Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Dressur i pletter <3
Forfatter: 
Dato:  02-05-2020 21:13

Pyha her er sikkert stille - men af gammel vane, så skal der da lidt billeder herind, når nu der er nyt på plet-fronten

 

Alberto A Kila er verdens sejeste pinto... i mine øjne i hvert fald Han kan både uddanne sig selv og sin mor, og nu snuser vi altså snart til mange af de "sjove" ting; galloptraverser, skridtpirouetter, travers, changementer, samlet trav og jeg skal komme efter jer Det er sgu lidt af en opgave at uddanne plettemand fra L til M, men for søren hvor er det fedt - og mon ikke piloten selv kan følge med engang om hundrede år Jeg synes altså, det er svært! Rigtig svært og rigtig teknisk, men også enormt spændende og sjovt, og for søren en fornemmelse, når tingene bare kører.

 

Så lige nu er det svært - og vi styrketræner, balancetræner og jeg øver mig i at mærke min hest (jojo, både med åbne og lukkede øjne og mange andre sjove tricks ), changementmoment er for mig endnu et kapitel, jeg kun forstår baglæns, men men men min hest er hamrende sej, min berider er enormt tålmodig og vi skal nok blive klar til MB0 i løbet af året

 

 

Nyd ham - min højtelskede Alberto efter Aberdeen A Kila og med Epla's Big One til morfar, (Michellino til farfar ). 7 år gammel i morgen, købt som 2 års hos Stald Kila (som jeg forevigt er dybt taknemmelig for at have givet mig mit livs gave ved at lade mig købe min drømmehest), og så har jeg selv uddannet og redet til Fejl er her masser af, og holdningen svinger lidt for tiden - så for høj, så for snæver, så for dyb - men vi kender vores fejl og får rettet flere og flere... og styrke kommer jo kun ved træning Vi har ekstra fokus på bagbenene for tiden og afskub pyha

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Fnis - spas og ballade har han massere af! Nu er motoren blevet lige en kende (eller to) stærkere efterhånden, og så kan man jo RIGTIG få den der fede fyr-din-mor-af-h-til-fornemmelse Kæmpe bøffen

 

Billede

Synes ikke han kom så fint og rundt for mig i dag, som han plejer - men sådan er det. Nogle dage bøvler man bare lidt mere med at finde fornemmelsen med hinanden end andre

 

Billede

Guuud, sagde du changement? Nåh for søren da... jeg troede du sagde smid ryggen Ups, så skal hestepiloten vist lige have styr på timing og hjælp - ellers tror da pokker at lillemanden af og til bliver lidt forvirret og glemmer sit changement

 

Billede

Samle samle samle.

 

Billede

 

 

Billede

 

Billede

 

 

Billede

 

Billede

 

Det er saftsuseme ikke nemt det ridning der

Billede

 

 

Men lidt er der da sket - siden vi startede ud efter et års skadesperiode med diverse uheldige småskader. Så er han altså blevet noget mere voksen dressurhest lige pludseligt (og piloten er blevet lidt mere rytter-agtig igen )

Billede

 

 

Pletteknus og kram


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

10
2
Svar på denne tråd
 
 Godt at følge med!
Forfatter: 
Dato:  04-05-2020 08:52
Det er godt at følge med i jeres udvikling!
Og ja, det er bare noget andet her på Hestenettet.dk

Gode billeder. God fortælling.
2
0
Svar på denne tråd
 
 tra la la
Forfatter: 
Dato:  06-05-2020 08:12

Hej.

 

Først vil jeg sige, at det er en utrolig dejlig hest du har og et flot arbejde du har lagt i den.

 

MEN.

 

Jeg synes ikke den er ærlig foran og går en del bag lod. Ydermere ser jeg meget lidt brug af ryg. Den har meget sænket ryg og når den så bag lod, høj hals og unden kontakt til tøjlen, er det et tegn på at den ikke er redet frem til bidet.

 

Jeg vil anbefale at tage nogle skridt tilbage, hvor den går lang og dyg og ryggen op.

 

Tag det endelig ikke negativt, men jeg synes den mgl nogle basale ting inden den er klar til M niveau. :-) :-)


** R.I.P Scarlett og velkommen Pinot Noir**

2
0
Svar på denne tråd
 
 Prikprik
Forfatter: 
Dato:  14-05-2020 09:37

Tak for ros til min elskede plettemand!

 

 

Og jeg giver dig helt ret - han er slet ikke stærk nok til M endnu... og det er jo derfor, vi træner

 

Jeg analyserede både ridtet, som jeg også skriver, så var han bare ikke lige så rund for mig, som han plejer, og jeg snakkede med min berider om det bagefter. For jeg synes nemlig også, han stiver sig lidt i ryggen for mig på billederne... øv. Da han desværre er en enooooormt sart herre, har vi haft en del problemer med, at han får allergiske reaktioner på ydersiden af mundvigerne efter bid.. ikke i mundvigen, men helt ude på mulen. Derfor rider jeg faktisk på billedet med Acavallos sensitive bit - en 10 mm semihård plastikstang. Vi skiftede til et Baucher bid for nogle dage siden, og han er meget mere afslappet i ryggen på det! Og han kommer meget mere rund og lækker frem for mig. Så nu håber jeg bare, han kan tåle det. Stangen er altså bare svær at ride på til hverdag, og jeg har brugt så mange tusinde kroner på bid! NS er total no-go, Sprenger har vi ikke kunne få til at virke heller, men kunne se, de har lavet bid sammen med Nathe som noget helt nyt, og de er med alle mundstykker og samlinger i plastik! Spændende

 

Han går generelt lang og dyb i ryggen hver dag - vi har faktisk ladet ham være dernede meget længe, og han er blevet meget meget stærkere i krop, takt m.m. Jeg ligger dog stort set aldrig billeder op, hvor han går dybere, da jeg altid synes, man bliver kritiseret voldsomt på nettet Så et par af billederne er også, hvor han faktisk smutter fra mig og går højere end planlagt, og så er det nemlig, ryggen ryger lidt. Vi går meget op i, at jeg skal kunne flytte på siderne, og at jeg skal kunne lægge halsen lige dér, hvor jeg vil. Især at få ham strakt frem har været svært på plastik-biddet, som du også bemærker. Det kniber lidt, når vi har en svær dag, men ellers sidder den der efterhånden rigtig fint. Vi ønsker afskub, ikke fart. Og det er bare benhård styrketræning Og "flot" er han ikke endnu - det er han ikke stærk nok til - men bagbenene har vi snart fået lavet meget mere af på ham, og det er fedt! Han har virkeligt haft en stik mulen i jorden og stiv dig i lænden og stik bagbenene bagud-tendens, og den er stort set væk.

 

Og når alt er sagt - så ligger jeg til tider billeder op alligevel, hvor han netop ikke er, som jeg gerne vil have det. Simpelthen fordi jeg synes selv, som amatørrytter, at man aldrig får lov at se "vejen dertil". Vi ser kun professionelle ryttere, vi får kun kritikken af, alle de måder, hestene IKKE må gå på - men der er sjældent nogen, der tør ligge noget ud, hvor hestene ikke går 100% rigtigt, og hvor der er fejl. Men det er dog de færreste af os, der kan uddanne helt uden fejl

 

Tak for kommentar - det var rart, at du faktisk var enig i min egen mavefornemmelse. Jeg skal næsten få taget lidt nye billeder på det nye bid, for det gjorde faktisk en ret stor forskel for ham. Vildt hvad bid kan gøre, i hvert fald på så sensitiv en herre!


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 dejlige billeder
Forfatter: 
Dato:  15-05-2020 12:48

Han er virkelig en flot herre - og dejligt at du ligger billeder op som vi kan nyde.

Håber du snart kan vise ham frem på dressurbanerne :)

 

ja man kan vel altid komme med kommentarer om dit og dat men I er jo I en flot udvikling synes jeg og man får da helt lyst til at få trænet liiidt mere dressur :)

 

(og jeg ville da også gerne se hvordan du arbejder med ham i den længere og dybere holdning)

 

Interessant så meget et bid kan gøre - men det synes jeg faktisk også selv jeg oplever på vores - at det betyder utroligt meget for dem at føle sig tilpas i munden.....


Strejfer og låne plet Line

TREC-rytter og pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhestene Nisha og Sorteper

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider