Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 The Vampire Diaries - på bog?
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 21:12

Er der nogen som har læst The Vampire Diaries på bog? Hvordan er bøgerne - i forhold til serien som kører pt på TV3 som jeg meget HEFTIGT følger med i :P ?


Er de værd at læse og hvor meget anderledes er de? Vil ikke have ødelagt mit gode syn på serien via bøgerne hvis de dårlige og meget anderledes end serien?


- Hvilken en af bøgerne er nr 1, nr 2, nr 3 og så frem? (kan slet ikke finde hoved og hale i dem hvis man søger på dem?)


Og hvad "handler" de om? Kan slet ikke finde handlingen af hver bog nogen steder?


Kan i hjælpe mig med mine spørgsmål da jeg overvejer at købe dem - og læse dem?

Jeg, jo os stooooor Twilight fan - hér både bøger og filmene.


Men Vampire Diaries kun filmene så tænker jeg; "Hvorfor ikke os læse bøgerne"?


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 bøgerne
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 22:06

Hej,


Bøgerne følger ikke samme hændelsesforløb som serien, men er helt sikkert værd at læse! De kan bestilles billigt på amazon.co.uk :)





Anne og Salina





0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 22:20

Det lyder da spændende, kunne også godt tænke mig at læse bøger. Elsker denne serien!! Træls at den kommer ikke om torsdag mere ...


Hvornår regner man med at den udkommer på dvd også?


Hilsen Christine

Lykkelig ejer af 4 dejlig islandskeheste


Ljómalind frá Skídbakka I

Asi fra Troldskov

Blómi fra Engholm

Skipting fra Troldskov

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 22:52

Jeg har søgt på google og de er udkommet på Dansk bøgerne og kan fåes på Saxo.dk - hedder det vidst ?


Men synes ikke rigtig jeg kan finde noget om selve handlingsforløbet i bøgerne, derfor ville jeg hører om nogen herinde har læst disse bøger? Hvordan er det generale handlingsforløb i bogen- i forhold til serien på TV?


Jeg ved ikke hvornår de udkommer på dvd serien, men jeg VIL have den når den gør, håber snart den kommer.


Synes os det belastende de har rykket serien til om Søndagen. MEN.. Jeg er kommet til på nettet at se resten af episoderne i Sæson 1 - ups. Så ved hvad den "slutter" med her i Sæson 1.


Sæson 2 kommer i UK d 13 August 2010. Hvornår den så har dansk filmpremirer (Serien fortsætter når sæson 1 slutter på tv3) vides heller ikke :S?


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 23:08

Det ser ud som dvd kan købes her? Men den er bare ikke udkommet endnu.

www.moviezoo.dk/dvd-film/The- Vampire-Diaries-saeson- 1_mzov20090697


Hvor har du set den henne i nettet? For det kunne jeg godt tænke mig at gøre det når jeg skal arbejde om søndag.


Hilsen Christine

Lykkelig ejer af 4 dejlig islandskeheste


Ljómalind frá Skídbakka I

Asi fra Troldskov

Blómi fra Engholm

Skipting fra Troldskov

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anbefaler dem ikke
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 23:40

Hej


Jeg skyldte mig at købe bøgerne inden serien kom, for jeg kan godt lide at have læst den bog før den bliver lavet til film/serie.


Så nu har jeg læst/set begge dele. Og efter min mening når bøgerne ikke serien til sokkeholderne. Jeg ved godt at det er meget atypisk, men det er meget mere spænding og drama i serien end i bøgerne.


Elena er i bøgerne en "dum blondine" der er ved at gå i spåner over at Stephan ikke lægger mærke til hende når hun nu er så lækker, og derfor MÅ hun bare have ham.


Jeg var ærlig talt irriteret over hende og over at hun var så enfoldig. Det gjorde at jeg ikke rigtig så frem til serien længere (hviklet jeg jo gjorde da jeg købte bøgerne), MEN heldigvis er serien meget meget bedre efter min mening, da de har ændret meget til det bedre.


Men hvis du stadig er interesseret i at læse og eje bøgerne, så har jeg dem på engelsk og de er til salg hvis det har interesse, for det er bøger jeg aldig kommer til at læse igen.



Mvh Sofie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har lånt
Forfatter: 
Dato:  14-06-2010 00:47

de 3/6 (der er 3 bøger, men med 2 bøger i hver) af min svigerinde.. men har kun fået læst 1 bog, synes seriøst den var kedelig og fangede mig slet ikke.. samtidigt har den ikke meget sammenhæng med serien.. ikke engang alle personerne er de samme..

Og ja Elena er en tomhjernet blondine i bøgerne..


Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma



0
0
Svar på denne tråd
 
 bøgerne
Forfatter: 
Dato:  14-06-2010 10:15

Ja, Elena er rigtig blondine-dum - især i bog nummer 1, men det bliver bedre, jo længere hen i serien man kommer.

Igen så hænger bøger og serie slet ikke sammen, hverken handlings - eller personmæssigt, da Elenas lillebror og hele historien med Vickie slet ikke findes i bøgerne. Elenas veninde Bonnie er i tv-serien, en sammensmeltning af to piger - Meredith og Bonnie.

Så man skal ikke læse bøgerne, istedet for at se serien, for det er slet ikke det samme der foregår.


Men bøgerne er skam en læsning værd - om man får dem læst mere end 1 gang er så spørgsmålet, for de er meget let læste, og må sige, efter at have læst den sidste igår, at jeg nok kunne finde noget mere spændende at læse næste gang... twilight er længder foran på alle måder.





Anne og Salina





0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  14-06-2010 14:36

Tak for jeres svar :) Det lyder ikke til det noget jeg skal kaste mig ud i, da jeg elsker tvserien og dét vil jeg ikke ødelægge :)

Twilight er jo noget helt andet, elsker bøgerne mere end filmene i dén serie, men filmene er os gode :)


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalalalala
Forfatter: 
Dato:  22-06-2010 21:07

du kan jo prøve at låne bøgerne på biblioteket og se hvad du selv synes :)


Jeg synes ikke det gør noget at handlingen i tv serien og bog serien ikke er helt ens. de er gode på hver deres måde, hvis du spør mig :)


Jeg er i gang med bog nr 6 nu, og foreløbigt er den god læsning (er nået frem til kapitelt 7 ;)


jeg er ikke klar over hvordan de er samlet i den danske udgave... men på engelsk er de delt op som neden under


The vampire diaries


volume 1 (books 1-2) the awakening and the struggle

volume 2 (books 3-4) the fury and the power


The vampire diaries - the return


book 5 nightfall

book 6 shadow souls

book 7 midnight (ikke udkommet endnu)


håber det hjælper til, at serien er til at finde rundt i :D


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider