Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Farvel Bubbi <3
Forfatter: 
Dato:  26-05-2019 10:09

Det er meget længe siden, at jeg sidst har slået noget op herinde på HN.

 

Men jeg føler lidt, at jeg selv ahr brug for at skrive dette opslag for at få lukket et ganske særlig kapitel af mit liv.

 

Onsdag d. 15. maj sagde jeg efter 12 år, 6 måneder og 18 dage farvel til mit livs hest

 

Gennem alle de år Bubbiog jeg har haft sammen, har han af flere omgange døjet med bentøjet og altid i forbenene.

I 2014 var han halt i 5 mdr, det tog 6 ledbehandlinger at få ham tilbage i form igen.

Det har altså længe været vidst, at det formentligt var benene der til sidst ikke kunne mere.

 

De seneste år har han ikke lavet en hel masse. Med 3 små børn, har ridningen ikke været så intensiv. Vi har nydt skoven og redet lidt løsgørende på ridebanen og engsng imellem taget fat og leget lidt med alt det sjove.

 

I december blev han uren, men kun ganske lidt. I samarbejde med dyrlægen skridtede vi lidt og gik nogle lange ture.

I februar fik han en ledbehandling, kom i gang med at skridte igen efter 4 uger og jeg besluttede mig for at flytte ham i løsdrift for at give ham de bedste betingelser for bedring og forhåbenligt et langt otium.

 

2 dage før vi flyttede, blev han uren igen og fik en ny ledbehandling.
Han var ikke halt da vi ankom til hans nye hjem, men i løbet af 1 uge blev han pludselig MEGET halt også i skridt

Smeden kom og pillede skoene af og jeg havde bestilt dyrlægen og var forberedt på en aflivning, men han mente vi skulle prøve at behanlde hovleddet.

Så det gjorde vi og igen var han i bedring

Men lykken varede kort, for han blev bare ikke bedre nok og pludselig anlagde han også en bule over koden.

 

Jeg besluttede mig for at få undersøgt den bule og der blev taget røngten. Billederne viste markante gigtforandringer i samtlige led i benet og den voksende bule var enten en enorm nydannelse eller en invasiv tumor. Der var altså kun 1 rigtig ting at gøre

Min bedste ven, min lærermester og mit svendstykke blev lagt til at sove i skyggen af et blomstrende æbletræ til fuglenes sang. Han havde græs i munden, opdagede absolut intet og lagde sig pænt ned.

 

Min verden faldt i grus - jeg havde på et splitsekund mistet det der i hele mit voksenliv har været min verden.

 

Billede

Vinder af TAFs 5-års championat 2008

 

Billede

Vinder af MB0 2011

 

Billede

Den bedste Bubbi!

 

Billede

Gårtur januar 2019

 

Billede

Februar 2019

 

Billede

Indianerhest september 2018

 

Billede

Den bedste! Efterår 2018.

 

Billede

Undervisning 2016.

 

Billede

Birlas første ridetur, september 2018.

 

Billede

Balders hest <3

 

Billede

Vores sidste stævne, august 2017. Vi vandt en MB0 med 68%

 

Billede

Sidste stævne.

 

Billede

Mors hjælper

 

Billede

Juni 2014.

 

Billede

<3

 

Jeg har hylet og jeg hår råbt, men lige lidt hjælper det. Min brune ven kommer aldrig igen.

 

Jeg kommer til at savne ham for evigt, men jeg er også afklaret med, at den rette bslutning blev truffet. Han skulle ikke lide for min skyld - og hånden på hjertet, så var jeg også opbrugt både psykisk og økonomisk.

 

Da børenene fik det at vide, brød min ældste på næsten 6 år i tårer og sagde: "Det er okay mor, så er han på de evige græsmarker". Min søde, følsomme og betænksomme søn. Han er vokset op med Bubbi, redet skovture på ham siden før han kunne gå.

Min vilsjestærke hestetossede næsten 4 årige datter kiggede ned i gulvet, så op igen med et fast blik og sagde: "Jeg vil ha' en ny hest!"

 

Og det ville hendes mor også...

 

Jeg fik mange tilbud om lånere, salgsheste osv., men det var ikke mit ønske. Ride skal jeg nok finde noget at kunne komme til, men jeg havde jo ikke mistet ridningen, jeg havde mistet min bedste ven. Jeg ville gerne have min egen, men pengene var jo brugt på dyrlægeregninger.

 

Men nogle gange vil skæbnen noget andet. En bekendt her fra HN kontaktede mig og 4 dgae senere drog jeg til Sjælland med traileren bagpå.

 

Nu er 3-årig Timlo's Kit Kat Kalinka min.

Hun er Palomino efter MR. Victory Minded og med trakehner-touchet Hertug som far.

 

Hun er helt rå, men kom på det rette tidspunkt.

 

Hun har store sko at skulle fylde. Sammen skriver hende og jeg vores egen historie

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Der er aldrig noget der er så skidt at det ikke er godt for noget andet - men Bubbi vil altid fylde mere hos mig end nogen som helst anden. Han var og er min soulmate

 

Billede

 


Karen

"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

.: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.

9
0
Svar på denne tråd
 
 Farvel
Forfatter: 
Dato:  26-05-2019 11:19

 

Jeg kan sagtens forstå at det er svært at sige farvel, men det har tydeligvis været det eneste rigtige at gøre. Har selv netop mistet min hund gennem 14+ år og det er faktisk ikke ret meget nemmere fordi det er et lille dyr.

 

Det må være skæbnen der har ført dig og Kalinka sammen måske jeg også er heldig at der er en ny Frida til mig

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Utroligt...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2019 14:34

at man kan blive berørt af, at en hest, man udelukkende "kender" via et onlineforum, ikke er mere...

 

Har fulgt dine fortællinger om Bubbi gennem mange år, og er ikke i tvivl om, at I havde noget helt specielt - Kit Kat får bestemt noget at leve op til, men rødhårede damer er jo kendt for deres viljestyrke, så mon ikke..?

 

Held og lykke med jeres samarbejde - hold os gerne opdateret ind imellem!

 

/Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kondolere
Forfatter: 
Dato:  26-05-2019 18:30
Jeg kondolere.

Det er hårdt at miste en ven.
Digital kram for din sorg.

Og et tillykke med den nye
0
0
Svar på denne tråd
 
 Snøft....
Forfatter: 
Dato:  26-05-2019 19:29

Kære Karen, gid en engel må holde dig lidt i hånden, når du savner ham aller mest. Jeg føler med dig, jeg kender godt til føelsen af kæmpe tab og sorg, når ens soulmate og aller bedste heste ven gennem mange år, må over regnbuen broen, også selv man godt ved, at det er det rette tidspunkt, til at sige farvel.

Og RIP aller sødeste bubbi dreng, du var en af mine "all time favorits" her på HN. Skønne billeder af jer, og af verdens bedste bubbi, sammen med dine børn.

Tillykke med din skønne rødhårede dame. Jeg vil glæde mig til at se jer i aktion.


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 RIPBubbi
Forfatter: 
Dato:  26-05-2019 22:24

Åh så trist læsning men ja lyder helt klart som det rigtige selvom det er svært.

 

Ham Bubbi var en ener ingen tvivl der.

 

Sov godt Bubbi Hils på den anden side af regnbuen


 

 

Nu med den lille sorte skønhed Valentino <3

 

Desværre uden hendes fantastiske gyldne stjerner

Golden Fabia og Golden Destiny

04062000-07022018 og 03031995-17112008

Altid og forevigt <3<3<3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dén trak tårer
Forfatter: 
Dato:  27-05-2019 13:49

Det gør mig ondt at høre med Bubbi. Måtte godt nok lige knibe en tåre, da jeg læste din historie, selvom jeg hverken kender dig eller Bubbi. Har dog "fulgt" jer i mange år her på HN.

 

Håber din nye kan give dig rigtig meget glæde og mange gode oplevelser. Med tiden bliver sorgen til minder, som man skatter rigtig højt <3

 


TiNA
0
0
Svar på denne tråd
 
 Biblioteket...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2019 07:41

...er bare ikke stedet at læse så triste indlæg (læs: folk kigger mærkeligt når man sidder og småsnøfter... )

 

Ingen tvivl om at det var den helt rette beslutning - og ingen tvivl om at du har gjort hvad du kunne, men ind imellem er det jo desværre vores forbandede pligt at sige stop

 

Kitte Katten ser rigtig rar ud - hun ligner bestemt en værdig aflæser for Bubbi!

 

Trøsteknus

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Trist læsning
Forfatter: 
Dato:  28-05-2019 11:59
Det gør mig ondt, at du har måtte sige farvel til Bubbi, det har altid været tydeligt hvor meget han betød for dig.
Håber du med tiden finder lige så megen glæde ved din nye hest. Røde hopper er ikke så tossede endda.
Stort cyber kram.

/Tina

 

»Mødre holder deres børn i hånden for en tid, men i deres hjerter for evigt«.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bubbi bum bum
Forfatter: 
Dato:  28-05-2019 12:15

Tusind tak for jeres søde svar <3

 

Jeg ved jo at Bubbi (og jeg) var fulgt af mange herinde på HN og derfor, kunne jge også mærke, at det var rart for mig at få skrevet hans afslutning herinde.

 

Han betød nemlig rigtig, rigtig meget for mig.

 

Men jeg synes faktisk, at det er ganske overraskende hvor "nemt" det har været efterfølgende. Dagen efter han blev lagt, kunne jeg ikke samle mig om noget som helst. Jeg græd og græd og kunne slet ikke stoppe igen. Men efterfølgende har det allerede været en blanding af minder, glæden over at have haft ham i mit liv og også lettelsen over, at den uundgåelige beslutning var blevet taget. Det var gjort og det skulle ikke gøres igen.

 

Jeg er sikker på, at Kalle (ja, det hedder hun så nu :P )kommer itl at bringe rigtig meget glæde. Men puha, der er lang vej endnu

I går havde hun trensen på for første gang - der venter en lang og spændende rejse! Og jeg glæder mig til at ride LC til næste år ;)

 


Karen

"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

.: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smukke Bubbi...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2019 19:18

Åh, hvor trist

 

Kan huske da I fik ham, og har flugt med i alle jeres bedrifter sidenhen...

Han er helt sikkert en af de heste herinde, som jeg aldrig vil glemme


Mange hilsner fra

Rina B & Misty - det grå lyn

0
0
Svar på denne tråd
 
 hulk snøft
Forfatter: 
Dato:  30-06-2019 15:23

I var så fantastiske sammen og jeg elskede at følge jeres spændende rejse. Kan godt forstå at du er ked af det.

Tak for alle de flotte billeder igennem årene og have fået lov at blive inspiret af jer begge. I var et super makkerpar.

 

Bubbi har haft det skønneste liv og du har sendt ham afsted, da tiden var inde.

 

Velkommen til dit nye vidunder. Hun er også skøn.


Hilsen Line

R.I.P. Deseado

DMJ D'YQUEM

0
0
Svar på denne tråd
 
 bliver helt trist
Forfatter: 
Dato:  24-08-2019 16:44

over at høre at Bubbi ikke er her længere, han er en af de heste jeg har fulgt herinde, er her desværre ikke så tit længere, og faldt ved et tilfælde over denne tråd, under søgning på noget helt andet

 

Men hatten af for dig og din måde at være hesteejer på

Er helt sikker på at Kalle er kommet til på det helt rigtige tidspunkt og glæder mig til forhåbentlig at "falde" over opdateringer fra jer hen ad vejen.

 

Trøsteknus

 


Mvh Naja

 

Nu kun med 2 heste ;-)

 

Lillesøgårds Cirkeline

og

VM's Showtime aka Lilleskid

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider