Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Fondant-kager
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 17:57

Godt inspireret af tidligere tråde omkring fondant-kager...ja...så måtte jeg simpelthen også prøve det

Jeg lavede små prøvekager, som ejeren af min partshest måtte stå model til. Dom: Ligner en konditorkage og smager også som sådan en! Dog mente de, at jordbærmoussen skulle udskiftes med hindbærmousse.


De er lavet med lagkagebunde, chokolade/trøffelcreme og jordbærmousse (der var ingen hindbær da jeg handlede ind). Pyntet med fondant, chokolade, icing og roser af fondant. Alt hjemmelavet.

Blev ok tilfredse med dem.



Så kom den store dag, hvor jeg skulle lave den planlagte kage, som skulle gives til min far's 62 års fødselsdag. Da han er MC'er hvad var så mere oplagt end et marcipanbillede af en biker.

Kagen er lavet af lagkagebunde, chokolade/trøffelcreme og hindbærmousse. Pyntet med sugarpaste (med smørcreme med romessens under), marcipanbillede, fondant-roser + blade, chokoladehjerter og icing. Dom: "Det er den bedste gave jeg til dato har fået" - "den er F.... flot!". Han kneb endda en tåre, da vi trådte ind i soveværelset kl.7 i morges og sang fødselsdagssang med kagen


^kagen i fuld figur.


^overetagen af kagen

^underetagen af kagen.


Alt i alt må jeg sige, at trods det var første gang...så blev jeg ok tilfreds med den. Nu må jeg bare øve, øve og atter øve.

Den næste kage skal jeg lave til min kæreste sidst i maj, da han har noget reception pga en pris, som han har vundet. Jeg har fundet et billede af en lystfisker, da han selvfølgelig er lystfisker.


Hvad synes I?


Hilsen Helle


www.lykkephoto.mono.net

Søger lige nu modeller - se min hjemmeside.


0
0
Svar på denne tråd
 
 de er flotte
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 18:01

hold da op de er flotte!!


HVordan har du lavet det der med motorcyklen???


<3 med katten Dixie <3
Blå stævne jakke sælges.

Str. 38, meget velholdt! Kom med et bud.


Og med part på prinsen - Apopka :-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Er du vimmer..
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 18:07

Sindsygt flot...


Ufatteligt at det kan lade sig gøre .

Jeg har aldrig set noget lignende.



Hilsen Arthurs Mor

0
0
Svar på denne tråd
 
 Motorcykel
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 18:08

Nanna (lundt): Jeg har ikke selv lavet det med bestilt det. Men jeg ved fra en tidligere konditor, at man f.eks. kan aflevere et foto og få det "printet" over på marcipan. Vældig smart Og 1.000 tak for rosen...det luner, når man selv er møg selvkritisk. Så er det da ikke heeeelt galt, det som jeg har lavet


Hilsen Helle


www.lykkephoto.mono.net

Søger lige nu modeller - se min hjemmeside.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Arthur's mor
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 18:09

a-happy-horse: Tak søde Charlotte Du var jo den heldige af prøvekagerne. Er som sagt ok tilfreds med dem...men dog alligel lidt kritisk. Synes ik det helt fungerede optimalt for mig...men man må jo bare øve.


Hilsen Helle


www.lykkephoto.mono.net

Søger lige nu modeller - se min hjemmeside.


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 18:15

Hold op hvor er det flot! Mmm lækkersulten bliver man... ;) Jeg synes de øverste er de fineste!


Mvh Bonnie


Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

www.bjphoto.dk
Søger føl + hoppe til gratis fotografering i foråret.
Se hjemmeside eller send PB.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tilfreds med
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 18:16

og du er kritisk?



Så vil jeg gerne se en kage som du er tilfreds med :-P haha


<3 med katten Dixie <3
Blå stævne jakke sælges.

Str. 38, meget velholdt! Kom med et bud.


Og med part på prinsen - Apopka :-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 18:19

Mor til ♣Franciska♣: sjovt at du synes de øverste er finest...dem syntes jeg var grimmest...men dog sødest. De var nok kun ca.5 cm i diameter...så MEGET besværlige at få fondanten til at ligge pænt på.

Men de er rigtige søde.


Nanna (lundt): jeg er nok bare kritisk af natur. Jeg skal løbende love at vise mine billeder af mine fremtidige kager...det skulle vel nok lykkes mig på et tidspunkt at lave en kage til UG. Jeg syntes jo hellere ikke at den var grim eller noget...den blev bare ikke helt så pæn som ventet. Lidt skævheder og bølger osv.


Hilsen Helle


www.lykkephoto.mono.net

Søger lige nu modeller - se min hjemmeside.


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 18:42

Bare et tip, mere flormelis i glasuren, så bliver blomsterne i bunden mere 'spidse' eller hvad man kan kalde det.. I hvert fald mindre flydende. ;)


Mvh Bonnie


Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

www.bjphoto.dk
Søger føl + hoppe til gratis fotografering i foråret.
Se hjemmeside eller send PB.

0
0
Svar på denne tråd
 
 glasur
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 18:58

Ja...glasuren blev en anelse for tynd på de små kager. Det gik meget bedre med den store kage.


Hilsen Helle


www.lykkephoto.mono.net

Søger lige nu modeller - se min hjemmeside.


0
0
Svar på denne tråd
 
 orv det er du brandgo´
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 20:19

til!!


så kan skabsbageren her vist godt gå hjem og lægge sig!


de ser vild lækre ud dine kager!



lige lidt spørgsmål:


hvad putter du i smørcremen for den ikke skal smage alt for meget af smør? jeg blev anbefalet citron, men det gik helt i kage for at være ærlig... og har du en godopskrift så flash den gerne her :)


og er det bare alm fondant glasur du bruger til kanten i bunden af de små formkager??


glæder mig til at se flere billeder af dine fremtidige kager!


-billedskøn børnepony sælges billigt-


-kondenstørretumbler,1.5 år, sælges-

0
0
Svar på denne tråd
 
 fondant
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 20:26

Stald Kandelsdorff: 1.000 tak for rosen


Smørcreme/Buttercream

200gram smør
350-400g flormelis
2-3 spsk mælk
1 tsk vanillesukker

Smør røres blødt i en skål. Flormelis og vanillesukker sigtes i. Mælken tilføjes én spiseske ad gangen til ønsket konsistens. Stil på køl.


Jeg har endvidere tilsat lidt romessens - netop for at undgå smagen af for meget smør.


Det er ikke fondant, som jeg bruger som glasur. Det er noget kaldet Royal Icing...google det og du får et hav af opskrifter. Det er blot æggehvide pisket godt og grundigt med flormelis.


Hilsen Helle


www.lykkephoto.mono.net

Søger lige nu modeller - se min hjemmeside.


0
0
Svar på denne tråd
 
 takker for opskrifterne
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 20:36

sidst jeg lavede en kage ( til min søns barnedåb)blev smørcremen rigtig trælst- fordi den smagte af smør- så det vil jeg naturligvis gerne undgå når jeg her til sommer skal lave endnu en.


øvelse gør mester- så må jeg jo hellere i gang.....


-billedskøn børnepony sælges billigt-


-kondenstørretumbler,1.5 år, sælges-

0
0
Svar på denne tråd
 
 smørcreme
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 20:48

Velbekomme Det var også min store skræk, at den kom til at smage af smør! Men den blev faktisk så god, at man nærmest kunne spise det rent, uden at tænke nærmere over at det var smør.


Hilsen Helle


www.lykkephoto.mono.net

Søger lige nu modeller - se min hjemmeside.


0
0
Svar på denne tråd
 
 fghfghfgh
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 20:50

må jeg være prøve kanin næste gang


hejsa det er mig,

der er den heldige ejer af

welch cob'en

THERS NAUGHTY NUDZY



man kan ALDRIG få nok af welch cob

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøvekanin
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 20:57

Det måtte du ellers gerne være Men jeg skal nok ikke bruge nogle kaniner mere...nu er det jo testet.


Hilsen Helle


www.lykkephoto.mono.net

Søger lige nu modeller - se min hjemmeside.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mums....
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 21:01

Mums.... slubre....savle..... er der dog ikke snart nogle som skal prøve bage sådan nogle kager i Nordjylland og som mangler en prøvsmager.....


Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år




Min datter søger 2 vær. lejlighed i Aalborg, skriv en pb hvis du har en ledig bolig



WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Yummi Yummi Yummi
Forfatter: 
Dato:  20-04-2009 13:18

Der er da vist en kondtor-dame gemt et sted i dig- de er brand flotte Virkelig virkelig skønnne- uuuuh nu bliver jeg bare så snoller-trængende.(Hmmm)



Mvh Anne-Sofie

Lazio Taf. Asassy xx-Antares

Baunehøjens Dilica-"Uno"Don Diego

Og lille Mona....

"Hvem sagde bonderøv..?"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Yummi,..
Forfatter: 
Dato:  21-04-2009 07:30

Anne-Sofie J: tak for rosen Tror bare generelt at jeg har arvet lidt af min mors kreative talent - hvilket jo er til stor gavn i mange situationer.

Synes det er fantastisk, når man kan lave nogle fine ting...og som tidligere sag: øvelse gør mester


Hilsen Helle


www.lykkephoto.mono.net

Søger lige nu modeller - se min hjemmeside.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider