Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Færdig med Stieg Larsson - hvad så?
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 21:41

Jeg har altid været til bøger af fx. Dean Koontz - triologien fra Stieg Larsson er mine første krimier og nu har jeg fået blod på tanden ;-)


Det bliver svært at hamle op med de 3 stk - men anbefal andre lignende bøger til mig!???





TinaR


Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram 250108


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-06-2009 14:59

Helt klart Camilla Läckbergs bøger!! :)



Jeg støtter nyt-hesteliv

www.nyt-hesteliv.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2009 20:44

Jeg har i dag købt 2 af hende - så må vi se om de kan hamle op med Larssons.


TinaR


Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram 250108


0
0
Svar på denne tråd
 
 Krimier
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 23:43

Jamen, der er da mange gode krimiforfattere:


Camilla Läckberg

Mari Jungstedt

Sara Blædel

Anna Grue

Jens Henrik Jensen

Gretelise Holm

Åsa Larson

Jo Nesbø

Kaaberbøl & Friis

Julie Hastrup

Elsebeth Egholm


Så god læselyst - her er til hele sommeren:-)


Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og så glemte....
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 23:43

Og så glemte jeg da lige Liza Marklund.....


Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

0
0
Svar på denne tråd
 
 123546
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 10:41

Jeg skulle lige til at oprette en tråd totalt magen til :D Men her fandt jeg svaret på mit spørgsmål... jeg vil kaste mig over Camilla Läckberg når jeg er færdig med den sidste!


Michelle


HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud


17" sort Kieffer Donau springsadel sælges. Se billeder på præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 samme spørgsmål.
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 16:21

Jeg gik også præcis herind for samme spørgsmål.


men jeg vil blot påpege at jeg syntes bøger som dem Sara blædel har skrevet er noget fesen og ligegyldige i forhold til Stieg larssons formidable triologi.

Jeg er igang med den tredje af hendes nu, de er ok, men jeg tror jeg holder en krimipause når jeg har læst den sidste har blædels for lige at komme lidt væk fra lisbeth salander og hr blomkvist, og så de andre bøger ikke falmer, når man stadig har millenium serien så tydeligt i erindringen stadig.



Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  30-07-2009 11:42

Sara Blædel er jo egentlig "bare" "Anna Pihl" på skrift, især hvis de læses efter Stieg Larsson ;)





"If you can dream it, you can do it!"

Walt Disney


Hedebo's Lakaj - den smukkeste stjerne på himlen!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-07-2009 21:53

Min søde bibliotekar hun anbefalede douglas preston - dødskabinettet .... den vil jeg da gerne lige anbefale videre, fantastisk spændende krimi.. super velskrevet.


Der er flere af samme forfatter og med samme hovedperson, men de læses vist bare individuelt de hænger ikke sammen så vidt jeg ved. jeg har reserveret 2 mere af samme forfatter, kan varmt anbefales :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krimier
Forfatter: 
Dato:  31-07-2009 19:46

Jeg synes, det er umuligt at finde noget, som lever op til Stieg Larsson. Men jeg kan ret godt lide Åsa Larssons romaner, så dem vil jeg anbefale.


Det værste med andre krimiforfattere er, at deres bøger bliver for ens, synes jeg.


mvh Stine



http://www.sk-farm.dk


Nu med avlshingst! New Park Tamerlane 82 cm

0
0
Svar på denne tråd
 
 preston
Forfatter: 
Dato:  09-08-2009 21:28

Min søde bibliotekar hun anbefalede douglas preston - dødskabinettet ....


Det er faktisk en dou der skriver de krimier Preston&Child - de er RET gode - jeg er ikke til at kommunikere med når jeg læser deres bøger


Se evt. på http://www.prestonchild.com/ hvad de ellers har udgivet



Mvh

Charlotte


Hestemassage tilbydes (nordvest sjælland)

T-shirtbutikken.dk - t-shirts med alt fra heste til ribben!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stieg Larsson
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 08:22

Efter læsning af triologien er det bare svært at finde noget der er lige så spændende, velskrevet, medrivende ja genialt!!

Men, synes faktisk også Läckberg er et rigtig godt bud, hun skriver nogle rigtig gode og medrivende krimier.

Sara Blædel synes jeg også skriver SÅ tamt, Anna Pihl agtigt er en fin sammenligning hehe.

Jo Nesbø er jeg heller ikke pjattet med.

Liza Marklunds bøger om Annika Bengtzon & co, bliver bare bedre og bedre, hun skriver også nogle rigtig gode krimier.

Mari Jungstedts 2 første bøger har jeg lige slugt på en uge, gode bøger, lige til at gå til, ikke så meget bla bla, men stadig medrivende ;)


Nå men jeg kan altså ikke komme med så meget nyt, bare bekræfte jer andres syn på sagen, og sige at Stieg Larsson niveau findes ikke!! Helt fantastiske bøger!!


Og så ser jeg lige go morgen DK om en ny bog; "Hypnptisøren" af Lars Kepler "den nye Stieg Larsson, måske endda bedre" siger de, den MÅ læses! -også en svensker, de kan altså et og andet med at skrive ;)



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 23:25

Jeg er lige gået igang med Sara Blædel, har læst de 2 første af hendes krimier og synes de er ok. Eller 1 eren var lidt tamt i det, men 2eren synes jeg var ok.. Men måske lidt for tilfældig slutning? Men jeg vil i hvertfald læse de resterende af hendes serie.


Men ja, det er sgu svært at finde noget som kan hamle op med Stieg Larsson. Jeg er næsten færdig med "Dinosaurens fjer" af Sissel Jo-Gazan - den synes jeg faktisk er super god og ligger godt oppe i samme liga som Stieg Larson. Jeg har i hvertfald tænkt mig at læse nogle andre af dig bøger hun har skrevet.


I kan læse om bogen her: www.litteratursiden.dk/analyser/ gazan-sissel-dinosaurens-fjer


Jeg har også læst alle Marklund og Läckberg's bøger. Den bedste af Läckbergs er helt sikkert Stenhuggeren.



// HeidiZ



Love is not a feeling, it is a deep commitment resulting from a relationship with one you have CHOSEN and continue to CHOOSE to love.


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-08-2009 11:01

Uha uha - havde helt glemt at dette forum eksisterede


Jeg vil også varmt anbefale Preston/Childs bøger, om den finurlige agent Pendergast


Jeg syntes bestemt også at Jo Nesbø og Camilla Läckberg er værd at læse.


Lige pt. er jeg i gang med Liza Marklunds bøger, har snart "spist" den sidste og tja... de går da an, uden at være vildt ophidsende.


Har lige haft fødselsdag, og har fået et par bøger, som jeg snart skal i gang med, bl.a. Sara Blædels "Kald mig prinsesse" og "Borkmanns Punkt" af Håkan Nesser. Så må jeg se, om det er et hit.


Men må hyle med i koret om at der bare ikke er noget, der stikker Stieg Larssons trilogi endnu...


Herligt at der er så mange "krimifreaks" derude...





"If you can´t convince 'em, confuse 'em"




0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm....
Forfatter: 
Dato:  14-09-2009 07:07

Jeg gik igang med läckberg efter stig Larson og matte opgive midt i stenhuggeren, magen til kedelig og forudsigeligt...så jeg blev meget skuffet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456787654
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 13:42

Henriett: Hehe hvad tror du da at der sker?? ;-)



Mvh HeidiZ


***




0
0
Svar på denne tråd
 
 nej nej
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 21:05

Läckberg er suveræn!! ;-)


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid



2 søde killinger mangler nye hjem! Blanding af trefarvet huskat og rød Norsk skovkat! Se præs..

Klar til at flytte i efterårsferien.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Michael Connelly
Forfatter: 
Dato:  08-11-2009 10:31

En, der virkelig kan hamle op med Stieg Larsson er amerikanske Michael Connelly. Han har skrevet en hel serie bøger med politimanden Harry Bosch som hovedperson, og derudover nogle andre krimier (I alt 21 bøger, hvor 15 er oversat til dansk).


Han skriver virkelig godt, især hvis man foretrækker noget mere maskulint end femikrimierne.


Michael Connelly har lige udgivet en ny krimi, men start fra enden af i Harry Bosch-serien. Bøgerne er underligt nok ikke udgivet i kronologisk orden på dansk, og kan sagtens læses selvstændig. For god ordens skyld er den rigtige rækkefølge:


1. Det sorte ekko

2. the black ice - ikke udgivet på dansk

3. det tolvte offer

4. den sidste prærieulv

5. de parallelle mord

6. mafiaspil

7. blodspor

8. engleruten

9. vildfaren måne

10. mørkere end natten

11. skelletternes by


...der er flere endnu - og man sluger dem!


venligst

Ida


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jussi adler-olsen
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 17:12

Jeg er blevet helt vild med Jussi adler-olsens bøger.. slugte Pigen i buret og Fasandræberne på 3 dage, og ønsker mig nu flaskepost fra P..


Jeg har læst de fleste bøger her nævnes, og må sige at Jussi er min favorit.. efterfulgt af Jo nesbø og Stieg Larsson..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider