Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 hestens anatomi
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 12:37

Jeg søger en bog som omhandler hestens anatomi og alt om de forskellige muskler osv. Den skal være med latinske betegnelser og danske, da jeg skal bruge den til en uddannelse som hestemassør. Er der nogen der kender til en rigtig god én.


mvh


Lotte Jensen

0
0
Svar på denne tråd
 
 bøger..
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 14:40

Hey

Jeg kan kun anbefale Dyce, Sack og wensings veterinary anatomi og et colour atlas. Anatomibogen omhandler godt nok alle racer men heste delen er god. jeg kender en anden hestemassør der bruger den og er meget glad for den. Atlasset er godt til at se det mere tredimensionelt. Begge dele kan købes i KVLs boglade, hvis du ikke finder det andre steder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heste anatomi
Forfatter: 
Dato:  08-04-2006 16:52

Jeg er lige nu igang med grundkurset på hestemassøruddannelsen og vil bare sige: "Glæd dig", det er et supersejt kursus.


Mht bøger så fik vi den første dag et kompendium med det vi bruger på grundkurset og det er egentlig nok til at starte med. Men på næste del af kurset kommer der meget mere teori og så er det godt at ha nogle bøger at kigge i også. MEN de bøger vi har fået anbefalet er alle på engelsk, så tror du får svært ved at finde en bog med både danske og latinske betegnelser. Men vi bruger nu også kun de latinske betegnelser.


Men nu til de bøger vi har fået anbefalet:

Way & Lee: "A pictorial approach the anatomy of the horse"

Peter Goody: "Horse anatomy"

Smyte & Goody: "Horse Structure and Movement"

Den sidste har vi dog fået anbefalet at vente med da den er ret svær at gå til i forhold til hvad vi har lært nu.


Jeg vil nok anbefale at købe dem på nettet, her kan man ofte spare en del penge.


I øvrigt er der en fra kurset der har en svensk bog der hedder "Hästmassage" af Marina Axelson-Callum. I den er der bla billeder af de forskellige massagegreb og det andet man lærer på kurset.




Karin


Dansk varmblod - heste der vil til ryttere der kan


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tonsvis af bøger
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 22:01

Hej Lotte


Jeg er både uddannet på Axelsons samt på den amerikanske skole; Equinology. Den vej igennem (især via den amerikanske skole) er jeg stødt på et hav af bøger. Hvis jeg havde pengene kunne jeg fylde flere reoler kun med anatomibøger og lign... så velkommen til junglen af bøger


Mht. kombinationen af bøger på dansk og latinsk så er det faktisk en umulighed. Som hestemassør kommer du ikke udenom at skulle læse engelsk + latin. Ikke for at være hård, men hvis man ikke bliver i stand til at kunne læse engelsk, så vil man gå glip af rigtig megen viden!! Især da uddannelsen kræver selvstudie. Tro mig, man vænner sig hurtigt til at læse bøgerne. Så snart det latinske og de engelske fagudtryk er på plads, så kan man læse hvad som helst. Engelske bøger anvender meget de latinske betegnelser, så du kunne evt låne en dansk anatomibog (om mennesker) og på den måde lære de grundlæggende latinske betegnelser. Muskler og knogler hedder det samme, ligemeget om vi taler mennesker eller heste.


Som Karin skriver, er det en super god idé at læse de bøger, kurserne anbefaler. Du kan evt. også søge på udenlandske massageskoler, og se hvilke bøger de anvender (ofte de samme når man er på grundkursus-niveau), det giver én en fornemmelse af om der er visse bøger som går igen..


Kommentar til "Karins" bøger:


Way & Lee: "A pictorial approach the anatomy of the horse" er meget letlæselig, der er næsten ingen tekst men nogle store billeder (altså for 7 år siden da jeg købte den, var den tynd, men kan se hos forhandleren er der er kommet lidt flere sider). Har også hørt at den er blevet endnu bedre


Peter Goody: "Horse anatomy" kender jeg ikke, tror faktisk det er den samme som ovenstående. For når man søger på de to bøger får man én bog "Horse anatomy: A pciturial approach..."


Smyte & Goody: "Horse Structure and Movement" er jeg personligt fan af. Når man har en lille bitte smule styr på det latinske, så er denne bog super god. Jeg gjorde det, at jeg samtidig tog noter imens jeg læste, det gør det lettere at huske alle detaljerne.


Har du lidt flair for at tegne, så er det også en god idé at tegne musklerne (de forskellige lag) på hesten, dvs. tegne hvor de hæfter og fæstner (udfra et skeletbillede).


Nu ved jeg ikke om Axelsons har forbedret sig siden sidst, men desværre fik jeg ingen af gangene materiale til kurserne før selve kursusdagen. På den anden skole fik vi det tilsendt inden, så man kunne nå at læse materialet og forberede sig på den måde. Spørg evt. om du kan få det tilsendt inden.


Held og lykke,


Susanne




0
0
Svar på denne tråd
 
 link...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2010 18:29

Kan i komme med et link til en hjemme side hvor man kan købe bogen The anatomy of the horse by way and lee?

Jeg kan kun finde sider hvor man skal byd på dem jeg kunne godt bruge en side hvor man bare kan købe den

0
0
Svar på denne tråd
 
 amazon.uk
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 15:30

Anything your Warmblod can do - my Cob can do better!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider