Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Fantasy med en undertone
Forfatter: 
Dato:  22-05-2010 15:25

Heii


Jeg mangler desperat nogle bøger så jeg håber i kan hjælpe mig :)


Det må meget gerne være fantasybøger men intet af det der hightek noget. En undertone af kærlighed ville heller ikke gøre noget men det må ikke forringe den oprindelige historie (fx hvis der en krig eller noget skal det stadig fylde nok). Det må meget gerne foregå i gamle dage eller i en helt anden verden men ikke et must. Det må gerne bestå af flere bøger da jeg hader at læse én god bog og så kommer der ikk en to'er osv. Jeg er 17 så gerne noget der passer lidt til det :)


Jeg har allrede læst:

Skammerens børn

Twilight-sagaen

True Blood

The House of Night

Vampirates

The Huntergames

Ghostgirl

og formegentlig mange flere da jeg er en rigtig læsenarkoman ;)


Elsker mine dejlige Klank-heste!

I er frække men I er dejlige!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tamora pierce
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 17:48

Hej.

Har du læst tamora pierces bøger? Det lyder somom du er til de samme bøger som jeg selv er, og så vil du synes rigtig godt om dem. Derudover har hun skrevet rigtig mange bøger, så der er nok at tage fat på.

Hvis du slet ikke har læst nogen af dem vil jeg forslå at du starter med `løvindens sang` og arbejder dig igennem de koplede serierne derfra.


Derudover er der også Lene kaaberbøls første bogserie hvis du ikke allerede har læst den. Hun skrev den før skammerbøgerne, og i forbindelse med at de er blevet så populære er de andre blevet genoptrykt så de nu er til at få fat på.


Mvh. Sofie

0
0
Svar på denne tråd
 
 fantasy
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 18:41

Evermore af Alyson Noël er meget hen af Twilight - dog ikke om vampyrer men om udødelige. Men faktisk rigtig god!


Ellers så er Vampire Diaries (Er meget forskellig fra tv-serien!) eller Cassandra Claires bøger også værd at læse :)


Mira Trilogien af Josefine Ottesen (som nu lige er udgivet i voksenudgave under navnet "Krystalhjertet") blev jeg også meget positivt overrasket over

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fantasy
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 10:11

Hvis du ikke har noget imod at læse på engelsk vil jeg anbefale dig at få fat i serien "The Quickening" af fiona McIntosh. Den er meget velskrevet, spændende plot og også lidt kærlighed, men det er ikke altoverskyggende.

Hun har skrevet en anden serie som vist er delvist oversat til dansk og som man kan få på biblioteket. Den hedder vist "Odalisken" mener jeg, på engelsk hedder den "Odalisque". Også værd at læse men jeg kan bedst lide den anden.


Hvis du bor i nærheden af en rollespilsbutik der hedder "Dragon's lair" kan du prøve at kigge der. Jeg ved at butikken i Aalborg har et ret stort udvalg af fantasybøger (primært på engelsk), meget meget bedre end i de almindelig bogbutikker og der er også flere ukendte (I DK i hvert fald) forfattere i mellem, så der er mange nye spændende vinkler på genren at hente der.




Hestemassage tilbydes i hele nordjylland


www.es-hestemassage.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhejhej
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 14:25

Hmm jeg ville foreslå Josefine Ottesens bøger - hendes bog "Dæmonernes Hvisken - historien om Mira" som er del 1 ud af 3 er rigtig god!

Jeg har den rent faktisk til salg, på grund af en længere historie om at jeg har to eksemplarer :P (hvis det har nogen interesse kan du jo lige skrive til mig herinde)


Den foregår ihvertfald i et middelalderagtigt univers med pigen Mira som hovedperson. Det fede ved den er at det ikke er sådan en flad historie, hvor nogen er onde og nogen gode.


Ellers så er "Ild og Vand" rigtig god (kan desværre ikke huske forfatteren) - Den foregår også i et middelaldermiljø.


Helle Rydings forholdsvis nye bøger om Morganas kilder er også sindsygt gode synes jeg. Den første hedder "Den sorte ravns forbandelse" - denne foregår i "2 verdener" kan man næsten sige, hvor den ene er middelalder agtig og den anden nok fra sidst i 1800-tallet/først i 1900-tallet gætter jeg på. der er 3 i den serie. :)


Og en bog som nærmer sig min yndlingsbog "Det gyldne kompas" er også rigtig god - der er 3 i den serie også :)


Tamora Pierces serie om Alanna er også rigtig god! (handler om en kvinde der gerne vil være soldat men reglerne er imod det) den foregår igen igen også i en ældre tid end vores.




Asta

>> You just can't live in that negative way...

make way for the positive day! <<


Rest In Peace Isabella! :'(



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tolkien
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 23:21

er man til fantasy, er det yperste simpelthen Tolkiens bøger, start med "Hobitten", og fortsæt så med "Ringenes herre"serien , virkelig god læsning med både krig og kærlighed.


COOPER OX

SE HAM PÅ

araberhingst.dk


Ox hingsteplag sælges ,2 år, super temperament

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pratchett
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 00:59

"Discworld"- der er vist 38 nu, og det er bøger med humor, hjerne, ordspil- og hints til alle mulige mærkelige ting (de kan læses selvom du ikke lige fanger dét).


De første er nok lidt lette, men vil du have drager, en kongesøn, der søger lykken, romantik -og vil ligge og vride dig på gulvet af grin- med seriøse eftertanker- så ville jeg starte med "Guards! Guards!".


(Du har nok ikke læst Ed McBain... Så du går lidt glip af noget).


Jeg har lige læst nr 38 "Unseen Academicals"- og!


Lad mig sige det sådan- min første Pratchett på engelsk tog en uge. (Med hyppige opslag i ordbogen). Det er bøger jeg genlæser med glæde: Der er altid noget nyt.


De er efterhånden oversat, men man går glip af mindst halvdelen af ordspillene- og titlerne er barnlige på dansk. "The wee free men"- er "De små blå mænd"! Man går glip af den skotsk/irske tone, på dansk burde den vel forjydskes til: Æ bette fri mæn' ...


"Gnomernes flugt" er da ok ("Der er brand i brandspande, ligesom der er ærter i ærtedåser"). Og serien om Johnny Maxwell ("den frodige flerårige chipspose...")


Intelligent humor (og han er også til tider ret uhyggelig) kan man ikke få nok af.



Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"





0
0
Svar på denne tråd
 
 Fionarvargoblinet 1-3
Forfatter: 
Dato:  24-10-2010 21:31

Fionavargoblinet bestående af 3 bøger :

Sommertræet

Den vandrende ild

Den mørkeste vej


Forfatter : Guy Gavriel Kay

Her er lidt baggrund om triologien:

Fionavar-gobelinen" er en trilogi, som blev skrevet på samme tid som Tolkiens bøger og af en forfatter, der arbejdede side om side med Tolkien under redigeringen af dennes "Silmarillion". Derfor kan det ikke undre, at visse elementer i Fionavar minder læseren om Tolkiens beskrevne verden, men alligevel er "Fionavar-gobelinen" mere end blot et blegt genspejl af Middle-earth.


Der er opofrelse, udødelig kærlig og valget mellem det gode og det onde, samt en masse tankevækkende dele hvor det at handle ondt fører til noget godt og om vendt - blandet med keltisk og skandinavisk mytologi og iblandet de gamle ridderhistorier fra middelalderen.


Jeg har købt den, og læser den ca. en gang om året - og er lige fasineret af den hver gang.


Så er der de lidt mere morsomme

Den store djævlekrig af kenneth bøgh andersen - hvor djævlen skal have en lærling, og skæbnene kommer til at tage den forkerte dreng med, selvfølgelig et dydsmønsker af rang.


Bartimæus triologien af Jonathan Stroud.

Amuletten fra samarkand

Golems øje

Ptolemæus porten


Tamora Pierses er også god - alle hendes serier.


Har ditr bibliotek ikke en fantasy afdelingen ? Det har de fleste biblioteker heldigvis fået - det var sværre da jeg var barn/teenager for 25 år siden at finde fantasy bøger.


God læselyst


MVH Charlotte


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bøger...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 19:46

Så kan jeg anbefale Sagaen om Isfolket.. skrevet af margit sandemo..


Det er en serie på 47 bøger... har læst dem alle 2 gange nu på 1år..


Der er kærlighed, drama, historie og troldom mm. i.. De foregår her i skandinavien. med begyndelse i år ca.1560 og frem til vores tid.. det er en hel slægt man følger.. og man kommer helt til at savne dem, når bøgerne er læst...


ellers har Margit Sandemo også skrevet nogle andre serie i knap så mange bøger..


Hilsen Nadia


Mor til Viljar d.18/02-09

Ejer af vildbassen Wilfred
*Suppi, du vil altid være elsket og savnet*


0
0
Svar på denne tråd
 
 lalala
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 17:32

Kender du siden goodreads.com? super bogforum når det gælder engelsk sprogede bøger, du kan bla søge på emner, men også fx søge på dem du har læst og så se hvad der er af ligendende bøger. Man kan give bøgerne karakter, så du kan også se og læse hvad andre har syntes om dem :)


Køber du mest bøgerne eller låner dem på biblioteket??

Hvis ikke du allerede bruger siden så kan du på bibliotek.dk bestille bøger fra alle danske biblioteker og hente dem på dit lokale bibliotek.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fionavar
Forfatter: 
Dato:  24-01-2011 12:05

er en god trilogi.

dragon lance af margeret weis og tracy hickman er også fantastikse bøger

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider