Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Jordens søjler
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 22:41

Er der nogen, som har læst Jordens Søjler af Ken Follett? Jeg er omkring side 400, og selv om den af og til er vældig spændende, så er den altså også enormt kedelig i perioder. Fx kan jeg godt somme tider springe hele sider over, som handler om katedralbyggeri...


Jeg regner med at læse de sidste 500 sider også - men er gået lidt i stå... Nu er der IGEN noget, som skal komme i vejen for katedralbyggeriet, og jeg gætter på, at den snu prior Philip redder ærterne IGEN. Fortsætter det bare sådan i en uendelighed?


Er der andre, som har læst den, og hvad synes I om den. Og skal jeg lade være at gå i gang med efterfølgeren, hvis jeg synes denne her er lidt kedelig?


mvh Stine


Araber og pinto araber

http://www.sk-farm.dk


- nu også med shettere!


Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser

0
0
Svar på denne tråd
 
 jordens søjler
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 10:03

Du skal helt klart lade være med at gå igang med efterfølgeren hvis du synes jordens søjler er kedelig!


jeg har læst jordens søjler, og jeg synes den var rigtig god - men jeg synes faktisk også de pasager med katedralbyggeri var spændende :) (og ja, prior Phillip får reddet katedralbyggeriet rigtig mange gange ;))


Uendelige verden var jeg dog skuffet over - det er faktisk bare en gentagelse af jordens søjler flyttet et par hundrede år frem i tiden og så med pest. Så hvis du ikke er vild med den ene er der vidst ingen grund til at gå igang med den anden ;)


The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact.

Thomas Henry Huxley


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 18:05

Nej, det tænkte jeg nok. Det er min far, som har lokket mig til at læse den, og han mente, at 2'eren var langt den bedste. Men jeg læner mig op af dit svar


Jeg snuppede 100 sider i går - og blev faktisk lidt fanget... Så færdig skal jeg nok blive.


Sjovt - jeg plejer ellers at være helt vild med historiske romaner, men denne her har været længe om at fange min interesse bare lidt.


mvh Stine


Araber og pinto araber

http://www.sk-farm.dk


- nu også med shettere!


Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jordens Søjler
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 21:52

Så nåede jeg igennem!


Altså, jeg fastholder, at handlingen er lidt ensformig til tider, men ikke desto mindre er det en udmærket bog.


Jeg har også besluttet at hoppe ombord i fortsættelsen - på trods af, at den hedder UENDELIGE verden...


mvh Stine


Araber og pinto araber

http://www.sk-farm.dk


- nu også med shettere!


Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 13:59

begge bøger er helt fantastiske.. men ja ma skal lige igang med dem før man bliver fanget og de er lidt tunge.. jeg har læst jordes søjler 2 gange først på dansk og så på engelsk hvor den er endnu bedre.. men ikke let læsning


Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hehe...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2009 19:49

... jeg synes også nogle gange det kan blive lidt for meget med Prior Philips tilsyneladende uendelige held med at redde sin katedral, men jeg kan ellers vældig godt lide bogen. Fortsættelsen synes jeg er ok, men ikke helt så god.



Klikkertræning giver arbejdsglade heste

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jordens søjler
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 22:00

Jeg er aldrig kommet i gang med fortsættelsen. Nu bliver det nok et sommerferieprojekt. Men jeg bliver da lige lidt inspireret af Signe - og tror jeg vil finde den på engelsk. Jeg læser altid en engelsk roman i sommerferien, og det kunne jo passende være denne (nu hvor jeg er igennem alle Harry Potter'ne).


mvh Stine


Araber og pinto araber

http://www.sk-farm.dk


- nu også med shettere!


Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den er bare god
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 13:27

Jeg er vild med Jordens Søjler, men synes faktisk endnu bedre om Uendelige Verden. Men smag og behag er forskellig, og der er da heldigvis noget for os alle. Mest synd er det for dem der slet ikke læser bøger. De går da glip af nogle fatastiske stunder og historier.


Michelle L.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jordens søljer
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 13:23

Jeg er vild med begge bøger..


Hvis du godt kan lide historiske romaner, så er der jo serien Slægten som er Danmarkshistorien fortale gennem sælgten Dane. Det er forskellige forfattere der skriver bøgerne, og desværre med et blandet resultat.


Hilsen Benedicte



SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET


Farvel min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. :-(


Dejlig cremello quarter hoppe sælges

http://wisemice.dk/salg.html

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uendelige Verden
Forfatter: 
Dato:  27-11-2009 19:52

Jeg fik faktisk læst Uendelige Verden i min sommerferie. På engelsk. Om det var pga. sproget eller handlingen ved jeg ikke, men jeg kunne faktisk bedre lide den end Jordens Søjler.


Måske jeg skulle kaste mig over Slægten i julen? Tak for forslaget.


mvh Stine



http://www.sk-farm.dk


Nu med avlshingst! New Park Tamerlane 82 cm

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jordens søjler
Forfatter: 
Dato:  18-06-2010 12:33

Jeg syntes at Jordens søjler var hård at komme i gang med.. Introen var alt for lang! Dette problem havde jeg derimod ikke med Uendelige verden, den havde man jo været igennem en gang i Jordens søjler ;)
Uendelige Verden er efter min mening klart den bedste af de to :)

Nu skal jeg snart i gang med Havets Katedral, det skulle være i samme genre.. Nogle der har læst den??

0
0
Svar på denne tråd
 
 havets katedral
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 22:28

kan varmt anbefales.


COOPER OX

SE HAM PÅ

araberhingst.dk


Ox hingsteplag sælges ,2 år, super temperament

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider