Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 TREC DRF-Mesterskab, vi gjorde det!
Forfatter: 
Dato:  23-09-2019 16:46

Hejsa.

 

Jeg vil gerne dele vores fantastiske oplevelse med jer - Vi (Strejfer og jeg) deltog her i midten af september i Danmarks første DRF-Mesterskab i TREC!

Det kom der en fantastisk oplevelse ud af - vejret var fantastisk og omgivelserne i Bernstroff Parken og Dyrehaven kunne jo ikke være bedre!!

Til jer der måske ikke kender TREC så er det en forholdsvis ny disciplin i Danmark. Den består af 3 faser: POR (orienteringsridt efter kort 1:25.000), MA (Gangartstest) og PTV (forhindringsbane).

 

Startrækkefølgen blev der selvfølgelig trukket lod om - og vi fik den ære at trække 1 - så vores startnummer blev 101 og dermed første rytter i alle tre faser.

 

Fordi det var et mesterskab var alle hestene indlogeret i teltstald - Vel ankommet fredag hvor Strejfer gik fint igennem dyrlægekontrol - nyder sin fiine boks:

Billede

 

Lørdag stode den på POR ridt - det starter med en tur i Maproom (2o min præcis)for rytteren mens hesten pænt står klar udenfor - klar til afgang:

Billede

Billede

 

endelig har jeg fået tegnet færdig - og afsted går det på den knapt 30 km lange POR rute gennem Dyrehaven og Jægersborg hegn (fotograf Robert Ørsted:

Billede

 

Fuzz foto "stod på lur" ude på ruten - det er dejligt at få lidt billeder derfra også :) - i og med at vi har forsejlet mobiltelefon får jeg ikke rigtig taget nogle billeder når vi sådan er afsted:

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Vi havde en super tur - og lå på en bekvem 4. plads efter POR'en

 

Søndag stod den på MA - kort galop den ene vej 150m og hurtig skridt (nok den sværeste af alle TREC øvelserne hvis du spørger mig) retur - Robert ørsted var på pletten igen:

Billede

 

Billede

jeg undskylder mit "stive blik" i skridten men jeg er nød til at være 200% fokuseret, helt lukket af fra omgivelserne, når vi skridter for ellers tripper han op i trav og så får vi 0...

 

Strejfer var en guttermand makspoint, 30 for galop og 10 ud af de 30 for skridt - så ganske tilfreds.

 

Så manglede vi kun eftermiddagens PTV bane som bød på mange spændende forhindringer - 16 i alt både føre og ride forhindringer - incl 2 spring som jeg på forhånd vidste jeg ville takke nej til...

Hver "forhindring" kan give maks 10 point. Banen er på tid 8 km/t.

 

Et lille udpluk - billeder taget af Robert Ørsted:

Føre Labyrint - 10 point!

Billede

Billede

 

Føre bro 2 point(stil, ups havde ikke opdaget at mit træktov slæbte hen ad jorden det gav lige -5 point øv øv)

Billede

 

Opsidning fra højre desværre 0 da Strejfer besluttede at gå ud af cirklen før sidste fod var i bøjlen (på tid og stil)

Billede

Ride smal passage (galop giver maks) 10 point

Billede

Ride bro (stil)9 point

Billede

Billede

 

Ride ottetalsfigur med en hånd (galop giver maks)10 point

Billede

Ride gennem vand(skal være skridt - stil) 10 point

Billede

 

Samlet set var jeg yderst tilfreds med os begge - konkurrencen i toppen var hård :) - vi endte samlet som nummer 4 i både DRF- Mesterskabet og i TREC Cup Two Finalen, og det er jeg ovenud tilfreds med:

Billede

Strejfer er bare altid en guttermand :)

 

Håber I nød de maaange billeder :)

 

Vi nød i hvert tilfælde weekenden!

 


Nisha og Strejfer

TREC-rytter og pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

11
0
Svar på denne tråd
 
 Super godt...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2019 12:49

gået af jer begge 2!

 

Han er da virkelig et fund, ham Strejfer - de der livskloge, ældre heste er bare deres vægt værd i guld.

 

Hvor gammel er han egentlig efterhånden..?

 

/Dorte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  25-09-2019 23:10

Mega sejt.

 

Tillykke.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tusind tak
Forfatter: 
Dato:  26-09-2019 15:14

Tak Dorte- han er 24 år :) og ja det er fantastisk med sådan en livsklog (fedt ord) pony, han er altid en fornøjelse at have med rundt omkring og altid frisk på at opleve nye spændende steder. Sidste år red vi TREC i Holland, Tyskland og Sverige - det var SÅ fedt. Håber at vi kommer til udlandet igen til næste år :)

 

Tak Sandra! - er også ret stolt af os :)


Nisha og Strejfer

TREC-rytter og pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
1
Svar på denne tråd
 
 I får lige lidt flere billeder
Forfatter: 
Dato:  30-09-2019 19:13

Endelig er de længe ventede billeder som Fuzz har taget kommet - så I skal da ikke snydes for lidt flere billeder!

 

Lidt flere fra POR turen om lørdagen - nede omkring Raadvad - SÅ smukt!!!

Første billede har vi slået følge med Lisa og Macimo (de fik en flot 2. plads i TREC DRF-mesterskabet og TREC Cup Two finalen!). Vi er lige på vej ind i til en kontrol post.

Billede

Videre alene - så smukt område :) Der bliver kigget lidt når man sådab kommer ridende med kort i hånden :)

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Fuzz fik også fanget nogle gode billeder om søndagen til PTV:

Føre over bro

Billede

Ride ottetal med en hånd:

Billede

 

Billede

Ride Bro:

Billede

Ride gennem vand:

MEGET blåt vand :)

Billede

 

Billede

 

Det er bare så dejligt at få sådan nogle gode billeder til at forevige en fantastisk weekend!!

 


Nisha og Strejfer

TREC-rytter og pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

1
0
Svar på denne tråd
 
 Flotte billeder
Forfatter: 
Dato:  07-11-2019 20:42

Sikke nogle fine billeder

Jeg har også en lille TRECH-rytter gemt i maven, tror jeg, som jeg håber jeg kan lufte engang til næste år

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider