Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Følle bølle spam!
Forfatter: 
Dato:  28-07-2019 18:18

Ja jeg ved godt ikke så mange følger med mere, meeen når man er en forelsket følle mor, så vil bare gerne lige vise sin skønhed frem

 

Til dem der har misset det, så har jeg købt denne smukke dreng. Welsh cob sec D hingst, efter 1. Klasse hingsten morning Star

 

Jeg forelskede mig i ham da han var 1 dag gammel og endnu ikke tilsalg eller noget! Da han var 14 dage gammel havde jeg skrevet spontant under på papirerne. Jeg kunne slet ikke klare tanken om han blev en andens ;)

Jeg er så bare SÅ heldig han kun står 10 min fra vito af, så jeg er hos ham 1 gang om ugen og hygger med ham <3

 

glæder mig til at få han hjem i november, sådan rigtigt! Der skal han i hingste børnehave, og stå til jeg er helt færdig med studiet. Men i et område tæt på mig, så jeg kan have ham i hænder hver uge :)

 

sig hej til Storm's Rock Star!

 

Billede

 

Billede

Nyfødt sammen med sin mor! Det sidste billede var det eneste jeg så før jeg kørte ud og så ham <3

 

Billede

 

Billede

Fra mit første besøg! En uge gammel. Ej jeg var solgt! Fornuften sagde jeg skulle se mange flere heste, men det kom jeg aldrig til ;)

 

Billede

 

Billede

Den dag jeg skrev under på kontrakten og han blev min <3

 

Billede

Lige da jeg havde skrevet under!

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Første billeder jeg fik i bevægelse da de blev lukket på somemrfold. Blev kun mere forelsket i ham!

 

Billede

 

Billede

 

 

 

Billede

Vi har bare tilbragt så mange gode timer sammen allerede!

 

Billede

Og så vi spændte på hvad der gemmer sig under pelsen ;)

 

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Min kommende ride udsigt <3

 

Billede

 

Billede

Og billeder fra igår, af min store dreng dee er ude fra folden for første gang <3 han går pænt i snor allerede og er ret frygtløs!

 

Video

Video af første tur ud fra folden

 

Video

Og ældre video fra da de kom på somemrfold

 


Sagde Maya med lillefis Vito

 

 

 

Følg os på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 Skønne billeder
Forfatter: 
Dato:  29-07-2019 06:49
Skønne, skønne billeder.

Jeg har lige haft 10 dage med lungebetændelse.
Og set gamle tråde igennem.

Men uanset om man kender jer fra tidligere eller ej, så er de billeder skønne og giver glæde at se på!

Men må jeg spørge.
Hvilke farve er føllet?
Ligner palomino med sort mule? Er det muligt??
0
1
Svar på denne tråd
 
 Damn...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2019 11:25

han er lækker!

 

Spændende med farven - på de første billeder lignede han næsten noget i retning af cremello, men det ser da umiddelbart ud til, at der dukker noget mørkere op..

 

Hvilke farver er i spil genetisk?

 

/Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2019 19:57

Tak skal i have <3

 

Jamen hans farve er virkelig et mysterie ;) han lignede først cremelle, men det forsvandt den første uge. Så troede vi palomino bare, men han er meget mørk under så vi tænkte sooty palomino, meeen alle er ikke helt enige ;)

 

Kan lige ligge billede om af forældrene

Billede

 

Billede

Mor, som er buckskin

 

Billede

Morfar

 

Billede

Far

 

og billeder af hans farveskift:

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Sagde Maya med Vito og Rocky

 

 

 

Følg os på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 jubiii følle bølle spam
Forfatter: 
Dato:  29-07-2019 22:21

weee hvor er det bare en skøn tråd!!

 

Han er altså virkelig en lækkermås - uanset hvilken farve han ender op med :)

 

Håber du løbende ligger billeder op af hans farveforvandling - for ja han lignede da virkelig et cremello føl!!!!

 

charme, selvtillid og lækkert hår - mums!


Nisha og Strejfer

TREC-rytter og pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis ellers...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2019 12:38

jeg ser rigtigt, og hingsten er rød, kan han ifølge Palomino forbundets beskrivelse af farvegenetik blive brun, buckskin, rød eller palomino:

 

Buckskin (Ee AA CCr) hest x Rød (ee AA CC) hest (Giver 25% chance for palomino)

 

men hertil kommer jo så diverse udgaver af de pågældende farver, så der er rig mulighed for overraskelser...

 

/Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Palomino
Forfatter: 
Dato:  07-08-2019 16:06

Tillykke, engang imellem er det altså rigtigt at følge sit hjerte, du kan sagtens se masser af føl/heste og måske også nogle der er bedre men hvis hjertet ikke er med, så bliver det bare aldrig rigtigt godt.

 

Han er en rigtig fin lille palomino, alle rødt baserede føl er født med lys(ere) hud, som bliver mørk i løbet af et par uger. At mulen så bliver helt mørk skyldes at den er næsten skaldet lige når den har tabt følpelsen. Men det bliver spændende at se hvilken nuance han får.

 

Dorte har næsten ret med sin forudsigelse af farver, det vil også kunne blive sort eller smokey black,alt efter hvilke gener forældrene bærer. De behøves nemlig ikke være AA begge to, far kan være enten AA, Aa eller aa, mor enten AA eller Aa.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider