Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Anbefal bøger/serier
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 03:22

til en som er vild med overnaturlige bøger. Vampyrer og varulve er klart favorit, jeg er stor fan af underworld filmene, så bøger i den stil modtages med kyshånd. Twilight er også godt, men en smule teenage agtige (hvis i forstår), så nogle med dybere mening er et stort hit :)

Jeg er også til Sience fiction, Stepen Kings "som en ond drøm" synes jeg er super godt. Generelt kan jeg godt lide SK´s bøger. Så inspirer mig gerne, jeg mangler lidt godt læsestof, som IKKE er "hestens anatomi for viderekomne" ;) ;)


Sagde Janne

Sælges:

Super sød shetlænder vallak,

tilredet, højde 1 meter.

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -





0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt blandet, vampyrer, horror, fantasy
Forfatter: 
Dato:  28-09-2009 17:53

Jeg synes at det er svært at finde bøger om varulve/vampyrer, men der er et par enkelte jeg kan anbefale. Jeg kan ikke love at der en dybere mening i bøgerne, men de er rettet mod et ældre publikum end Twilight (som jeg altså må indrømme ikke kunne fange mig).


Vampyrer og varulve


Hvis du er interesseret i vampyrer kan du næsten ikke komme uden om Anne Rice's Vampyrkrøniken, som består af

- En vampyrs bekendelser

- Mørkets fyrste

- De fordømtes dronning

- Fortællingen om kropsrøveren

- Djævelens discipel


De første ca. 1½ bog synes jeg er lidt tunge (selvom andre er vilde med nr.). - men du kan sagtens læse serien uden at læse den første bog, da hovedpersonen skrifter fra bog 2.


Kelley Armstron: Bitten

- 464 s.


Skrevet som en enkeltstående roman. Hun har senere gjort bogen til en del af serien Women of the Otherworld. Det er lidt ærgerligt. Enkelte af bøgerne i serien bl.a. dem om Paige (en heks) er faktisk meget gode, men de ville have gjort sig bedre som en selvstændig serie.


Jeg copy-past'er lige en beskrivelse fra amazon. Du kan låne bogen på biblioteket.


Amazon.co.uk Review
Elena, heroine of Kelley Armstrong's impressive debut thriller Bitten, never planned that a casual sexual encounter would transform her into a werewolf. Neither did Clay, her lover and one of the leaders of the exclusive werewolf clique known as the Pack; women do not generally change or survive if they do. Elena's considerable reservations about her new life come to a head and she walks out on the Pack to return to something like normality, finding herself a boyfriend who turns a blind eye to her occasional disappearances in the middle of the night. She may have done with the infighting of werewolves, but they have not done with her; her former family call her back when they find themselves under threat from those they have excluded and dominated. Kelley Armstrong is very good on the sheer exhilaration of shape-changing, of running on four feet through forests, suburban greenery and urban back alleys; if there is a weakness here, it is that Elena's relationship with the taciturn, untrustworthy Clay is sometimes a little too conventionally romantic--but the dark poetry of the best of the book overcomes this entirely. --Roz Kaveney

Robin McKinley: Sunshine

- 480 s.


Jeg vil virkelig anbefale bogen, selvom den er anderledes og måske ikke lige det du forventer af en typisk "vampyr"-bog.


Du kan låne den på biblioteket.

Linker lige til beskrivelserne af bogen på amazon:

www.amazon.com/Sunshine-Robin- McKinley/product-reviews/0425191788/ ref=dp_top_cm_cr_acr_t...ewpoints=1


www.amazon.co.uk/product-reviews/ 0553815830/ ref=dp_top_cm_cr_acr_t...ewpoints=1



Teenagebøgerne


L J Smith: The Vampire Diaries

What Twilight Wishes it Could Be!

- serie på 4 bøger som alle kan lånes på biblioteket


De første 2 er oversat til dansk - men ikke de sidste hvilket er lidt underligt, da bøgerne ikke kan læses uafhængigt af hinanden.


Jeg læste de første 2 bøger på dansk, da jeg var 12 år gammel og ventede derpå i laaaang tid på, at slutningen blev oversat til dansk. I foråret opdagede jeg ved et tilfælde at biblioteket havde fået hele serien på engelsk og besluttede at læse den (i en alder af 24 år). Serien kan godt læses - men selvfølgelig er bøgerne rettet mod en yngre gruppe af læsere.

Men stadig, meget bedre end Twilight!


Horror

Hvis du er glad for Steven King, kan du sikkert også lide i hvert fald nogle af Dean Koontz bøger.


Jeg synes nogle gange King kammer lidt for meget over: jeg kan bedst lide bøger i stil med Knogler og Insomnia.


Dean Koontz

En lille liste af mine favoritbøger af Koontz (de første to er en serie, men kan læses uafhængigt af hinanden)

- Frygt intet

- Grib natten


- I månens skær


- Mørkets floder


Fantasy

Hvordan har du det med fantasy?


Brent Weeks

- The way of shadows

- Shadows edge

- Beyond the shadow

En serie på ca. 6-800 s. pr. bog. Tilhører den lidt mørkere del af fantasygenren - så hvis du er til horror/underworld-filmene, så er den måske noget for dig, også hvis du ellers ikke er til fantasy (Bare så du ikke bliver vildledt: der er hverken vampyrer eller varulve i bogen). Jeg synes at den første bog i serien er den absolut bedste - derefter får Weeks lidt for store ambitioner med hensyn til plottet, der desværre kommer til at ligne noget der er set flere gange før...


Copy pasted fra amazon

The perfect killer has no friends. Only targets. For Durzo Blint, assassination is an art. And he is the city's most accomplished artist, his talents required from alleyway to courtly boudoir. For Azoth, survival is precarious. Something you never take for granted. As a guild rat, he's grown up in the slums, and learned the hard way to judge people quickly - and to take risks. Risks like apprenticing himself to Durzo Blint. But to be accepted, Azoth must turn his back on his old life and embrace a new identity and name. As Kylar Stern, he must learn to navigate the assassins' world of dangerous politics and strange magics - and cultivate a flair for death.


En lidt anden fantasygenre. Robin Hobb har altid nuancerede karakter og et intelligent plot:

Robin Hobb

- Ship of magic

- Mad ship

- Ship of destiny


Serie på 6-800 s. pr. bog. Kan lånes på bibliteket.

Amazon.com Review
Robin Hobb, author of the Farseer trilogy, has returned to that world for a new series. Ship of Magic is a sea tale, reminiscent of Moby Dick and Patrick O'Brian's Aubrey/Maturin series in its details of shipboard life. It is also a fantasy adventure with sea serpents, pirates, and all sorts of magic. The liveships have distinct personalities and partner with specific people, somewhat like Anne McCaffrey's Brain ships and their Brawns, though these are trading ships and have full crews.

Hobb has peopled the book with many wonderfully developed characters. Most of the primary ones are members of the Vestritts, an Old Trader family which owns the liveship Vivacia. Their stories are intercut with those of Kennit, the ambitious pirate Brashen, the disinherited scion of another family who served on the Vestritt's ship, and Paragon, an old liveship abandoned and believed mad. The sentient sea serpents have their own story hinted at, as well.

Though Ship of Magic is full of action, none of the plotlines get resolved in this book. Readers who resent being left with many questions and few answers after almost 700 pages should think twice before starting, or wait until the rest of the series is out so that their suspense won't be too prolonged. But Hobb's writing draws you in and makes you care desperately about what will happen next, the mark of a terrific storyteller. --Nona Vero


From Library Journal
The untimely death of Old Trader Ephron Vestrit deprives his daughter Althea of her inheritance and places her ambitious brother-in-law Kyle in command of the live ship Viveca and the family fortunes. The author of the Farseer trilogy (Assassin's Apprentice, LJ 3/15/95; Royal Assassin, Bantam, 1996; Assassin's Quest, Bantam, 1997) launches a new series set in a world of sentient ships, merchant traders, ruthless pirates, dangerous treasures, seagoing dragons, and a mysterious elder race. Hobb excels in depicting complex characters; even her villains command respect, if not sympathy, for their actions. Most libraries should purchase this exotic, nonstandard fantasy.
Copyright 1998 Reed Business Information, Inc.


Robin Hobb

- Fool's Errand

- Golden Fool

- Fool's fate


Serie på 6-800 s. pr. bog. Kan lånes på bibliteket.

Amazon.com Review
This first volume of a new trilogy from one of fantasy's most popular and skilled authors will delight longtime Hobb fans as well as first-time readers of her work.

FitzChivalry, the hero of The Farseer trilogy, now lives an isolated and quiet life with his foster son Hap and his Wit partner wolf, Nighteyes, until he is sought out by his old mentor Chade and the enigmatic, charming Fool. Once again, duty calls: Fitz must find a missing prince and prevent political chaos in the Six Duchies. The mission will test his conflicting loyalty to country and family, his uneasy compromise with his own magic, and all the relationships he values most.

If you're a fantasy fan who hasn't yet explored the Farseer world, this is a fine place to start: Hobb deftly provides new readers with all the needed information. The finely detailed world building and intensive character development rarely slow down the action of the story. Fool's Errand is a complex, beautifully written and sometimes heart-rending examination of the consequences of duty and love. --Roz Genessee

From Publishers Weekly
In this hard-to-put-down follow-up to the Farseer Trilogy, Hobb maintains the high standards of her earlier fantasy series. The Fool and FitzChivalry Farseer band together once more to ride against the foes of the Farseer royal family in the kingdom of the Six Duchies. Last seen in Assassin's Quest, FitzChivalry (aka Tom Badgerlock due to the shock of white in his dark hair) has matured beyond the youth blindly following orders. For the past 15 years, Fitz has quietly led the life of a semi-recluse, trying his hardest to disappear. Believing that his glory days are over, he's surprised when fate (in the form of the Fool) pulls him back into the political intrigues that plague the Six Duchies. Endowed with both royal Skill magic and beast magic, Fitz assumes the task of returning the wayward heir to the throne, Prince Dutiful, to his home before his betrothal ceremony something that should be an easy task. In the event, the easy task proves extremely difficult, both physically and mentally for Fitz. The first half of the novel mostly focuses on Fitz's angst-ridden past. The heart-thumping, sword-clashing action that Hobb is known for emerges only during the second half, bringing Fitz fully to life. This is not to say that the first half is by any means dull. It's not. But the full range of Fitz's capabilities doesn't come to the forefront until later. When the action sequences finally kick in, they're non-stop. What starts as a very good read shifts into a stay-up-until-2:00 a.m.-to-finish type of book. (Jan. 9)Forecast: Stephen Youll's quiet jacket art gives no hint of the novel's intensity, but Hobb fans will know better and not be deterred.

Copyright 2001 Cahners Business Information, Inc.



Ellers kan jeg anbefale:

I sværd og troldomsgenren: (Begge serier omhandler de samme personer)

David Eddings

- Belgariad sagaen

1. I spådommens spor

2. Trolkvinden Polgara

3. Troldmanden spiller ud

4. Det magiske slot

5. Troldmandens sidste træk

- The Mallorian

1. Guardians of the west

2. King of the murgos

3. Demon lord of karanda

4. Sorceress of Darshiva

5. Seress of Kell



0
0
Svar på denne tråd
 
 bøger....
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 19:15

hej. kan du ikke lige skrive hvad

L J Smith: The Vampire Diaries, bøgerne hedder og i hvilken rækkefølge de skal læses`???


Det lyder spændende..


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid



2 søde killinger mangler nye hjem! Blanding af trefarvet huskat og rød Norsk skovkat! Se præs..

Klar til at flytte i efterårsferien.


0
0
Svar på denne tråd
 
 vampire diaries
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 08:22

1: The Awakening

2: The Struggle

3: The Fury

4: Dark Reunion


"Slå følge med dem der siger de søger sandheden, men vær varsom med dem der siger de har fundet den"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej hvor fedt
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 02:38

Mange af dem er på engelsk, ikke? Det kan jeg næsten læse ud af beskrivelserne :) Tak fordi du gad lave sådan en lang beskrivelse. Jeg har læst en del af Dean K. bøger, nogle af dem fanger mig, andre har jeg droppet igen.

Og jeg kan også godt lide nogle fantasy bøger.


Sagde Janne

Sælges:

Super sød shetlænder vallak,

tilredet, højde 1 meter.

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -





0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er da
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 02:51

mange flere bøger i Anne Rice´s serie vampyr krønikken. Var inde på hendes hjemmeside og der er i alt 10 bøger i den serie. Og 2 nye vampyr bøger, som så handler om hekse Men der er da noget at gå igang med. Umiddelbart virker de lidt for historiske for mig, jeg gider ikke læse om venedigs floder, når jeg læser en vampyr bog ex.


Sagde Janne

Sælges:

Super sød shetlænder vallak,

tilredet, højde 1 meter.

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -





0
0
Svar på denne tråd
 
 flere bøger
Forfatter: 
Dato:  10-10-2009 20:16

Jo de fleste er på engelsk...


En vampyrs bekendelser synes jeg også er svær at komme i gang med - men så kan du jo altid se filmen.

Mørkets Fyrste fortæller Lestats historie og her kommer man igennem en del af de samme begivenheder som i En vampyrs bekendelser, blot fortalt ud fra Lestats synspunkt.

De bedste bøger i serien, synes jeg, bog 3-6 (jeg har ikke læst de nyeste bøger). Så springer du evt. den første bog over og giver 2'eren en chance, så er serien altså super, når først man kommer ind i den.


Racel Vincent har skrevet en serie om varkatte. Den første hedder Stray og kan lånes på biblioteket. Den er næsten en fuldstændig kopi af Bitten blot med varkatte frem for varulve, men den er OK.


Link til en beskrivelse af bøgerne:

www.amazon.com/s/ ref=nb_ss?url=search- alias%3Dstripbooks&field- keywords=Werecats


Ellers kan jeg anbefale at søger på Listmania og Communities på Amazon - det er en rigtig god måde at finde nye bøger på!



Link til Vampire Community:

www.amazon.com/tag/vampire/ ref=tag_gam_syn_itdp_4


Søg communities:

www.amazon.com/communities/ directory/ref=cm_cd_topf_tdt


Linkt til Listmania liste om vampyrer (jeg har ikke undersøgt hvilke bøger der er på listerne - men her er linket så kan du selv surfe rundt):

www.amazon.com/gp/community-content- search/results/ ref=cm_srch_q_srt_rpli...res&search- alias=rp- listmania&idx.all=0&sort=relevance


Linkt til Listmania liste om varulve (denne liste har jeg heller ikke undersøgt):

www.amazon.com/gp/community-content- search/results/ ref=cm_srch_q_pag_rpli...0&index=rp- listmania&excerpts=&qu...fo=&page=2


Håber du finder nogle bøger du kan bruge!


Hilsen Nanna

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider