Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 temple wind afkom
Forfatter: 
Dato:  12-08-2008 21:28

halløj alle sammen.


nu er det sådan at parthesten, Sir Valiant, er efter temple wind.


aldrig har jeg haft med så velopdragen og dejlig hest at gøre :-)


Så er det sådan at jeg jo gerne vil vide om han er en ener?? så kom frisk, vis og fortæl om jeres temple wind afkom :-)


jeg lægger selv ud med vallen:


12 år gammel

168 stg

har gået nogle LA dressur klasser med ejeren inden han stod skadet og hun nedkom med sin dejlige lille søn.


han er horsemanship trænet, og er YDERST velopdragen, et enkelt stå pænt, og han bliver stående hvis man lige skal hente noget i sadelrummet (han er naturligvis ikke bundet)


Han er ikke typen der kalder efter en, men han er meget opmærksom, og vil meget gerne være venner.


Jeg har redet ham on off siden maj, men er først rigtigt kommet ordentligt i gang inden for de sidste 3-4 uger.


I morgen står den på spring for første gang sammen, og jeg glæder mig meget, i følge ejer er han ikke helt tryg ved springning, men vi håber at han stille og rolig bliver tryg ved det og slapper mere af.


Han er absolut ikke vild med at gå i trailer, men når han er i træning og bliver transporteret regelmæssigt, kan han sendes op af rampen alene.


han går til nød med til at blive vasket og komme i bad, hvis vandet er lunt, koldt vand er ikke lige hans kop the, og han er bestemt ikke en vandhund og kan ikke på nogen måde overtales til en soppetur ved stranden :-P


Han er ellers meget stille og rolig, og tænker sig lige om en ekstra gang eller to, før han bestemmer sig for om han skal panikke over noget eller ej, det bliver oftest til ej. Man er ikke i tvivl om hvad den hest tænker, han er meget udtryksfuld.


Generelt en skøn hest - ham ville jeg gerne have en kopi af hvis jeg selv skal have min helt egen hest igen.


sådan ser han ud :-)




Karina82


STUD BASK

Jeg kan modstå ALT - Bortset fra fristelser

Mangler nu alligevel hestelivet....


0
1
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 10:07

Ej hvor dejligt at du rider igen, vi skrev lidt for laaang tid siden om Michen (mig med Monty mus), håber det endte godt med ham?

Ham her ser super godt ud, jeg kan godt forstå du er glad for ham


Mvh Rikke

-med Guld Musen: )


0
0
Svar på denne tråd
 
 min hoppe efter
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 11:17

Her er vores Temple Wind hoppe:

Hun blev kåret med 9 i helhed og har fået et lækkert hingsteføl efter Nando i år (som kan ses på vores hjemmeside).

Dejlig hest som jeg er begyndt at ride på, efter hun har stået stille som avlshoppe det sidste år :-)



Julie

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 15:09

isabella har temple wind som farfar :-D


så en form for afkom er hun vel hi hi



hun har det bedste hovede... både hjemme og på stævne pladsen.. går lige i trailer..


hun er heller ikke den type der kalder på en.... men er meget selvskabelig, og er da kommet med et par enkelte "brumme" når jeg er kommet :-D


helt klart den eneste hest i verden for mig



Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848


0
0
Svar på denne tråd
 
 Adina efter Temple Wind xx
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 18:20

Jeg er den heldige ejer af Adina efter Temple Windxx/Allegro. Adina er fra 1995 og hun er opdrættet af Tina Schulze der også red på Temple Windxx i nogle år. Tina havde redet Adina op til MB niveau, da hun fik en skade og derefter sat i avlen. Jeg købte hende i år 2002 som min avlshoppe.

Adina har et fantastisk temperament som hun har givet videre til alle sine afkom. Hun er en super god mor for sine føl.

Hun har PT. følgende afkom:

2 hopper efter A Jungle Price avlet af Tina

1 hoppe efter Bernstein

1 hoppe efter Condios

1 hoppe efter Rosentanz

1 hingst efter Sandro King

1 hingst efter BH. Leredo


Hov billedet kom til at stå lidt sjovt på siden, men det er fra sidste sommer til følskue.


Hilsen LEne


Når du har ondt af dig selv, så husk at nogle har det værrer!

0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt pudsigt.
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 20:01

de er indtil videre alle i en mørkbrun mod sort farve :-)


jeg synes også at udtrykkene i ansigtet minder meget om hinanden - det der rolige blik og venlige udtryk synes jeg går igen :-)


flere med temple wind afkom?


Karina82


STUD BASK

Jeg kan modstå ALT - Bortset fra fristelser

Mangler nu alligevel hestelivet....


0
0
Svar på denne tråd
 
 jreajgo
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 22:00

Jeg tror skam slet ikke der findes "dumme" Temple Wind afkom. Jeg har tilredet 2 og havde selv en skøn hoppe efter ham, som desværre er død nu. Alle super rare og samarbejdsvillige.


Min hoppe var (naturligvis) mørk bun, og var noget mere ædel end dem der er vist. Hun var 164, og kåret i DH. En fantastisk hest, som havde den rette tænding og som var det rareste i verden. Hun kunne stå stille i 6 måneder og så være bedre at ride end sidste gang. Hun var en rigtig kammerat, som man altid kunne stole på. Desværre blev hun skadet tidligt og gik derefter som avlshoppe indtil hun pludselig faldt død om (temmelig mystisk)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 22:17

ja valiant har også stået stille i længere tid no problem.

ædel eller ikke ædel tsk tsk valli er bare erotisk buttet




Karina82


STUD BASK

Jeg kan modstå ALT - Bortset fra fristelser

Mangler nu alligevel hestelivet....


0
0
Svar på denne tråd
 
 Barnebarn
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 07:48

Jeg har et Temple Wind barnebarn, nemlig et af Adinas (Gimles hoppe) hoppeafkom med A Jungle Prince som far.

Anastasia er dog i modsætning til sin helsøster der er mørkebrun, rød:



Anastasia er en dejlig, lidt opmærksom, hoppe med sine egne meninger. Men hun er en utrolig dejlig og omgængelig hest.





Anastasia & Tina



Se denne hjemmeside for sødt strik til baby: www.123hjemmeside.dk/ nordby_babytoej

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 15:09

... ikke billeder af den, men min veninde havde også en TempleWind søn, der faktisk minder noget om de billeder i andre viser. Mørkebrun med en lille stjerne og et venligt udtryk - og jordens rareste og fornuftigeste temperament.


Dejlig, dejlig hest!




£isbeth & Baloo

People are just about as happy as they make up their minds to be

(Abraham Lincoln)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Temple Wind datter
Forfatter: 
Dato:  17-08-2008 20:08


Vi har også en Temple Wind datter med Kiko Kærgård som morfar.

Hun er fra 2004, er tilredet i april sidste år, har fået et super dejlig hoppeføl i år.

Himalaya er meget nysgerrig, ikke særlig bange af sig. Hun lytter meget til rytteren og samarbejdsvillig.

Hun kan godt være lidt af en mokke, men ellers kommer hun altid glad når man kalder på hende. Vi har valgt at sætte hende til salg, da jeg desværre ikke får tiden til at ride hende næste år.


Mvh. Lotte



Dejlig oldenborg hingst sælges - Forældet 4 års oldenborg hoppe sælges, se mere på www.staldmiller.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Temple wind
Forfatter: 
Dato:  26-03-2011 23:08

Jeg leder efter et afkom som hedder Zweibel - hoppe født i 1993, er der mon nogen der kender denne hoppe?

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 00:48

jo min gamle basse havde temple wind som farfar også :) Dejlig basse- dog var han mest til spring :)han hygger sig rigtig idag som mor/datter hest hos nogle søde mennesker.


(ja jeg sidder totalt i stolesæde i en sadel som ikke var god for os)





(hans personlighed i en nøddeskal- man må ikke tigge, så man løfter benet høøøøøøøjt oppe i luften istedet for )



MCK


dressage-enthusiast.blogspot.com/


"Brutality begins where knowledge ends.

Ignorance and compulsion appear simultaneously."

~ Charles de Kunffy


0
0
Svar på denne tråd
 
 Efter Temple Wind
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 20:18

Jeg har en dejlig 11 års vallak efter temple wind


Han går LA på distriks plan og springer LB.

Derudover bruger jeg ham til military


Han er selvfølgelig også mørkebrun :)


Nogen der ved om temple wind stadig lever?






Military er en fantastisk sport, hvor heste velfæren er i top!


Springsadel købes!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Temple Wind xx
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 22:36

Billede


Medea Efter Temple Wind xx/Deadly Nightshadexx m.Electric Hoppeføl.


Nemmere Hoppe findes ikke.Hun har fået 8 afkom....

Billede
Billede

0
0
Svar på denne tråd
 
 grå temle wind..
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 10:26

Jamen jeg kan da vise en grå temple wind frem :)


Temptation - 4 år på billederne, min kæreste havde den i ridning fra avlere, og den var bare så nem og sød, tog alt med ophøjet ro, min kæreste fik den også ind som 3 års hvos han havde den inde i 2-3 uger fra helt rå, og red den og den leverede en fin sadel kåring efter blot 3 ugers ridning, den er bare cool.


Men jeg ved ikke om jeg syntes der er sindsyg meget potentiale i temple wind afkommende, der er et stykke imellem de rigtig gode.


Men her i hende da.





Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 21:03

Jeg prøver lige lige igen :)




Han har stået en del stille pga div skader, men jeg håber på at han for alvor kommer igang i år..



Military er en fantastisk sport, hvor heste velfæren er i top!


Springsadel købes!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Adina og Luca
Forfatter: 
Dato:  23-03-2020 11:10

Hej Lene

Ejer du stadig Adina? jeg har en vallak efter hende ved navn Luca, du må meget gerne henvende dig til mig, det kunne være sjovt at finde ud af mere om ham:)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider