Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Hvad er hun værd?
Forfatter: 
Dato:  12-07-2020 14:04

Utilredet blandingshoppe (mor dv/fjord, far dv/pinto) på 11 år, ca 158-160 høj. Flot farve (dun). Har udelukkende gået som selskabshest i en løsdrift hele sit liv, men fejler så vidt vides intet. Nem at fodre på. Kan trækkes med/stå bundet/løfte fødder og står pænt ved smed (har gode hove), men ellers ikke trænet. Har har sadel på ryggen og trukket lidt (dog uden spændt gjord) uden at sige noget til det. Ligeledes hovedtøj på et par gange uden at sige noget særligt til det. Har aldrig fejlet noget bortset fra en lille hovbyld og en revnet mellemtand(af dyrlæge vurderet som ubetydelig). Hestens mor er 27 og stadig ridehest.

 

Hvad kan sådan en sag koste? Og hvordan med evt. handelsundersøgelse når hesten er rå/aldrig har været longeret?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Handelsundersøgelse
Forfatter: 
Dato:  13-07-2020 16:01

Jeg tænker hvis man vil sælge en rå hest, så sættes prisen efter at hesten er rå eller også lægger man noget arbejde i den, så den i det mindste kan handelsundersøges. Som den står nu vil jeg mene at den er tæt på værdiløs ud over slagteprisen hvis ikke den udtaget fra konsum.

 

Der er intet der taler for den, man kan købe en tilsvarende hest som kun er 3-4 år for et mindre beløb.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tja....
Forfatter: 
Dato:  14-07-2020 12:45

Jeg vil give Charlotte ret, værdien er meget begrænset.

 

Nu er jeg modstander af, at man begynder at tilride heste, der er mere end 8-10 år. Folk fatter ikke, at det tager tid - og at ambitionerne skal være hyggehest. Så enten går det galt, fordi man tænker, at en udvokset hest kan klare mere, end den kan, og så bliver den skadet...Eller også er hesten blevet så selvstændig, at det bliver en dårlig oplevelse for alle parter.

 

Derfor vil jeg mene, at vi står med en 11-årig selskabshest...Og de koster nærmest ingenting...


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad vil du selv give?
Forfatter: 
Dato:  15-07-2020 10:34
Tjae, rent uddannelsemæssigt kan den det samme som en plag, men har 8-9 år kortere at leve i end en plag.

Som køber vil jeg tænke på, om der er skummelt bag at hesten ikke har været redet før, hvorfor har den gået som foldboms så længe??

Og så siges det, at det er sværere at ride ældre heste til.

Jeg ville ikke købe den til at være kommende ridehest, og jeg ville ikke sælge en lignende hest som kommende ridehest.
...
Den optimale køber er nok en person, som har brug for en sund og rask selskabshest - hvis jeres hest kan gå alene.
Dvs prisen skal sættes derefter.

...
Jeg ville gå efter hjem før pris - og prisen ville jeg sætte derefter. Dvs lav markedsværdi.
Et par tusinde?
1
0
Svar på denne tråd
 
 den kan sagtens
Forfatter: 
Dato:  16-07-2020 16:07

den kan sagtens blive ridehest, men en 11 årig hest tager mange flere måneder at få i ordentlig træning, da sener og knogler tager meget længere tid til at håndtere den øgede belastning og derved er risikoen for skader større hvis man går for hurtig frem.

prisen vil jeg ikke komme ind på, men til den der ikke har de vilde ambitioner kan den sagtens blive ridehest..

den revne i tanden vil nok være en god ide at får en dyrlæges udtalelse for..

 


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider