Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Nu med heste hjemme
Forfatter: 
Dato:  31-03-2021 08:03

Billede

 

Første billede er taget ca 1 minut efter de er kommet ud af traileren.

 

Det er et gammelt trick, men det virker.

Lad hestene køre i trailer sammen og luk dem ud på nyt land og de er instant best buddies.

 

De ruller sig synkront, kløer hinanden synkront, spiser synkront og udforsker området synkront.

Og er chokerende ens i kropssprog. Efter 2 timer virkede de somom de altid havde boet på deres lille stykke fold.

Billede

 

Video

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Køerne har tidligere været brugt til naturpleje og været vant til at gå på fold med heste.

Køerne står påfaldende meget langs tråden, som adskiller heste og køer.

De brugte nok en time til at kigge meget sigende på tråden "dender tråd, den skal da lige væk, ikke menneske?"

Heldigvis er hestene også interesseret i køerne.

På sidste billede står Poppelgård og hviler langs hegnet, i samme positur som heste gør, når de står to hoved mod hale og hviler sig lidt. Kalven ville vist bare ønske, den kunne komme tættere på...

 

Eneste bekymring...

Poppelgård er 20 år, slank, var langpelset i vinters, men smider pelsen så fint på en mikrovital kur. Det er kort, skinnende blank sommerpels, der kommer frem. Poppelgård har været græsset lidt ind for hånd...

Aslan? Han er 11 år, men etotisk buttet. Har vist aldrig været i nærheden af forfangenhed. Og holder selv om vinteren kort, fin pels.

Men, efter udelukkelsesmetoden - så har jeg smidt dem ud på et næsten trekantet stykke på 30-40 x 30-40 meter på hver af trekantens ben. Langt græs, men i det mindste bør det ikke være stresset...

Jeg valgte at tage dem hjem nu, inden der kom for meget krudt i græsset, men græs er der allerede rigeligt af...

What to do, what to do? Pga læets placering (bigballer og telt) midt på stykket, er det svært at reducere ret meget i størrelse.

Sætte hestene i tøjr? Glucogard? Mundkurv?

Eller - fjerne nederste tråd så køerne kan gå under? Dyrene er meget interesseret i hinanden, og køer æder jo der, hvor de står?

 

Lige nu hælder jeg imod at fjerne nederste tråd, måske køerne så vil hjælpe med at æde.

Og så longere kort x 2 pr dag, så vi kan få pulsen lidt op som intervaltræning.

Intervaltræning skulle være godt imod insulin resistens...

 

Uhh.

At have hest hjemme er ekstremt hyggeligt!

Men, også et nyt niveau af overtænkning!

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Tråd fjernet
Forfatter: 
Dato:  31-03-2021 13:31
Den nederste tråd er fjernet.
Køerne har opdaget, at de kan gå under.

Det er forresten meget udramatisk.
Hestene har opdaget, at græsset ikke forsvinder, og har sat tempoet ned. Og æder da også af halmen.

Poppelgård er en gentleman og har rullet sig i halm.
Aslan er inspireret af hunden, og har rullet sig i en kokasse...
2
0
Svar på denne tråd
 
 Ko-hest sprog...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2021 20:55
Lost in translation...

Når koflokken er nede i nærheden af hestene, så ynder kalven NamNam at gå under tråden ind til hestene.
Det er alle cool med.
Til en grænse...

I har set køer, der kommer på græs.
Hop og dans og max fjol?
Jeg var lige ude at sige godnat til dyrene.
Kalven fes under hegnet, hoppede, dansede, teede sig i lige linie hen til hestene - lagde virkelig op til leg - og hestene fattede hat, pustede og syntes virkelig at han var lille, grim og uforståelig.
Da hestene ikke gjorde noget sjovt, kiggede heste og kalv på hinanden - og så vendte kalven om og fes tilbage til moar...

Åhh ja..
Det kommer til at gå fint...

Græsset er lækkert, men i konkurrence med andre ting, så...
Fx jeg tror faktisk at Aslan går efter kokasser?? Til at rulle sig i...
Jeg har spurgt hunden, om det er hende, der har lært hesten at rulle sig i kokasser?
Hunden kigger tilbage - man skulle næsten tro, hun tænker "lære? Jamen, er d?t ikke grunden til at kokasser dufter? Ligesom godbidder, mor..."
Og så snakker vi ikke mere om den ting...
3
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrene hjemme!
Forfatter: 
Dato:  08-04-2021 11:01

Hvor ser det bare hyggeligt ud! og skønt at du har fået alle dyrene hjem nu..

Gad godt at se en video af NamNam der lægger op til leg overfor hestene, som så bare kigger forundret på det lille kræ..

 

Det er supere skønt at have sine dyr hjemme, så man selv kan bestemme hvordan det hele skal foregå, men ja det giver også lidt ekstra at tænke over/bekymre sig om.. Men jeg synes nu selv, jeg hurtigt fik føling med, hvad der føltes rigtigt og forkert i mit hestehold, og mine stortrives.. Så følg din mavefornemmelse, så tænker jeg, det hele nok skal gå.. Og så NYD DET!!

 

Mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dance battle?
Forfatter: 
Dato:  25-04-2021 09:19

Kalven NamNam.

Hej Langben? Skal vi lege...

Aslan - jeg har lige noget græs mellem tænderne...

Poppelgård - nu kommer jeg og tager dig....

 

Video

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Fangeleg
Forfatter: 
Dato:  28-04-2021 09:56

Hehe hvor ser det hyggeligt ud.. NamNam er da godt nok en værre lille spilopmager, men det kan da sætte lidt fut i flokken..

 

Vi havde en gang en DV-hoppeplag, der gjorde lidt det samme.. Hun stillede sig med mulen næsten helt henne ved hovedet på førerhoppen, der gik og græssede, og så ventede hun bare på en reaktion.. Som regel blev førerhoppen lettere fornærmet og slog mest af alt bare op med hovedet, men det var nok til at plagen syntes, det var mægtig sjovt, og sprang derfra i et par bukkespring.. Når der så var ro på igen, gentog hun legen...

 

Mvh Gitte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mere hygge
Forfatter: 
Dato:  01-05-2021 07:56

Billede

 

Billede

 

Jeg holdt fødselsdag i går...

Aslan er tydeligvis en selskabspapegøje.

Bordet var tæt ved hegnet (fordi vi har så mange mosegrise) og Aslan holdt sig tæt op ad hele dagen...

 

Aslan og køerne kommer fint ud af det med hinanden.

Skipper (som vi er begyndt at bruge som kaldenavn til Pollelgård) holder de lidt mere afstand til, bare fordi han driver på kørerne... Bølle...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt.
Forfatter: 
Dato:  19-05-2021 16:50

Dejligt at have dem hjemme.


Bolig søges til leje i Nordsjælland. Gribskov kommune.

Part søges i Gribskov eller Helsingør kommune.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Noget af det bedste...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2021 18:55
Det, at have dyr hjemme, er noget af det bedste jeg nogensinde har gjort...
Faktisk, jeg ser ikke TV mere.

Jeg sidder om aftenen på en gammel bænk og ser på dyrene...
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider