Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Britta & Silver 4-ever (;
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 17:15

Jeg er en pige på 13 år, og jeg har allerede læst Britta og Silver-serien to gange.

Er jeg den eneste teenager der er helt VILD med Britta & Silver-bøgerne? :D

Selvom jeg ved hvad der sker, og hvad for en hest der dør, så bliver jeg bare så ked af det hver gang jeg læser det sted hvor Britta opdager HVILKEN hest der ligger i blodet :(

Jeg kan vende tilbage til det sted igen og igen, og føle så meget sorg ..


Er jeg bare den eneste bog-orm der læser pænt "gamle" bøger? :P



Freja hottentot-hunden ? <3

Far: Islandsk fårehund // Chow-Chow

Mor: Golden Retriever // Labrador

Wowowow en dejlig blanding xD<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke alene
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 17:17

Du er bestemt ikke alene om at elske de rigtig gamle hestebøger :-)







Mvh. Annette




Fjordhingst tilbyder bedækning, Avlsgodkendt i Fjordhesten DK.

Læs mere på min præsentation eller på www.stutteri-soendergaard.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 britta og silver
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 17:19

Jeg har også læst britta og silver bøgerne og de er bare rigit gode.


Og faktisk så er de udgivet igen, de kan købes splinternye i bog&ide


A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
*Akademisk*
0
0
Svar på denne tråd
 
 Eneste..
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 17:22

Eneste teenager ved jeg ikke om du er ;) Længe siden jeg blev 20. Men jeg elsker dem nu også og læser dem ind i mellem stadig med stor fornøjelse. Har selv de fleste :)


Jeg kan bedst lide de "senere" hvor hun kommer ud på rideskolen som ridelærer (y)




Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok



Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har dem
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 19:35

allesammen undtaget en. Tror det er nr 10 jeg mangler.

Og jeg har læst dem MANGE gange hver.

OK det er godt nok efterhånden mange år siden, men de er stadig de bedste og mest realistiske heste-pige-bøger der er skrevet.


Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du så læst
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 19:40

Guniila Wolde "Prins en Ønskehest" og "Kom i trav Prins"?. Nå hun har også skrevet om sin egen oplevelse med "Et år med Twiggy" "Året efter med Twigg"y- billedbogen om "Emma" (Twiggys føl)- og et par bøger mere.


Selv var jeg nu mere til "Kong Sam" og "Den glemte hest" Og Mayr O`Hara.



Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det har jeg
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 19:42

men det var dog en af de serier som jeg var knap så begejstret for - men fuldblodsserien er klart min farvorit.


Men jeg har læst hele serien, dog nogle år siden efterhånden.


Mvh

Charlotte

Horses Are Like

Potato Chips

You Can't Have Just One

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 19:48

Britta og Silver var også mit første kendskab til heste-serierne, og jeg elskede den :-) Jeg har stadig alle bøgerne.


Jeg husker ikke, hvor mange gange, jeg har læst dem, men det er snart mange :-) Derover har jeg også senere købt Jackie-serien, men den er ikke nær så god som Britta og Silver.


Min søster læste Sadelklubben og har også alle bøgerne i den serie. De var nu også gode.


Derudover læste jeg ALLE hestebøger, der fandtes på biblioteket, og jeg har og købt en del.


Jeg var en rigtig læsehest som barn :-D Nøj, hvor jeg savner den tid.



Mvh. Julie


Lyst værelse i villa med tilhørende køkken og bad lejes ud på Frederiksberg. 3.500 kr.

Kontakt mig for mere info.


---


Medhjælper hos Vodagergård, avl af oldenborgheste, www.vodagergaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja de bøger
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 19:53

Nu er jeg mere end 3 gange så gammel som du og har stadig min Britta og Silver samling.Jeg læste den for et års tid siden og synes da stadig den er god.



Annette




Det som fylder hjertet, fylder øjet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 nostalgi...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 20:07

Uh - Gunilla Woldes bøger har altid taget kejler hér! Twiggy var nærmest som ens egen - men jeg har også altid haft en svaghed for Twiggy-heste Og Monica Alms Ponybanden-bøger!


Ja, Britta og Silver er stadig gode med en kop varm kakao på en kold vinterdag...


Christine & lilleprinsen


"Rønnebærene er sure!" sagde ræven.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min ven Flicka..
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 20:18

og et par andre i samme serie, som jeg ikke kan huske titlerne på.

Det var virkelig favoritterne...

- men har også læst Britta og silver mm i lange baner og mange omgange.

Får helt lyst til at læse dem igen - måske jeg få min datter til at låne dem på skolebiblioteket i morgen....



Mvh May




---Pura Raza Espanola---

http://www.stutterielfalcon.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Som barn
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 20:46

Som barn læste jeg Britta og Silver-bøgerne i laser. Tror jeg har været oppe i 20´erne sidst jeg læste dem.

Jeg har slet ikke tal på hvor mange gange jeg må have læst de bøger. Nogle blev læst mere end andre, fx dem hvor Britta arbejder på rideskolen. Det måtte jo være drømmelivet! Ak ja, det var jo dengang.....


Næst efter Britta og Silver-bøgerne var det Gittebøgerne som jeg læste mest. "Tina og hestene" blev også lånt mange gange fra biblioteket.





Mvh Tina, desværre uden Turpin


(Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....)



Til Dick Turpin:

"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd
 
 Britta og Silver
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 20:57

Jeg har dem ALLE sammen, de ligger pænt i en skuffe.. Jeg ville egentlig ikke have nummer to, fordi det var i den Rinaldo blev kørt ned men min mor insisterede på at man ikke kunnne have 13 bøger i en serie på 14..


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh, Gitte...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 20:58

Ja, min favorit var Gitte bøgerne, nok mest fordi, det var dem jeg læste først, og så virkede Britta bøgerne lidt som en tam afløser.


Men det er først, efter jeg begyndte at ride i England (ca. 25 år senere), at jeg egentlig fattede, hvad det var Gitte og vennerne rendte rundt og foretog sig med deres ponyer - det var alligevel en lidt mere fremmed hesteverden end Britta bøgerne.




'Forgyldning forgår, men svinelæder består.' (H.C. And.)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ååh nostalgi
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 22:14

Jeg har læst de bøger så uendelig mange gange. Tror faktisk jeg kan græde lidt, bare ved tanken om, at Britta opdager Rinaldo der i blodet. I starten kunne jeg slet ikke lide Silver, fordi at hendes forældre troede at han kunne erstatte Rinaldo.


Gad vidst hvor mine bøger er henne... Min mor opbevarede dem. men monstro hunhar smidt dem ud?(!!!)


havde helt glemt Twiggy. Den var også god. Eller Hop-Hans serien. Det var der jeg lærte hvad kolik er.


Læste også alt hvad jeg kunne finde af hestebøger. De første 4 bøger i fuldblod synes jeg var gode, men da Alison holdt op med at være hovedperson, så syntes jeg ikke rigtigt, det va så godt mere.


Jennie og den hvide pony =Fantastisk bog.


Jackie og Misty, også god.


Glæder mig til at skulle have børn. De skal tvinges til at have læst højt af alle mine gamle bøger. Hvis altså min kære mor har gemt dem...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Britta og Silver
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 22:26

Selv om jeg langt fra er teenager mere, så er de læst mange gange.. og har stadig hele serien :-)



Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma



0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh ja...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 22:46

Der er så mange skønne hesteserier :-)


Britta og Silver er også nogle af mine favoritter! Jeg har lige læst 1'eren igen... Det tog ca. 1 time så var den læst :-( Lidt skuffende - så hurtigt synes jeg ikke det gik for nogle år siden.


Jeg er også helt tosset med Gitte bøgerne og fuldblodsserien hvor jeg har alle bøgerne.


Lige nu læser jeg dog Stephen King - det er noget lidt andet




Vickie

The line between wrong and right is the length of a thread from a spider's web

The piano keys are black and white

but they sound like a million colours in your mind


0
0
Svar på denne tråd
 
 nostalgi
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 22:49

åh ja. har også været i gennem britta og silver bøgerne masser af gange. twiggy, den sorte hingst, lotte bøgerne, min ven flicka serien,jackie og misty, gitte serien. uha uha ren nostalgi.



mvh hilsen NICOLE

"AT TILGIVE, BETYDER IKKE AT GLEMME,
DET BETYDER AT GIVE SLIP PÅ SMERTEN"
>SØGER HALVPART TIL MIN VALLAK NÆR VED ÅBENRÅ<
SE PRÆS.
0
0
Svar på denne tråd
 
 De kære bøger
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 23:19

Da jeg var teenager læste jeg de bøger om og om igen. De var super. Ligesom fuldblods serien.


Det er mange år siden. Måske jeg skulle læse dem igen.


Mange hilsner

Susanne


DSP hoppe. Dressur, 2ér udlånes, udlånes i Nordjylland

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er så
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 23:28

46 og har ikke lest dem på mange år, MEN jeg har hele samlingen ennu og elsket den da jeg var på din alder.


livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue


købes

køreklar hestetrailer m/ frondtudgang

10 000 -20 000

kun jylland

0
0
Svar på denne tråd
 
 også her...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 00:19

Jeg har også læst Britta og Silver serien op til mange gange, selvom det er mange år siden. Kan man læse dem når man er over 40? Jeg synes det vil være lidt pinligt at gå på biblioteket og låne dem i min alder. Kan selvfølgelig bare sige det er til min datter..... eller barnebarn


Gitte og Tina serierne pløjede jeg også igennem, og selvfølgelig også Min ven Flicka og Den Sorte Hingst. Dén serie kunne jeg vist også godt lige klare igen.


Dorthe


Skovsgårde Miniatures & Chinchillas



Miniatureblanding hvidfødt knabstrupper hingst sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gitte bøger
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 01:56

Gitte bøger slugte jeg råt.

Gad nok vide hvor mit eneste eksemplar blev af? Den hed noget med Black Boy.




Ponyhoppe 125 cm ca 16 år sælges kun til godt hjem.

Ikke ridevant - acceptere dog super fint trækketure med børn.

Påbegyndt tilkørsel. Vogn og sele kan købes med. Se Flicka på min præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tina bøgerne
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 07:51

Åg ja Britta og Silver bøgerne blev læst mange gange da jeg var ca 10-13 år, men også Tina bøgerne (der var vidst kun 4 i denne serie).... som jeg faktisk bedre kunne lide.


Karina


Wrapballer-minibig fra 2008 sælges.

God tør kvalitet

Se min præs. for nærmere info/priser etc.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Emilie
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 08:13

Da jeg var omkring din alder, for mange herrens år siden , da læste jeg også alle Britta og Silver bøgerne. Men også Silas og den Sorte hoppe el er det hingst jeg kan ikke helt huske det. Og alle Den Sorte Hingst bøger.

Ja kort sagt alt hvad der fandtes omkring heste, både faglig og litteratur, osv.


Og jeg var også medlem af det der hesteblad "Min Hest"...kan I andre huske det...det blev også pløjet igennem hver gang jeg fik et nyt blad.


Så jov,jov...man aldrig blir aldrig for gammel


Mvh. Lotte



Oldenborg hoppe sælges- www.staldmiller.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Britta og Silver
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 08:13

Læste jeg også alle (tror jeg nok) af da jeg var yngre. Og den sorte hingst serien er også læst.

Får helt lyst til at læse dem igen. Det er mange år siden jeg sidst har læst en skønlitterær hestebog.








Anastasia & Tina

Nu med baby på vej - termin 03.01.2009



0
0
Svar på denne tråd
 
 Blev helt
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 10:34

nostalgisk, da jeg så overskiften.


Kunne dem næsten uden ad, så mange gange fik jeg læst dem.


Gitte bøgerne også, og den Sorte Hingst.


Ak ja, det er grumme mange år siden, sjovt de er blvet "moderne" igen.


Karin


Køn, stor hoppeplag efter Kaiser Wilhelm sælges, morfar Parlør



0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har også
Forfatter: 
Dato:  14-10-2008 14:15

læst Britta & Silver bøgerne - elskede dem, og læste dem mange gange - og når der var tid til fornyelse så gik jeg over til Gitte-bøgerne. Min Hest købte jeg også dengang - og alle plakater blev hængt op . Hilsen Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Halløj
Forfatter: 
Dato:  17-10-2008 20:04

Jeg var også en stor fan af Britta og Silver-bøgerne, jeg tror jeg var omkring 10 år da jeg læste de første, og mit største ønske var at få en brun hest der hed Rinaldo. Jeg har vist de fleste af bøgerne, måske skulle jeg prøve at læse dem igen


Kirsten







0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha xD
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 16:58

Kunne ikke lige finde min debat igen :P

Men dejligt at vide at jeg ikke er den eneste :D


Freja hottentot-hunden ? <3

Far: Islandsk fårehund // Chow-Chow

Mor: Golden Retriever // Labrador

Wowowow en dejlig blanding xD<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Britta og Silver
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 14:27

Jeg har også læst Britta og Silver bøgerne indtil flere gange, lige nu er jeg ved at læse dem for mine piger, det er bare så hyggeligt. Jeg mangler desværre nogen af bøgerne og har været på nettet flere gange for at ville købe dem, men der bliver ved med at stå at de er midlertidig udsolgt, det har de været siden i efteråret, er der nogen der ved hvor man kan købe dem?



Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kan stadig finde på
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 00:00

at læse bøgerne.

Slugte dem som barn - men er stadig glad for dem :)



Kind regards

Marion

Den er rig, som er tilfreds-


Uddannet negleteknikker med speciale i pleasure og bryllupsnegle.


Lille kærligt stueopdræt af Chihuahua

www.amorinchihuahua.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 dem har jeg også!
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 17:21

Også en fan af britta og silver-bøgerne, har hele serien, som jeg har arvet fra min mor. Derudover har jeg også hele serien om Annika- de er altså også gode.


Mangler du bøger i britta og silver serien eller andre, så prøv at google titlerne, du kan være heldig at finde dem i antikvariater på nettet.


mvh Jannie



Nu med Ribebro´s Gizmo og Felix!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 17:46

Jeg er også én af de mange der slugte Britta & Silver serien råt. Jeg har hele serien, og læser alle bøgerne med et par års mellemrum - det bliver man IKKE for gammel til!


Jeg læste også om Gitte, Black Boy og Rapide; Jackie og Misty; Tina og hestene (som jeg leder efter med lys og lygte nu); Carole, Stephanie og de andre piger i Sadelklubben; de 3 bøger om Flicka; Marguerite Henrys bøger om Sham og om chincoteague-ponyerne (staves); Den sorte Hingst; bøgerne af samme forfatter om Flamme; de første 8-10 Fuldblod; Hesten Shannon; Min hest Gypsy; og mange mange flere.


Alle de biblioteker jeg kunne komme i nærheden af blev støvsuget for hestebøger. De eneste der aldrig fangede mig var serien om Jenny, men min mor og ældre søster læste dem. Så nogle gange overvejer jeg at prøve at finde dem igen, men som Skovsgårde skriver længere oppe i tråden, så er det en smule pinligt at gå på biblioteket og snuse rundt i børneafdelingen når man nærmer sig de 30!


Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 Undskyldninger
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 19:32

Du må bare lade en bemærkning falde om at de er til din niece. Jeg kan heldigvis bruge mine børn som undskyldning


Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har lige
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 00:42

købt hele serien via en annonce her på Hestenettet. De er lige ankommet i dag til Færøerne - og jeg GLÆDER mig til at genlæse dem.


Og ja, jeg er 43 år gammel, men Britta og Silver var min første hestebogs-kærlighed og så kom Den Sorte Hingst bøgerne.


MAN BLIVER ALDRIG FOR GAMMEL TIL BRITTA OG SILVER!


Hilsen

Linda Margrethe

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hi hi.....
Forfatter: 
Dato:  20-01-2010 10:41

Jeg var også helt vild med Britta og Silver-bøgerne. Jeg havde brugte udgaver af de tre første bøger, men de er forsvundet. Og jeg har flere gange tænkt på, at jeg ville prøve at opstøve hele serien.


Som barn rejste min familie med campingvogn til Sverige hvert år. Og jeg glemmer aldrig, da jeg læste om Britta og Silver og de andre, som på en tur når til Flammefaldet. Det vandfald havde min familie prøvet at finde flere gange uden held ;-) Vi fandt det ét eller to år senere, men Britta og Silver var der altså først i min verden...ha ha ha...


Kh. Britt


Valhallas Abigail "Abby" - En af verdens smukkeste heste


Welsh Cob - mit valg



Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd
 
 ren nostalgi
Forfatter: 
Dato:  29-04-2010 20:35

ih hvor blev jeg glad da jeg så overskriften Britta og Silver! De minder mig om alle de gange min bedste ride veninde Hella der var 2 år ældre end jeg læste dem højt for mig. Hun læste hele serien 2 gange højt for mig og så indtalte hun dem faktisk som lyd bånd til mig også, da jeg elskede dem så højt og det var så fedt at høre hendes stemme læse dem. (har desværre ikke gemt båndene, det kunne ellers have været sjovt i dag) Jeg er snart 32 år i dag og jeg har vel gået i ca. 5. klasse dengang hun læste dem for mig. Så har faktisk aldrig selv læst dem, men det får jeg da faktisk helt lyst til nu :-) Kan bare huske at jeg allerede dengang drømte om en skimmel hest ligesom Silver :-) og ham har jeg så købt mig nu - ligner da meget godt ikk?


Billede


Jeg læste også "Pony banden", den var også god, men Bitta og Silver serien var min favorit :-)


Hilsen Mette med Xiado


- Nu er min lykke gjort - en islænder og en lusitano :-)


www.dyrevalkyrien.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-12-2010 18:57

Idag er jeg 34 år, men husker TYDELIGT, hvor opslugt jeg var af Britta & Silver en gang Skøn læsning!!!!




Team Starlight´s


Starlight´s Sidney & Kristina


SAVNET

<3 Hvil i fred lille Sidney <3

28/4-04 - 4/10-10



Heste sladrer ikke. Men det burde tilskueren gøre!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider