Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Larson, Läckberg, Jungstedt, Marklund?
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 11:00

Ja når man er igennem Stig Larsom, Camilla Läckberg(dem der er udgivet endnu), Mary Jungstedt(dem der er oversat til dansk) og er begyndt på Liza Marklunds men ikke helt er blevet fanget, hvor skal man så gå hen? Jeg vil meget gerne have spænding og blive udfordret som man gør ved både larson og läckberg, men kan også nøjes med den let læselige udgave, dog stadig med spænding som Jungstedt.


Kom så HN'er, hvad skal jeg gå igan med at læse?!


"Når man går mere op i at komme den rigtige vej til målet, end målet i sig selv"


Fantastisk lærepony udlånes i nordjylland. Se præs. for mere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sara Blædel...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2009 14:07

En eminent dansk forfatter (krimi)....


Jeg er normalt ikke til krimi'er, men måden SB skriver på fanger så absolut...spændende til sidste side...


Kan anbefales


Link:


www.saxo.com/search/ search.aspx?keyword=sara+ bl%e6del&pagemodule=front


Vh. Jill



Hvert græsstrå har sin egen dugperle





0
0
Svar på denne tråd
 
 Næste er..
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 19:50

Jussi Adler Olsen (noget i den stil)


Du starter med:

Pige/kvinden i buret

Fasandræberene

Flaskepost fra P


Er på tilbud i denne uge :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åsa Larsson
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 19:34

...er bare så god.


Lykken er en hest
0
0
Svar på denne tråd
 
 flere gode
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 13:37

Så skal du da læse alle Mary Higgins clark bøgerne, altså dem på dansk. De er rigtig gode og ikke til at lægge fra sig igen.


Lincoln child og douglas preston har også skrevet nogle rigtig gode krimi/trillere sammen. Jeg har ikke læst noget der er mere fængende end deres bøger. De har skrevet en suveren serie på ca. 4 bøger.

I pagt med djævelen

Dødedans

Dødebogen

Dødens kabinet

Det var dem jeg lige umiddelbart kunne finde. De handler om en FBI agent "Pendergast". Jeg kan ikke huske rækkefølgen på dem, men gode er de.


God fornøjelse




Knabstrupper hingste- føl og plag sælges

Hel havre og firkant småballer wrap sælges

Minibig wraphø sælges


Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 09:49

Jordens søjler er klart et hit!! Lige lidt fra boghandleren om den!


Jordens Søjler er den spændende historie om England i 1100-tallet. Der er borgerkrig i landet, og befolkningen lider under skiftende regenter og brutale herremænd, der i de urolige tider tilsidesætter alles tarv undtagen deres eget. Prior Philip kæmper for at bygge en katedral i Kingsbridge, og bag sig har han stærke allierede: Tom Bygmester, Aliena, den afsatte jarl af Shirings datter, og Jack, der bliver den, der til sidst bygger katedralen.

Mod sig har han lige så stærke kræfter: Waleran Bigod, den magtsøgende biskop, der ser Philips planer som en trussel, William af Shiring, den brutale herremand, der betragter landet som sin egen legeplads, samt ikke mindst kongerne, der skalter og valter med retfærdigheden.

Historien kulminerer med det dramatiske mord på Thomas Becket, der markerer Kirkens sejr over Kronen.

»... det er så detaljeret, spændingsmættet, fortællemæssigt imponerende og fængslende, at det er synd for al anden litteratur, der blegner ved siden af...«
- Chili

»... man kan lugte blodet i kampen og den salte fisk i klosterkøkkenet... En mesterlig middelalderroman!«
- Jyllands-Posten.



Prr Prr

Ise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krimier
Forfatter: 
Dato:  08-11-2009 17:30

Ud over de forfattere, der allerede er nævnt, kan jeg nævne:


Anna Grue - har skrevet en serie om den skaldede detektiv

Michael Krefeld - pt. 2 bøger i en serie

Jens Henrik Jensen - Kulmanden og Økseskibet

Julie Hastrup - En torn i øjet

Gretelise Holm - en rigtig god dansk krimiserie

Elsebeth Egholm - en krimiserie med journalisten Dicte Svendsen


Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glemte lige....
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 08:16

Jeg glemte vist lige:


Viveca Sten - svensk krimiforfatter i stil med Camilla Läckberg

Michael Krefeld

Inger Wolf


Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bla bla...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2009 12:11

Du skal helt sikker gå igang med Jo Nesbøs krimier (første i serien er Flagermusmanden). De er super gode... og efter min mening bedre end dem du læser, som jeg også har været igennem. Jeg læste både en Läckberg, Jungstedt og en Nesbø da jeg var på ferie forrige uge, og det var bestemt Nesbø der var den bedste - sproget er så meget bedre og historien meget mere indholdsrig... Mange af bøgerne er endda på tilbud som paperbacks i øjeblikket :-)


/Anette

0
0
Svar på denne tråd
 
 lars kepler
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 10:14

svensk forfatter - jeg ved dog ikke hvormeget han har udgivet på dansk....


Jeg læser pt: Hypnotisøren - men den er ihvertfald ikke udkommet på dansk.


KH:)


Annette

2 dejlige nyistandsatte værelser udlejes incl. stort køkken/alrum og kæmpe stue. Ideelt for venindepar.

3 km til Birkerød station.




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere svenskere + en brite
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 11:17

Jan Guillou er min absolutte favorit blandt de svenske krimiforfattere. Vejen til Jerusalem og resten af serien om Arn Magnusson er ikke krimi men noget af det absolut bedste historisk fortælling jeg nogensinde har læst. (Og der er heste med ;))

Henning Mankell skriver veldrejet svensk krimi, et lidt mere traditionelt persongalleri, men udemærkede plots.

Minnette Walters er britisk, og skriver afsindigt spændende krimier med psykologisk dybde. Anbefales!

Så er der en svensker, jeg ikke kan huske navnet på... Sidste bog i triologien er vist den mest kendte, hedder Linda - som i Lindamordet. Så kan du finde resten på google eller bibliotekets søgesystem.


Go' jul

Marlene

0
0
Svar på denne tråd
 
 du kan også...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 11:51

prøve Arne Dahl eller Åsa Larsson - det er også krimigenren


Eller Giorgio Falletti: Jeg dræber - den er heeelt suveræn


Jeg er igang med en anden bog af ham: Øjet der ser. Jeg er dog ikke nået så langt endnu...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mankell og Egholm
Forfatter: 
Dato:  11-12-2009 21:30

jeg vil også anbefale Henning Mankell bøgerne eller også Elsebeth Egholm


De fanger hver gang :-)




VH Heidi


Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.


Læderspringpladegjord 130 og dressursadel sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 LÆSERÆ
Forfatter: 
Dato:  20-12-2009 20:20

douglas preston and lincoln child serien dem hvor pendercast er med i de er skide gode er igang med nogle af dem


Knuss Anna-sofie

Tjek min Hp Silentgirl.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 godt nytår
Forfatter: 
Dato:  01-01-2010 22:38

hej


Jo nesbø må du simpelthen ikke gå glip af. Det skal være dem om Harry hole Den første er god, men ikke nær så god som alle de resterende. Virkelig kvalitet. headhunteren er også god.


Håkon nesser, skriver nogle fantastisk krimier om komisær gunner barbarotti. gode plots synes jeg, vel skrevet.


Anne grue skriver altså også gode, men let læste bøger.


en god spændende og lidt politisk bog er fjenden i os selv, af jan guillion. Virkelig god bog, som giver eftertanke synes jeg.


havets katedral ikke en krimi, men virkelig læse bar, meget godt skrevet.


så er der Conn iggulden's bøger om cæsar, og djengis kahn. Jeg er egentlig mest til krimier, men de er altså pokkers gode.


jussi adler olsen's fasan dræberne, er også rigtig godt skrevet.



det er i øvrigt en god tråd du har lavet her.


hilsen rikke.



0
0
Svar på denne tråd
 
 glemte lige
Forfatter: 
Dato:  02-01-2010 18:45

hej igen, ´'

glemte lige en ualmindelig velskrevet bog, libri de lucca af mikkel birkegaard. Hamrende god.



hilsen rikke.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ha ha, sjovt
Forfatter: 
Dato:  07-09-2010 13:51

Faldt lige over denne tråd igen, og hvor er der kommet mange svar jeg slet ikke havde fået læst. Jeg takker meget for dem og det passer mig fint, da jeg igen snart løber tør.


Jeg blev alligevel fanget noget så grundigt af Marklunds serie da jeg var færdig med 1'ern, så kom hele vejen gennem hendes serie.

Så er der både kommet en ny Läckberg og en ny Jungstedt siden jeg skrev, og marklund har skrevet en sammen med en Amerikaner som også var fin.


Det jeg så synes er sjovt, er at jeg helt havde glemt denne tråd, men da Kvickly en dag havde Jussis to "første" bøger

Kvinden buret og Fasandræberene på meget tilbud købt jeg dem, og tænkt, hva søren, og NØJ hvor er de gode.

Og kan så se at det er nogle af de første bøger jeg er blevet forslået i denne tråd :D


Og så i godmorgen danmark en dag at han lovede at der kom mindst 10. Er næsten færdig med Fasandræberne, og skal have indkøbt flaskepost fra P. Og så skal jeg helt klart have afprøvet nogen af alle dem i andre forslår.



"Når man går mere op i at komme den rigtige vej til målet, end målet i sig selv"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Sarah
Forfatter: 
Dato:  14-09-2010 18:47

Hvis du er til gode krimier, så vil jeg lige fortælle at jeg er gået igang med "Skrig under vand" af Øbro og Tornbjerg og selvom jeg ikke er færdig endnu, så tegner den særdeles godt



MVH Janni




DV hingsteplag fra 09 til salg - se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karin Fossum
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 00:32

Absolut!


Jeg er ikke til Mankell, ham og Paretsky har jeg svært ved at finde ud af OM, jeg har læst deres bøger: Moppedrenge (Men jeg elsker tykke bøger!), men der er ingen rød tråd i dem. De er kørt lige af pølsebåndet for best-sellers. Mankell er bedre som tv-krimi. Sært nok.


Else Egholm (dansk)- er ikke særlig god. Men hvis man kan lide Läckberg (HVORDAN kan man lide Läckbergs bøger? De er ikke krimier, og der ikke hoved og hale på historien!), så er Egholm ok.


Ellers er der jo altid gode gamle Sjöwall og Wahlöö, selvom de måske i dag er lidt triste i deres venstreorienterede samfundskritik. Men de kunne i det mindste skrive godt OG lave et godt krimiplot!


(Jeg købte alle 10 bind antkvarisk for ½ år siden).



Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"





0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo Nesbø
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 11:45

Jeg vil helt klart også anbefale Nesbø! Jeg har læst det meste af det, der er foreslået i denne tråd, og Nesbø er klart i den bedste ende.


Dels er der langt bedre bi-personer i disse, og dels er Harry Hole en skiderik, der slet ikke er til at stå for. Ud over spændingen, så får man forskellige små bonusoplysninger - altså disse bøger er langt mere interessante at læse end fx Marklund og Läckberg.


mvh Stine



http://www.sk-farm.dk


Nu med avlshingst! New Park Tamerlane 82 cm

0
0
Svar på denne tråd
 
 Adler...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 18:43

Adler har også skrevet en der hedder alfabet huset, lidt lang, men super fed og spændende :)


I har da alle glemt at nævne stieg larsson og hans millenium trologi der tog alle med storm, det bedste læsestof jeg har læst til dato tror jeg, efter dem, har jeg ikke gider arbejde mig igennem de andre læckberg osv.


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 lige en...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 18:44

Lige en tilføjelse :D


Jeg har lige læst Profetien af Dean koontz, sådan lidt anerledes, men altså også en bog i verdens klasse, det er en af de få bøger jeg overvejer at læse igen - genial historie, velskrevet og sjov, samme tid med den er grotesk og vildt spændende


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Läckberg
Forfatter: 
Dato:  08-10-2010 20:22

Jeg har da også læst Stieg Larsson, og jo det var da en udemærket serie, men i mine øjne ikke så sublim som den var udråbt til.


Camilla Läckberg siger mig mere. Jeg er meget begejstret for hendes stil med flere "tråde" der til sidst flettes sammen.


Til gengæld har jeg læst én Sara Blædel, som også bliver den sidste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kan
Forfatter: 
Dato:  19-04-2011 22:24

helt klart tilslutte mig at du skal få læst Åsa Larsson,fantastiske krimier med juristen Rebecka i hovedrollen... og så kan jeg varmt anbefale en gammel herre Dick Francis....Han var oprindelig jockey, og slog sig efter sin karriere ned som krimiforfatter, hvor hans bøger selvfølgelig ofte udspiller sig i galop verdenen....Hans bøger er på biblioteket og ofte hos genbrugsbutikkerne.... Prøv at læse hestemorder, beviset eller løsesummen....


Jeg bliver aldrig træt af at læse Dick Francis....Som desværre har skrevet sin sidste bog....


Livet er aldrig for sent til en hestepige.....



<3 Anglo Arabere , det er sagen.... <3



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider