Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 hov - hvem er nu det?
Forfatter: 
Dato:  08-12-2019 11:03

Hej H-ænder :D

Hvis i her læst mit tidligere opslag, så ved i at jeg mistede en hoppe i september... Moren til mit hingsteføl, og det sødeste væsen i verden.
Men sådan et hingsteføl vokser jo... de bliver også kønsmodne... og mens han var i rivende udvikling, oplevede jeg at Anastacia ikke trivedes - hun stod bare i timevis og gloede ind i skoven, ville ikke spise og var ligeglad med både selskab og sit liv.
Ja hvad gør en klog... 3 ponyer, en hoppe, en vallak og et hingsteføl

Det er uundgåeligt at de skal skilles ad.. Calle skal jo i hvert fald ikke gå alene, og det skal en deprimeret Anastacia heller ikke.
OG de skal heller ikke gå sammen, da Anastacia er halvsøster til Calles far

Der er KUN en udvej - og det er at købe en pony mere
Jeg havde set den fineste lille sortbrogede dame til salg - sandsynligvis i fol og beskrevet som en noget reserveret dame.

Den hoppe spøgte i min hjerne en måneds tid, for der var bare NOGET ved den pony. Så jeg kontaktede sælger, og det skulle vise sig at der skulle gå yderligere 2 uger inden jeg kunne se hende
Men da jeg så mødte hende
Hun smeltede mig fuldstændigt, og jeg havde nok lidt svært ved at skjule min begejstring - joh en smule rå er hun da, men hun gik snorlige på sine ben, havde masser af hår, og vigtigst af alt, så havde hun et RIGTIG godt temperament, på den måde at man kunne mærke at selvom hun blev udfordret, så var hun fornuftig, eftertænksom, fattet og nysgerrig. Eneste ulempe var at hun var lidt tynd.
Så det ene ord tog det andet - samme dag kørte sælger ponyen ud til mig, og så havde jeg købt en pony.

Så velkommen til Madam Mim
5 år gammel, sortbroget hoppe på 88-91 cm, efter Äppelbo Flash med Piraat Liebas som morfar
Om hun er i fol vil tiden vise, men hun er skøn, og hun overrasker mig positivt hver dag på trods af at hun ikke er håndteret ret meget - hun er nysgerrig og kan slet ikke lade være

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Juelsgaard Shetlandsponyer
* Med ponyerne Hjalte, Anastacia og Excalibur *

5
1
Svar på denne tråd
 
 Ej, hvor...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2019 12:45

...er hun sød. :D Hvad skal hun bruges til?


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ej men altså
Forfatter: 
Dato:  08-12-2019 21:23

den pandelok er da helt igennem fantastisk!!!!

 

Tillykke men hende. Håber det har hjulpet Anastacia at få en ny veninde :)


Nisha og Strejfer

TREC-rytter og pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 seks tegn
Forfatter: 
Dato:  09-12-2019 09:39

Mette(Fjolle) :
Tak skal du have hun skal bruges til avl og hygge - hingsten hun er ifolet med er en rødbroget hingst ved navn Burland Boss, så det er rigtig spændende

Svensen:
tak, jeg synes jo også at det hår er for vildt og når man tænker på at det faktisk ikke var specielt velplejet da hun kom (hun havde et par temmelig store uldtotter hængende i manen), så synes jeg at det er imponerende at den ikke har taget mere skade.


Anastacia har det i øvrigt meget bedre - siden Mimse kom har Anastacia deltaget i flokken, spist sit foder og leget med de andre


Juelsgaard Shetlandsponyer
* Med ponyerne Hjalte, Anastacia og Excalibur *

1
0
Svar på denne tråd
 
 sek tegn
Forfatter: 
Dato:  13-12-2019 13:18

Hvor ville jeg ønske at de skide tommelfingre blev afskaffet - tænk at man overhovedet vil være bekendt at sidde, ganske anonymt, og sende nedadvendte tommelfingre til folk.

Hvad er der dog at synes dårligt om?
For jeg kan simpelthen ikke få øje på hvordan det kan være dårligt at jeg har købt en pony, fordi jeg kunne se at min flok ikke fungerede og ikke kom til det uden at jeg gjorde noget drastisk...
Eller er det bare mig, som nogen synes dårligt om? i så tilfælde, hvad i alverden har jeg så gjort?

ØV. Dårlig stil, det er så selvretfærdigt at tro at bare fordi man er anonym, så har man ret til at gøre andre kede af det.

God Jul til dig også, selvom du er tarvelig.


Juelsgaard Shetlandsponyer
* Med ponyerne Hjalte, Anastacia og Excalibur *

2
0
Svar på denne tråd
 
 seks tegn
Forfatter: 
Dato:  13-12-2019 13:32

I øvrigt så må man synes lige hvad man vil, men hvis man føler trang til at ytre det, så bør man også kunne stå tilpas meget ved det at man ikke har brug for en anonym, nedadvendt tommeltot...
Barnligt og unødvendigt.


Juelsgaard Shetlandsponyer
* Med ponyerne Hjalte, Anastacia og Excalibur *

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skøn, lille...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2019 12:40

pony - stort tillykke med hende, det lyder til at hun er lige det, din lille flok manglede efter tabet af hoppen.

 

Tommelfingrene skal du ikke lægge det fjerneste i - der sidder vist en eller flere, der af uransalige årsager ser det som deres (formentlig eneste ) mission her i livet, at sprede thumbs down over flest mulige indlæg, uanset indhold og budskab.

 

Faktisk er vi efterhånden flere, der bliver små-fornærmede når vi ikke får sådan en - man føler sig jo nærmest overset...

 

/Dorte

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 seks tegn
Forfatter: 
Dato:  15-12-2019 20:37

Hej Dorte :D
Du har helt ret, hun var lige hvad vi manglede

åh, jeg ved det jo godt med de tommelfingre, jeg lod vist også temperamentet løbe lidt af med mig... mest fordi jeg virkelig ikke kan se hvad i alverden der skulle være galt med mit indlæg..

Der vil jo altid være mennesker der mangler indhold i deres liv, og skaffer sig det på en højst besynderlig måde..
(et godt tip er vel nærmest at det ikke lígefrem giver indhold at sprede anonyme nedadvendte tommelfingre )


Juelsgaard Shetlandsponyer
* Med ponyerne Hjalte, Anastacia og Excalibur *

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mimse selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  15-12-2019 21:55

med det hår kan hun da ikke hedde andet :) :)

 

og dejligt at hun spreder glæde - og din signatur skal da opdateres :) :) :)


Nisha og Strejfer

TREC-rytter og pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 seks tegn
Forfatter: 
Dato:  15-12-2019 23:16

Jamen Svensen, du har da ret - og det er hermed rettet!

hun har det vildeste garn... det er ikke ret tit jeg ser hopper med pandelok der går HELT ned til mulen

Er allerede begyndt at overveje hvad føllet skal hedde, når nu der forhåbentlig kommer et - så kom gerne med forslag Det skal starte med M


Juelsgaard Shetlandsponyer
* Med ponyerne Hjalte, Anastacia, Excalibur og Madam Mim *

0
0
Svar på denne tråd
 
 Navneideer
Forfatter: 
Dato:  16-12-2019 08:39
Jeg sidder og tænker på en børne TV program om PrøveKnud og ScoreKaj.
Kan I ikke huske det.

"charme, selvtillid og lækkeeert håår!"
Hvis det bliver hingsteføl og får et flot garn havde jeg nok opkaldt efter ScoreKaj...

Eller, hvad med MadamMan til en hoppe, hvis føllet får en kæmpe man?
Det er nærmest madam Mim...
0
1
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  20-12-2019 20:55

Super nuttet, tillykke med hende

 

Evt. hingsteføl skal da hedde Merlin!

 


PAAtvaers

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Thumb down
Forfatter: 
Dato:  04-01-2020 18:18
Dorte Hansen : Her får du en af mig. Ingen skal føle sig overset her i Nytåret... ;-)

Katrine L : Jeg synes, det er en dejlig historie du har fortalt. Og sikke en sød hoppe, kan godt forstå du er "forelsket".

...100% Oldenborg ... 100% hest...

 

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider