Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Program kursus Peter Ficher
Forfatter: 
Dato:  02-06-2019 21:09

Så kom vi afsted på en spænende og lærerigt programridnings kursus. Og det gik, mod forventning rigtig godt ​​​​​​

Jeg var ret tæt på, slet ikke at komme afsted. Lokation for kursus blev ændret i sidste øjeblik, og straks var jeg ved at dø af skræk, over at jeg ikke kendte stedet og parkerings forhold. Jeg skulle jo helt alene afsted med ham, og frygtede at jeg skulle læsse ham af alene, et ukendt sted.

Min selvtillid eller mangel på samme, jævnfør det, at jeg jo havde meldt til i LA1, som jeg aldrig havde redet før, fik mig også til at få løst til at blive hjemme. Men vi kom afsted, fordi min underviser gav mig en stor peptalk, og jeg simpelthen kørte der ud aften før og så det hele an.

Min søde mand tog fri fra job og tog med mig, og så lykkes det.

Vi havde en rigtig god oplevelse. Peter var super sød, gav god konstruktiv instruktion og kritik. Gilbert var super cool, banerne var gode og piloten holdt hovedet nogenlunde koldt.

Vi red til 66,11% i første gennemridning og hele 68,89% i anden. Så vi kunne slet ikke få armene ned.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Læg mærke til pilotens ansigt på sidste billede, tudemarie he... He.... Jeg var så glad, lettet og stolt over at vi klarede det så fint, at jeg blev helt overvældet, og måtte fælde en tåre.

 


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 heste..
Forfatter: 
Dato:  03-06-2019 08:08

Sejt at du overvandt dig selv , du kan da roligt tage i "byen".

 

flotte billeder, jeg kan godt forstå du er stolt


Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

Avler af grandprix hest :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyder...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2019 22:51

som sædvanlig at se dine indlæg - så fedt at se jeres samarbejde, og din glæde ved det!

Men med fare for at agere barriererytter: Lige de ovenstående billeder synes jeg faktisk ikke afspejler jeres normale standard..

 

Det ser ud for mig umiddelbart ud som om, at du sidder lidt mere oven på ham, end "på" ham, end på de seneste ridebilleder - hvor du netop rider, som du sidder på det 3. sidste billede, nemlig lodret og nede om?

 

Men igen - elsker jeres samarbejde, og hvor langt I er nået sammen!

 

/Dorte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler.....
Forfatter: 
Dato:  03-06-2019 23:36

Tak for din søde kommentar woolf. Ja det var virkelig godt at vi kom afsted. Og nu har jeg da også meldt til stævne om to uger i LA1, så må vi se om mit selvtillid boost holder til presset, når stævne tøjet "strammer" ​​​​​​

Tak for din kommentar til mit indlæg og tak fordi du forholder dig til billederne Dorte. Jeg tror godt jeg forstår hvad du mener, men jeg føler ikke at jeg ikke er nede om ham og ride, tværtimod følte jeg netop at jeg var mere aktiv og havde ham fremme foran støvlen. Men du har ret i at jeg skal øve mig i at blive oppe lodret over ham. Men måske at jeg har sorteret mindre i disse fotos? så der er tage nogen billeder med i tråden, hvor min opstilling klart kunne være bedre.

Men samlet set er jeg ret tilfreds med mit ridt, og jeg har stor tillid til Peter Fichers dømmekraft. Han sagde netop også at jeg skulle træne "op og sid lige" også i Øgninger, hvor jeg nemt kommer til at læne mig lidt bag ud.


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan sagtens..
Forfatter: 
Dato:  04-06-2019 15:24

være, at billederne snyder - han ser nemlig også ud til at være fint fremme bagfra, og du har al mulig grund til at være tilfreds, Peter er ikke primært kendt for at give ved dørene...

Min første tanke var bare, at hvis du kommer den anelse mere op i overkroppen i trav, som du er i galop, så gi'r det lige det sidste til helhedsindtrykket - og når jeg ser på billederne igen, kan det fint passe med, kun at være øgninger det handler om!

 

/Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  04-06-2019 19:57


Afsti afsted med jer - det er altid godt med nogle succes oplevelser :D Især når man ikke forventer dem ;).

Jeg tænker at dine opstillingsproblemer let kan komme, fordi din sadel ligger voldsomt i bagvægt - det skubber hele dit tyngdepunkt bag ud og giver generelt bare dårlige forudsætninger for ens opstlling.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler.....
Forfatter: 
Dato:  04-06-2019 21:06

Tak for svar Dorte, og for dit indlæg i min tråd MRJN. Ja vi må bare ud og vise OSS frem, og ja de bedste succes et nok de overraskende.

Jeg tror nu ikke at min saddel ligger i "voldsom bagvæg" men måske det er min lidt tilbagelænede overkrob, der kan gi det indtryk?. Jeg bruger heldigvis en dygtig saddelmager, og jeg vil da spørger hende næste gang hun er forbi, om vægten i saddel har flyttet sig. Men som sagt det tænker jeg faktisk ikke. Jeg håber da virkelig, at både min underviser, som er berider, og feks Peter Ficher, en anderkende dressur dommer, som jo så og vejlede os på kurset, ville gøre mig opmærksom på det, hvis der var et problem "voldsom bagvægt", i min saddel.

 


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 super sejt
Forfatter: 
Dato:  04-06-2019 23:23

Hvor er det bare godt gået!!!

Og et kæmpe skulderklap til din fantastiske mand - husk at give ham et ekstra kys!

 

Ih det er altid let at komme med gode råd og altid sværere selv at sidde i sadlen :)

 

Heldigvis er der altid noget der kan forbedres - det er jo derfor ridning er så fantastisk :)

 

Jeg ville ikke kunne gøre det bedre selv - men er enig i at fokus på at have lange ben og lang lige overkrop vil være det jeg ville arbejde med. Kom til at tænke på noget som min datters underviser tit siger: slip med lårene og knæene, hælene ud og bøj albuerne. følelsen af at "stå på jorden". Og en jeg prøver at huske selv at suge navlen om til halen og åbne brystet.

 

Når det er sagt så synes jeg at I udvikler jer fantastisk flot og du skal bare komme afsted og give de andre røg på dressurbanerne!!!


Nisha og Strejfer

TREC-rytter og pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 tra la la
Forfatter: 
Dato:  12-06-2019 16:40

Jeg synes som en anden kommenterer, at din sadel ikke ligger i vatter. Man kan se på et af billederne, at der ikke er balance i din sadel. Den er faktisk utrolig meget i bagvægt, hvilket giver udtryk i dine billeder, at du selv falder bagover.

 

Nu er det svært at dømme ud fra billeder, men generelt virker det til at der er en del uro foran, og hesten ikke er helt ærlig og selvbærende. Den slår meget fra på mange af billederne. Men igen, det er kun billeder. De kan snyde. :-)

 

Men igen, så ville jeg fluks få tjekket sadelen. Hele vægten ligger bagi og det går at alt trykket er på ryggen og kan give voldsomme smerter for hesten, men samtidig gøre den at din opstilling ikke bliver "korrekt". Du får ikke den støtte du har bruge for. :-)


** Nu med Scarlett**

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ja ja ja dadada
Forfatter: 
Dato:  12-06-2019 20:21

Tak for input Carolina, som sagt har jeg tillid til at min saddelmager, har styr på det, men når det er sagt, er jeg på baggrund af komentar, blevet mere opmærksom på, om der evt er kommet lidt bagvægt i min saddel. Saddelmager er derfor bestilt til d. 25 juni. Jeg og min beridder har målt og tjekket ligevægten, og der er muligvis små 1,5 cm "slør" jævnfør vatter. Vi har derfor, ind til videre, lagt en tyndt bandage underlag under. Men der fra og til, at du kan se, at den er "voldsomt" i bagvægt, er nok lidt overdrevet.

At du kan se, at han slår voldsomt fra og ikke er ærligt fremme, på mange billeder, er selvfølgelig din opfattelse, af det du ser, og den kan jeg jo ikke anfægte. Men det var bare ikke en kommentar, vi fik med af Peter, og heller ikke den fornemmelse jeg fik, på nær i et par øvelser. Så jeg må nok indrømme, at jeg heldigvis ikke, helt kan genkende din observation. Men tak fordi du bruger tid på, at forholde dig til min ridning, det er jo netop derfor man poster indlæg, og konstruktiv kritik kan man jo kun blive klogere af at få.


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider