Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 er dette iorden????
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 20:25

Billede


Billede


Billede


Billede



Billederne taler for sig selv, synes i det er iorden at ride sin hest på denne måde??


Under uddannelsen af hesten skal der altid tages hensyn til hesten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalala
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 20:38

Synes det ser forfærdeligt ud...


Der hvor jeg stod med min hest sidste år, var der en storhesterytter der red sådan på sin hest. Nu har den fået en nakkeskade og må ikke rides samlet.





Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/


smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød



0
0
Svar på denne tråd
 
 er dette iorden????
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 20:42

Det skal lige siges at det er børn og unge i alderen 13-16år der bliver undervist i dette..

Men det er selvfølgelig frygteligt lige meget hvilken alder man har at ride sin hest/pony på denne måde!


Mvh Nanna


Under uddannelsen af hesten skal der altid tages hensyn til hesten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 FØJ for ..........
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 20:47

Først er det er jo voldsomt skadeligt for hesten, men at der oven i købet decideret bliver undervist i denne form for ridning ??


Føj for sa..... siger jeg bare, stakkels dyr, og stakkels unge ryttere som allerede nu får anlagt "kimen" til at ødelægge hestene langt ud i fremtiden......


Ad siger jeg - og NEJ - hvor nogen skulle være i tvivl, jeg syntes s*u ikke det er i orden !!!!!


Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 i orden?
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 20:48


Vi kan vist alle godt blive enige om, at det ikke er i orden.


Men hvad vigtigere er: Gør du noget ved det?


Når nu du ser det tæt på, så siger du vel også noget til de piger, der rider sådan?



NUMSEFISKEN

Equito's Litote

En balanceret diæt = en kage i hver hånd


0
0
Svar på denne tråd
 
 er dette iorden????
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 20:54

Min veninde og jeg fik af vide at vi bare er sarte fordi vi mener det er dyremishandling, og blev smidt ud fra stalden da vi forsøgte at gribe ind..


Sagen er blevet meldt til Dansk Rideforbund, som så gladeligt har afvist sagen på det grundlag at det jo ikke viser om der bliver brugt for meget pisk og sporer.. Det er meldt til Dyrenes Beskyttelse for 6 måneder siden som stadig IKKE har gjort noget ved sagen..


Mvh Nanna


Under uddannelsen af hesten skal der altid tages hensyn til hesten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyremishandling..
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 21:00

STAKKELS DYR.. Andet er der vidst ikke at sige.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Sorry.....
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 21:22

Undskyld jeg spørger, men hvad skal DRF gøre ved det??? Det er jo ikk et stævne de rider, eller som man ser på billederne.


Folk må træne deres heste hvordan de vil, og så kan vi andre syntes det er godt eller dårligt.


Personlig er det heller ikke noget jeg helt forstår er givtigt, men jeg acceptere at vi alle har forskellige måder at træne vores heste på.


Kh


mette





Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205


0
0
Svar på denne tråd
 
 er dette iorden????
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 21:31

Hyperfleksion/Roll kür er ulovligt i følge DRF's etiske regler. Og der er tale om at dette foregår i en Dansk Registreret Rideklub.


Under uddannelsen af hesten skal der altid tages hensyn til hesten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 xfgdfgdfgfdgfd
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 21:46

Det er aldrig noget jeg ville byde min pony, eller kommende hest(e?) Derfor kan jeg ikke forstå hvorfor de kan gøre sådan noget mod deres heste/ponyer..



PIRATEN

og

Montana af Højgaard

Hvil i fred Cocktail, jeg vil altid elske og savne dig!


Sælges:
Kentaur Artemis dressursadel 17,5" - sadel i god kvalitet med dybt sæde og god ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ironi on....
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 21:46

De er da bare smidigt eftergivende og følger villigt rytterens hånd (Ironi off)


Det er ikke det eneste sted, hvor der er heste, der bliver trænet sådan, og det er til at brække sig over


Hilsen Maria


Livet er for kort til bekymringer

-Men hvor er det svært at lade være



Atter ponyrytter i en alder af 33 år :-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 21:55

Jeg ville heller ikke kunne se sådan en form for undervisning uden at reagere!!! Fy for satan!!!


for at i har gjort noget og til DRF for at rende fra deres ansvar!!



Ser frem til sommeren med dejlige skov og strand ture!

Lykkelig ejet af Bøffen, Muffedisen, Big og 3 herlige hunde :)

Har mine 3 guldkarameller i løsdrift, aldrig boks til dem :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 i orden?
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 22:15


Godt at høre.


Hvad mere kan man næsten gøre..


Stakkels heste.




NUMSEFISKEN

Equito's Litote

En balanceret diæt = en kage i hver hånd


0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 22:18

Får ondt i maven af at se sådan omgang dyremishandling :( Seriøst hvor det synd for de ponyer.

At unge bliver undervist i sådan omgang bræk ridning, ærlig talt !! Hvad er det for en forkert drejning sporten har taget :-@

Synes det forkasteligt og usmageligt.


Hvad skal det overhovedet gøre godt for at den skal gå derinde med nakken? Har du sprugt dem om det?


Kunne da godt tænke mig at hører svaret på. ! Der bare ingen undskyldning..


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxksælksælk
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 22:19

Jeg bliver så skuffet og vred når jeg ser folk behandle deres dyr sådan.



Hvordan kan de "unger" se deres hest/pony i øjenene efter en ridetime med sådan en ridning, og ikke have den mindste dårlige samvittighed? Det kan da godt være at de vil nå langt inden for ridesporten, men jeg tror ikke på at den ridning gør deres hest smidig, ihvertfald ikke på længere sigt!


Jeg kommer aldrig til at behandle mine heste med så lidt respekt!



-Bolero1


- Med en brun Travhest & 2 sorte Fellponyer

0
0
Svar på denne tråd
 
 er dette iorden???
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 22:21

Vi har spurgt om hvad det skulle gøre godt for og fik at vide Det skulle være løsgørende..

Sagen slutter ikke her, men går videre til medierne...


Under uddannelsen af hesten skal der altid tages hensyn til hesten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmm.....
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 22:26

Du har jo selv svaret på spørgsmålet




PrinsesseGuldHår


Lykkelig ejer af 3 tinkerbasser


Lehmanns-rideudstyr.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 22:28

Godt (y) I så fald synes jeg du skal kontakte Basta eller Operation X. Evt Ekstra Bladet om de vil sætte fokus på hestesporten på afveje.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 fldkdkd
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 22:29

selvfølgelig ikke! Går en hest bag biddet for løse tøjler, er det et problem (ofte pga. eksteriør). Men der er tøjlerne stramme, og hesten går med helt åben mund.. :(


Opstaldning boks/løsdrift ledig i stald ved Århus (8471), med ridebane, 1000 kr incl. hø/halm. :) www.hestegalleri.dk/ mar_vis.aspx?MarID=467233


Gratis shetter-hingsteplag til godt hjem! Djursland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 er dette iorden???
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 22:30

Der arbejdes på sagen


Under uddannelsen af hesten skal der altid tages hensyn til hesten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 22:43

Skrækkeligt!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tankevækkende....
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 22:52

Langt de fleste ryttere gør rigtig meget ud af at passe på hestens ben. Vi putter diverse gamascher på, om så bare vi skal skridte rundt i ridehuset.

Vi bruger formuer på hestens hove. De skal sørme have smed mindst hver 6. uge og sko på alle fire.

Vi bruger også formuer på udstyr. Kun det bedste er godt nok og gud forbyde, om det skulle irritere lidt hist eller her.

Foder, ja den skal da både have elektrolytter og biotin, ølgær og hvidløg osv.


Nogle af dem gør alt dette for at passe på deres elskede hest for dernæst at sætte sig på ryggen af kræet og gøre ALT hvad de kan for at splitte den ad i mund, nakke og ryg.


Tankevækkende.......


Hilsen Maria


Livet er for kort til bekymringer

-Men hvor er det svært at lade være



Atter ponyrytter i en alder af 33 år :-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 ridning...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 23:18

Nej, det ser ikke pænt ud!


Men jeg bliver altså også frastødt over dit behov for at vise de billeder herinde. Du har jo allerede selv dannet konklusionen om at det ikke er okay og du ved jo i bund og grund også hvad folk vil svare dig herinde. Hvorfor har du så behov for at høre folks mening?


For mig at se ligner det mere et behov for at få skulderklap over din holdning og indsats i forhold til det du har set.

Men det bliver på bekostning af private personer. Jeg synes sgu du overskrider en grænse ved at filme folks private træning og offentliggøre dem på nettet... uanset om du bryder dig om træningen eller ej. Selvom du har sløret personerne, vil folk der kender dem og deres heste jo nemt kunne genkende dem.

Desuden er der ingen af os herinde der kender hverken hest, rytter, træningsforløb, problemer i træningen, eller helheden af det du viser udover hvad du udtaler at have hørt.


Jeg mener det er dybt grænseoverskridende at hænge folk ud herinde på den måde og tage billeder på et ridecenter på en helt almindelig hverdag med det formål du har for øje. Synes til gengæld det er helt okay, at du spørger ind til meningen med det og forholder dig kritisk til det, men så er det altså også det.

Jeg var blevet flintrende tosset hvis der stod en tøs og filmede min ridning for senere på dagen at kunne uploade det på nettet og hagle det ned.

Jeg rider min hest efter bedste overbevisning, men der vil sikkert også kunne findes momenter, som vil kunne fremstilles i et forkert lys - og hvor ville det gøre mig ked af det at opdage!


Et eksempel på hvor let folk kan genkendes og på hvor let deres ridning kan misforstås er denne tråd: www.heste-nettet.dk/forum/14/960018/ 960018/


Jeg genkendte med det samme rytteren, da stævnet foregik i min daværende klub og jeg kender rytteren der bor i området (og genkendte hende ud fra hendes opstilling og hesten).


Her var folk helt oppe af stolen over de billeder der var blevet taget, indtil der bliver linket til en side, hvor en fotograf har taget en hel serie billeder fra samme klasse af ekvipagen - og på ingen af de billeder er der noget at pege fingre af.

Så begyndte folk pludselig at trække deres grimme ord i land igen. Rytteren havde også fundet frem til tråden og billederne af sig selv herinde og argumenterer ligeledes i tråden.


*** Hilsen Mette ***





0
0
Svar på denne tråd
 
 enig....!!!
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 23:26

100 % enig med Duetten...


og overstående tråd er et kanon godt eksempel....


Hvis du absolut SKAL og VIL HÆNGE DEM UD, så må du dokumentere det med video af længere varighed. Video kan man ikke løbe fra, men billeder kan snyde så det batter..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 23:53

heller ikke, det er i orden at ride sådan (n) Det er dårlig ridning og det er synd for hestene :-(


Vedr. problematikken med at lægge billeder som disse ud på nettet, så er det rigtigt, at det i høj grad kan diskuteres om det er ok, når det er privat træning. Hvis det er til et stævne er sagen lidt anderledes - så 'optræder' man jo offentligt.


Jeg synes, det er godt at offentliggøre den slags dårlige ridning (y) - men man kunne sagtens have gjort hele ekvipagen langt mindre genkendelig, og burde også have gjort det.


Så næste gang: brug et bedre billedbehandlingsprogram og lav fx billederne om til stregtegninger eller skraveringer stadig med pixelleret hoved (y)


Til Duetten: M

Man behøver jo ikke nødvendigvis at have ubehagelige motiver for at ville vise noget frem til diskussion ;-)

Jeg mistænkte faktisk ikke trådstarter for andet end en oprigtig interesse i at høre folks mening herinde. Rigtig mange ryttere rider på den måde - det er et super vigtigt emne at debattere (y)


:-) fra NinA


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


FORDRINGER I DRESSUR (y) Foran lod & taktfast (y)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 98765456789
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 00:07

Billederne ser ikke pæne ud men igen så er sammenhængen af alle billederne nødvendig for at kunne konkluderer om det er mishandling eller ej.. Hvem ved om hesten lige har bukket og man så har taget fat i den.. Det har vi vist alle prøvet.. Eller andre situartioner hvor det har været nødvendigt..


Derfor vil jeg helst ikke tage stilling til noget som helst med mindre jeg stod i ridehallen..


Hilsen Annette

(Mor til banditten Noah og ejer af den franske bulldog fluffy)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uhhh hvor jeg kender det
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 00:16

jeg er selv blevet hængt ud for et billede hvor min unghest går seriøst bag lod. Han er var unghest og havde ingen styrke til at bære sig ordentligt, desuden var han frisk, det var udenfor i den første sne og derfor lyttede han stort set ikke til mine bensignaler om at bremse i farten. Derfor blev jeg nød til at tage fat i ham. Tager dog aldrig hårdt fat i ham, men fordi han er meget løsgjort i nakken, røg snuden til bringen.

Dette billede var et meget meget dårligt moment, og som slet ikke viser den ridning jeg rider til daglig. Nå, et eksempel af hvordan det "uskyldigt" kan lade sig gøre at få et dårligt moment i ny og næ.


Og nej, de billeder du viser, er ikke iorden, altså ridningen. Jeg får det SÅ dårligt af at se på de billeder! Specielt fordi man kan se hvor meget de har fat i dem. Om de har redet og rider sådan til daglig, skal jeg ikke kunne sige. Men passer det, så er jeg delme glad for at i gør noget ved det!!!!!



Vh Pernille


Lykkelige ejer af *Skovbakkens Avalon*


& kattene Dina & Kailey.


R.I.P Dear Tana C. My Soulmate!!!



Klik: *Stald Royal* = Eller se min Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!



0
0
Svar på denne tråd
 
 kvalmende - som alt det andet der ligner
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 00:33

Det er dyremishandling intet mindre.


Det har INTET at gøre med at acceptere at vi alle har forskellige måder at træne vores heste på. Mishandling af dyr kan ALDRIG accepteres.


SEJT hvad I gør (Y) (Y) (Y) (Y) - bare I gør jer HELT klart, hvor meget det kan koste jer. Det er en barsk verden at stille kritiske spørgsmål i - ikke for tøsedrenge.


Men har I gjort det op - så go for it :-)


Mine heste har mulen forrest


Herman Sprenger og Myler-bid sælges til gode priser


Linket virker igen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dressage!
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 00:52

Tilføj glidetøjler, nogle ekstra cifre på hestenes salgspris, og det ligner til forveksling noget man har set før.

Lur mig om ikke også disse sympatiske poder, en gang i fremtiden, kommer til at indkassere OL medaljer.


Hvad var det nu konklusionen var i Herning? Jowjow, "dem der ikke kan se det er korrekt, har simpelthen bare ikke forstand på træning af heste" (bragende klapsalver)


Hmm, hvis ikke mine manglende evner havde forhindret mig i at blive topdressurrytter, så havde min empati nok...






Love isn´t allways about holding on.

Sometimes, just sometimes,

it´s about letting go...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den er da
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 01:55

næsten værdig til at være en signatur, Moekkvi :-D


...hvis ikke mine manglende evner havde forhindret mig i at blive topdressurrytter, så havde min empati nok...



:-) fra NinA


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


FORDRINGER I DRESSUR (y) Foran lod & taktfast (y)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 08:46

Den faglærte tømrer er spot on igen...Moekkvi..


Zahrah Hamrah El Azraff...mindre kan ikke gøre det (;

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja billeder kan misforståes..
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 09:05

Men nu fortælles der jo netop, at personen har forsøgt at ændre på det, ved at sige fra, men får åbenbart fortalt, at det skal de ikke blande sig i og er smidt ud fra pågældende sted.

Der er også rettet hendvendelse til DRF og dyrenes beskyttelse, men heller ikke her får de hjælp, tværdigmod..


Havd mere kan de gøre, end at forsøge at lægge det ud til offentlig beskuelse.


Jeg syntes det er supert flot, at NOGLE TØR SIGE FRA.

den kommentar, med at vi skal respektere, at alle har hver deres måde at træne på. Jamen vi skal ha respekt, over for alle de forskellige former for træning/ridning der findes, men knagmer ikke når det går ud over hesten på den skammelige måde. Så er det jo netop en træningsform, som gør mere skade end gavn.


Vi kan alle tage billeder i en meget uheldig vinkel, men det der, er jo billeder fra en trænings time, hvor det åbenbart bruges som træningsmetode og enda bliver brugt i undervisning af børn. Der er jo netop gjort opmræksomt på det, men hvor ridestedet åbenbert mener at det er i orden at der trænes på den måde. Det er ikke et billed der er taget i en uheldig vinkel, nej det er billeder der er taget af en seriøs trænings form, som åbenbart dyrkes det pågældende sted.


Det er bare ikke OK, at forsvare det med dårlig billed moment, eller vi skal respektere andre træner på den måde.

Vi kan alle lave fejl i den daglige træning, men hvis der blev taget billeder, af min træning med mine heste og de billeder viste mange momenter, hvor jeg red min hest i en meget uheldig drejning, ja så var det da godt nok på tide, at jeg tog mig selv godt og grundigt i nakken og fik bedre styr på min ridning.


Jeg er super glad for jeg har mit eget sted, for så bestemmer JEG, hvem og hvordan der må trænes her hos mig og det foregår godt nok ikke på den måde, som flere åbenbart er blevet fortaler for og forsvarer med at det er seriøst træning. Hvor herre bevares.




IMC


ER DINE FOLDE SOM SKØJTEBANER? SÅ BESTIL ET LÆS GRUS HOS PER VOGNMAND





PER VOGNMAND 20285450

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det mest sørgelige er
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 10:35

at det er den slags ridning, der næsten er hovedparten af det, man ser i ridehallerne rundt omkring på ridecentrene, og på opvarmningsbanerne til stævnerne...



Det er i hvert fald min erfaring.


Og jeg får så forfærdeligt ondt i maven af at se på det.



Tine & Tulle

Det klingede...


Hvil i fred mine elskede, elskede Prinsesse-Duller <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 Og grunden
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 11:27

til at de rider sådan er jo, at man desværre bruger det i eliten - og så må det jo være tiptop ridning, ikkesandt???

Nej, det er det ikke :-(


Det er en syg kultur, at børn og unge lærer at ride deres hest på sådan en ubehagelig og grim måde (n) :-(


:-) fra NinA


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


FORDRINGER I DRESSUR (y) Foran lod & taktfast (y)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 som det dog kan blive sagt
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 11:34

He he he Moekkvi - som du altså nogen gange kan få sagt tingene :-)


Jeg er i øvrigt også meget enig med Inger og Nina :-)


Mine heste har mulen forrest


Herman Sprenger og Myler-bid sælges til gode priser


Linket virker igen

0
0
Svar på denne tråd
 
 NEJ NEJ NEJ
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 13:07

Helt ærligt så syntes jeg at i pisker en stemning totalt op., men det ved jeg også at et par stykke af jer er rigtig gode til.


Det vi ser på billederne er sgu ikke normal hverdagskost på alle rideklubber.


Kommer selv i en del via mit arbejde, og jeg har til dato IKKE set sådan ridning. (heldigvis)


Kan ikke forstå den mangel på respekt for andre mennesker. Jeg var blevet toshamrende rasende hvis nogen tog billeder af min træning med mine heste i min rideklub. Jeg kunne forstå hvis det var til et stævne for som en siger så er det offentligt.


DRF har kun et overordnet ansvar, men derudover at det rideklubbens bestyrelse der træde ind hvis der er mistanke om mishandling og derefter kontakte forbundet hvis de mener der er grundlag for en videre opfølgen.


De fleste rideklubber har et regelsæt og en behandlingsformular de skal følge i sager om mishandling eller mistanke om mishandling.


Så din rideklub hjælper dig vel med dette!


Mvh


mette





Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205


0
0
Svar på denne tråd
 
 rideforbund.
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 13:13

Glemte lige at skrive at fra d. 1 jan. 2011 er det op til rideklubbens besyrelse at leve op til de nye etiske regler. Ergo er det din klub der skal klare sådan en sag og ikke DRF.





Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er IKKE i orden
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 13:41

Nu er der jo 4 forskellige billeder, hvor billederne viser

Rollkur/LDR/hyperflexion..

Havde der nu KUN været et billed inde, så kunne man måske godt forstå folks undren hvis hesten, lige idet billedet bliver taget, lige tager hovedet mod bringen, men det er jo tydeligt at dette ikke er tilfældet..

Det er SÅ forkasteligt at folk kan finde på at ride deres hest i disse motoder og endda få undervisning i det.. Man skulle tro de er blevet hjernevasket.. For dem er det åbenbart ikke et levende væsen de har med at gøre. De kan og vil sandsynligvis ikke se at de seriøst er igang med at ødelægge deres heste/ponyer..

Godt gået Nanna og jeg ved det ikke stopper her..


Det er dig der har valgt hesten,

ikke hesten der har valgt dig..

Tror du at den ville vælge en anden,

hvis den kunne..!!

_________________________


Kan varmt anbefale

www.back-in-balance.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er da bedøvende lige meget
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 14:28

om stemningen piskes op.

Hvis det er den eneste løsning der er, for virkelig at få sat focus på sådan en skammelig træningsform, jamen så er det det´ der skal til.


Hvis man tror at klubberne nu selv kan klare at leve op til det ansvar de har, for at træning/undervisning foregår på en sober måde, ja så må man være meget meget blåøjet.


Hvis ikke der var nogle som var stået frem og stadigvæk tør stå frem og gå imod trænere- beridere og visse ryttere fra eliten, ja så var der jo netop, ikke sket noget som helst med sådan en træningsform, som efter min mening går ind under mishandling.


Men da der heldigvis findes personer, som tør stå frem, tør stille sig uforstående over for andre rytteres træningsmetoder og tør være dem der lægger sig ud med andre, ja så er det lykkedes at få ridesporten og dets udøvere, til at se kritisk på sig selv.



IMC


ER DINE FOLDE SOM SKØJTEBANER? SÅ BESTIL ET LÆS GRUS HOS PER VOGNMAND





PER VOGNMAND 20285450

0
0
Svar på denne tråd
 
 er dette iorden???
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 15:47

For det første er billederne ikke bare taget for at blive lagt ud på nettet, men brugt som dokumention i en sag. Hvordan vil i ellers have haft dokumenteret det?(Der er mange flere billeder end de 4. + video.) Længe før disse billeder overhovedet er kommet i offentlig skue, er min veninde og jeg blevet hængt ud som uvidende, og dumme for at sige fra overfor deres ridning. Nogen mener åbenbart det er iorden hvis dette foregår der hjemme bag lukkede døre , i må endelig rette mig hvis jeg tager fejl.. Men ridningen på billederne foregår fra hesten/ponyen skridtes varm til den er færdig. Har selv været vidne til det flere gange. Så som jeg forstår det, vil i frem til at det er iorden hvis man rider det der hjemme og ikke rider det på stævnepladsen.



Til jer andre som har samme holdning som mig selv: Tak for opbakningen!


Tråden er oprettet da vi synes det er vigtigt at få en debat op omkring emnet, så det ikke kan få lov til at blive brugt som træningsmetode mere.


Mvh Nanna.


Under uddannelsen af hesten skal der altid tages hensyn til hesten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 16:42

Nu er spørgsmålet jo ikke om det er dårlige momenter, men om det er iorden at der undervises i det?

Er det den måde ridningen skal til at foregå på?

Jeg troede faktisk at hesten var et levende væsen som man skal passe på og behandle ordenligt.

Er børnemishandling så også iorden, hvis bare det holdes bag lukkede døre?


Mvh Suzi

0
0
Svar på denne tråd
 
 MetteLodberg
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 17:08

Hvorfor ville du blive rasende, hvis nogen tog billeder?


Det ville jo fremvise et eksempel stik modsat dette, ikk?


0
0
Svar på denne tråd
 
 CBK.......
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 17:39

Det ville jeg da fordi jeg når jeg rider træner som PRIVAT person og træner ud fra de principper jeg SELV mener er rigtige.


Jo det ville det, for jeg ved ikke hvordan man får hesten i rollkur position. Jeg har ikke prøvet, og ej heller sat mig ind i hvordan man gør. Der er ingen der har lært mig det (heldigvis).


kh


mette





Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej det er ikke i orden
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 18:14

NEJ, det er absolut IKKE i orden!


Se på Dansk Ride Forbunds hjemmeside under Ridesport, Reglementer, Etiske retningslinjer, punkt 8, eller kopier dette til din browser:


www.rideforbund.dk/DRF/konkurrence/ Reglementer/ Etiske%20Retningslinjer%20(1)


8. Enhver form for ridning og træningsmetoder skal tage hensyn til, at hesten er et levende væsen, og må således ikke omfatte fysisk eller psykisk vold overfor hesten. Det er ejerens pligt at drage omsorg for, at hesten ikke udsættes for fysisk eller psykisk vold. I rideklubber påhviler ovennævnte ansvar for de på klubbens faciliteter opstaldede heste tillige bestyrelsen samt den daglige leder. Ved fysisk og/eller psykisk vold forstås

a. rykning/flåning/savning med bidet i munden
b. anvendelse af pisk ud over hvad der karakteriseres som korrektion og/eller irettesættelse
c. uhæmmet anvendelse af sporer
d. anden vold der har karakter af afstraffelse

e. Rollkur og hyperfleksion forstået som bøjning af hesten under tvang


- Basta, punktum.


Mvh Jane Jensen


Tiden tilbringes bedst

på ryggen af en hest


- Marezzo -

Jeg elsker den hest!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nanna.....
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 19:26

Nej denne ridning er ikke i orden.


Men jeg syntes heller ikke at trenden med at tage billeder af andre ryttere og lægge dem ud til debat på et offentligt forum er i orden, uanset hvor de rider!! Og uanset hvor uenig man er i deres ridning. Hvis ryttrene bevidst har skamredet deres heste og er der intet at gøre ved det rent lovmæssigt, så er det der, på lovsiden man tager fat, hvis man vil ændre på sagen. Så må man arbejde politisk i DRF eller andet, at gøre sig til den " dømmende og den udøvende" magt i en sag er simpelthen ikke OK og som noget helt tredie fatter jeg ikke at HN tillader denne type "debat" i deres fora. (det er jo ganske unge piger skriver du selv)


Måske du, Nanna skulle overveje hvordan du ville have det hvis du en dag blev udstillet i en tråd som omhandlede DIN ridning hvor "dokumentationen" var billeder som DU ikke havde indflydelse på.


Skulle der en dag dukke en debattråd om MIN ridning op på et offentligt forum, uanset som det er i en klub eller til et stævne eller andet, ville jeg ikke tøve et øjeblik med at retsforfølge den skyldige. I min verden er det simpelthen ualmindeligt frækt og retfærdiggøres på ingen måde af sagen.




PrinsesseGuldHår


Lykkelig ejer af 3 tinkerbasser


Lehmanns-rideudstyr.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Når jeg skrev
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 19:32

at det kunne diskuteres, om det var pænt at lægge billeder ud på nettet af folk, der trænede privat og ikke red stævne, var det ikke fordi, jeg synes det er i orden at ride sådan, bare det er privat :-P Det synes jeg absolut ikke det er! (n)


Nej det havde at gøre med offentliggørelse af genkendelige personer - ikke ridningen.


Jeg har selv været i sådan en situation i en rideklub, hvor jeg forsøgte at få stoppet en hård berider. Det er uhyre svært at trænge igennem med sin kritik og man bliver lagt for had og latterliggjort - så hatten af for jer, der gør noget ved det (y)



:-) fra NinA


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


FORDRINGER I DRESSUR (y) Foran lod & taktfast (y)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 er dette iorden???
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 19:39

Hvis der skulle komme en tråd omkring min ridning, ville jeg tage det som en konstruktiv kritik tage det jeg kunne bruge og ignorere resten.

Jeg ville ikke have noget problem med at der blev vist billeder af mig da jeg ikke udøver dyremishandling og kan stå inde for det jeg laver.

Man er mere en velkommen til at tage billeder af mig privat og til stævner, det ville jeg være stolt af og glad for!


Mvh Nanna


Under uddannelsen af hesten skal der altid tages hensyn til hesten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det der...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 21:09

Kunne lige så godt være taget på opvarmning til et ponylandsstævne. Jeg var chokeret sidst vi var afsted- og der er ikke tale om momenter, men om hele og halve timer hvor ponyerne går rundt sådan det. Beklageligt, men eftersom at stewarts ikke ser det som noget problem, er det virkelig svært at gøre noget ved det.


Jeg synes det er rigtig fint i siger fra- jeg ved det kræver mod, så thumbs up for jeres gode arbejde. Som de andre siger, så er denne sag nok ikke lige oplagt HN emne, men når det så er sagt så er jeg fuld af beundring for jeres initiativ mht kontakt af presse osv.


Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

Atlas Stengaard årets hingst 2006

Kvalitets ponyer til avl og sport.

http://www.stengaard-haslev.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 PrinsesseGuldhår
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 21:17

Hvordan ville du kunne melde det uden dokumentation ?? for at bevise hvad der er sket er man jo nød til at tage billeder..

Og at retsforfølge folk ville du næppe få noget ud af hvis billederne er taget på et offentligt tilgængeligt sted og der ikke skrives noget der er løgn ved dem, fotografen ejer billederne og det er fuldt tilladt at fotografere offentlige steder som stævner og rigtig mange rideklubber..


Nanna: I min verden er den ridning slet ikke i orden og jeg synes det er helt fint at tage billeder og prøve at gøre noget.. hvis vi alle bare passer os selv af frygt for at træde nogen over tæerne er det dyrene der lider for det..


Hilsen Signe Og guld klumpen Emma


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mishandling
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 09:26

Hvis det var heste der sultede, var det så ok at tage billeder af dem på privat grund, for at dokumenter misrøgt - og evt. vise billederne herinde for at få andres syn på sagen?


I det her tilfælde er det heste, der dag ud og dag ind bliver mishandlet af deres ryttere, med en træningsmetode der er forbudt .


Jeg synes, du har gjort det helt rigtige Nanna - alt det møg heste udsættes for i misforstået fortolkning af træning, skal frem i lyset!!!


De her ryttere er jo ikke enere indenfor sporten


www.crays.de/pferdeverhalten01/ ?page_id=100




Den største hurdle for at få stoppet mishandling af heste er illusionen om, at den ikke foregår.


De venligste hilsner Louise


*****


0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv hvor er det grimt
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 14:36

Desværre ses det bare alt for meget rundt omkring, og ja jeg har da kendskab til andre steder hvor det er endnu yngre ryttere, der bliver undervist i at ride sådan - desværre er det også dem der høster roseterne

Der for kan jeg bare heller ikke få mig selv til at sælge den lækre unge pony vi nu har haft til at gå som fold bums i et år - datteren har mistst lysten, men sælge den - puha det kan gi mig helt kvalme, tænk hvor meget af den slags ridning der er!


Selvfølgelig er det okay at billederne bliver lagt på her - DRF, DB og rideklubben er prøvet, når intet af det virker, så skal det offentliggøres på en anden måde, det her var en af de måder det kunne gøres på




Mvh Marianne


Stolt pony mor med stave og gramatik fejl.






0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg begriber ikke
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 17:51

Hvorfor der er altid er nogle i de her tråde der ville blive sure hvis det var dem der blev taget billeder af og lagt på nettet?

Hvis man mener at man rider overens med sin egen etik, og behandler sin hest fair(også udner ridning) så burde det da på ingen måde genere at der kom billeder af en på nettet..

Jeg får det dårligt over at se de her billeder, virkelig meget... Jeg får ondt helt ind i sjælen...

Det værste er at rytterne åbenbart ikke er i stand til at se hvad deres hestes øjne fortæller dem...


De burde hives af hesten, og aldrig mere komme op igen!


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 18:14

Hvis der er nogen der vil se trådstarters og mine egne dårlige momenter kan de findes i denne tråd: www.heste-nettet.dk/forum/14/990149/ 990149/


Mvh Suzi (veninden)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er faktisk
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 18:25

et rigtig godt argument, Rosalina kommer med:

Hvis det var heste, der stod og sultede på en mark, så var det vel ok at vise fotografier af dem?


Man kan måske konkludere, at de deltagere i tråden, der er modstandere af at vise den slags billeder - måske i virkeligheden ikke synes, det er SÅ slemt?? Hvis man ikke har set det, så har man ikke været til ridestævner.....


For måske er det rigtigt, som Rosalina skriver i sin signatur, at folk ikke tror, der er tale om mishandling, når de trækker sådan i tøjlerne. Og de ved i hvertfald intet om løsgøring :-(



:-) fra NinA


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


FORDRINGER I DRESSUR (y) Foran lod & taktfast (y)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen smerte..
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 20:17

"Enhver form for ridning og træningsmetoder skal tage hensyn til, at hesten er et levende væsen, og må således ikke omfatte fysisk eller psykisk vold overfor hesten." ..


Det sætter min hjerne på overarbejde, når man spænder gjorden, lægger biddet i munden og mange gange i årenes løb fik at vide fra ridelæreren "knald den en i r*ven og hak til med sporene! Den skal gå frem"

Nu er det bare den udvidede version med "hesten skal længere ind! Den skal være smidig!"


Men super sejt af TS, at du sagde fra!


I wish I could be in charge of all the chocolate but, of course, I cannot because of my atheism.

Dr Bernard Hazelhof told me you should never weigh more than your refrigerator..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja nina - sådan må det hænge sammen
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 21:46

NinA: Man kan måske konkludere, at de deltagere i tråden, der er modstandere af at vise den slags billeder - måske i virkeligheden ikke synes, det er SÅ slemt?? Hvis man ikke har set det, så har man ikke været til ridestævner.....


Det må jo nødvendigvis være argumentet for ikke at blande sig - at det egentlig er ok og at målet helligere midlet. For ellers må dem der mener det er forkert at vise billeder jo også mene at det er forkert at vise billeder af udsultet heste - eller at man er gal på den når man anmelder børnemishandling til de sociale myndigheder ?? Fordi ALT hvad man gør privat, skal ingen andre blande sig i?


Mine heste har mulen forrest


Herman Sprenger og Myler-bid sælges


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvem har magt til ændringen?
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 21:53

Nu er det jo bare sådan at HN ikke kan ændre en fis ved hvordan disse piger rider, det kan dommerene til de stævner de starter, deres idoler og deres trænere derimod.


Herinde på HN sidder en masse helt almindelige ryttere med heste ude i 17 kartoffelrække og forarges over nogle børn og unge mennesker der rider det bedste de har lært. Disse børn og unge har sådan set ikke gjort andet forkert, end at blive dygtige til at gøre som de er blevet undervist til.


At stille sig op i et ridecenter og korrekse børn og unge i hvordan de skal ride foran deres træner og forvente at de så straks opfatter, at det de gør er forkert og at de straks vender sig mod deres træners og måske også deres veninder er nok heller ikke måden at ændre disse unge menneskers ridning på.


At tage sådanne billeder som dokumentation for at tingene ikke er i fair for hestene syntes jeg er orden, hvis dokumentationen vel og mærke behandles med respekt for "ofrene" men at lægge billeder ud af andre på HN har vidst ALDRIG kunnet sidestilles med respekt!! -og formålet; at forhindre børnene og alle andre i at ride sådan syntes jeg er svær at få øje på, der er jo ingen her....så vidt jeg har læst indtil videre, som har mandat til at forbyde dette.


Hvis man virkelig ønsker at ændre på pigernes ridning er det ikke her debatten skal foregå, for her ændrer man intet, men man risikerer at gøre nogen rigtig kede!!



Som jeg skrev tidligere så må man gå til 'hovedet' dyreværns sager, DRF, klubberne osv.


Og jo Signe jeg kan love for at jeg retsmæssigt kommer efter en hver der lægger billeder ud af mig her, med mindre det er sket med mit samtykke. Det handler ikke en dyt om hvorvidt jeg rider på den ene eller den anden måde eller om jeg er helt uden hest. Det handler om at jeg ikke ønsker at blive udstillet!!

Men hvis du er MEGET nysgerrig kan jeg ses her....






PrinsesseGuldHår


Lykkelig ejer af 3 tinkerbasser


Lehmanns-rideudstyr.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hatten af for dem
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 22:19

der tør sige fra!!! Held og lykke i jeres videre kamp.


Jeg er rasmus modsat ifht. jer som mener det ikke er et indlæg som hører til på HN.


Vi er bredden i dansk hestesport og er sådan set de ryttere som skal præge hinanden. For der er immervæk flere bredderyttere end eliteryttere.


Hvis vi er med til at skabe forståelsen iblandt hinanden, at vi ikke bakker op om skadelige overgreb, som billederne længere oppe viser, så vil flere lade sig præge i længden og sige fra.


Hjælper da absolut intet at læne sig tilbage og sige "jeg kan ik gøre noget". passivitet er ikke kendt for at flytte noget.

For så kommer debatten da ingen steder. Og hvornår skal DRF så lære at tage os alvorligt?????


Synes da i allerhøjeste grad det er pine død nødvendigt, at det kommer frem i dagens lys, at rideskoler lærer deres ryttere hvordan de skal "ride", for hvor er vores sport så på vej hen???

0
0
Svar på denne tråd
 
 uf jeg bliver ophidset
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 22:22

Som jeg skrev tidligere så må man gå til 'hovedet' dyreværns sager, DRF, klubberne osv.


Hvis du læste indlæggene, vil du se, at det har de gjort uden resultat.


Hvis der var det MINDSTE problem juridisk set, så er jeg egentlig slet ikek i tvivl om, at HN var skredet ind.


OG det er da noget SLUDDER, at man ikke kan diskutere ridningen og mishandling af heste (også BØRN og unges ridning og mishandling af hestene også selvom de ikke ved bedre) på HN. Hvis disse debatter ikke var foregået bla. her på HN men især også på en række udenlanske sites havde der ikke været et forbud mod roll kur i dag - nu mangler vi så bare at dette forbud også håndhæves - hvilket det IKKE gør.


Alt andet er f.... en gang stikken hovedet i busken - og DYBT forkasteligt.


Tro ikke at forbundene NOGENSINDE selv vil sætte hestenes velfærd i højsæde - det er først når der seriøst er penge (fordi folk ikke gider glo på dyremishandling længere) og prestige på spil, at forbundene kommer på banen og ændre noget til fordel for dyrene.



Mine heste har mulen forrest


Herman Sprenger og Myler-bid sælges


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmm......
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 22:33

Prinsesse Guldhår har faktisk fat i en noget væsentlig pointe.

Hvad skal det gavne, og hvorledes skal det hjælpe?.


I "de gode gamle dage" var det at eje en hest/pony ikke de fleste forundt, og når man red på andres eller rideskolens heste, så var man underlagt de regler, der blev udstukket af ejeren, punktum.

Nu er det sådan, at ridning i den stil, der vises billeder af her, ret hurtigt forringer hestenes brugsværdi betragteligt, og særligt på lydighedskontoen, så skulle de bruges til andet end teenagepynteprojekt, var det hurtigt afskaffet.

Underviseren kan såmænd hyle og skrige, ponymor finder da blot en anden, der forstår hestens (og pigens) særegne temprament, og så er man ligevidt.

Iøvrigt tror jeg, at en underviser, på en mellemstor klub, der sagde sin uforbeholdne mening, ret hurtigt var at finde i ledighedskøen.

Alle os gamle "klogeåger" har yderligere undergravet de unges tilgang til ridning. Vi GIDER ikke dele hal med dem, vores heste kan ikke tåle at stå opstaldet på disse etablissementer, og møder vi dem endelig IRL, ja så skriver vi noget hellere lange indlæg på HN, end vi konfronterer dem selv.

Hvis man virkeligt føler så dybt for hestevelfærd og ridning, så må man noget mere på banen med eksemplets magt, og vise dem andet end, hvad de andre teens har hittet på HG.

Jeg har ingen skrupler ved at fortælle ungrytterne at de skal tale ordentligt til deres mødre, eller at deres hest ligner en symaskine, eller at ponymor selv burde investere i en hest, når hun nu er så klog, selv beridereleven kan få at vide at hun leverede en slem gang pony-plageri ved en fremvisning.

Hvis vi nu alle, nu vi er så retfærdige, bare en gang om ugen, brugte 2 minutter på at tale med en af de forledte unge, tror jeg det ville have noget større effekt, end alle disse rygklappende tråde..


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 
 Græsrødder
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 22:40

Prinsesse Guldhår - har du aldrig hørt om græsrødder?

Eller om forandringer, der kommer nedefra?


Jeg kan love dig, at HN kan ændre tingene - meget mere end noget andet. HN har en enorm udbredelse, og fornuftige folk forandrer heldigvis hele tiden holdninger, når der kommer saglige argumenter på bordet


De af jer, som har været på HN i flere år, vil sikkert huske mange skribenter, som tidligere var hånlige modstandere af mere hestevenlige metoder, og som nu er med i den stadigt voksende flok af personer, som bliver forargede over grim ridning.


Internettet - Youtube - HN - facebook m.m. giver en helt anden udbredelse af budskaber - de er med til at demokratisere og give almindelige mennesker en stemme. Her kan man også få støtte og opbakning til nogle af de kampe, som f.eks. trådstarter er i gang med.


Selvfølgelig findes der fortsat en magtelite og en hel masse støtter, som vender det blinde øje til og bliver ved med at tale om dårlige momenter. Der er en trist tendens til, at der bliver gravet grøfter, men så må man hver især forsøge at være så velunderbygget og respektfuld over for modparten som muligt.


Jeg er forsigtigt optimistisk og tror på, at det nytter noget at blive ved med at kæmpe nedefra for bedre hestevelfærd


Mange hilsner fra Misser
0
0
Svar på denne tråd
 
 enig med Misser
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 22:42

Jeg er enig med dig, Misser :-)


Mine heste har mulen forrest


Herman Sprenger og Myler-bid sælges


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 22:43

Selvfølgelig kan man diskutere mishandling af heste. Husk venligst lige på at jeg på ingen måde tilslutter mig denne form for ridning eller kampen imod den!!! tak!!!


Der hvor jeg syntes at det går galt er der hvor man udstiller børn og unge piger som er ganske uvidende,... eller måske vidende? men så uden styrke eller magt til selv at sige fra for det som træneren, forældrene, dommeren, eliten og gud og hver man prædker at de skal gøre.


De er da lige så store ofre for denne grimme ridning som hestene er, når de bliver udstillet og diskuteret offentligt. Det er sgi ikke 'i orden'




PrinsesseGuldHår


Lykkelig ejer af 3 tinkerbasser


Lehmanns-rideudstyr.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 leve i uvidenhed ?
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 22:46

Så alternative er, at de aldrig skal have at vide, at det er forkert ?? Deres underviser fortæller dem det ikke, deres forældre heller ikke - så de skal leve i uvidenhed - fordi det er synd for dem at sige de er gal på den ?


Mine heste har mulen forrest


Herman Sprenger og Myler-bid sælges


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er til
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 22:52

gengæld ganske overbevist om, at den her slags tråde har en meget stor effekt (y)


Som jeg skrev ovenfor havde det nok været en god idé at sløre ekvipagerne bedre - men på den anden side, bør man vel kunne stå ved sin ridning? Eller få sin underviser til at gøre det for sig? Trådstarter skriver at hun har masser af billeder, der viser denne form for ridning, så det er åbenbart en vedtagen måde at ride på der i klubben :-(


Jeg har selv været initiativtager til en 'sag' med en berider for over 10 år siden, hvor HN ikke rigtig var stor, og jeg i hvertfald ikke brugte det på den måde :-P


For mig var det utroligt ubehageligt. Og jeg kan sagtens forstå, at folk ikke turde sige fra - de kunne jo se, hvordan jeg og et par børn og unge, der måtte forlade stedet pga. reaktionerne, blev behandlet :-( Men vi var nogle, der holdt stand, og det endte også godt (y)


Jeg kunne godt have brugt HN til at snakke og debattere med andre om, hvad man egentlig stiller op (y)


:-) fra NinA


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


FORDRINGER I DRESSUR (y) Foran lod & taktfast (y)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 hesthest
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 23:01

Den røde pony er faktisk en ganske fin pony som har klaret sig godt mellen hestene med gamle ejer kende ikke nuværende ejer, dog har jeg ikke set den gå sådan med gamle ejer..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Inden sengetid
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 23:40

Stadig er det ikke i orden ridning!! og jo Søs det er fint at sige det til ungerne, men kommer du som fremmed bariere rytter i en undervisningstime og rækker fingeren op for at liiige påpege at den dersens ridning bryder du dig altså ikke om, tror du så helt ærligt at det ændrer noget??


Jeg syntes lige som jer andre at det er en god kamp og at ridningen ER forkert, men lad nu være med at tage nogle unger som gidsler i kampen, de er jo kun produktet af gale voksne.


Gå efter træneren, dommeren eller ponymoderen, forbundet...!!!


Signe mht. lovgivningen så kan du jo selv tolke efter dette: interesseafvejningsreglen i persondatalovens § 6, stk. 1, nr. 7.




PrinsesseGuldHår


Lykkelig ejer af 3 tinkerbasser


Lehmanns-rideudstyr.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 08:26

Nu er det sådan at trådstarter og jeg, var opstaldere på stedet og havde været det i et år. Og er ikke bare nogle ude fra kommende. Det er forsøgt at snakke med de unge selv, og forklare dem hvorfor det ikke er iorden. Det er ligeledes forsøgt at forklare det til forælderne. Jeg har overværet store dele af undervisningen, for at prøve at forstå hvad det gik ud på, men blev bare mere og mere imod det.

Mht. om det er i orden at ligge billederne her ind: der er ingen regler på stedet mod at tage billeder og ligge dem på nettet. (det gør de også selv)

Camilla1*Kenzo*: er du helt sikker på at det er den samme pony?? Der findes mange der ligner den.


Mvh

Suzi

0
0
Svar på denne tråd
 
 ubehagelige billeder
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 10:20

helt og aldeles ubehagelige billeder. Jeg er selv langt fra en perfekt rytter, men jeg prøver dog at tænke over hvad jeg byder min hest når han bliver redet.


Jeg kan godt forstå at folk bliver sure over at der bliver taget billeder af deres træning, og de så tilmed kan finde billederne på nettet uden deres samtykke. Men som Rosalina skriver et andet sted i tråden, så var der ingen der var blevet sure (udover heste ejer) hvis man havde taget billeder af tynde heste på en mark for at dokumentere det.

En anden sag var der med den tyske dame "træner" i sønderjylland, der bankede hesten i longen med en longepisk. Jeg kan ikke huske antallet af slag, men de var ihvertfald også blevet talt og det var mange. Der var optagelserne taget med skjult kamera, men det var der sjovt nok ingen der brokkede sig over her på hn.


Så hvor går grænsen? Hvornår er det OK at dokumentere sagen med sådanne billeder og optagelser mv?

Rideforbund og dyreværn er jo tilsyneladene ligeglade i denne sag, og lige så rideklubben, som smider de piger ud der brokker sig over træningsmetoden. Hvad kan man så gøre?


MVH Trine


Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter


www.bricksite.com/romero


Nu katte"mor" igen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Absolut ikke i orden
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 16:04

Det er decideret overgreb på hesten, og usmagelig ridning.


At pigerne er blåøjede og tror blindt på deres træner, eller muligvis ikke har modet til at sige fra, er én ting, men at rideklubbens bestyrelse ikke siger fra, er ud over min fatteevne.


En rideklub, der ikke holder sig til reglerne, også de etiske ifm korrekt træning og hestevelfærd, bør ikke have lov at eksistere.


Det er jo ikke engang træning i en gråzone, det er vaskeægte rollkur.


At bruge enkeltpersoners eksempler på dårlig ridning er for mig helt i orden. Det er jo ikke som sådan et personangreb, der er tale om, mere en generel diskussion om, hvorvidt dette er acceptabelt.


Nanna og Co., I er modige og jeg beundrer jer for det i gør. Vi skylder hestene aldrig at acceptere dette. ÆV.



Hilsen Line

FARVEL DESE og GOD REJSE

Vores nye stjerne D'YQUEM

Se D'YQUEM fra hoppekaaring i Tyskland: http://www.dmjhorses.com/

Foerste gang vi red hende: www.youtube.com/watch?v=EIZC8ylgpSk


0
0
Svar på denne tråd
 
 øv-bøv
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 22:51

Sikke da en grim omgang


og hvor er det godt i har taget et initiativ til at gøre noget ved det


Til jer, der forsvare handlingerne med, at det kun er unge tøser der rider, og det derfor ikke er deres "skyld" - sikke da noget pladder nu er det ikke såååå lang tid siden, at jeg var 13-14 år, så jeg kan huske hvordan jeg selv var, og på det tidspunkt ja der vidste jeg sguisme godt hvad jeg gjorde! Dengang handlede det om at skabe hurtige resultater - Jeg valgte selv min underviser, kunne selv sige fra når jeg synes hun bad mig om noget, jeg ikke synes var iorden osv. osv. Og når jeg tænker tilbage, så er jeg ikke stolt af min ridning - BESTEMT ikke.. Men jeg var ikke offer for noget som helst, men det var min hest sgu! Det var et valg jeg tog sammen med min underviser - er man stor nok til at have ansvar for en hest, så er man også stor nok til, at tage ansvar for sin ridning!!!


Og hvorfor er det sådan, at flere mennesker er mere tolerante overfor enorm aggresiv ridning? Har grænserne ikke rykket sig i den forkerte retning?


Og til dem der ville blive sure samt retsforfølge folk, der havde taget billeder af en og ens ridning også lagt dem til offentligt skue - måske man ikke har heeelt ren mel i posen? Har man sine ting iorden, så er der jo heller ikke noget at sætte finger på?


Pigerne på billedet er jo sløret - så hold da op med at brokke jer!


Ingen former for dyremishandling er iorden og uanset hvordan man vender og drejer det - så er det ALTID hestene som er offrene ikke rytterne!!!



Min blog - http://camillabirch.wordpress.com/ - Dressur, censur, mig og min store mund!


" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er dette i orden
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 04:43

Nu bliver der skrevet om at der skal tages fat i børn og unge omkring deres ridning, men trænerne må jo ha et idol at se op til

et eller andet sted indenfor elite hesteverdenen og det kunne jo meget vel være ANKY VAN GRUSVEN..

Se bla, denne video hvor hun rider rollkur/ldr/hyperflexion, som BESTEMT IKKE bare er i momentet..

Den hest er ikke det der ligner afslappet, den er så spændt i overlinjen og pisker løs med halen..


www.youtube.com/watch?v=XOPmj-j9U24


ROLLKUR EXPLAINED:

www.youtube.com/ watch?v=4UwqyMCr_7c&feature=related


Denne video siger jeg bare: FY FOR S....


www.youtube.com/ watch?v=d3IJ25wR90Y&feature=related


Den her form for ridningen, rides jo virkelig indenfor den professionelle verden af de mennesker som "vi" amatør ryttere egenltig skulle se op til.. Men det kan man jo ikke..

Det er for klamt at dressurdommerne ikke bliver undervist i hvordan en hest RIGTIGT skal gå.. Det er jo tydeligt at se når bagbenene "hænger" langt efter hesten, de kommer jo ikke ind under hesten og hesten nærmest er ved at gå under jorden ( når den går på forparten ) og der ingen rygsving er osv.. Hvad fanden dømmer de egentlig på..??


Suzi og Nanna..

We will fight for justice, for we are the voice of our horses ..
They can not talk, so we must do it for them ..




Det er dig der har valgt hesten,

ikke hesten der har valgt dig..

Tror du at den ville vælge en anden,

hvis den kunne..!!

_________________________


Kan varmt anbefale

www.back-in-balance.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 iiiiiiiiiiiiiiiiiii
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 09:28

Jeg synes det er en krænkelse af sådan et smukt dyr.. Man tager deres stolthed fra dem. Sørgeligt og mishandling! Vi berøver deres frihed i sin tid, og så byder en stor del af ridesporten hestene dette liv :-(


Udover det, så giver jeg prinsesseguldhår lidt ret. De er ikke de unge piger der skal "hænges" ud. Det er trænerne, rideklubben m.m. Det er jo dem der tillader det og træneren der "hjernevasker" dem til at tro, at dette er den rigtige form for ridning. Men jeg synes det er flot at i tager kampen op og ikke bare kigger på! Håber i får noget ud af det :-)


Man burde tage alle trænere i DK, og give dem et grundforløb i træne og behandle deres heste og elevernes heste med respekt og på bedst mulig måde for hest og rytter.. et form for "heste" kørekort! Var det bare så let :-)










Marco

~ Bidløst equipage ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville ønske
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 09:56

Da jeg i sin tid 1980erne red på den lokale rideskole, ville jeg ønske, der havde været et HN og et par fornuftige HN brugere der havde taget billeder af mig på min pony og offentligt fortalt deres mening om min måde at behandle min pony på ...


Den stakkels pony skulle, efter råd fra min ridelære, rides med glidetøjle dagligt. Jeg var 8 år, da jeg fik ponyen, og havde vel redet et par år på forskellige rideskoleheste. Jeg havde intet begreb om ridning, men glidetøjen var et flittigt brugt redskab i klubben - og så stillede jeg ikke spørgsmålstegn ved det.

Da ponyen skulle indspringes var den panisk angst for at skulle nærme sig en bom - den fik så mange bank, både af mig som rytter, og også fra jorden af min ridelære... Det lykkes den at smide mig af og en af de større piger der overtog, endte på sygehuset med et brækket kraveben...


Den behandling jeg udsatte min pony for, med råd og vejledning fra en Danmarksmester indenfor en gren af ridesporten, kan jeg stadig få det dårligt over i dag - Gid der var nogen som Nanna, der havde stået på sidelinje og sagt stop ...




De venligste hilsner Louise


*****


0
0
Svar på denne tråd
 
 Johannsen
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 12:10

Johannsen>>

Man burde tage alle trænere i DK, og give dem et grundforløb i træne og behandle deres heste og elevernes heste med respekt og på bedst mulig måde for hest og rytter.. et form for "heste" kørekort! Var det bare så let


En smule generaliserende ik!!



Jeg synes det er en krænkelse af sådan et smukt dyr.. Man tager deres stolthed fra dem. Sørgeligt og mishandling! Vi berøver deres frihed i sin tid, og så byder en stor del af ridesporten hestene dette liv


Det er vel en krænkelse bare at lægge en sadel eller trense på dem!! Ren egoisme fra vores (menneskernes) side. Har du tænkt på det?!




Til trådstarter hvor kan man se flere billeder i samme serie?? For der er vel taget flere billeder så man kan se en sammenhæng????






Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205


0
0
Svar på denne tråd
 
 Moral er godt...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 17:39

Dobbeltmoral er dobbelt så godt!

..Det er i hvert fald den opfattelse jeg efterhånden har fået af Rideforbundets holdning til deres eget etiske kodeks! Og hvor er det sørgeligt :(


Jeg er fotograf på ovenstående billeder, og anmeldte i august 2010 sagen til Dyrenes Beskyttelse og DRF. Sagen har altså kørt i næsten et halvt år nu, og på trods at MANGE billeder, der alle tydeligt viser hyperflexerede heste, stramme tøjler, slæbende bagben, åbne hestemunde, sporer boret langt ind i flanker.. osv osv. Så har DRF valgt at afvise sagen, da de vurderer at eneste brugbare bevismateriale SKAL være langvarige videosekvenser. De vedkender hvad mine fotos viser, men argumenterer med det kan være taget ud af en sammenhæng. DRF har valgt at afvise sagen UDEN at have folk ude på stedet og overvære undervisningen - Dyrenes Beskyttelse har ligeså IKKE været på stedet, da de valgte at lægge ansvaret på DRF.


Nu spørger jeg så; Har DRF levet op til deres ansvar i denne sag?


Jeg forstår godt hvorfor nogle her reagerer på at der er lagt fotos ud af unge mennesker - men billederne er netop sløret for ikke at overskride persondataloven, og hverken Nanna, Suzi eller jeg har nævnt nogen navne, hverken på ryttere, berider eller på rideklubben. Jeg er på ingen måde ude på at hænge nogen ud - og slet ikke børn, som der er tale om her. Jeg mener bestemt at det overordnede ansvar ligger hos klubejerne og berideren som underviser i disse metoder. Men da ingen af parterne tager deres ansvar - og ikke mener de lærer børnene at gøre skade på hestene, så er vi nødt til at gribe ind.


Vi har grebet ind på helt lovlig vis. Nanna og Suzi har igennem lang tid forsøgt at oplyse om de ulovlige metoder i stalden, vi har grebet ind - som dyreværnsloven iøvrigt også foreskriver det. Her er tale om voldsomme hårdhændede metoder, - og dét jeg overværede i klubben tilbage i august måned, var frygteligt at se på - og jeg var ikke et sekund i tvivl om hvorvidt det skulle anmeldes.


Dyrenes Beskyttelse (incl. dyrlæger ved DB) har endevendt mine fotos ned til mindste detalje, og har oplyst mig om det er det værste de længe har set i den boldgade. Derfor er det mig også ubegribeligt at DRF ikke tager selvsyn for sagen og bruger en lille smule ressourcer på at lægge klubben et visit. Det er skuffende og meget skræmmende - endnu mere når deres eget etiske kodeks siger (som Jensen01 også har lagt ind ovenfor):


8. Enhver form for ridning og træningsmetoder skal tage hensyn til, at hesten er et levende væsen, og må således ikke omfatte fysisk eller psykisk vold overfor hesten. Det er ejerens pligt at drage omsorg for, at hesten ikke udsættes for fysisk eller psykisk vold. I rideklubber påhviler ovennævnte ansvar for de på klubbens faciliteter opstaldede heste tillige bestyrelsen samt den daglige leder. Ved fysisk og/eller psykisk vold forstås:


a. rykning/flåning/savning med bidet i munden
b. anvendelse af pisk ud over hvad der karakteriseres som korrektion og/eller irettesættelse
c. uhæmmet anvendelse af sporer
d. anden vold der har karakter af afstraffelse

e. Rollkur og hyperfleksion forstået som bøjning af hesten under tvang


I afgørelsen jeg har fået tilsendt af DRF - slutter de iøvrigt af med denne påstand;


"Dyreværnsrådet under Justitsministeriet har udtalt sig om træningsmetoder som Roll-kur og hyperfleksion. Rådet udtaler at der ikke foreligger forskningsmateriale, som konkluderer at disse træningsmetoder er i strid med dyreværnsloven og hesteloven, ej heller at træningsmetoden har nogen indvirkning på hestens velfærd eller adfærd".


Er det bare mig - eller er det en smule i modstrid med det etiske kodeks?


Jeg vil gerne slutte med at sige igen, her er ikke tale om et personangreb eller offentlig henretning af ovenstående ryttere. Den her sag handler udelukkende om hestene - det handler om at der foregår undervisning og udbredelse af en træningsmetode som hestene tager voldsomt skade af, både fysisk og psykisk. Det handler om at Dansk Rideforbund lukker øjnene - også når klubberne ikke er deres eget ansvar bevidst.


Jeg er igang med en appel af sagen - og det stopper naturligvis ikke her.


Hvis nogen ligger inde med info om andre lignende sager, hvor DRF ikke griber ind, men ikke ønsker selv at stå frem, er de meget velkommen til at kontakte mig via PB.


Celina



'Be kind whenever possible, it is always possible' ~ Dalai Lama

0
0
Svar på denne tråd
 
 total proportionsforvrængning
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 17:50

Jeg synes det er en krænkelse af sådan et smukt dyr.. Man tager deres stolthed fra dem. Sørgeligt og mishandling! Vi berøver deres frihed i sin tid, og så byder en stor del af ridesporten hestene dette liv


Det er vel en krænkelse bare at lægge en sadel eller trense på dem!! Ren egoisme fra vores (menneskernes) side. Har du tænkt på det?!



Hvis man ikke evner at se forskellen på ovenstående billeder og det at lægge sadel og ride på en hest - så bør man efter min mening nok slet ikke træne dem - for så kan man da slet ikek se forskel på hverken fugl eller fisk !!!!


Den hat (at fordi mennesket har valgt at have tamdyr, gør det ikke fra eller til at vi også mishandler dem fysisk og psykisk) kan AL dyremishandling jo puttes ind under og retfærdiggøre for man siger jo med den form for argumentation, at når vi allligevel rider på hestene, hvilket i sig selv er unaturligt, så kan vi lige så godt også mishandle dem på forskellig vis.


HVORDAN kan man have den holdning - når man TJENER penge på at træne dyr???????????


jeg synes I er det SEJESTE tøser - RESPEKT (Y) (Y) (Y) (Y) (Y)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det går
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 20:10

Søs det går nu ganske fint, jeg lever da trods alt af det. Men du ved jo heller ikke hvordan jeg underviser, så det kan jeg ikke se du kan udtale dig om hvorvidt jeg er egnet til at undervise eller ej!!


Ragnhof>> Nu er det jo bevist at man kan tage billeder ud af sammenhæng og vende dem til noget helt andet fordi de kun viser momenter. Derfor er det vel meget rimligt at man forlanger video optagelser??


jeg vil bare sige igen at jeg bestemt også syntes at billederne viser GRIM UTILGIVELIG ridning, men man er også bare nødt til at have mere for at have en sag.


Hvorfor gik i ikke til bestyrelsen i rideklubben?? Det har jeg stadig ikke fået svar på og syntes da det er meget interassant at få at vide hvad deres holdning var, for de har PLIGT til at undersøge sådan en sag.



Hvor mange billeder har i??


Kh


mette





Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205


0
0
Svar på denne tråd
 
 er dette iorden???
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 20:18

MetteLodberg: Sådan set er der rettet hendv. til bestyrelsesmedlemmer, da det er en forældre til en af rytterne. Og denne forældre er også ejer af stedet. Så derfor er det ikke nemt at komme igennem med noget som helst den vej igennem.. Hvis du også læser tråden ordenligt igennem, så kan du se at vi er blevet smidt ud, efter vi har sagt fra.


Ang. billeder og video er det Ragnhof du skal hendv. dig til hvis du vil vide mere.

Jeg ved at der er taget mange billeder i billedserier, så der viser det at der ikke kun er tale om momenter!


Med venlig hilsen

Nanna


Under uddannelsen af hesten skal der altid tages hensyn til hesten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 obbbbbbbbbbbbbb
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 20:29

Nanna>> Nu var det også Ragnhof jeg skrev til


Jeg syntes selv jeg har læst hele tråden, og jeg kunne ikke se at i var blevet smidt ud, kun at i ikke var der mere.


Der var vel andre medlemmer af bestyrelsen i kunne henvende jer til?






Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205


0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til Mette
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 20:34

Hej Mette,


Jeg forstår godt hvad du mener med at man kan plukke nogle billeder ud af en sammenhæng. Men det kan jeg garantere dig for der ikke er tale om her. Jeg har taget over 100 billeder sammenlagt henover godt en times undervisning - og de viser ALLE hyperflexion. Så i min verden, og ved et ganske simpelt regnestykke, kan der altså på ingen måde være tale om 'uheldige momenter'.


At jeg har valgt at tage kontakt til Dyrenes Beskyttelse og DRF, i stedet for rideklubbens bestyrelse, er først og fremmest fordi jeg mener det eneste rigtige er at bringe dyreværnet ind i en sag der omhandler dyremishandling, som dette åbenlyst er. Ydermere er klubbens ejere tilfældigvis forældre til to af de børn der bliver undervist i disse metoder - og har på det bestemteste bedt Suzi og Nanna om at blande sig uden om og tie stille med deres holdning. Som Nanna også fortæller herover, blev de smidt ud for at blande sig.


Jeg synes bestemt jeg har masser af bevismateriale i denne sag - og min kritik går i særdeleshed også på at DRF ikke gør mere for at undersøge den konkrete sag. DET synes jeg er skamligt!!


Bedste hilsner

Celina

0
0
Svar på denne tråd
 
 er dette iorden???
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 20:34

MetteLodberg: Alle der sidder i bestyrelsen i rideklubben, er meget tætte venner, så der er ingen der går ejerne af stedet imod. Da de ikke vil ricikere at blive smidt ud.

Rideklubben er noget anderledes end man ser det andre steder, det hele foregår meget intern.


Med venlig hilsen

Nanna


Under uddannelsen af hesten skal der altid tages hensyn til hesten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget ...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 21:26

Meget mærkeligt.


Altså til at starte med så er det ret vigtigt at i er enige i sagens forløb. Den ene siger at i har været hos bestyrelsen, og den anden siger noget andet.


I har vel indgivet klagen skriftligt til bestyrelsen, for så er det dem magtpåliggende at følge sagen til hus. Jeg vil stadig mene at DRF intet kan gøre for det er bestyrelsen der indgiver klagen til dem, og hvis de skal gøre noget, tror jeg det ville havde hjulpet at i kunne dokumentere at i havde henvendt jer til bestyrelsen uden at de ville hjælpe jer. Desuden tror jeg man skal have flere beviser end 100 billeder. Specielt når vi taler ridemetoder. Det er jo noget nemmere at kunne se en hest være udsultet på et billede. (groft sagt)


Jeg kan heller ikke forstå at db ikke ville gøre noget hvis de udtaler at de aldrig har set ligende før. Hvad var deres begrundelse for ikke at hjælpe jer??


Hvis i er blevet smidt ud der fra, og nu er jeg skide uartig. Men kunne denne tråd så være et hævntogt?? Det siger jeg fordi i tilsyneladen ikke er enige i sagens forløb.


HUSK JEG SYNTES IKKE RIDNINGEN ER OK!!






Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205


0
0
Svar på denne tråd
 
 Camilla ♥Guld drengen Drabant&#
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 21:36

Sikke en omgang bavl at skrive, at hvis man ikke ønsker at blive fotograferet og lagt ud til diskution på nettet, så er det fordi at man nok ikke har rent mel i posen.

Og sikke da en gang bavl at skrive om hvorvidt mit mel i posen er rent, eller ej du kender mig jo ikke


Måske ønsker man bare bare at blive respekteret som en privat person.


Ytringsfriheden har da vidst aldrig været tænkt som en ret til at eksponere folk og diskutere dem offentligt efter for godt befindende!!




PrinsesseGuldHår


Lykkelig ejer af 3 tinkerbasser


Lehmanns-rideudstyr.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mette Lodberg
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 21:50

Nu synes jeg du skal passe en lille smule på med at dine antagelser ikke drejer af sporet! Du læser tydeligvis ikke grundigt nok hvad der bliver skrevet. Nanna og jeg er bestemt ikke uenige om hændelsesforløbet! Sagen er ikke indberettet til bestyrelsen skriftlig nej! Som jeg fortæller dig, så er det mig der har anmeldt sagen til Dyrenes Beskyttelse, da det efter min overbevisning er en dyreværnssag! Og Dyrenes Beskyttelse har derefter lagt sagen over til Rideforbundet, hvilket er den arbejdsgang disse sager nu en gang har. Når Nanna siger hun har taget fat i bestyrelsen, så er det jo fordi både hende og Suzi gentagne gange har henvendt sig til ejerne af stedet - og derefter fået at vide de skulle holde deres mund.


Jeg synes det er modbydeligt at du overhovedet kan insinuere at det drejer sig om en hævntogt. Hvad i alverden bilder du dig ind? Jeg gentager mig selv; JEG har anmeldt denne sag, ikke Nanna - og jeg hverken kender ejerne, rytterne eller underviseren. Jeg har ingen tilknytning til stedet. Jeg har været på besøg som gæst i ridecentret og overværet grov dyremishandling, og det har jeg handlet på. Det her drejer sig om hestene - og vores eneste intention er at få stoppet det der foregår FOR HESTENES SKYLD!


Kan vi prøve at holde en lille smule fokus her? Tråden handler om dyremishandling - og hvorvidt billederne viser metoder der er etisk i orden eller ej.


Celina

0
0
Svar på denne tråd
 
 øhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 22:36

Helt ærligt så syntes jeg DU burde læse hvad JEG skriver, inden du insinuere noget der ikke er der!


Jeg prøver at forklare jer hvad jeg tror kan være sket i og med at jeres sag både er afvist af DB og DRF! Så rolig nu!


Jeg er udemærket klar over i gør det her for hestenes skyld. Ingen tvivl. MEN derfor kan man jo godt være krittisk overfor den her måde i gør det på, når i tilsyneladen ikke har været grundige nok i jeres anmeldelse, eller reelle mangel på samme. For det må det jo være eftersom der ikke foreligger en skriftlig anmeldelse.


Når man tager sådan en sag som den her er tingene jo ikke bare sort/hvid. Der er også alle gråzonerne som er papirarbejde.






Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205


0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøver lige at skære det ud i pap ;)
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 23:13
Kære Mette - Jeg forklarer lige endnu engang; Der ER lavet en skriftlig anmeldelse - jeg anmeldte tilbage i August, sagen til DB - som herefter sendte anmeldelsen videre i systemet, som dyreværnslovens procedurer foreskriver - til DRF. Herefter har fulgt En hel del SKRIFTELIG korrespondance imellem DRF og jeg. Jeg skriver IKKE nogen steder at DB har afvist sagen - det et DRF der har afvist. Er der mere du gerne vil have uddybet så vi undgår flere misforståelser? Celina
0
0
Svar på denne tråd
 
 lklksofos
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 23:32



div citater:


Sagen er blevet meldt til Dansk Rideforbund, som så gladeligt har afvist sagen på det grundlag at det jo ikke viser om der bliver brugt for meget pisk og sporer.. Det er meldt til Dyrenes Beskyttelse for 6 måneder siden som stadig IKKE har gjort noget ved sagen..





For det første er billederne ikke bare taget for at blive lagt ud på nettet, men brugt som dokumention i en sag. Hvordan vil i ellers have haft dokumenteret det?(Der er mange flere billeder end de 4. + video.)



Så har DRF valgt at afvise sagen, da de vurderer at eneste brugbare bevismateriale SKAL være langvarige videosekvenser. De vedkender hvad mine fotos viser, men argumenterer med det kan være taget ud af en sammenhæng. DRF har valgt at afvise sagen UDEN at have folk ude på stedet og overvære undervisningen - Dyrenes Beskyttelse har ligeså IKKE været på stedet, da de valgte at lægge ansvaret på DRF.


Kan du/i forstå det er meget svært egentlig at vide hvad egentlig passer når i taler på tværs af hinanden.? Er der en video eller ej?? For hvis der er som nanna skriver kan du/i jo dokumentere det, og hvis ikke så lyver nanna, og jeres sag er endnu svære.


Kan du følge mig???







Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205


0
0
Svar på denne tråd
 
 Prinsesse guldhår
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 23:32

Sikke en omgang bavl at skrive, at hvis man ikke ønsker at blive fotograferet og lagt ud til diskution på nettet, så er det fordi at man nok ikke har rent mel i posen.

Og sikke da en gang bavl at skrive om hvorvidt mit mel i posen er rent, eller ej du kender mig jo ikke


Undskyld mig, men hvor i mit indlæg ser du, at jeg nævner dig? AT lige præcis du føler dig ramt, af mit indlæg - kan jeg jo ikke redegøre for - som du selv siger jeg kender dig ikke.. Men nu når du kommer på banen, så læste jeg lige indlæggende igen..


Og når man vil gå så vidt, at man vil retsforfølge folk, for at tage et billedet og ligge til til offentlig debat, så må der jo være noget galt?! For i min verden, har man intet, ved man ved sig selv, at man intet galt har gjort, så gider man da ikke bruge hverken tid på retsag eller penge på advokat - skulle man tabe skal man jo også betale sagens omkostninger..


Jeg kan så sagtens forstå at du værner om dit privatliv - det gør vi vel alle et eller andet sted... men skulle det ske, at jeg blev lagt til debat - jaaa.. hvad så? Folk kan da mene lige hvad de vil - jeg kan stå inde for alle de ting jeg gør med/ved min hest.. så jeg ville bestemt ikke lade mig tynge af andres meninger.. Men der er vi så, så forskellige...


Ytringsfriheden har da vidst aldrig været tænkt som en ret til at eksponere folk og diskutere dem offentligt efter for godt befindende!!


Hehe... Hold da op, du må virkelig føle dig ramt.. mit indlæg var ikke stilet til dig, eller nogen anden specifikt. Jeg giver udtryk for mine holdninger - lige såvel som du og alle andre i disse debatter.


Min blog - http://camillabirch.wordpress.com/ - Dressur, censur, mig og min store mund!


" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"

0
0
Svar på denne tråd
 
 føjføj !
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 23:58

nu vil jeg ikke blande mig i debatten, men jeg kan nu ikke lade hver at blive sur over at se den måde at ride på !

jeg har skam INTET imod dressur/spring osv . men denne form for ridning , hvad den end kaldes ? . det er jo uhørt ! jeg får det helt dårligt over at man kan behandle et levende dyr på den måde ..

mangel på respekt og opdragelse over for et andet levende væsen,

ja undskyld mig !


når heste hvisker

tilbage.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er træt af dette indlæg
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 00:01

Hej

Nu har jeg fotograferet (og levet af det) i mere end 30 år heraf heste de sidste 10 - det er altid muligt at billeder af hest og rytter i situationer der kan misforstås - jeg er forresten ligeglad med diskusionen omkring de øvelser der bliver vist - det kan være strækøvelser etc der bliver undervist i - hvad ved jeg.


Men kære venner - fotografen har overset at det faktisk ikke er tilladt at fotografere undervisnings situationer - uden at har man har tilladelse fra Klubben og fra de enkelte ryttere - en ridehal er ikke et offentlig sted (kun under stævner)- og at man rent faktisk kan blive retsforfuldt for brud på privatlivets fred - selvom man sløre rytternes ansigter.


Så hvis den startede tråden starter med at feje for egen dør.



Hilsen Per T


www.aafoto.dk

www.salgshest.dk

www.stald-hejbol.dk


"HUSK AT LEVE MENS DU GØR DET"

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 00:25

En kort, og måske lidt perifer kommentar til tråden, som jeg alligevel føler at jeg må bringe på banen:


Jeg forstår ikke helt trådens oprindelige mening. Der vises nogle billeder, der ret tydeligt viser ulovlig ridning. Dette efterfølges med spørgsmålet, om folk synes dette er i orden (hvilket i øvrigt også er overskriften). Spørgsmålet fremsættes som om det er reelt, som om folk rent faktisk har muligheden for at svare "ja" eller "nej" - men det kan de jo ikke, idet de så ville forsvare noget der var officielt ulovligt (hvilket man i teorien godt kunne men i praksis ville være meget socialt akavet, særligt her på HN). Spørgsmålet er i den forstand retorisk - selvfølgelig er det ikke i orden. Hvorfor så lave indlægget? Fordi det er en relevant diskussion, at institutionerne ikke gør noget ved et aktuelt problem i rideverdenen.


MEN problemet kommer så, når folk begynder at diskutere eller stille sig kritiske til tråden. Dette bliver pludseligt opfattet som om, at disse mennesker svarer "ja, det er i orden" (det er der iøvrigt ikke én eneste, der har). At forholde sig kritisk bliver nemlig pludselig en overtrædelse af spørgsmålets retoriske karakter - man kan jo netop ikke diskutere dette. Jeg er udmærket klar over at der er tale om en tosporet diskussion i forhold til indholdet, men den bliver - mærkeligt nok - tolket som én. Jeg oplever det som en del af en ensliggørelse og generaliseringsproces der er igang i ridesportens bredde, som faktisk kun gør dialog endnu sværere. Når man ikke blot accepterer de allerede udstukne implicitte regler om de rigtige meninger, så sker der en mistænkeliggørelse - "nå, han/hun mener nok, at det er ok" (i denne tråd mindre end i andre, men læg mærke til hvordan "oppositionen" eksplicit gang på gang bliver nødt til at starte eller slutte med at sige "MEN jeg er bestemt ikke for den ridning der vises"). Jeg føler mig, uden reel grund, derfor også ramt når jeg derfor ikke blot vil acceptere trådens implicitte forudsætninger - at vi faktisk ikke må debattere dette (medmindre man er ude på social selvmordsmission). På den måde bliver hele diskussionen hurtigt sort/hvid - fra "begge" sider, også selvom der egentlig nok ikke er tale om sider, men bare nuancer eller holdningsforskelle på specifikke og relativt små områder. For alle her er faktisk enige om, at det ikke er i orden af ride rollkur.


Jeg er ikke sikker på, at jeg kommer helt klart frem med min pointe. Jeg kan bare mærke, at jeg går i en forsvarsposition, når jeg læser disse tråde, fordi jeg føler at hvis jeg stiller mig kritisk til noget i trådens oplæg, så skal jeg "kæmpe" imod en masse andre. Denne tråd er bare et eksempel på den tendens, jeg synes, jeg ser her på HN, og den er ikke en gang så grel. Men alligevel er det ret tydeligt, hvordan folk modtages hvis de ikke i høj grad ukritisk melder sig enige med trådens præmisser. Det synes jeg er et problem, fordi det laver en større kløft mellem mennesker, der grundlæggende er enige.


Og så lige i svinget er dette endnu et eksempel på DRFs konstante ligegyldige holdning overfor reglerne i mine øjne. Lad os dog stå sammen mod dem i stedet for at "bashe" på hinanden :)





Aim for the moon - and if you miss it,

grab a star!
Rhododendron (Royal Diamond - Argentinus) - et nyt stjerneskud

R.I.P. DeCaprio-E (feb. 2003-aug. 2009)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er enig....
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 02:00

Og så lige i svinget er dette endnu et eksempel på DRFs konstante ligegyldige holdning overfor reglerne i mine øjne. Lad os dog stå sammen mod dem i stedet for at "bashe" på hinanden



- - - - - - - - - -


Nemlig ja.....




Det er dig der har valgt hesten,

ikke hesten der har valgt dig..

Tror du at den ville vælge en anden,

hvis den kunne..!!

_________________________


Kan varmt anbefale

www.back-in-balance.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fuldstændig opbakning
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 07:16

saramalou: Der er ikke ret mange der har mod nok til at sige fra overfor denne form for ridning, når de møder den - når der så dukker nogle personer op, der rent faktisk har forsøgt at gå hele vejen til toppen så får de min fulde opbakning hele vejen. Det er muligt at der skal foreligge flere timers mishandling på knivskarpe videooptagelser, før DRF vil gøre det mindste, men græsrødderne, tror jeg på, er i dag dem der virkelig evner at belyse sådanne situationer, så flere og flere børn, unge og voksne tænker over hvad vi byder hesten.


Jeg bliver helt kold indvendig når jeg læser Per T kommentar ..."jeg er forresten ligeglad med diskusionen omkring de øvelser der bliver vist - det kan være strækøvelser etc der bliver undervist i - hvad ved jeg"... fordi den giver et billede af, at der altid er en eller anden undskyldning for hvorfor rytterne gør som de gør - aldrig en forklaring på hvorfor det er godt for hesten det der praktiseres...

En anden ting her på HN er, at ligegyldigt hvor mange videnskabelige undersøgelser der kommer frem om, at bag lod lukker hestens luftveje, eller hvordan hesten reagerer på tøjletræk, hvis den selv kan bestemme - er der altid nogle herinde der ikke mener undersøgelsen beviser noget som helst.

Samtidig rider man gladeligt videre som man altid har gjort uden at kræve de mindste beviser for at det er ok for hestens krop.


Undskylder stavefejl og hvis det blev lidt rodet er på vej ud af døren...




De venligste hilsner Louise


*****


0
0
Svar på denne tråd
 
 min pointe
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 07:30

'Jeg forstår ikke helt trådens oprindelige mening. Der vises nogle billeder, der ret tydeligt viser ulovlig ridning'


'Og så lige i svinget er dette endnu et eksempel på DRFs konstante ligegyldige holdning overfor reglerne i mine øjne. Lad os dog stå sammen mod dem i stedet for at "bashe" på hinanden '


Første citat besvares med dit næste :)

Jeg er enig med dig, og det er præcis min pointe, men jeg formår vist ikke at være ligeså tydelig i mit budskab? ;)Det her startede som en dyreværnssag, men har, i hvert fald for mit vedkommende, udviklet sig til at være en sag om et rideforbund der ikke handler når deres eget etiske regelsæt bliver brudt ude omkring i klubberne.


Til Mette igen, Nanna lyver bestemt ikke på nogen som helst måde. Det er rigtigt at jeg også tog videosekvenser på stedet - 3 korte sekvenser for at være helt nøjagtig. De er også alle 3 inddraget i sagen, men DRF har, ligesom med mine fotos, valgt at afvise videosekvenserne som brugbart bevismateriale. Sekvenserne er simpelthen for korte og for utydelige. Det var meget svært at komme til at filme på en diskret måde, så jeg valgte derfor at bruge energien på at tage en hulens masse fotos, - som vi også havde informeret folk om derude vi gjorde. Jeg tog ingen billeder i det skjulte, og ingen i hallen gav udtryk for det var generende eller forsøgte at stoppe mig.


Jeg har åbentbart rigtig svært ved at 'redegøre' sagen overfor dig Mette ;) så jeg giver det lige et sidste forsøg; DB har IKKE afvist sagen = der foreligger ingen skriftlig afvisning af DB´s side! DB er bestemt heller ikke tilfredse med DRF´s afgørelse (udtalelse mundtligt fra kredsformanden), men hvad de aktivt gør ved det, har jeg pt ingen anelse om. Jeg håber da inderligt de vil klage over DRF´s afgørelse (ligesom jeg er ved at skrive en appel) - men jeg synes jo der er noget helt grundlæggende galt med de procedurer den slags sager følger, når det kan køre så længe uden der er hverken dyreværns- eller rideforbundsfolk ude på stedet.


Til fotografen der skriver herover: Jeg tror nu næppe jeg kan blive retsforfulgt i denne sag - men skulle det ske, så tager jeg det med, med oprejst pande. Hvis jeg var bange for at blive upopulær eller 'slået tilbage på', havde jeg nok ikke blandet mig i første omgang :)

Desuden siger dyreværnsloven højt og tydelig at man har pligt til at blande sig hvis man er vidne til vanrøgt eller mishandling. Og dyreværnsforeningerne opfordrer også stærkt til man gør hvad man kan for at dokumentere det, i form af fotos. I det her tilfælde var min mavefornemmelse ikke et eneste sekund i tvivl om jeg skulle blande mig - og sådan har jeg det stadig, og jeg bliver VED med at blande mig, lige indtil der er en højere instans der får stoppet den her form for undervisning.

Velmenende hilsner

Celina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rosalina
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 07:35

Tak Louise - kram til dig for at være på hestens side Det er hestene der har brug for opbakningen!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ragnhof
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 09:59

Ragnhof>> Det handler ikke om at vi andre der ikke giver jer ret ikke er på hestens side!! Det skriver alle også. Men personlig prøver jeg at finde et svar i hvorfor DRF har reageret som de har, og derfor stiller jeg mig krittisk over for det i skriver, fordi der er så mange løse ender. Hvis DRF har fået en ligeså rodet anmeldelse kan jeg nemlig måske sætte mig ind i hvad der er sket.


Kan vi ikke få et link til resten af billederne, og videoerne? Det kunne være meget interessant at se mere sammenhængende billedeserier/video.



PS. jeg hører hvad du siger, og du skal bare vide at jeg kun spørger fordi det interessere mig, og fordi det er en ret interessant sag. Det er INTET personligt.


Kh


mette





Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205


0
0
Svar på denne tråd
 
 DB gør intet for hestene længere
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 10:17

Problemet med Dyrenes Beskyttelse og hestevelfærd er jo, at det er den gl. direktør fra DRF som i dag sidder i DB.


SÅ glem ALT om at DB vil gøre noget som helst for hestene - den tid er vist forbi. Der har i hvertfald været påfaldende stille hos DB siden hun trådte til. Hun kan nok hverken se problemerne, når hun har været syltet så meget ind i debatterne da hun sad i DRF, og hun vil sikkert heller ikke træde sine gl. kollegaer over tæerne.


Hvad med Dyrenes Venner, som Peter Mollerup, gl. direktør i DB, har startet ?


Men det står rigtig rigtig sløjt til med foreninger der er på hestenes side :-(


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tager det heller ikke personligt :)
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 10:26

Mette, jeg tager det heller ikke personligt :) Men for mig at se er det altså dig der roder lidt rundt i det.. no offense ;) DRF har bestemt ikke fået nogen rodet anmeldelse. Det der forvirrer her, er måske at én person lægger en tråd ud med ét spørgsmål - og da jeg så, som anmelder af sagen, går ind og bidrager til tråden med flere oplysninger, kommer det (i hvert fald i dine øjne?) til at virke som rodet? Nanna og jeg sidder jo i hvert sit hjem - og skriver til tråden uafhængigt af hinanden - men tro mig, der er ikke noget rodet omkring denne anmeldelse. Alt er fulgt efter bogen, med skriftlig anklage, skriflig redegørelse af hele hændelsesforløb overfor DRF, i mindste detalje, osv. osv. Men selvfølgelig er det fint du stiller dig kritisk overfor om DRF har modtaget en udførlig anklage, for det er da klart det kunne have negativ effekt på en sag. Men det er der altså ikke tale om her :)


Jeg vil ikke linke til videooptagelserne, da de ikke er slørede og man derved vil genkende rytterne. Videosekvenserne er foreløbigt forbeholdt DB og DRF. Men jeg kan uploade flere billeder her i tråden? Selvom det dog forvirrer mig en smule du spørger efter flere billeder - var det ikke dig der tidligere synes det var frastødende at lægge billeder ind?


Jeg synes jo selv, at det eneste frastødene her, er metoden der trænes med på de billeder. Det gjorde ondt langt ind i sjælen at være vidne til den træningssession :(


Bedste hilsner

Celina




0
0
Svar på denne tråd
 
 Sorry - forkert Mette
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 10:32

Sorry - min fejl, Det var en anden Mette der længere oppe sagde det var frastødende vi lagde billeder ind.


Jeg uploader lidt flere... så må jeg jo tage de tæsk der kommer ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 er dette iorden???
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 10:34

MetteLodberg:

Hvis vi bare var ude efter hævn eller at hænge nogen ud, så havde vi gjort det lige efter vi var blevet smidt ud. Også havde vi både nævnt sted, rytters navne, forældres navne og beriders navn.

Men da det ikke er tilfældet så sørger vi for at de ikke er til at kende.

Til at starte med var det heller ikke fordi vi havde noget imod dem der er "offer" for denne omgang hjernevask, vi havde såmænd mere ondt af dem.

Men efter vi var kommet derfra, skete der nogle ting som gjorde at jeg mistede alt for dem. Men hævne mig? Aldrig!


saramalou:
jeg giver dig fuldt ud ret i at der hurtigt kan fremstå misforståelser. Men det er vigtigt at få en debat igang ommkring emnet, ellers bliver det bare sådan at alle folk vender det blinde øje til når der foregår ridning som vist på billederne. Og som Celina selv siger så har vi pligt til at reagere på dyremishandling. Og hun har jo prøvet at gå til DB og DRF, hvor der ikke rigtig sker noget. Så bliver vi efter min mening nød til at høre andre personer om det virkelig kan passe at vi bare er sarte..


Og så lige i svinget er dette endnu et eksempel på DRFs konstante ligegyldige holdning overfor reglerne i mine øjne. Lad os dog stå sammen mod dem i stedet for at "bashe" på hinanden

Det giver jeg dig fuldt ud ret i . Og det er også derfor denne tråd er blevet oprettet.



Med venlig hilsen


Nanna


Under uddannelsen af hesten skal der altid tages hensyn til hesten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 vbvcbccb
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 10:58


Jeg ville ønske der var en der havde taget mig i armen da jeg var teenager og sagt, hey det der er ikke iorden. Hvorfor er du så vred? Hvorfor gør du det?

Jeg bliver så ked af det når jeg tænker tilbage på hvor aggresivt og modbydeligt jeg ku opføre mig når musse ik gjorde som jeg ville, og det er fra 14 års alderen, og helt til jeg blev ca 21. Jeg har siddet på en del heste i den tid..

Det skal jeg leve med... Havde en grebet ind dengang ville jeg have haft mange færre minder der gjorde ondt..


Når anmelderne nu oplyser DRF om at dette ikke er momenter, men undervisning, synes jeg en sku tage tiden til at tage ud og selv se.. Hvis underviser så stadig står ved ridningen, kan vedkommende jo selv filme og tage med tilbage til debat...

Anmelder kunne få lov at tage med og overvåge underviser ikke slækker på rollkuren til ære for filmingen..


Men hva ved jeg, de har måske tons af disse sager der kommer ind og ingen der har tid til at tage ud og se en undervisnings time..

Jeg tror de er pisbange for det eksploderer og medierne tager fat i hestesporten igen..

Det er bare præcis hvad der sker hvis de ikke tager affære. Så er der privatpersoner der gør, og I der har turdet her, inspirerer andre til at gøre det samme.

Jeg har stået på en rideskole og set en pige på et par og tyve, hvis hest ikke ville bøje af og hun havde svært ved at dreje den. Hendes løsning var at træke dens hoved helt om til hendes ben, først til venstre og råbe: Det her er venstre kan du fatte det? hva kan du ? Hesten drejede rundt og rundt, og derefter gjorde hun det samme til den anden side. Jeg sagde intet, for nogle dage tidligere havde hun gang i pisken på den, fordi den ikke ville øge traven. En foreslog hun sku slappe lidt af, hvilket resulterede i hun ville demonstrere at den var dum og død, ved at knalde den flere gange bagi med pisken omvendt i hånden. Så voldsom har jeg alligevel aldrig været.. Den vippede bare med ørene for hvert slag.. Såeh det var nok ik et overgreb for ellers ville den vel sige fra?????( til dem der bruger dette svar til at retfærdiggøre rollkur og andet skidt)

Den var totalt apatisk det er hvad den var....

Jeg var 16 og tænkte at det ville blive værre hvis jeg sagde noget, så jeg gik... Det minde gør ligeså ondt..

Ok blev langt nu, denne tråd bringer grimme minder frem, jeg siger godt gået og giv ikke op..



Mvh Michelle


Man skal ikke kaste med viskelæder hvis man selv er en tegning



LYKKESMINDES FLINT

KLOSTERMARKENS PAX

www.houseofcharisma.com

Home of Masterback flex saddles

Wwww.fjordhest.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 er dette iorden???
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 12:12

Hov glemte lige at sige Suzi og jeg var et godt stykke tid forinden, begyndt at lede efter andet opstaldstaldningsted pga flere ting der var i vejen. Så vi havde det bestemt ikke dårligt med at flytte der fra. Tværtimod.

Og smidt ud er måske så meget sagt, da Suzi selv foreslog vi kunne flytte samme aften. Vi blev bare oplyst at vi skulle finde et andet sted hurtigst muligt.

En af grundene til at det kan komme til at lyde en smule rodet er at vi forklarer os på forskellige måder grundet aldersforskel/Uddannelses nivau. Vi er betemt enige om forløbet den dag og senere.

Hvem vi har haft snakket med forinden ved Celina ikke så meget om, da det kun er Suzi og jeg der har været opstaldere på stedet.


Med venlig hilsen


Nanna


Under uddannelsen af hesten skal der altid tages hensyn til hesten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere billeder
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 12:25







På dette sidste billede vender underviseren ryggen til den elev man her ser, det gør hun fordi hun stadig er ved at undervise den 2. elev på banen. De var ialt 3 elever som kom ind i intervaller. Den afbildede hest var som den 3. hest, her netop kommet på banen, og er blot ved at skridte varm. Jeg kan fortælle at da denne hest/rytter var nået til trav i opvarmningen, var min grænse nået - og jeg kunne ikke overvære mere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 smagløst
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 13:28

smagløs ridning. Tror også deres træner har misforstået funktionen Rollkur/hyperflexion.


men godt at se flere billeder. Hvor længe går hestene i denne form????





Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 14:06

så vidt mulig går de der inde hele undervisningen + opvarmning. Skulle de slå fra, får de med pisk og sporre samtidigt med saven i munden.

De her billeder er ikke engang det værste jeg har overværet på stedet. Men det er svært at gøre noget på stedet når ingen vil lytte, og man (alle andre) er bange for ejers reaktion.


Med venlig hilsen

Suzi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg HAR forsøgt
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 14:15

præcis det samme som I har. Dog med værre ridning, hvor der rides med bl.a. kandar og hesten tydeligt hat åben mund. Jeg har tilbudt at stille mig frem og vidne, såfremt DRF skulle ønske at køre en sag. ALT lukkes ned fra DRF´s side og man får et pænt svar om beviserne ikke er nok. Video og billeder taget lige i rap (som fx viser en sekvens på flere minutter i voldsom RK) er altså IKKE nok bevis materiale.

Det gør mig så ked af det, at men ikke i de her enormt grelle tilfælde som forbund står frem og siger at det ikke er i orden. Hvordan skal ridningen nogensinde blive mere stueren, hvis ikke der gribes ind overfor ryttere der i den grad voldrider hestene?


Mette, en del heste rides i den her facon 1 times tid dagligt. Desværre :(


Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -




0
0
Svar på denne tråd
 
 kan kun sige
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 14:33

at man er nødt til at gøren oget- det virker måske ik ene mand- man står ret alene ofte desværre.


men man kan håbe på - at man hen af vejen, får åbnet en del menneskers øjne, og dermed bidrager med positive indstillinger og hjælp til dyrene.


At gøre inenting hjælper i hvert fald slet ikke.


Når vejene der burde tag det op - nægter, el er ligeglade, så må man gå andre veje.



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nysgerrig...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 14:39

jeg kom til at tænke på: Ved rytterne/klubben fra billederne godt at der er denne her tråd- ved i om de er på HN? Og ved DRF godt at der kører en tråd herinde...


Det er bare så sjældent at der ikke er nogen som forsvarer sig i de her situationer, og mht DRF, så er HN jo et relativt kraftfuldt medie, og jeg tænkte bare på at DRF vel har en eller anden interesse i at få lukket ned for den dårlige omtale... Tja, bare lige nogle overvejelser her fra.


Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

Atlas Stengaard årets hingst 2006

Kvalitets ponyer til avl og sport.

http://www.stengaard-haslev.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sofie Stengård
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 14:59

Hej Sofie,


Jeg har tænkt de samme tanker - og tænker også at det sikkert blot er et spørgsmål om tid før én eller anden lukker ned for tråden. Men det ville blot være vand på vores mølle - og kommer på ingen måde til at stoppe debatten og hvad videre kommer til at følge.


Det tikker heldigvis ind med mange nyttige henvendelser fra folk som har haft lignende skræmmende oplevelser med DRF, ja - og desværre også ENDNU værre oplevelser. Jeg siger tusind tak for Jeres henvendelser, - det er dejligt I gerne vil hjælpe. Forhåbentlig kan vi gøre en forskel sammen!


Jannej: Vil du kontakte mig pr. PB vedr. den sag du har oplevet? Jeg er meget interesseret i at høre om flere sager - og stiller mig naturligvis kritisk til hver enkelt sag og nævner ingen navne uden samtykke.


Bedste hilsner

Celina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det værste i det her er næsten at
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 15:30

Det værste i det er er næsten, at der UNDERVISES i/med det. Så tror de unge piger, at det er sådan man gør og sætter heller ikke spørgsmål ved det, når stjernerne gør det og resultaterne vælter ind.

Da jeg voksede op med heste i min barndom, blev jeg opdraget med at ren havre var det bedste hestefoder og dækkende og hvis hesten var dum bankede man det ud af dem... Det var da relativt sent, jeg opdagede at det kunne gøres anderledes. Men hvor mange heste havde, da været igennem mine hænder og hvor mange unge har kopieret min måde inden. Rystende......


Selvfølgelig hjælper det at skrive her. Måske går det op for en eller anden ung pige eller dreng, at det er forkert det her og vedkomne begynder at sige fra og ændre det hvis han/hun støder på det. Måske tror underviseren det han/hun gør er rigtigt. Oplysning, oplysning oplysning.........



frederiksborger.dk


en linksamling til frederiksborghestesider på nettet

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 16:41

Åhhh jo - ridesporten er sgu skøn! .


Kunne da egentlig være man skulle kontakte operation X for, at få sat noget fokus på det her!!


Da jeg blev sygemeldt med stress, skulle jeg i jobtræning/prøve og hvad var mere nærliggende end, at sende mig på et af dk+s største hingstestationer/stutterier, når nu jeg var hestepige...!!


Prøvede at forklare kommunen, at det var det samme som, at sende mig ud i et pædagogisk arbejde, hvor etikken var yderst grænseoverskridende, men det forstod de ikke meget af....en hest var da en hest?


Men med mig hjem fik jeg da lidt billeder og lidt video af nogle af dk´s kendte hingste under træning og ja sågar bare sadelpålæggelse som viser.....ja det kan knap forklares .


Måske man skulle gå videre med det....


Kunne der da bare starte nogle flere steder op alla Susan Kjærgård - rideskoler, så vores børn kan få en ny og hestevenlig indgangsvinkel til både det, at omgåes og ride de kære dyr som i sin natur vil gøre alt for, at samarbejde....



Vores Charmetrolde

Bastian - Tali

Emily - Clyed - Chili

&

Junker


Hesten er vores partner



Opdræt af marsvin mm - tjek hjemmesiden:

www.bordeauxgaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mette Lodberg
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 17:01

Mette, de går i denne form under hele undervisningen. Jeg kan prøve at beskrive, i korte vendinger, min observationer denne dag:


Rytter et kommer på banen, stor hest, 16 årig pige, som efter sigende netop skulle være gået fra pony til hest. Få minutters skridtning for lange tøjler, herefter kortes kraftigt ind og arbejdes voldsomt på at få hesten ind bag lod. Underviser begynder at blande sig og råber gentagne gange 'spark nu til den, spark nu til den'. Hurtigt videre i 'opvarmningen' i trav. Em hel del brug af sporer og pisk, og saven i munden. Hesten slår voldsomt fra MANGE gange - og rejser sig på bagbenene med pigen et utal af gange, hvortil underviser råber: 'Spark nu til den - få nu noget jern i de støvler'. Pigen responderer med at sparke og slå hesten frem hver gang den rejser sig, og hesten kvitterer hver gang med et spark med bagbenet i den side hvor pisken rammer. Hestens hale pisker konstant.


Imens kommer rytter to på banen. Lille sportspony, 13-14 årig pige. Hun varmer pænt op for lange tøjler, men så begynder et saveri uden lige, mange schenkelvigninger med hestens hals bøjet helt om til siderne - med mulen på bringen. Her er ikke tale om at mulen rører bringen i korte sekvenser - men nærmere det modsatte. Det er korte sekvenser mulen kommer VÆK fra bringen! Denne rytter rider konstant i rollkur position, og får ros for det af underviser. Ponyen har åben mund langt det meste af tiden.


Tredje rytter kommer på banen, stor hest, 15 årig dreng. Allerede her er det meget tydeligt at hesten ikke er rengående. Den havde tydeligvis problemer med bagparten og er uren i begge bagben. (disse er faglige observationer). Der varmes ekstremt kort op, og allerede fra start bukkes nakken ned i rollkur-position. Der bruges hårde hænder og konstant påvirkning med sporer. Denne hest virker fuldstændigt slukket og går konstant med åben mund og opspilede øjne. Da dette fortsætter i trav, har jeg fået nok.. som jeg også skriver længere oppe, kunne jeg ikke klare at se mere. Jeg fik det simpelthen fysisk dårligt.


Jeg håber dette giver et bedre indblik i hvad vi har oplevet på ridecentret. Kan nogen give et fornuftigt bud på, hvorfor DRF ikke i det mindste vælger at sende en mand ud og se hvad der foregår? Eller Dyrenes Beskyttelse for den sags skyld? Jeg begriber det nemlig ikke...



Med venlig hilsen

Celina

0
0
Svar på denne tråd
 
 operation X
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 18:05

på sagen kan måske i yderste konsekvens være en god plan, men må jeg spørger hvorfor du valgte at gå ud af ridehallen, frem for at spørger direkte indtil hvorfor rytter og undevisere vælger at gå langt over grænsen for hvad der er fair ridning jævnfør din beskrivelse? "AT TIE ER AT SAMTYKKE" siger et gammelt ordsprog.


Ved godt det kan være svært at komme til order over for en underviser, der burde vide hvad hun/han laver, men alligevel?

jeg tænker bare, at uden gentagende undrene spørgsmål fra "omverdenen" præcis der hvor tingende foregår og direkte når det sker, er jeg bange for, at der aldrig kommer en udbredt holdnings ændring.


Jeg tror jeg ville forsøge at fortælle rideklubben,underviseren, rytterne og deres forældre om denne tråd og forslå at de læser den og derefter få en åben debat med udøverene og klubbens bestyrelse igang, om god ride etik og hvad det indebære i forhold til DRF regler i henhold til Rullkur og hyberflexion.


jeg er normalt fortaler for rummelige rammer for ridestil og indlærings metoder, samt at tvivlen skal komme den "anklagede" til gode, dårlige momenter og billeder kan snyde osv osv men hvor volden begynder holder ridningen op og hvis det mere eller mindre altid forgår som i beskriver, er der vel kun et svar, frem i lyset med det, der er helt sikkert andre end jer når det kommer til stykket, der kan se at dette ikke er i orden.


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.


"Buger" forever Blå Brava

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hele tråden
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 18:33

Hvis du læser hele tråden vil du erfare at der gentagende gange er forsøgt dialog omkring træningsmetoderne på stedet, dog uden tilfredsstillende udfald- derfor dokumentationen og klagerne.


Desuden vil jeg tilføje at der sjældent kommer noget godt ud af den slags direkte konfrontationer- vi har selv prøvet det til stævner...


Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

Atlas Stengaard årets hingst 2006

Kvalitets ponyer til avl og sport.

http://www.stengaard-haslev.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til trådstarter
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 19:32

Til trådstarter.


Nu har jeg ikke læst alle indlæg, men her er hvad jeg tænker:

Det er virkelig super, at du har prøvet at tage en stille og rolig, konstruktiv snak med de piger på billederne. Jeg genså en video her sidste dag med mig selv som 13-årig, og jeg har aldrig skammet mig mere Jeg hiver og slider i ponyens hovede, mens den pågældende berider står og siger" Uhh, den er da også dum, træls" osv. Jeg ville have ønsket den dag i dag, at der var nogle, der var kommet til mig og havde sagt, hvor forkert ridning det var. Jeg var nok blevet negativ, ja, men det havde måske givet noget stof til eftertanke. Den pony betød jo alt for mig, og jeg er sikker på at pigerne på billedernes ponyer betyder alt for dem, tag ikke fejl!


Jeg siger ikke at jeg den dag i dag er perfekt. Jeg kan stadig have problemer med lidt hårde hænder. Men så længe man er opmærksom på problemerne, kan man arbejde med dem. Så godt at I gør andre opmærksomme på sådan noget her.


/Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 sofie jeg
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 20:12

tænker ikke i konfrotration, men i dialog. Kan dog godt læse at der er forsøgt meget og kan selvfølgelig også godt forstå frustartionen over at der ikke rigtig sker noget fra forbundets side.

Måske skulle man starte en underskrift indsamling blandt rideforbundets medlemmer, som man så kunne overgi til dem med billede/video dokumentation vedlagt, det kunne måske få dem op af starthulleren.

Eller også er ide'en med operation X måske eneste vej frem? men sikken en negativ omtale vi så giver os selv og vores dejlige sport, for fin og fair ridning er nok ikke godt TV, så det grimme vil nok fylde det hele desværre


jeg vil i øvrigt lige sige, at jeg som en ande også skriver lægere oppe, dog kender masser af søde og dygtige undervisere i velfungerende rideklubber som forsøger at gøre det bedste både for heste og ryttere, så ikke alle over en kam, men dem der praktisere den slags skal selvfølgelig stoppes og hjælpes til mere viden om hvordan man underviser i og udøver fair ridning, selv om man er resultatorienteret (stævne/rosetter)


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.


"Buger" forever Blå Brava

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blå *Brava*
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 20:13

'At tie er at samtykke' - *host* ;) Jeg forlod BESTEMT ikke hallen uden at give udtryk for min holdning!! Problemet var bare at det meget hurtigt udviklede sig til at være rigtig ubehageligt - og jeg blev bedt om at gå omgående, på en meget truende facon, af rytter nr. 3.´s mor. Jeg spurgte hende, så roligt jeg overhovedet formåede, på trods af min krop dirrede over hele situationen, om hvordan hun kunne tillade at hendes søn anvendte metoder som er skadelige for hesten, og jeg spurgte hende om hun vidste at disse metoder er ulovlige. Men da jeg blev mødt med en råbende, snerrende dame - helt oppe i mit ansigt, der kaldte mig møgkælling og råbte jeg skulle skride ad helvede til, valgte jeg at skynde mig ud, blandt andet også fordi jeg var bange for hun ville smadre mit kamera - og så ville vi jo være ligevidt. På vej ud gik jeg igennem stalden, hvor rytter nr 1. var ved at ordne hendes hest efter ridningen.. Da hun fandt ud af hvad der foregik, fik jeg også et par 'møgkælling'gloser med fra hende. Jeg nåede dog at spørge hende om hun havde spurgt sig selv om hvorfor hendes hest slog så voldsomt fra under hele undervisningen.. Jeg fik at vide jeg åbenbart ikke vidste det mindste om RIGTIG ridning.


Jeg kan sagtens se tilbage og tænke, jeg kunne have grebet det mere konstruktivt an - jeg gav nok alt for tydeligt udtryk for mine følelser, og jeg havde MEGET svært ved at skjule min indre vrede. Og havde jeg været mere konstruktiv, så havde jeg fået endnu flere billeder - og det havde måske været nyttigt..


Hvem ved. Jeg er desværre ikke gjort af så hårdt stof, at jeg kan undgå at føle med de stakkels heste, der SÅ tydeligt i mine øjne, fortæller de har ondt, i krop og sind.. :(


Hilsen Celina

0
0
Svar på denne tråd
 
 celina det lyder ikke
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 22:13

som en særlig fed oplevelse


Hvorfor er det mon at nogen ryttere/undervisere, slet ikke er åbne for feed back og debat om forskellige syn på ridning og heste?

jeg undres også lidt over at man kan komme ud for at blive kaldt for møg kælling og nærmest blive truet, hvis man bare stiller spørgsmål


Men på den anden side ville jeg måske også selv blive lidt knotten, hvis nogen med kamera i hånden og pågående spørgsmål forsøgte at overbvise mig om at min ridestil var dyremishandling og at jeg burde ride på en anden måde mod min overbevisning om hvad der er god ridning, underviseren i historien tror vel at hun/han gør det rigtige og så er det skisme nok svært lave om på, særlig hvis der ikke er opbarkning til projektet fra "toppen" altså forbundet.



Håber at der snart sker noget konstruktivt i den historie.



En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.


"Buger" forever Blå Brava

0
0
Svar på denne tråd
 
 lllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  20-01-2011 12:44

Mette Lodberg: Man har vel hvert sit syn på det.. Jeg synes bare det er total forkert, at en såkaldt træner som denne på billederne, står og underviser i og deler viden ud af, at ride fuldstændig hensynsløs. Og altså, jeg synes ikke det er svært, med nu en billedserie, at det ikke kun er "dårlig momenter", men desideret dårlig ridning.


En smule generaliserende ja, men du ser jo den slags ridning mange steder, og det var bare et skud i tågen til at få "hånd" om det..


Nogen folk har bare behov for at vise deres heroiske tag på hesten.. Og det synes jeg sådan noget er!










Marco

~ Bidløst equipage ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Beviserne
Forfatter: 
Dato:  21-01-2011 11:42

Jeg undre mig virkelig over DRFs fremgangsmåde i en sag som denne - et uanmeldt besøg på stedet og de ville få syn for sagen.

De kunne tage deres alenlange knivskarpe video som bevis på at det forgår - få statueret et eksempel, og rent faktisk stå ved det de skriver i deres regler.


Kigger man på hjemmesiden flyder den over af ord som hensyn til hestens velfærd, sundhedstilstand og harmoni .


1. Indenfor al ridesport skal hensynet til hesten prioriteres over alt andet.


Ja, de kunne ligeså godt have skrevet det med lyserød skrift, så rosenrøde lyder deres tomme sætning.

Fra det gældende etisk reglement fra 1. januar 2011


..."Det er ejerens pligt at drage omsorg for, at hesten ikke udsættes for fysisk eller psykisk vold"...


Ved fysisk og/eller psykisk vold forstås:


a. rykning/flåning/savning med bidet i munden

e. Rollkur og hyperfleksion forstået som bøjning af hesten under tvang


10. De reglementariske bestemmelser indenfor ridesporten vedrørende hestens behandling, velfærd og sundhedstilstand skal overholdes ikke blot under deltagelse i stævner, men nok så vigtigt under den daglige træning. Nævnte reglementariske bestemmelser skal kontinuerligt revideres, for at sikre hestens velfærd.


www.rideforbund.dk/DRF/ Sog?query=rollkur&subm...ubmit.y=17


---


..."Ved en FEI-konference i februar 2010, hvor Dansk Ride Forbunds formand Ulf Helgstrand deltog, blev træningsmetoderne rollkur og hyperflexion defineret som "bøjning af hestens nakke under tvang". Disse træningsmetoder blev forbudt og bliver fremover sanktioneret ved internationale stævner.

(hvilket vi så har set eksempler på ikke sker)


Dansk Ride Forbunds arbejde ligger i tråd med FEI's beslutning"...



---


I begrundelsen for afgørelsen af Jeres sag skriver DRF:


Hestevældfærd har høj proritet (altså ikke højeste prioritet) og bør aldrig
(altså ikke
må aldrig...) kunne tilsidesættes af trænings- eller konkurrencemæssige forhold. Hesten skal dog kunne bruges som ridehest til konkurrencer, hvilket er slået fast i samarbejde dyreværnsorganisationer, dyrlægeforeninger, avlsforeninger og rideinstruktørforeninger.


Pludselig lyder DRF
ikke helt så hestevenlige mere ...


Derefter kommer der igen en masse enkeltsætninger om, hvad de ikke godtager, her er ord som voldsom og vedvarende gentaget flere gange


Træningsformer som bringer hesten i unødig stress - står der sort på hvidt


- og her bliver der skrevet at man ikke godtager:


Vedvarende kraftig overbøjning af hestens hals under tvang.


Hmmm, hvor blev denne sætning af i løbet af sagen...


..."Rollkur og hyperfleksion forstået som bøjning af hesten under tvang"...


...og hvordan kan et ord som "vedvarende" overhovedet komme på tale - man har fra DRFs side en gang for alle sagt, at man ikke vil se heste der er bøjet og hyperflekset og rollkuret under tvang - så gælder det vel både 2 sek. - eller hvad? - 10 min.


..."Fremsendte videoklip og billeder viser ikke en voldsom og vedvarende brug af pisk eller spore, voldsom eller vedvarende ryk i tøjlen, eller vedvarende kraftig overbøjning af hestens hals under tvang, hvorfor Disciplinærudvalget ikke finder anledning til at fortage sig yderligere i sagen"...





De venligste hilsner Louise


*****


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm....
Forfatter: 
Dato:  21-01-2011 12:02

Jeg giver nu ikke meget for DRF i disse sager... Det står også sort på hvidt at pisk ikke må benyttes som afstraffelse, ok- det er ikke det at jeg ikke er enig, men det viser jo bare med al tydelighed en regel som ikke bliver håndhævet i nogen sammenhæng. Og det gælder inden for næsten alle discipliner.


Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

Atlas Stengaard årets hingst 2006

Kvalitets ponyer til avl og sport.

http://www.stengaard-haslev.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hensigtserklæringer og manglende handlin
Forfatter: 
Dato:  21-01-2011 12:59

DRF er ikke noget så meget lænere end de tror at idealistiek hensigtserklæringer tilfredsstiller kritikkerne. De mangler at finde ud af det er rent faktisk også skal handling bag deres fine ord - ord er ingenting værd i sig selv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er s'gu da trist
Forfatter: 
Dato:  21-01-2011 15:24

at DRF afviser sagen, når billederne taler deres tydelige sprog. Når der ikke er handling bag, klinger deres etiske målsætninger hult, og er ikke mere værd, end det papir de er skrevet på.


Der er desværre lang vej endnu, men man må aldrig miste troen på, at det nok skal blive bedre, og sammen er vi faktisk stærke.


Kunne man evt. gå til FEI med sagen, og bede dem tage sagen op? Ingen hestemedier, også udenlandske, der laver kritisk journalistik? (ud over Epona?)

På en måde er denne sag jo yderst vigtig og kontroversiel. Dansk og Internationalt Rideforbund laver nye regler, får en indberetning om at deres regler bliver overtrådt, og de afviser sagen uden overhovedet at undersøge den nærmere. Lugter den ikke langt væk? Det må man da forhåbentligt kunne gøre noget ved?


Og til jer piger, der vedholdende har kæmpet for hestens ve og vel, har klaget over ulovlig træning, etc., det er meget beundringsværdigt, hvad I har gjort. Man står utroligt alene, eller også er den eneste støtte man får, at de andre i stalden giver én ret i, at det er rædsomt....men sige det højt? ALDRIG.


Jeg siger selv fra højt og tydeligt mht træning, fodring, omgang osv. når det omhandler mit eget dyr, men I inspirerede mig faktisk til i dag, at sige til en anden rytter, at hendes hest var ved at bide sig i bringen, og at det var meget usundt og ubehageligt for hesten at gå sådan...og hun LYTTEDE og sagde faktisk tak de gode råd bagefter. Så tak for at give mig mod og inspiration til at sige fra over for andre også...


Hilsen Line

R.I.P. Deseado

Vores nye stjerne D'YQUEM

D'YQUEM til hoppekåring i Tyskland:

www.dmjhorses.com/ index.php?id=128&L=2

0
0
Svar på denne tråd
 
 er dette iorden???
Forfatter: 
Dato:  21-01-2011 18:15

Deseado: Det at du tør sige fra og at personen du sagde fra overfor faktisk lyttede er præcis det vi ønsker at opnå.. Hvis bare vi kan få 10 ryttere til at indse hvor skadelig den form for ridning er, så har vi gjort en lille forksel, og det er jo en sejr i sig selv!





Er fuldstændig enig i at det er DRF der løber fra sit ansvar. Og at kontakte FEI er måske ikke nogen dum ide.



Med venlig hilsen


Nanna


Under uddannelsen af hesten skal der altid tages hensyn til hesten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  21-01-2011 18:24

FEI er skam lige så gode om det.


Til WEG i Kentucky kunne man finde en video af Isabell Werth der varmede op i roll kur eller hvad hun ellers nu mente hun havde gang i.

Der står diverse folk ved siden som står for at overholde reglerne ( husker ikke hvad de hedder ). Men ingenting bliver gjort.


Videoen med hendes opvarmning er på mystisk vis forsvundet fra nettet men billeder taget fra videoen kan ses i tråden her:

www.heste-nettet.dk/forum/14/972968/ 972968/


We begin to live, the day we become
silent about things that matter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 nu har
Forfatter: 
Dato:  21-01-2011 18:59

nu har jeg et par gange læst og læst og læst DRF´s afgørelse af jeres sag, og jeg kan se at de har afvist sagen på den baggrund at der ikke er nok dokumentation, dvs nok video. Det er det de afviser sagen på. MEN MEN MEN! Det som er ret vigtigt i denne sag er at


1. De henviser til den lovgivning man har lavet, og appelere til at den bliver fulgt. Den anmodning har de helt sikkert fået på rideklubben.


2. Der har været en dyrlæge inde over sagen som har set på det indgivet matriale. Dyrlægen er iøvrigt selv uddannet hos JS og har overtaget JS´s praksis, og betrages her på egnen (som tilfældigvis er min egn) som dyrenes mand, han er desuden også uddannet berider. Dyrlægen kigger ikke KUN på hesteni forgrunden i de 15 sek video der er, men også på hesten i baggrunden. Dvs at videoen tilsyneladen også viser en hest der går korrekt i baggrunden uden tvang eller pres.


3. Så er det ikke DRF der har lavet regelsættet der skal følges det har Justitsministeriet. Så det er ikke DRF der løber fra et ansvar.


Har i forøvrigt Appeleret afgørelsen, for kan ikke se der har været en appel sag??


Som jeg læser det, så tror jeg helt sikket i havde en god sag med hjælp fra forbundet HVIS i havde en bedre dokumentation! Det er vel fair nok. De skal jo også være sikre i deres sag.


Kh


mette





Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205


0
0
Svar på denne tråd
 
 er dette iorden???
Forfatter: 
Dato:  21-01-2011 20:49

MetteLodberg: DRF kunne have startet med at spørge hvem rytterne i baggrunden er. Jeg er selv den ene, min hest går meget over lod, 2 andre som ridder i baggrunden, som ridder i korrekt holdning, får ikke undervisning af pågældende træner, men det er tilladt at bruge hallen selvom der er undervisning. Disse 2 ryttere ved jeg tager afstand fra undervisers metoder.



Med venlig hilsen


Nanna


Under uddannelsen af hesten skal der altid tages hensyn til hesten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nannabb
Forfatter: 
Dato:  21-01-2011 22:50

men Nanna Forbundet skal da ikke spørger dig hvem der er rytterne på billederne, det skal du da fortælle dem. Det er dig der indgiver en klage, så må det også være dig der fortæller hvem der er på billeder, video osv.


Som jeg læser det, så er rytteren i baggrunden de referere til den røde pony og rytter. Kun de 3 personer i har anmeldt bliver nævnt.


?






Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205


0
0
Svar på denne tråd
 
 MetteLodberg...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2011 23:59

Det forstår jeg ikke helt. Hvis mere end 100 billeder af denne type ridning og 2 video optagelser af 15 sekunders varighed ikke kan bruges som dokumentation for at hestene lider overlast, hvordan kan en enkelt pony i baggrunden på blot een af optagelserne så bruges som argument for at de ikke gør???


Jeg synes at sagen er afvist på et ekstremt tyndt grundlag, der tangerer til det pinlige og det lugter langt væk af enten berøringsangst eller total ligegyldighed. Højst sandsynlig lige dele af hver...


Man kan så spørge sigselv: Hvor meget fremtid er der i et forbund, der ikke engang lever op til de mest grundlæggende punkter i deres eget kodeks???






Love isn´t allways about holding on.

Sometimes, just sometimes,

it´s about letting go...

0
0
Svar på denne tråd
 
 sodjfosifosfoj
Forfatter: 
Dato:  22-01-2011 09:44

Moekkvi> Hvad er der så svært ved at forstå at de ikke mener der er nok dokumentation???


Så kan vi stå her og råbe op og banke i bordet, men der skulle havde været mere video der dokumenterede det. 15 sek er fadme ikke nok til vurdere om der sker overgreb når man ikke ser resten af de 60 min der feks blev redet.


Problemet er syntes jeg at DRF ikke har lavet en proses hvori de beskriver hvad det er de forlanger at se som dokumentation, så man på forhånd ved hvordan man skrider ind.


det er nok nemmere at sige at man skal bruge x antal min film.


Nu har DRF heller ikke taget den endelige beslutning, der har været uvildig vurdering inde over.


Syntes det er useriøst at klandre DRF for manglende forståelse på deres eget kodeks når det eneste de afviser sagen på er at episoden ikke er veldokumenteret godt nok.


Prøv at forestille dig at det vaar en normal retsag, den ene part siger noget, og den anden part noget andet. Hvad skal retten forholde sig til. De skal forholde sig til det matriale de har. Her har de bare ikke nok til at kunne se hvem der har ret.


Vi ved jo ikke om sandheden er at de efter 30 sek slap tøjlerne og red med løse tøjler. Det ved vi ikke for der er kun 15 sek. video!(Jeg er tilbøjelig til at tro modsatte dog)


Vi ved ikke over hvor lang en tidsperiode billederne er taget. Du kan hurtigt tage 100 billeder.



Jeg spørger igen, har i appeleret sagen????






Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205


0
0
Svar på denne tråd
 
 MetteLodberg...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2011 10:27

Når nu man ser hvordan DRF behandler disse sager, så kan man have en mistanke om, at det netop er fuldt bevidst de ikke gør opmærksom på hvad der kræves.


Med deres fine etiske regelsæt, der levner masser af plads til individuel fortolkning, kan stort set alle sager, der ikke indeholder store mængder blod, blankt afvises.


Så er det jo ikke regler, men retningslinjer som kan gradbøjes og tilpasses den enkelte situation. Dét er utroværdigt.


Jeg vil mene at dén anseelige mængde fotos, burde have givet en reaktion fra DRF´s side. Måske ikke en decideret kendelse, men i det mindste et udtryk for deres mening i sagen. Deres holdning virker passiv og ligegyldig...



Love isn´t allways about holding on.

Sometimes, just sometimes,

it´s about letting go...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du
Forfatter: 
Dato:  22-01-2011 15:11

Når jeg læser kendelsen, så syntes jeg nu det træder ret kraftigt frem hvad DRF´s holdning til denne sag er. Hvis de havde været passive så havde de aldrig refereret til alle deres egne kodeks punkter. det gør de jo for at sige at det der er på billederne IKKE er ok, men de er nødt til at afvise sagen pga for dårlig dokumentation. jeg kan love dig at denne sag ikke har været sjov for den rideklub, for de har helt sikkert fået en opsang!



Men har man set sig ond på DRF, så er man nok blind i sådan en sag. Desværre vil jeg sige.







Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er da
Forfatter: 
Dato:  22-01-2011 15:21

interessant, Mette....

Tror du, at de har fået en opsang - og tror du så, det har hjulpet?


Du kan måske finde ud af det, du ved tilsyneladende hvilken klub, det drejer sig om?

Det kunne være interessant for os herinde at finde ud af om det var tilfældet (y) :-)


For så kunne dte muligvis alligevel hjælpe at klage - hvis det resulterer i at klubberne bliver holdt i ørerne (y)


Men jeg vil nu - ligesom Moekkvi - tvivle på, at det sker :-(


:-) fra NinA


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


FORDRINGER I DRESSUR (y) Foran lod & taktfast (y)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 sdjvsdfjsdfniosj
Forfatter: 
Dato:  22-01-2011 18:36

nej jeg kender ikke rideklubben. Den ligger slet slet ikke i nærheden af mig!






Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205


0
0
Svar på denne tråd
 
 er dette iorden???
Forfatter: 
Dato:  22-01-2011 18:45

MetteLodnerg: Celina skriver på appel. Så må vi sørge for at gøre det helt klart for DRF at rytterne i baggrunden intet har med undervisningen at gøre(der var en anden rød pony i samme størrelse der red rundt imens der var undervisning.)


Med venlig hilsen


Nanna


Under uddannelsen af hesten skal der altid tages hensyn til hesten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 MetteLodberg...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2011 18:50

Men HAR de fået en opsang, eller har de ikke?


Klagen afvises & Disciplinærudvalget finder ikke anledning til at foretage sig andet i sagen.


Det lyder ikke, for mig, som om nogen får en opsang for noget som helst. Hvordan skulle DRF også kunne give en påtale, når nu de selv har vurderet at ridningen er fuldt ud ansvarlig?


Jojow, DRF prioriterer virkelig hensynet til hesten før alt andet



Love isn´t allways about holding on.

Sometimes, just sometimes,

it´s about letting go...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan............
Forfatter: 
Dato:  22-01-2011 19:07

Nanna>


moekkvi> Det er en formodning jeg har bygget ud fra en ligende sag jeg engang overværede. Men nej jeg kan ikke være sikker.


jeg gætter ligesom du gætter dig til at de ikke priotere hestene før alt!


Vi bliver ikke enige, og det er ok.





Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205


0
0
Svar på denne tråd
 
 Opgav at læse det hele
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 01:06

har læst noget og kan forstå at sagen efterhånden drejer sig mere om hvorvidt fotografen havde RET til at fotografere end det der rent faktisk vises på billederne..


Kommer sådan til at tænke på voldtægtssager der bliver drejet over mod hvad ofret havde på og hvor indladende hun evt måtte have været - eller hustrumishandling der kommer til at handle om hun måske ikke selv havde været lidt ude om det.. Sagen drejes væk fra det VIRKELIGE emne - fordi det er for svært at håndtere, fordi nogen føler sig ramt, fordi.. I don't know..


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Celina og Nanna :)
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 12:33

Hvis i agter, at kontakte Operation X, så har jeg selv været med til at lave et program, det der hed "de syge svin" og kender derfor journalisterne bag redaktionen, rigtig godt..


De er super søde, og hvis i/du skriver en PB vil jeg meget gerne, hjælpe med, at formidle kontakt til dem.. Jeg har stadig kontakt med dem efter programmet..


Jeg synes i har en rigtig god sag, så jeg er faktisk næsten sikker på, at de gerne vil hjælpe..


Jeg synes det er på tide, at der sker nogle drastiske ændringer i vore ridesport.. det kan ikke passe, at vi må behandle vores heste på den måde.. DRF er i mine øjne ren koruption.. :(


Bedste Hilsner


Camilla Sørensen..


Min blog - http://camillabirch.wordpress.com/ - Dressur, censur, mig og min store mund!


" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske nødvendigt
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 12:42

Jeg vil være ked af, hvis ridesporten endnu engang skal gennem en tur med negativ omtale i medierne, men jeg må indrømme at jeg går ind for det, hvis ikke DRF og klubberne kan komme igang med selv at rydde op i egne rækker.


Kh NinaSt

0
0
Svar på denne tråd
 
 dfjkfjgkj
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 14:30

NinaSt: jeg tror det er uundgåeligt hvis ikke DRF og klubberne kommer i sving. Og nødvendigt.

Hvis drf vil lege politikere og udstikke regler og retningslinier som ikke følges til dørs, kommer det op i medierne igen, og ridesporten får et endnu dårligere ry...

Hvor meget skal der til?

Celina: Den historie med de 3 ryttere giver mig ondt i maven at læse.. Genkender den magtesløse følelse. Når jeg har hest på rideskole for vinteren, er det heldigvis et sted hvor den slags ridning endnu ikke er set... heldigvis..



Mvh Michelle


Man skal ikke kaste med viskelæder hvis man selv er en tegning



LYKKESMINDES FLINT

KLOSTERMARKENS PAX

www.houseofcharisma.com

Home of Masterback flex saddles

Wwww.fjordhest.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 22:21

MetteLodberg: Jeg er bange for det er temmeligt naivt at tro rideklubben har fået en opsang af DRF, når afgørelsen er faldet ud som den er. Det er sjovt at du 'mellem linierne' stadig forsvarer DRF? Kunne det måske hænge sammen med du selv arbejder for forbundet? ;) ;) Jeg kan fortælle dig, og I andre - at det forlyder sig fra pålidelig kilde, at rytterne i pågældende rideklub, nu har fået at vide af ejerne af stedet, at der ingen grund til uro er, at det er helt OK at ride i hyperflexion - nu har de nemlig rideforbundets ord for det er IKKE ER DYREMISHANDLING!


NinaST: Det er tvingende nødvendigt at få ridesporten endevendt - igen og igen - OGSÅ i medierne. Så længe heste bliver brugt som konkurrencemaskiner for vores egne egoistiske behov, og det uden vi har en instans der formår at vogte over hestene og deres rettigheder som levende væsener, og sørge for vi ikke misbruger vores privilegier, - så er det eddersprøjtemig nødvendigt at råbe højt. Og jeg gør det gerne - ligeså mange gange det er nødvendigt. Fordi hestene har fortjent der er nogen der gider tale deres sag. Og heldigvis kender jeg rigtig mange mennesker der føler ligeså stærkt for dette.


Camilla: Jeg skriver en PB til dig :-)


Bedste hilsner

Celina

0
0
Svar på denne tråd
 
 er dette iorden???
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 18:37

NinaSt: Hvorfor ville det være trist at komme i dårlig omtale i medierne? Cykling har fået dårlig omtale i årevis og har aldrig været større.

Spøg til side, vi har selv skabt problemener i ridesporten også må vi tage de slag det give for at komme på ret køl igen.



Med venlig hilsen


Nanna


Under uddannelsen af hesten skal der altid tages hensyn til hesten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej.............
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 18:48

Celina>> Ja og nej. Jeg arbejder ikke for forbundet som sådan, men jeg er medlem af en rideklub og laver klubarbejde, og jeg arbejder i rideklubber som træner, så både ja og nej.


Jeg er ikke på nogen side, for jeg kan se der er sket fejl på begge sider.


Jeg mener ikke selv jeg er naiv, man er bare en gang imellem nødt til at forstå at der også er en masse politik bag sådanne sager, at tingene ikke bare er så nemme som det ser ud.


jeg syntes helt sikkert i skal Appelere sagen og så have i mente hvad det er at forbundet forlanger.


Samtidig vil jeg sige at jeg stadig undre mig over at der ikke er udarbejdet en proces som man kan bruge i sådanne sager. For idag er vi allesammen bedre til at sige til når vi ser noget der ikke er ok, og der mener jeg forbundet mangler at fortælle os hvad vi skal gøre.

Kh


mette






Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205


0
0
Svar på denne tråd
 
 Måløs!!
Forfatter: 
Dato:  30-01-2011 21:10

Jeg ved simpelhen ikke hva jeg skal sige, andet end det er dypt dypt rov mishanling af ens hest at ride i en time med en hest "bøjet" som om den bare var et stykke gummi, de heste må virkelig ha ondt helt ned i det bagerste af rykken.


Der findes mange mærkelige hjælpe midler og måder at ride ens hest. men at ride den så meget under løj og få den til at kysse dens flanke er sq ikke en af dem!


Hvordan ville en hest kunne bære sig selv ordenligt hvis den ikke kan få lov til at komme mere frem. den er jo i fuld ud ubalance når den skal gå sådan. En hest skal rides så den er afslappet og i hamoni. ikke så den liner en opvredet klud i spend mellem 2 hænder.


Nanna, respekt til dig og din veninde at stå i mode, godt kæmpet vi er mange som står bag jer, og bakker jer op 100% håber i har fundet et bedre sted hvor i kan ha jeres heste opstaldet, hvor man ikke skal se på mishandling af hestens anitomi.


- Diana Kejlberg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 opdateringer ?
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 10:47

Jeg håber I vil holde os orienteret, hvis der sker mere i sagen :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 er dette iorden???
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 18:01

Søs ?Meggi?: Selvfølgelig vil vi holde jer orienteret





Under uddannelsen af hesten skal der altid tages hensyn til hesten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker takker
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 19:13

Tak, Nanna :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalala
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 20:04

DRF skrider ALTID fra sit ansvar, og det vil de altid gøre!


Det er skandaløst hvad de er sluppet afsted med de seneste år..


Margit

0
0
Svar på denne tråd
 
 er dette iorden???
Forfatter: 
Dato:  04-02-2011 12:48

Opdatering: Jeg skal sige fra Celina at sagen er appeleret og hun venter på svar.


Med venlig hilsen

Nanna


Under uddannelsen af hesten skal der altid tages hensyn til hesten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker
Forfatter: 
Dato:  04-02-2011 13:02

Vi afventer i spænding hvad det bliver til :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 **********
Forfatter: 
Dato:  05-02-2011 21:00


Mor til den dejlige pige


Alice Sofia


og en lille blob i maven :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-02-2011 12:55

SÅ SLAP DOG AF!!!!


Jeg får ondt i maven af JER, og jeg får endnu mere ondt i maven af jeres hellighed og horsemanship og hvad ved jeg.

Men det jeg får allermest ondt i maven af, det er hvordan man kan finde på at udstille ET BARN på den måde!

FØJ..




Signe

- det handler om at vinde, ikke kun at være med


"Forever trust in who you are - no nothing else matters"


Se min hjemmeside, unikke pandebånd tilsalg:

Lady G Design


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  06-02-2011 13:35

Signen (Nellie)

Det var da godt nok et konstruktivt indlæg - tilløk med det.


Hva mener du selv der skal gøres ved det åbenlyse problem med for hård håndtering af hestene og gåen imod DRFs regler på området på de enkelte rideskoler??

Det du "kaster op over" er jo en helt anden debat - start gerne en ny tråd om dette......

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fniiiiiiiiiiiiis! :P
Forfatter: 
Dato:  06-02-2011 15:54

Signen (Nellie):


Ja, den slags tungtvejende, interlektuelle argumenter og overvejelser, bringer virkelig debatten op på et højere niveau.


Tror du ikke du skulle snuppe en Cultura til mavsen og så vende tilbage, når du har noget mere konstruktivt at tilføje? (Kan anbefale dem med hindbærsmag, de er simpelthen bare mums)


God bedring!







Love isn´t allways about holding on.

Sometimes, just sometimes,

it´s about letting go...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvem underviste
Forfatter: 
Dato:  06-02-2011 16:08

disse ryttere?


Det handler vel egentlig mest om hvem der underviser i denne form for ridning?


Det ligner jo ikke ligefrem voksne der rider her på billederne?

Er den røde ikke en pony?


Skriv en PB med navnet - tak!


Iøvrigt kommer man ingen vegne med DRF, glemmer aldrig det top pinlige program på tv2 med Ulf Helgstrand... lige dér ville jeg ønske jeg ikke var i hestesporten, ufff en pinlig såkaldt formand! Jeg har sjældent krummet tæer SÅ ihærdigt!

Men det er jo klart manden er nødt til at forsvarer denne Roll Kur ridning, hans søn er jo ihærdig bruger af denne form for "ridning"!


I skal da ikke snydes for en omgang "krummentæer tv":

sporten-dyn.tv2.dk/lps/article.php/ id-22023219:lps-den-30-april- overgreb-i-ridesporten.html


Husk i s



0
0
Svar på denne tråd
 
 føj for en video..
Forfatter: 
Dato:  07-02-2011 23:03

Det er da det værste m*g DRF's kære formand lukker ud i den 'debat'.

Dansk Rideforbund er så vidt jeg kan forstå ikke andet end et desperat forsøg på et signalere etik og moral, mens farmand bortforklarer sønnikes træningsmetoder med smuthullerne i de tidligere omtalte formuleringer. Han burde væltes af pinden og erstattes af en skrap dame med en hyggepony i baghaven..


I wish I could be in charge of all the chocolate but, of course, I cannot because of my atheism.

Dr Bernard Hazelhof told me you should never weigh more than your refrigerator..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis en kendt
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 04:31

Dressur rider sådan og vinder, så må alle vi andre vel gøre ligeså?


Da jeg var barn, skulle man slå hesten, og tage den hårdt i munden.

Så stoppede jeg!


Hvor mange stopper på en uklar fornemmelse af "Det er ikke i orden" og hvor mange fortsætter så? Og bliver toppen af poppen?



Med væmlig hilsen
xtiny

"If a pig looses its voice, is it then disgruntled?"

"What does a cheese says, when it is pictured?"



0
0
Svar på denne tråd
 
 er dette iorden???
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 17:44

Så er der langt om længe kommet svar på appelen.. Og den er blevet afvist!

ragnhof.dk/ kendelse_birkedommergaard.pdf


Mvh Nanna


Under uddannelsen af hesten skal der altid tages hensyn til hesten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 desværre som forventet
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 18:24

Det kan jo desværre ikke undrer nogen :-( Men godt kæmpet :-)



The value of the art of riding should be measured at the scale of harmony and not at the scale of difficulty of an exercise.

Xenophon

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad sker der..??
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 18:29

Hvad sker der lige for DRF...


De tænker sku da virkelig ikke over at det er levende kære væsner man har med at gøre...


Grrr, det er bare for meget det her... de burde skamme sig !!

Billederne fortæller jo alt..


Det er dig der har valgt hesten,

ikke hesten der har valgt dig..

Tror du at den ville vælge en anden,

hvis den kunne..!!

_________________________


Kan varmt anbefale

www.back-in-balance.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sørgeligt, men forventet
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 18:29

Hold da op hvor er det sørgeligt, men desværre også forventet - jeg gentager lige din signatur:

Under uddannelsen af hesten skal der altid tages hensyn til hesten!


Jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre forklaringen på, hvorfor så ekstrem bøjning af hestens hals er en del af dens uddannelse - hvad er formålet?


De venligste hilsner Louise


*****



Teori er viden, praksis er kunnen

Men viden bør altid gå forud for handling

Alois Podhajsky


0
0
Svar på denne tråd
 
 trist!!
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 18:48

Er desværre heller ikke synderligt overrasket over resultatet. Det er jo så dobbeltmoralsk, så det gør ondt.


Det som er allermest trist er, at DRF tilsidesætter hestens velfærd for at tækkes medlemmer, og hvis forbundet ikke engang vil stå ved deres egne regler og bestemmelser, så kommer vi aldrig et skridt videre.


Trist afgørelse for hestevelfærden.


Hilsen Line

R.I.P. Deseado

Vores nye stjerne D'YQUEM

D'YQUEM til hoppekåring i Tyskland:

www.dmjhorses.com/index.php?id=128

0
0
Svar på denne tråd
 
 men der står jo netop
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 19:06

i vedtægterne at denne vedvarende "bøjning" ikke må stå på i over 10 minutter....


Og det er der jo desværre ikke bevisbyrde for i denne her sag - så DRF har vel egentlig handlet under reglementet.


Men bravt kæmpet....ingen hest skal gå på den måde, hverken i 2 eller 10 minutter....


Kh:)Annette




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 DRF STINKER
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 20:52

De gik meget længere end de 10 min... desværre..


Men det kan DRF jo ikke se når de ikke tager på uanmeldt besøg på stedet, vel....


Det er dig der har valgt hesten,

ikke hesten der har valgt dig..

Tror du at den ville vælge en anden,

hvis den kunne..!!

_________________________


Kan varmt anbefale

www.back-in-balance.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke overraskende resultat
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 07:44

Hej alle,

Nej det var desværre ikke et overraskende resultat DRF kom frem til - omend meget skuffende alligevel.


Som Anette siger herover mener DRF det er svært ud fra mine billeder at bevise at hestene gik bøjede på den måde, mere end 10 min. (som desværre i min terminologi også er ALT for lang tid).


Jeg er stadig af den holdning at det faktisk fremgår tydeligt at mine billeder at hestene gik sådan hele træningspasset igennem - nu er det jo sådan at der er findes en 'optagelsesdato' for hvert enkelt foto - og denne indeholder også et klokkeslet. Hvis DRF så materialet ordentligt igennem ville det være tydeligt at billederne ikke er taget indenfor korte sekvenser.


Man kan sige at der i Rideforbundets terminologi er sket et lille fremskridt fra deres første afgørelse af sagen - til denne appel-afgørelse. De skriver jo faktisk at det er tydeligt på billederne der foregår en bevidst ekstrem bøjning af hestenes hals, og at dette ikke må forekomme i længere tid. Og denne 'advarsel' til de anklagede ryttere og underviser, BØR kunne forståes. MEN min bekymring går jo så på om selve frifindelsen fra en direkte ulovlig handling, overskygger 'advarslen' - og at tilhængere af træningsformen, blot tager det som en blåstempling.


Jeg synes atter engang at Rideforbundets afgørelse lugter langt væk af dobbeltmoral, og af at der atter en gang dysses kraftigt ned for et emne hvor hestenes sundhed og velfærd burde komme i første række - men man ender med at tage hånd om rytterne i stedet.


DRF har skyklapper på - ligesom tilhængere af denne metode har. Jeg fortsætter min kamp - og jeg kan kun opfordre Jer andre til at følge Jeres hjerte og mavefornemmelse når I ser heste derude, som bliver behandlet som maskiner, fremfor de fantastiske levende væsener de er.


En kommentar til Signe (Signen(Nellie) herover: Kan du uddybe hvad du mener med ´Hellighed og Horsemanship´? Er det helligt at tage hånd om dyrene - der jo ikke selv kan tale deres sag? Ved du overhovedet hvad ordet 'Horsemanship' betyder? Det er blot en betegnelse for et menneske der har viden om sin hest, som er i stand til at behandle hesten på en etisk korrekt måde. Horsemanship omhandler måden du har din hest på - at den får ordentlig pleje, kost, omgivelser - at du kender til dens biomekanik, så du ved hvad du gør når du træner den. Hvis du er én af dem har misforstået begrebet, og tror at 'horsemanship' er en træningsmetode - så har du brug for at blive opdateret lidt på feltet ;)


Det var det for nu.. Jeg skal nok holde Jer opdateret om hvad der videre kommer til at ske.



Bedste hilsner

Celina

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider