1'eren helt igennem. Både den og Hobitten tager lige omkring 50-100 sider om at komme i gang, men hæng i, så er du hooked! For mig er det helt fantastisk med den meget beskrivende, stille og rolige måde Tolkien fortæller historien. Man får næsten følelsen af, selv at være der...


Og mht. at der går så lang tid før der sker noget, og mange mener de er langtrukne og kedelige, så skal du huske på, der oprindeligt kun var én bog, som forlæggerne mente var for lang/tyk, og derfor blev den delt op i tre individuele bøger. Så for at en så stor bog vil kunne fungere, kræver det en lang og grundig indledning, som hovedsagligt er i 1'eren.



Mit råd er: Hvis du er ligeså vild med denne fantasi-verden som jeg er, så giv bøgerne en chance. Jeg havde i hvert fald svært ved at lægge dem fra mig da jeg først kom i gang :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ringens Herre.
Forfatter: 
Dato:  16-12-2010 14:05

Nu hr jeg jo kun set den første time af 1'eren og den sidste halve af 3'eren, så det skal jeg ikke gøre mig klog på. Hvordan det er sket at jeg har set de stumper er lidt af en historie.


Jeg har læst den første bog og er gået i stå i 2'eren. Men det er nu mest fordi at et efterskole liv, en bog hvor kapitlerne er på 40 sider, og mange informationer på kort tid er en rigtig dårlig kombination. Men jeg synes det er en god bog ellers..




Pernille


Hende der, der elsker landet og ikke store byer

Hende der, fri- og efterskole mennesket, ikke fra folkeskolen

Hende der, der har sin egen mening, men respektere andres

- og spørger for at blive klogere


0
0
Svar på denne tråd
 
 elsker bøgerne
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 14:59

har dem både på dansk og engelsk men fortrækker helt sikkert engelsk ... syntes oversættelserne i de danske bøger til tider er lidt dårlige ...


det er en god ide når man skal læse ringenes herre bøgerne at isolere sig gerne en uges tid og så bare læse løs...



Ryttermærkedommer


"what if the one thing you feared most in life was the one thing that could set you free"


2 rigtigt lækre Kat I pintoer til salg

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-01-2011 12:00

elsker bøgerne!!!

fantastisk verden men start med at læst hobbitten....


og by the way, jeg bryder mig ikke om filmene, sys de er rodede og langtrukne, dårligt klippet og ja, en grufuldt dårlig filmatisering a bøgerne...

0
0
Svar på denne tråd
 
 LotR...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 20:41

Jeg kan godt lide bøgerne, men jeg foretrækker Ringenes Herre filmene. Sidstnævnte går rent ind ved mig. Elsker dem og har set dem RIGTIG mange gange!!


Mht. bøgerne synes jeg, at 1'eren var svær at komme i gang med. Der er alt for mange detaljer de første mange sider, så jeg var ved at stå af. Men så kom der gang i handlingen, og jeg var med.


Der er selvfølgelig noget fra bøgerne, som ikke er med i filmene. Ex. Tom Bomdadil er ikke med i filmen på trods af, at han har en vigtig rolle i historien. Det er lidt ærgeligt.


Fra en Ringenes Herre Freak. :-)


Vrinsk fra Esma


Healing

hest og rytter


Samtaleterapi



Jeg tilbyder afbalancering og indre ro

til nervøse og stressede heste




0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  09-07-2011 15:41

Jeg er også en af dem, der foretrækker bøgerne, selvom jeg godt kan se, hvorfor nogle hellere vil se filmen. Hvis man virkelig vil have forhistorie og forståelse er det ikke "Hobitten" man skal læse, men "Silmarillion". Vil dog personligt gætte på, at meget få mennesker tygger sig igennem dette værk, hvis de ikke allerede er opslugt at universet

Den giver svar på rigtig mange af de ting, som nogle af os nørder elsker at beskæftige os med. Det fantastiske ved Tolkien er jo, at han ikke bare skrev nogle bøger i et fiktivt univers. Han satte sig først ned og skabte hele det her fiktive univers med flere tusinde års myter og legender, samt i hvert fald to fuldstændige sprog. Meget sigende starter Silmarillion med en skabelsesberetning - som en hel lille bibel. Det er jo næsten bedre end star wars universet (som ellers også har en hel ENORM mængde materiale og udgivelser, der beskriver forhistorien mange 100.000 før filmene).

Jeg ELSKER den slags. Og Tolkiens univers er stort set gennemtænkt og sammenhængende hele vejen igennem - bortset fra Tom Bombadile, hvad hans betydning er, er stadig genstand for megen debat blandt nørder. Der er vist aldrig rigtig kommet en afklaring på det, og han er sådan mærkelig malplaceret i universet, omend stadig en af mine personlige favoritter i Tolkiens univers.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider