Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 hvilken bog + referat
Forfatter: 
Dato:  25-05-2010 08:55

For at få lidt ny inspiration, kunne jeg godt tænke mig at høre:


Hvad læser i lige nu?

Hvad handler den om?

Hvilken genre?

Er den værd at anbefale andre?


Jeg har holdt en længere pause med læsningen, Da jeg syntes jeg læser det samme og det samme, så er ikke igang med nogen lige pt.


Men hvad læser du lige pt? hvilken bog ligger på dit natbord :))

0
0
Svar på denne tråd
 
 The huntergames
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 11:20

Tekniske set læser jeg The huntergames. Venter lige nu på 3'eren.


Den handler om en pige der smidt en i et realityprogram sammen med nogle andre børn mellem 12 og 18 tror jeg hvor det handler om dræb eller bli dræbt. Hovedpersonen er dog en god jærger så hun har en lille chance for at overleve men da hun er fattig er der stor chance for hun bliver dræbt af dem fra de rige byer.


Ved faktisk ikk helt hvad genren er. Måske fantasy.


Jeg synes den er vildt god og vil helt sikkert anbefale den til andre. Ved ikk om du vil ku lide den men der er jo kun en måde at finde ud af det på :)


Elsker mine dejlige Klank-heste!

I er frække men I er dejlige!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-06-2010 13:54

Jeg har lige læst hushjælp søges af Sophie Kinsella. Den er hylende morsom fra start til slut, og samtidig fortæller den en historie om en storbyadvokat der melder sig ud af det stressede samfund, og finder kærligheden til sidst.


En rigtig god hygge bog hvor man ikke skal tænke, men blot føle sig godt underholdt og hygge sig.


Kan varmt anbefales :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Twilight! :)
Forfatter: 
Dato:  18-06-2010 12:24

Har lige læst The short second life of Bree Tanner, det er af Stephenie Meyer og handler om en af de nye vampyrer man møder i Eclipse (Twilight nr.3). Man følger hende fra hun er blevet vampyr og gennem hendes tid med de andre unge vampyrer indtil de bliver sendt i kamp mod Cullenfamilien


Det er en relativ kort bog - 176 sider med stor skrift og store marginer, men den var faktisk rigtig god, man kom lynhurtigt ind i hele Twilight-universet igen. Normalt er jeg ikke til alle mulige tilføjelsesbøger da de tit ender med at være skuffende, men har man læst Twilight, så er det en must-read ! :)



Patricia

Heldig ejer af den vidunderlige Pilgaards Queen

Interesseret i at blive working student på et varmblodsstutteri i Canada?

Se www.ewsz.com eller se min profil/send mig en besked for nærmere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mørk Lykke
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 01:35

Jeg læser Mørk Lykke, Wicked Lovely, skrevet af Melissa Marr.


Følger pigen Aislinn, der kan se feer, i modsætning til alle andre mennesker. Hun prøver at undgå feerne, men da feernes Sommerkonge forelsker sig i hende, bliver hun tvunget til kontakt med dem. Sommerkongen er i en slags kamp med Vinterdronningen, og han har brug for en Sommerdronning, ellers kan han ikk besejre hende...

Længere er jeg ikk rigtigt noget, men den er spændende


Man bør ikke have duer eller får til stævner!

0
0
Svar på denne tråd
 
 vil lige rette
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 19:43

en lille fejl fra Black in white.


Bogen hun læser hedder The Hungergames og ikke huntergames - bare hvis du er interesseret i at læse den.


Den kan forøvrigt varmt anbefales :)


Jeg har lige læst de 4 første bøger i Percy Jackson serien. Du kender dem sikkert godt fra filmen, men det er en serie om en dreng der finder ud af at han er en halv gud, og at der følger en hel masse problemer med, når ens far er posidon. Den er lidt i Harry Potter genren, så hvis du kan lide HP han du helt sikkert også lide PJ :)



Mvh Sofie

0
0
Svar på denne tråd
 
 straf.... krimi
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 07:58

Birger Baug har skrevet bogen straf og efterfølgeren dertil der hedder Det tabte paradis.


Jeg har læst den første af bøgerne, og kan varmt anbefale den. Handler om hvordan en mobning mellem børn kan udvikle sig til en katastrofe senere i livet. Rigtig god bog, hvis man er til krimier

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er i gang med...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2010 08:54

... genlæsning (eller i dette tilfælde lytning, da jeg hører den når jeg kører i tog) af Jane Austens "Persuasion"


Og derhjemme er jeg ved at genlæse "På stranden / Ventetid" af Nevil Shute.


Den sidste kan kraftigt anbefales hvis man vil have en bog der vækker til eftertanke. Den handler om en flok forskellige mennesker i Melbourne og deres reaktion i den ventetid de har, før atomskyen fra en atomkrig der har lagt hele den nordlige halvklode øde, også vil nå dem. De har kontakt med mennesker i andre lande, go nordligere områder - men mister kontakten gradvist efterhånden som de andre bliver ramt. Den foregår i 60'erne, så livsstil og moral er ud fra den tids normer - men de menneskelige reaktioner er jo ikke afhængige af årti...


£isbeth & Baloo

Jumping to conclusions is not half as good an exercise as digging for facts

0
0
Svar på denne tråd
 
 På mit natbord..
Forfatter: 
Dato:  01-08-2010 19:21

..ligger der lige nu en bog af Isabella Smith "En flirt mellem venner". Den handler om jalusi og utroskab samt hvor svært det kan være at holde den ægteskabelige lykke oppe. Den kan varmt anbefales!


Jeg er også selv vild med Sophie Kinsellas bøger og synes en af hendes bedste er den der hedder "Hvem er jeg?". Hvis du kunne tænke dig at læse mere i den stil kan jeg varmt anbefale forfatteren Marian Keyes - hendes seneste "En charmerende mand" er et sandt mesterværk inden for chick-lit-genren.


Hvis du vil lidt væk fra den genre, kan jeg anbefale en bog som "Undtagelsen" af Christian Jungersen. Rigtig spændende thriller, som bl.a. handler om mobning på arbejdspladsen. Anderledes bog, som er svær at lægge fra sig!


Hvis du vil prøve noget lidt mere interlektuelt er en forfatter som Helle Helle anbefalelsesværdig. Hun skriver om almindelige mennesker og deres almindelige liv og hverdag, som alligevel aldrig er helt så almindeligt. Hun skriver meget let, og hendes bøger er nemt overkommelige, samtidig føler man, at man har læst noget lidt ud over det sædvanlige. :)


Håber der er noget imellem du kan bruge! :)


God fornøjelse!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har faktisk...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 12:04

også lige læst "hushjælp søges". Jeg synes også den var god. Jeg har forresten lavet en tråd hvor jeg skriver lidt om de sidste par bøger jeg har læst...



Jeg er lige kommet igang med at læse igen - efter studiet er slut. Når man SKAL læse 100 sider hver dag er der ikke rigtig plads til at læse mere - bare for sjov :-) Men hvor er det dejligt at komme igang igen.



Hilsen Helle.


Dejligt hus i Slagelse sælges.


Har du for meget frugt i din have??? Jeg kommer gerne og plukker det du ikke skal bruge. Skriv PB.


LP- plader sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhejhej
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 12:57

Jeg har lige læst "Dødsspillet" (The Hungergames på engelsk)

Det er en science fiction roman, da den foregår i det førhenværende Amerika, der nu er plevet til Panem som har 12 distrikter.

Hvert år bliver der afholdt et Dødsspil - en pige og en dreng fra hvert distrikt bliver udtrukket og disse er nu nødtvunget til at kæmpe mod hinanden i et spil, hvor det handler om at dræbe de andre. Den sidste overlevende vinder dermed og bliver rig og berømt.


Hovedpersonen Kattuas lillesøster bliver udtrukket og derfor vælger hun at overtage lillesøsterens plads i spillet. Kattua kommer fra det fattigste af alle 12 distrikter, og i mange år har deres distrikt ikke været i nærheden af at vinde.


- meget spændende og gennemtænkt plot, dog synes jeg der var ting man kunne regne ud på forhånd.. Men ja, virkelig god bog - anbefalelsesværdig!


og så er der 2 andre på vej - den ene er vidst nok udkommet allerede.


Asta

>> You just can't live in that negative way...

make way for the positive day! <<


Rest In Peace Isabella! :'(



0
0
Svar på denne tråd
 
 bøger..
Forfatter: 
Dato:  23-09-2010 16:09

Det er første gang jeg er her inde. Det med at læse har aldrig været mig, men pludslig har jeg fundet en slags bøger jeg "kan " læse.


Jeg blev sent i går aftes færdig med bogen Hvor lagde jeg babyen af Julia Lahme.


Den var helt fantastisk. Delt op i mange små kapitler der gjorde det overskuelig for mig. Og så på et sprog hvor jeg kunne være med. Syntes dog der var en del sprog og stave fejl i, men det ved jeg ikke om det er normalt.

Men bestemt en sjov og underholdene bog der kan anbefales, om en nybagt mor og hendes kvaler og forventninger til det at blive mor.


Jeg gik på bib i dag for at låne hendes anden bog sandhedder fra en løgner, men måtte desvære skrive mig på i køen til den som nr. 12.


Så jeg lånte Michael Laudrups tænder af Maise Njor, Camilla stockmann,


Den greb mig lige med det samme, og jeg måtte beslutte bestemt at nu skulle jeg lave noget andet, glæder mig til i aften så skal jeg læse vidre.



-----MARIA-----


:-) :-) smil det smitter :-) :-)





0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider