Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 fantasy heltinder med ben i næsen
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 20:11

Hej


Jeg er helt vild med fantasy bøger, men det er efterhånden gået op for mig, at jeg godt kunne tænke mig nogle flere bøger, hvor hovedpersonen er en kvinde med ben i næsen.


Kan nogle gange blive så irriteret af at læse om alle de stærke mænd og de svagere kvinder (lidt feminist har man vel lov at være :P )


Jeg har allerede læst:

The hungergames

the mortal instruments

graceling

Shiver

The host

twilight serien


Så hvis i har nogle fede serier med kvindelige hovederoller i kan anbefale, så sig endelig til :)


Mvh Sofie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mira-trilogien...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 23:49

Mira-trilogien af Josefine Ottesen har en kvinde i hovedrollen(Mira)

Den er go, og meget spændende! Dejlig fantasy

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heltinder
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 10:02

Hvis du godt kan lide fantasy med handlekraftige piger/kvinder synes jeg, at du skal skynde dig hen på biblioteket og hive alt af Tamora Pierce ned fra hylderne. Hun har skrevet en hel del efterhånden og stort set alle hovedpersoner er af hunkøn. Der er både kvindelige riddere, magikere og spioner :-)


Ellers kunne du give Trudi Canavans "The Black Magician"-trilogi en chance, den er også rigtig god og med en stærk kvindelig hovedperson.


Du kan også prøve at læse "Ildøglernes sang" af Anne McCaffrey. Det er ikke nogle bøger som jeg selv er så begejstret for, men der er rigtig mange der synes de er helt fantastiske :-)




Hestemassage tilbydes i hele nordjylland


www.es-hestemassage.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anne McCaffrey
Forfatter: 
Dato:  04-07-2010 19:14

Ovennævnte forfatter er efter min mening HELT fantastisk, især hendes serie Dragonriders of Pern. Disse mange bøger er en blanding af mandlige og kvindelig helte, men flere af hendes andre serier har kvinder som heltene.


De fleste er ikke oversat til dansk, men jeg foretrækker også personligt at læse dem på originalsproget :)




Hilsner fra Pia



0
0
Svar på denne tråd
 
 Damgaard
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 22:21

Serien true blod af charlene Harris


Om vampyrer og om en pige der hedder Sookie stakhouse der forelsker sig i en vampyr, den er vildt god.



Damgaard


Med den firbenede skygge



0
0
Svar på denne tråd
 
 hulebjørnens klan
Forfatter: 
Dato:  09-08-2010 21:43

Ved godt den ikke er rigtig fantasy, men har læst og elsket alle de andre bud og mener faktisk at hulebjørnens klan er i samme stil. Plus der er en helt serie. Hader at læse en god bog og så er det den eneste.


Bare mit bud.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Magi...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 23:55

The Magicians Guild triologien af Trudi Canavan, er nogle okay gode bøger - med kvindlig hovedeperson :)

Jeg er lige på de sidste 100 sider :( hader at slutte en god bog.



Med den smukke Lusitano Campeã.


www.naughtycoon.dk

Avl af Maine Coon katte samt salg af katte atikler.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider