Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 fantasy bøger
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 19:07

jeg søger nogen nye fantasy bøger, da jeg mangler noget at læse i


jeg har læst:


ringens herre 1 2 & 3

twiligt sagaen

gyldne kompas

Dødens Instrumenter 1 2 & 3 er bestilt

eragon 1 2 & 3

nattens hus 1 & 2


har i nogen andre gode fantasy bøger, som i vil forslog? må i endelig gerne skrive


skriv vis i mangler rideudstyr eller ridetøj.. har masser :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbum
Forfatter: 
Dato:  20-04-2010 01:58

Tamora pierce går man efter min mening aldrig helt skævt i byen med.

Jeg kan ikke huske forfatteren på disse, men jeg ved at den første hedder Ildøglernes sang, den næste hedder vist skjaldenes hal.


Ellers gå på biblioteket, de har et kæmpe udvalg i disse år.


R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fantasy
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 07:13

Hvis du godt kan lide klassisk fantasy ville jeg også læse David Eddings, han har skrevet en masse gode fantasybøger.


Ildøglernes Sang er skrevet af Anne McCaffrey og kan også anbefales.


Der er også Trudi Canavans "The Black Magician Trilogy" som jeg godt kan lide.


En Fiona Macintosh (?) skriver også rigtig godt og har et lidt frisk syn på genren.


God læselyst ;-)



Meget billig hestemassage tilbydes i nordjylland af hestemassør under uddannelse (se præsentation for mere info)




Portrætter af dyr og mennesker tegnes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fantasy
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 17:18

Jeg er enig med Kalos. du skal se at få fingre i nogle af david eddings bøger! Derudover kan du jo også læse The host der er skrevet af samme forfatter (Stephanie Meyer) som twilight sagaen hvis du kunne lide den. Jeg tror den hedder "vandrende sjæle" på dansk. Hvis du læser på engelsk er "The name of the wind" også en bog der kan anbefales!.

God læselyst

0
0
Svar på denne tråd
 
 fantasy
Forfatter: 
Dato:  29-04-2010 10:13

mange tak for jeres forslag.. sætter virkelig pris på dem :)

jeg har lige bestil en bog fra david edding.. og resten er tilføjet til min ønskeliste :D


skriv vis i mangler rideudstyr eller ridetøj.. har masser :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 God idé
Forfatter: 
Dato:  15-05-2010 16:19

Skammerens Datter serien.


Læste serien da jeg fik i 4 klasse, og læste den igen her for nogle måneder siden og man bliver helt fanget!

0
0
Svar på denne tråd
 
 mere fantasi
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 18:43

Mira-trilogien af Josefine Ottesen


Evermore af Alyson Noël


Vampire Diaries


Cassandra Claires bøger



er lige nogle af dem jeg kan komme i tanke om :) Super gode bøger!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fantasy
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 01:24

Krigeren-trilogien af Josefine Ottesen

Den store Djævlekrig (4 bøger) af Kenneth Bøgh Andersen

Himmelherren af Kenneth Bøgh Andersen

Artemis Fowl (6, snart 7 bøger) af Eoin Colfer (Også go på engelsk!)

Løvedrengen-trilogien af Zizou Corder

Katriona-trilogien af Lene Kaaberbøl

Narnia (7 bøger) af C.S. Lewis

De Fire -og Ham der gør Galt Værre(trilogi, men har kun læst 1'eren) af Hans Frederik Föllestad

Dæmonjægeren af Eoin Colfer


Alle goe, men ikk i samme stil som Twilight og The Mortal Instruments... Kan godt være det ikk er din stil, men prøv ad, det er fede bøger!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Damgaard
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 22:24

True blod serien af Charlene Harris


Den er rigtig rigtig god, serien kan lånes som dvd på biblioteket. Den er Hammergod!!!


Jeg har lige læst den første af bøgerne og skal igang med den næste.


efter min mening Twilight kom igen !



Damgaard


Med den firbenede skygge



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-01-2011 12:04

vil også anbefale skammerens datter serien.

der ud over, Dragon Lance, a margeret weis og tracy hickman. start med dem der hedder krønniker.


de er let læselige, ikke helt så "tunge" som ringenes herre, men hvis du ku li dem vil du os ku li Dragon Lance.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sagaen..
Forfatter: 
Dato:  03-02-2011 20:41

Hvad med "Sagaen om isfolket"?


Den er jeg igang med - det er en serie på i alt 47 bøger. Super spændende!


I am nobody - nobody is perfect - therefore, I must be perfect!

0
0
Svar på denne tråd
 
 the hungergames
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 12:22

Du skal helt klart læse The hungergames (dødsspillet på dansk). Der er tre i serien og de er simpelthen helt umulige at lægge fra sig.


her er hvad der er skrevet om bogen på saxo:

I ruinerne af det gamle Nordamerika ligger nu landet Panem, som består af tolv distrikter. Hvert år tvinger magthaverne i Panem hvert distrikt til at udvælge en pige og en dreng, som skal deltage i Dødsspillet - den årlige kamp om liv og død på direkte TV.


16-årige Kattua bor sammen med sin mor og lillesøster i det fattigste af alle distrikterne. Den dag hun står frem og frivilligt tager sin lillesøsters plads i Dødsspillet, betragter hun det som en dødsdom. Men Kattua har før haft døden tæt på, og hun er klar til at kæmpe for sit liv.


Det er simpelthen nogle af de bedste bøger jeg nogensinde har læst.



Hvis du forresten er til bøger i stil med twilight så kan du også prøve Shiver (vildskab) eller hush, hush (forelsket i en engel).


Desuden er jeg også ret vild med percy Jackson bøgerne og Erec rex der begge minder meget (måske for meget ) om Harry Potter bøgerne.


Mvh Sofie

0
0
Svar på denne tråd
 
 anbefale
Forfatter: 
Dato:  13-02-2011 11:26

hejsa


jeg kan også anbefale evermore serien, rigtig spændene læsning.

Derudover er der en bog som hedder Nightshade af Andrea Cremer, den er første del i en mindre serie og rigtig god også.


Mvh

Mie


RIP Smukke Fadligt marts 1990 - februar 2011


nu med ox araberne Miss Jay og Dagirr samt Dagirrs søn Bailey.


Bedækning ved Dagirr tilbydes i 2011, se præs for flere oplysninger





0
0
Svar på denne tråd
 
 bøger!
Forfatter: 
Dato:  09-04-2011 21:28

jeg vil gerne anbefale vampyr akademiet 1 2 3 virkilge gode bøger!


ejer verdens smukkeste new forest blanding <3

elsker bella pigen (frikkedellen) d;

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  08-06-2011 22:00

Stephen King har også en rigtig god serie, The Dark Tower (som ikke er specielt gyselige, hvis det er en bekymring). Meget originalt og spændende.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fantacy
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 15:09

Har du ikke læst noget af Terry Pratchet endnu kan det helt klart anbefales. De er fantastiske, men meget af ordspillet går tabt ved oversættelser, så få dem på engelsk (ca. 50 kr. med fragt på amazon.uk)

Jeg er svært begejstret for Judith Tarrs The hound and the falcon trilogi og Alamut der vist nok ligger lidt før i tidslinjen.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men jeg vil altid anbefale Anne Rice som den ubestridte dronning af vampyrgenren. Twilight go home!! Dertil Jacqueline Carey til det voksne publikum. Læs om serierne før du åbner. Ikke for sarte sjæle.


God læselyst!


Anything your Warmblod can do - my Cob can do better!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bøger..
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 16:08

Jeg er lige gået igang med en serie på eng (er ikke oversat) Black Dagger Brotherhood. Det er en lidt mere voksen udgave af Twillight.


Er først lige kommet igang, men denne bog virker rigtig god, og den er ikke svær sprogligt...




Nu med 3 hoppe-duller

Foxy

Wega

Narnia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil helt klart
Forfatter: 
Dato:  14-06-2011 13:49

anbefale A discovery of witches af Deborah Harkness, fantastisk fantastisk bog. Jeg bryder mig ikke særlig meget om Twillight, så da jeg faldt over denne, var jeg lidt bange for at det var noget i samme stil...men sproget er så meget bedre, jeg har fundet flere ord som jeg har måtte slå op(og dermed udvidet mit ordforåd), og har den perfekte blanding af vampyrer og hekse, derudover foregår den meget af tiden i Oxford, og omkring Oxford University(Total yndlings by). Det er langt tid siden, at jeg har haft så svært ved at lægge en bog fra mig. Read it!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider